Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2024, 12:53   #47741
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Oh.
Ja dat stond in de tekstballon boven het Gerenommeerde "Institute for Study of War", intussen al bij hoeveel barrages raketten die de Russen niet meer hadden?
En manschappen, en tanks, en vliegtuigen, ...
duckduckgo russia out of
Een scheuntje:
https://eu.usatoday.com/story/news/w...s/11310628002/
Citaat:
"Russia has wasted huge amounts of human resources, armaments and materials. Its economy and production are not able to cover these losses. It's changed its military chain of command. If Russia's military fails in its aims this spring, it will be out of military tools," Budanov said in his heavily guarded, fortified Kyiv office, which he shares with two pet frogs, poisonous-gas detecting canaries and a range of ammunitions.
Zijn bewakers brulden hem gelijk.
Zijn twee kikkers kwaakten hem gelijk.
Zijn twee gifgasdetectie kanaries floten hem gelijk.
Zijn munitie pafte hem gelijk.
9 maanden later, de volgende barrage Russische raketten op zijn bureau.
Die Westblokpropagandisten zijn haha, werkelijk.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 13:18   #47742
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
...
...
...
...
Want al gaat de Westblok censuur nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel. Ontkenningspogingen houden op wanneer je je ermee belachelijk begint te maken. Zie die Comical Ali alias Bagdad Bob van Iraaks regime indertijd, Die heeft zich zo belachelijk gemaakt dat ze hem pagina's in de geschiedenisboekskes hebben gegeven.
U bent duidelijk geraakt, gepikeerd, geëngageerd, geërgerd, ontevreden, geobsedeerd, en als Westblokker ontheemd. U doet erg uw best. Wie wilt u eigenlijk met uw waarheid bekeren en redden? Bestaat dar krantje nog? Mijn oom bracht het rond in de wijk, op een 10-tal adressen, in een enveloppe, 70 jaar geleden. Doet u dat ook?

Edit
Na de machtsovername van de communisten in Praag (1948) kwam er veel kritiek op de krant, ook na de Sovjet-inval in Hongarije (1956). Die laatste militaire inval leidde tot anticommunistische rellen en tot straatterreur tegen individuele communisten en lezers van?*De Waarheid door heel Nederland.

-- Hongarije, Russisch taalgebied?

Laatst gewijzigd door Piero : 1 januari 2024 om 13:47.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 13:46   #47743
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent duidelijk geraakt, gepikeerd, geëngageerd, geërgerd, ontevreden, geobsedeerd, en als Westblokker ontheemd. U doet erg uw best. Wie wilt u eigenlijk met uw waarheid bekeren en redden? Bestaat dar krantje nog? Mijn oom bracht het rond in de wijk, op een 10-tal adressen, in een enveloppe, 70 jaar geleden. Doet u dat ook?
Nou nee, het is gewoon lol, tegenwoordig zelfs beyond Benny Hill, die Westblok propaganda.
Omdat na bijna 2 jaar oorlog, bewijzen zich beginnen opstapelen hee.
Nog eens: al wat ik doe, is de realiteit zo dicht mogelijk te benaderen.
En de Westblok kant zit daarbij het meest te hinderen.
Da's ook niet zo moeilijk, want de AntiWestblok kant doet weliswaar ook moeite, maar niet ZOVEEL moeite. Opgelopen schade minimaliseren, aan ongeluk wijten, zo die dingen, maar zo conflict wijd bullsjit vertellen, in de zin van de Oeks runnen out of vanalles, ze gaan straks met hun geweren moeten slaan ipv schieten, nee lol.
Je merkt toch dat ik hier niks ZELF beweer he? Dus hoezo "uw waarheid"?
Ik quote anderen maar, toon tegenstrijdigheden aan. toon wat ECHT gebeurde achteraf, en dat is het toch zowat?
Moest ik een Westblokker style russische propagandist zijn, zou ik zo verhalen construeren van opstanden tegen Zelenskye, van Oekraine runt out of missielen, van Oekraine bombardeert scholen kindercreches en vrouwenzangkoren, van Oekraine wilde Rusland veroveren maar faalde reeds op eigen grondgebied, zo die zaken.
Oud 1 januari 2024, 13:54   #47744
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou nee, het is gewoon lol, tegenwoordig zelfs beyond Benny Hill, die Westblok propaganda....?
Moest ik een Westblokker style russische propagandist zijn, zou ik zo verhalen construeren van opstanden tegen Zelenskye, van Oekraine runt out of missielen, van Oekraine bombardeert scholen kindercreches en vrouwenzangkoren, van Oekraine wilde Rusland veroveren maar faalde reeds op eigen grondgebied, zo die zaken.
U bent eigenlijk een lolbroek. Had ik nog niet door. Oké, daar ben ik dan te dom voor. Nog veel plezier, ik zal u nu verder helemaal negeren.
Oud 1 januari 2024, 13:56   #47745
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edit
Na de?*machtsovername van de communisten in Praag (1948)?*kwam er veel kritiek op de krant, ook na de Sovjet-inval in?*Hongarije?*(1956). Die laatste militaire inval leidde tot anticommunistische rellen en tot straatterreur tegen individuele communisten en lezers van?*De Waarheid?*door heel Nederland.

