![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het plebs en de politiek. De politiek gehoorzaamde wel den wereldgeest, maar om haar eigen welvaart te behouden moet nu de werkende klasse een sociale woning zoeken. Kan ze niet meer toegepast worden voor wie ze bedoeld is. Ok als dat zo is, het zij zo. Maar dat kan je als beleidmaker niet bot maken als je voor uzelf steeds meer welvaart creëert en uw bevolking steeds armer achterlaat. Hervorm dus eerst de politiek, politici die meer welvaart voor de bevolking creëren en daarvan maar een klein percentage nemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verdienmodellen leiden er toe dat we als burger steeds minder autonomie hebben en degene die het ons afpakken en erop cashen, streven tegelijk nog eens iets op wereldschaal na. Een technocratie al ware het het derde rijk. De oplossing kan nooit van deze generatie politici komen. Het probleem is de politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heb je het herenvolk, en de dhimmies.
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze lanceren iets, de massa reageert, ze verspreiden zaken om meer olie op het vuur te gooien. Ze zijn sluw zoals hun vader die den duivel en een mensenmoordenaar is. Geef ze geen zondebokken! Eis waar voor uw geld zonder een zondebok (die slachtoffer van hun beleid is) als oorzaak aan te wijzen. Pas als de politici en politici alleen hervormd worden en ze aansprakelijk zijn zonder zondebokken; dan pas zal het voor het betere veranderen. De oplossing kan nooit via de democratische weg bereikt worden, ze heeft gefaald terwijl het communisme floreert op deze wereld. Enkel wat propaganda houdt de illusie hoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bedankt NV-A om de ergste sociale gevallen op de private markt te dumpen. Het is straks beter wonen in een sociale woning dan in eigen appartement dat geen luxeappartement in een goede buurt is. Mijn stem zijn ze nu echt wel op elk niveau kwijt.
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 29 december 2023 om 06:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit een tekst:
Citaat:
Strengere regels voor sociale huurders die te groot wonen Men zal veel controleurs moeten aannemen bij de sociale verhuurdersmaatschappijen denk ik.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, ik zie het al voor me.
Een autochtoon koppel woont al een hoop jaren in een gezinswoning met 3 slaapkamers. Mevrouw is al jaren dienstencheque kuisvrouw, meneer werkt nog steeds bij zijn eerste werkgever als magazijnmedewerker. Ze zijn daar aan gekomen toen ze vanuit het jaren 70 appartmentje met 2 slaapkamertjes wat lastig werd met de 2de kleine onderweg met 2 jaar tussen de 2 in. Maar, de jongste vertrekt nu ook om een eigen gezinnetje te stichten. Dus , verantwoordelijke sociale huurders doen een aanvraag voor een kleiner plekje. Hoe lang gaat het duren voor ze iets kunnen krijgen? Want uitgezonderd alleenstaanden krijgt zowat iedereen voorrang. En wat als ze geen verantwoordelijke sociale huurders zijn, en dus niks vragen?
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nu al in steden zoals Antwerpen een groot tekort aan goedkopere en bewoonbare appartementen. Omdat een te groot gedeelte van de bevolking in die prijscategorie moet huren. Vaak gaat het ook over mensen met beperkte bagage op een arbeidsmarkt. Die dus lang afhankelijk zijn van een zeer beperkte markt. Wie een uitkering heeft of beperkt loon vindt dus erg moeilijk betaalbare en bewoonbare appartementen. Die groep blijft maar aangroeien, want ieder jaar lijkt het wel of er nog amper autochtonen in sociale woningen komen wonen, het merendeel van sociale huurders is van andere origine. Omdat juist die groep ook kwetsbaar zijn op de arbeidsmarkt, er zullen dus nog meer mensen afhankelijk worden van dat veel te kleine aanbod aan woningen die betaalbaar zijn met de inkomsten die mensen hebben. Laatst gewijzigd door alice : 29 december 2023 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpt u niet dat er moet gewerkt worden om te leven en te wonen? Werken is de beste remedie tegen armoede. Weet dat meer dan 60% van de sociale woningen gaat naar mensen die hier nog nooit ne klop gedaan hebben. En de mensen die echt niet kunnen werken, staan op de ziekenkas, daar blijven we vanaf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen wordt geconfronteerd met federaal wanbeleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar moeten degene die het veroorzaakten daar iets doen?
Beter is hun beleid terug te draaien en de error van de EU te erkennen. De EU verlaten lijkt me crucialer dan als land splitsen. Wir schaffen just nix. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ogen die decennia ontwikkelingen zien manifesteren en een brein dat een duidelijk lang termijn effect kan samenvatten.
Maar niet getreurd, dicht mij een laag iq toe een label zoals wappie of whatever en we kunnen verder richting wat reeds besloten was achter gesloten deuren. En ons dan afvragen waarom werkende mensen een sociaal woning van doen hebben en waarom we een generatie Z hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is migratie vaak legaal, via gezinsvorming of hereniging, of EU burgerschap, vluchtelingstatuut..bovendien zet armoede zich vaak verder over verschillende generaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luie donders doen niets, en krijgen het op een plateauke aangereikt. Wat betreft "duurder sociaal huren door te groot te blijven wonen". Daar kan ik uit persoonlijke ervaring over schrijven. Mijn ouders hebben vanaf het moment ze van het binnenschip verlaten hadden, sociaal gehuurd. Toen ik begon met werken, duurde het geen half jaar voor de huur met een aanzienlijk deel omhoog ging. Toen ik de ouderlijke woonst verliet, heeft dik 2 jaar geduurd voor de huur evenredig zakte. Hetzelfde herhaalde zich met mijn broers. In dezelfde periode mijn moeder stierf, vloog ook mijn zusje uit, en vroeg mijn vader een kleinere woning aan. Het duurde net geen 2 jaar voor mijn eenzame vader de grote 4 slaapkamer woning verliet en naar een 1 kamer appartementje kon verhuizen.
![]() |
![]() |
#120 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoezo controleurs? De sociale verhuurdersmaatschappijen kennen perfect de gezinssamenstelling van elke sociale huurder, hoor en dat wordt elk jaar ook nog gecontroleerd. De sociale huurder is verder verplicht om meteen elke wijziging in de gezinssamenstelling te melden of als ie wordt betrapt op liegen dan wordt ie gestraft door opzegging van de sociale huurwoning.
![]() |