![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'we' the good guys, yea right.
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fuck islam , ik heb er geen reet mee van doen.
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij vertaalt. Het komt u niet goed uit,
Citaat:
Maar overal waar "tussenoplossingen" en soortgelijke bricolage gebruikt wordt, blijft het conflict gewoon aanslepen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() DAT heb ik niet gezegd.
![]() Is minder slecht ook goed? Letterlijk of figuurlijk, of is minder slecht gewoon "minder slecht?" ![]()
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 januari 2024 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Een extremist is iemand die een bepaalde gezindheid aanhangt en daarin op bepaalde onderwerpen verder gaat (extremer) dan de vastgestelde leer. Men kan extremistische joden, islamieten, katholieken en communisten onderscheiden die de officiële ideologie (willen) wijzigen door deze strenger of vrijer te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 januari 2024 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ben ik ook extremist. Joepie....
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed. Ik zie de uitlatingen van P.V. in dat kader als hyperbool, een sterke overdrijving met komische of ironische intentie, om een lastige kwestie belachelijk voor te stellen en zo wat van de spanning in het onderwerp weg te nemen. Zoiets als 'herhaling voor nadruk' en 'metaforen' in je tekst gebruiken. Zelf hou ik niet van een grove overdrijving en bij dit onderwerp helemaal niet. Het nodigt ook anderen uit om de lolbroek uit te hangen. Maar ik geef toe, het prikkelt de opponent om met een serieus antwoord als oplossing te komen. En dat is hier het grote probleem. Welke rechtsbeginselen, welk internationaal humanitair wetboek en filosofie kan een beide parijen overtuigen van een rechtvaardige oplossing? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Over het emotionele: de heer (ik neem aan dat het een heer is) Bach heeft mij en anderen meerdere keren op dit forum voor nazi uitgescholden, terwijl juist hij op de joden aan het schieten is. Qua persoonlijke aanval en kolossale hypocrisie kan dat tellen. En een koele en afstandelijke analyse is in feite heel kort: Hamas en hun aanhang zijn de grens overgestoken, hebben op de brutaalste manier het zwijn uitgehangen en krijgen nu de rekening gepresenteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Ik zie het eerder als een berekenende manier van analyseren: wat is in mijn belang, en wat niet. Wat mijn interessen ten goede komt, ondersteun ik, waar ik geen last van heb, kan me niet schelen, en waar ik wel last van heb, moet weg. Het geheel is nog vrij rationeel en logisch doorgedacht. Zijn sympathieen voor genocide komen voort uit de drang voor eigen voordeel en zelfbehoud. Noem het extreem rationeel berekenen. Zeker niet sympathiek voor iedereen, maar is extreme emotie dat wel?
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat is de "vastgestelde" leer van iets, als men die zelf bepaalt ? Stel dat men een gematigde racist is, wat wil dat zeggen ? Iemand die negers kruisbrandt, maar nu en dan ook een die met een neger op restaurant gaat ? Gematigd wil dus gewoon zeggen "niet altijd rationeel coherent met zijn principes" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, de Holocaust zou GERECHTVAARDIGD zijn indien de "feiten" die de nazi's de Joden in hun schoenen schoven, terecht waren. Gans het foutieve aan de holocaust is niet de exterminatie geweest an sich, maar de leugens over de basis feiten WAAROM ze dat moesten doen. Nu is dat wel het verschil met de Palestijnen en Israel, waar de aangehaalde feiten terecht zijn: als Israel zich laat doen wordt het van de kaart geveegd door de Palestijnen, ze zeggen dat al openlijk 75 jaar lang. Mocht dat waar geweest zijn voor de Joden in Duitsland, dan had Himmler meer dan gelijk en dan was het hoog tijd om daar aan een holocaust te beginnen he. Trouwens, het doet ons wat aan vandaag denken natuurlijk ook. Het punt was natuurlijk dat - voor zover wij weten natuurlijk want alles is indirecte kennis omdat we die periode niet meemaakten - de Joden in werkelijkheid helemaal geen bedreiging voor Duitsland vormden. DIE verdraaiing van de feiten is de grote fout/wandaad van de nazi's. Niet de holocaust an sich. Het gegeven dat ze die op verkeerde nep-feiten hebben doorgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben benieuwd dat Atmosphere dat hardop durft te zeggen in't openbaar.
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is dat zo, misschien helemaal niet. Want we weten ook allemaal dat de islamitische gelovigen mogen liegen dat ze zwart zien, zolang het tegenover dhimmi’s is.
![]() |
#100 |
|
![]() Max Blumenthal vat de realiteit kort en bondig samen vanuit VS perspectief. Zonder VS medeplichtigheid was er nu geen Gaza gruwel. In het verleden werd al getoond dat de VS het bloedvergieten van Israël kan stoppen als ze willen.
· "What this is really about: the Zionist billionaire class imposing uniformity of though and totalitarian restrictions on speech and organizing on Americans on behalf of a malign foreign apartheid entity engaged in genocide." Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2024 om 09:22. |
![]() |
![]() |