-- Hongarije, Russisch taalgebied?
Ik ken dat niet dus kan ik er ook niks van zeggen.
Voor zover dat hier relevant is want zoals reeds gepost, ik quote anderen maar he. Ik ben geen propagandagazet, mijn posts tonen leugens aan, vullen halve verhalen aan, ook half in de tijd (zo van verleden bestaat nie we beginnen met Propere Handen), zo die trant.
Ik heb het Vrije Westen nog gekend, misschien dat dat me een bias geeft, maar in hoeverre is het verleden niet vergeten, een bias?

.
Oud 1 januari 2024, 13:58   #47746
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent eigenlijk een lolbroek. Had ik nog niet door. Oké, daar ben ik dan te dom voor. Nog veel plezier, ik zal u nu verder helemaal negeren.
Dat deed je toch al?
Je quote mijn posts zonder reageren op de inhoud, enkel op de poster.
Dus tja, behalve bladvulling die verdwijnt verandert er weinig hee?
Oud 1 januari 2024, 14:43   #47747
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opstanden tegen de EZEL uit Kiev
Het regime zit zonder artillerie
De junta bombardeert burgers
Kleine broer wil grote broer een pakje slaag geven maar faalt reeds op eigen grondgebied
Citaat:
(...) Moest ik een Westblokker style russische propagandist zijn, zou ik zo verhalen construeren van opstanden tegen Zelenskye, van Oekraine runt out of missielen, van Oekraine bombardeert scholen kindercreches en vrouwenzangkoren, van Oekraine wilde Rusland veroveren maar faalde reeds op eigen grondgebied, zo die zaken.
Helaas, Piero, helaas. Allemaal waarheden.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 januari 2024 om 14:44.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 14:46   #47748
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat stond in de tekstballon boven het Gerenommeerde "Institute for Study of War", intussen al bij hoeveel barrages raketten die de Russen niet meer hadden?
En manschappen, en tanks, en vliegtuigen, ...
duckduckgo russia out of
Een scheuntje:
https://eu.usatoday.com/story/news/w...s/11310628002/

Zijn bewakers brulden hem gelijk.
Zijn twee kikkers kwaakten hem gelijk.
Zijn twee gifgasdetectie kanaries floten hem gelijk.
Zijn munitie pafte hem gelijk.
9 maanden later, de volgende barrage Russische raketten op zijn bureau.
Die Westblokpropagandisten zijn haha, werkelijk.
"Institute for Study of War"
Het Kaganieten clubje rond Kagan en "Fuck the EU" Nuland. Ruslandhaters van de zuiverste soort.
Oud 1 januari 2024, 15:18   #47749
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik wens dat de laatste bezetter zich tegen december teruggetrokken heeft achter de eigen russische grens, of KIA is.
"de laatste bezetter"
Een kleine correctie. Het woord bezetting is, in tegenstelling tot hetgeen u denkt, elders van toepassing, met name in Palestina, niet op de onafhankelijkheidsstrijd in de Donbass en in de andere regio's van 404. U bent een beetje verward.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 januari 2024 om 15:19.
Oud 1 januari 2024, 15:18   #47750
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Opstanden tegen de EZEL uit Kiev
Het regime zit zonder artillerie
De junta bombardeert burgers
Kleine broer wil grote broer een pakje slaag geven maar faalt reeds op eigen grondgebied

Helaas, Piero, helaas. Allemaal waarheden.
U vormt een prima team samen.
Oud 1 januari 2024, 15:23   #47751
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vormt een prima team samen.
Wat hebben wij, Europeanen, aan Ruslandhaat?
Mijns inziens levert het ons niets op.

Ruslandhaat is iets voor de Angelsaks. Het stamt uit de tijd dat ze dachten dat de hele wereld hen toebehoorde, inclusief Europa.

In sommige Europese landen is het moeilijker dan in andere om uit dit denkpatroon te stappen.

Nederland is één van die landen. Noorwegen ook.
Oud 1 januari 2024, 16:00   #47752
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Het doel van de Angelsaks bij het bombarderen van het centrum van Belgorod is overduidelijk. Haat zaaien. Verdeel en heers. Al meer dan honderd jaar. Great Game. Mackinder 1904.

= = =

Rogov: AFU attack on Belgorod is part of British hate speech scenario
"This is all part of the British scenario, the purpose of which is to incite blood
hatred between the native peoples of the southern Russian lands. By shelling
Belgorod, the terrorists of Zelensky's regime wanted to provoke Russia to
retaliate against peaceful cities under Nazi control in order to further intimidate
the population and force them to join the AFU," Rogov has told RIA Novosti.
BRON
31 dec 2023

= = =

De Russische strijdkrachten zullen niet in deze val trappen. Ook wij moeten opletten met de val gespannen door de Angelsaks.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 januari 2024 om 16:12.
Oud 1 januari 2024, 16:10   #47753
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
onze trollemans is weer bezig:

er is niemand die blindelings de amerikanen zit te volgen, anders zaten we al overal met een cascade aan landen die het amerikaanse congresvoorbeeld volgen...

het enige doel die we hebben is zorgen dat RU nu eens voorgoed een kopje kleiner gemaakt wordt, zodat we zoals na WOII zeker kunnen zijn dat die ambetanterikken voorgoed eens die expansiedrift opbergen

en weet je , onze blinde Putin is zodanig goed bezig dat hij zichzelf in de vernieling rijdt, nog een jaartje doorduwen en dan kuisen we hem op met de NATO

de kans dat dit gebeurt in 2024 schat ik op 100%
de mama's van RU gaan wel een handje helpen, dat blind type onderdrukken van bevolking en manipuleren van info zal nergens nog lukken indeze connected wereld
Paul de NAVO gaat Rusland niet aanvallen, anders hadden ze dat al lang gedaan. Want ze weten dat ze dan raketten op hun dak krijgen die 80 keer destructiever zijn dan die op Hiroshimo. Niemand zit daarop te wachten, en de elite van de NAVO heeft, in tegenstelling tot U, toch nog enige werkende hersencellen.
"De moeders gaan NAVO een handje helpen"? ROFLOL

Laatst gewijzigd door tomm : 1 januari 2024 om 16:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 16:17   #47754
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U haalt wel erg veel zaken door elkaar. Wat drinkt u zoal?
Gisterenavond 2 glazen cava en enkele glazen Italiaanse wijn bij het diner. Vanmiddag 2 triple karmeliet. Ik heb oud en nieuw dus niet bij Russen gevierd maar bij Belgen. (als het bij Russen, Roemenen of Oekraïners was geweest dan waren de glazen wijn slechts een opstap naar talloze flessen vodka, palinka of gorilka)

Ik haal helemaal niets door elkaar, alles maakt deel uit van het totaal pakket. Het totaal pakket dat de standing van het Westen in de rest van de wereld danig onderuit haalt. En ik ben blij dat de Russen daar meer dan hun steentje toe bijgedragen hebben.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 januari 2024 om 16:18.
Oud 1 januari 2024, 16:19   #47755
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gisterenavond 2 glazen cava en enkele glazen Italiaanse wijn bij het diner. Vanmiddag 2 triple karmeliet. Ik heb oud en nieuw dus niet bij Russen gevierd maar bij Belgen.

Ik haal helemaal niets door elkaar, alles maakt deel uit van het totaal pakket. Het totaal pakket dat de standing van het Westen in de rest van de wereld danig onderuit haalt. En ik ben blij dat de Russen daar meer dan hun steentje toe bijgedragen hebben.
Amen!
Het werd tijd dat de democratie terug geduwd werd.
Als die mensen even consequent zouden oordelen als ze Rusland oordelen, ze zouden inzien wie hier de wereld in chaos achterliet.
Fuck the NWO!

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 januari 2024 om 16:19.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 16:23   #47756
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een land is een zone met burgers die samen een economische entiteit beheren over een stuk grondgebied. Als het spelletje van buurlandje oppeuzelen zo moet gespeeld worden, dan weet je toch waar die kaart gaat eindigen ? Niemand wil zo'n kaart, hoeveel militaire doden moet je op uw geweten hebben vooraleer je dat snapt

Als dat uw grote zorg is richt uw pijlen dan eens op onze Amerikaanse bondgenoten, in plaats van op de Russen. Bvb. door te ijveren om de NAVO te verlaten, of te protesteren voor het NAVO hoofdkwartier.
Oud 1 januari 2024, 16:29   #47757
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja maar, wat is het nu?

Domineren "Wallstreet & Het Grote Kapitaal" nu 'de wereld', of net niet?

Trekken 'de Joden' aan alle touwtjes-achter-de-schermen, of staan ze vanop de zijkant machteloos & tandenknarsend toe te kijken terwijl De Grote Coalitie van uw (half-)god Vladimir Poetin, Het Centraal Comité Van De Communistische Partij Van China En Het Globale Zuiden & De Ayatollahs Van Iran zowel De Grote als De Kleine Satan een vies poepje laten ruiken?

Het Westen domineert nog heel wat sectoren van de wereldeconomie, maar steeds minder, wat uiteraard een goede zaak is.
U hebt het over "Joden", ik niet. Er zitten in Wallstreet natuurlijk erg veel Joden, maar er zijn ook arme Joden in de VS en ook kapitalisten die geen Joodse roots hebben. U probeert mij te linken aan antisemitisme, wat niet zal lukken, bvb. alleen al omdat ik zelf een kwart Joods ben. In de entourage van Poetin zitten veel Joden, en ook Lukashenko van Belarus omringt zich met veel Joden. Wist je dat er in Iran ook Joden in het parlement zitten, en dat er synagogen zijn in Iran die door de overheid gefinancierd worden? Nee zeker, want dat past niet in uw wereldbeeld.

De bedoeling is dat de post-koloniale greep van het Westen op de wereldeconomie helemaal teniet gedaan wordt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Irania...reserved_seats

https://en.wikipedia.org/wiki/Yusef_Abad_Synagogue

Laatst gewijzigd door tomm : 1 januari 2024 om 16:50.
Oud 1 januari 2024, 16:58   #47758
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het gaat hier over een bericht waarvan westerse media beweren dat het op de Russische media gepost werd. Zero bewjjs.
In tijden van deep fake is alles mogelijk, en zeker een bericht nabootsen dat nooit bestond.
Ai, ai, tomm, tomm... het nieuwe jaar is niet zo goed begonnen, he? Er zijn dus wel bikkelharde, technische bewijzen, onafhankelijk en in meerdere landen. Bovendien heeft het Westen er geen nut bij, en kunnen ze zo'n artikel op voorhand niet posten want ze weten niet wat er gaat gebeuren.

Ondanks dat, is de enige reactie van jou hierop stampevoetend "en toch is het fake nieuws" roepen. Dit torpedeert je geloofwaardigheid wel wel echt onder het vriespunt, zelfs andere trollen durven niet meer reageren.

Citaat:
Ik kan wel berichten zoeken en vinden waarin Zelensky beweerde dat hij kerst zou vieren op de Krim eind 2022.
Top! Deal, doen we. Maar wel onder dezelfde voorwaarden: je toont ons MEERDERE onafhankelijke scraperdiensten, die gearchiveerd hebben dat zo'n artikel zou verschenen zijn op een Europese of Oekraïense nieuwssite.

Ik wacht vol ongeduld! Wanneer kunnen we dit heugelijk nieuws nalezen?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 17:00   #47759
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

President Putin's 2024 New Year Congratulation: Embracing Unity and Progress

The new year 2024 has already begun. The whole of Russia is immersed in the celebration of the new year, as Vladimir Putin addresses the country and wishes everyone a Happy New Year.
The New Year brings new hope and inspiration. Russian President Vladimir Putin congratulated all families on the upcoming New Year. He wished for the achievement of goals and prosperity in people's lives.

"The thing that unites us is the fate of the motherland and the deep understanding of the highest importance of the historical stage through which Russia is passing," President Putin said.

Vladimir Putin addressed the military separately and said, "You are our heroes, we wholeheartedly support you. We are proud of you, we admire your courage."

"We have proven more than once that we can solve the most difficult problems and will never retreat, because there is no force that can divide us, make us forget the memory and faith of our ancestors," Vladimir Putin said.

https://sputniknews.in/20240101/pres...s-6042962.html

https://www.youtube.com/watch?v=LTF42S1SyT4

Poetin verzond ook speciale Niewjaarswensen aan zijn goede vriend de Indiase premier Modi.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 januari 2024 om 17:14.
Oud 1 januari 2024, 17:21   #47760
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be