Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2024, 05:54   #48161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Slowakije is zich zo mogelijk harder aan het opstellen dan Hongarije. Slowakije wil dat de slachting, die de belangen van de Angelsaks dient, stopt. Slowakije waarschuwt.
Het zijn nochtans Russen die Pseudo Russen in de pan hakken en omgekeerd he

Tot zover de "eenheid van slaven"

Om te gieren. Wij willen in het westen inderdaad dat die kwiebussen elkaar afmaken in plaats van ons onder de voet te lopen, en dat lijkt gelukt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 05:58   #48162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat is er waanzinnig aan goedkope brandstof die onze economie keihard nodig heeft?
Omdat we de middelen hadden om het zonder die brandstof te doen, die brandstof in elk geval een probleem is op klimaatsvlak, en vooral, die brandstof in handen is van een vijandig regime en hierdoor een afhankelijkheid zou bekomen die ons veel te kwetsbaar maakt ten aanzien van die vijand.

Brandstoffen die je nodig hebt bekom je op de wereldmarkt aan de wereldprijs zodat je geen foute economische signalen in uw economie stuurt die ze afhankelijk maakt van een onder-de-prijs verkopende dwingeland.
Oud 17 januari 2024, 05:59   #48163
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles dat uit de Russiche media komt is per definitie fake news voor U.
In de meeste gevallen wel. Die zeldzame keren dat ze per ongeluk de waarheid schrijven halen ze het snel weg.
Oud 17 januari 2024, 06:00   #48164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs politico komt tot de conclusie dat het Westen verloren heeft tegen Rusland.
Je begrijpt toch dat die Pyrrhus overwinning van in het begin de bedoeling was he. Mocht het westen "gewonnen" hebben dan was de Pyrrhus overwinning voor ons.

Het binnendoen van Oekraine op 2 dagen is totaal mislukt, het gebruiken van Oekraine om de rest van (Oost ?) Europa binnen te doen is nu zodanig ver opgeborgen dat het "nooit bestaan heeft" zoals dat artikel he. En DAT was het westerse doel. Voor de rest is Oekraine nu militair naar de vaantjes geschoten en kan niet meer gebruikt worden als "uitvalsbasis" en heeft Moskou tegen gigantische kost een aan diggelen geschoten stukske Oost Oekraine en een vijandig volkske binnengedaan.

Maar "ze hebben gewonnen", he, dat moeten ze vieren, zich zat zuipen met wodka, en tevreden zijn over zichzelf. Dat was de bedoeling, de gevaarlijke zot in Moskou terug "tevreden te krijgen" zonder brokken bij ons.

Dat is allemaal te danken aan prachtige westerse propaganda om de Oekrainers naar de vleesmolen te krijgen voor ons, en dat de westerse media die daarin zijn meegegaan dat zelf niet door hebben is natuurlijk goed mogelijk. Maar zij hebben ons goed gediend. De westerse strategie was gewoon briljant.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2024 om 06:06.
Oud 17 januari 2024, 08:54   #48165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Die brandstof uit Saoedi-Arabie of Russische die we via Indie veel duurder aankopen is net zo weinig klimaat-neutraal. Nog minder zelfs want meer emissie door transport.
2) Nee, zorgt gewoon voor goedkopere prijzen, dus beter voor de Europese economie EN consumenten.
3) Die elite moeten we bestrijden via vakbonden, protesten, politiek, etc.niet door de economie kapot te maken.
1/ energie moet niet goekoop zijn, hoe duurder hoe beter, moest ik EU of Be zijn hef ik 200%importtaks op alle petroleum en moet alle productie van alle goederen uit het buitenland een equivalente taks krijgen ter compensatie van dat verschil

2/ goedkope prijzen voor 'brol' ben je niets mee, beter kwalitatieve producten dan massa consumptie die leidt tot een afvalberg waar niemand iets aan geeft. Gewoon alle consumptie ook nog eens 100% belasten en de lasten op arbeid oen zakken. Uiteindelijk zou consumptie moeten leiden tot een strategische consumptie van perfect milieuvriendelijke productie in EU geproduceerd

3/ de elite in Belgie is niet de bedrijven maar de luxepoezen van de infraxen , elia's , bpost, vrt, onderwijsinstellingen, ziekenfondsen, ziekenhuizen, of semi geprivatiseerde overheidsbedrijven die een monopolie inkomen hebbben.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 10:11   #48166
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Om te gieren. Wij willen in het westen inderdaad dat die kwiebussen elkaar afmaken in plaats van ons onder de voet te lopen, en dat lijkt gelukt.
Ik denk dat u de uiteenzetting niet goed begrepen hebt.
Oud 17 januari 2024, 11:12   #48167
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
In de meeste gevallen wel. Die zeldzame keren dat ze per ongeluk de waarheid schrijven halen ze het snel weg.
tomm is nochthans druk bezig met de regelmatige voorbeelden uit de westerse media op te lijsten. Ik stuurde even een reminder met de vraag deze te geven, maar ik denk dat hij per ongeluk over mijn post heeft overgelezen.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 11:58   #48168
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
tomm is nochthans druk bezig met de regelmatige voorbeelden uit de westerse media op te lijsten. Ik stuurde even een reminder met de vraag deze te geven, maar ik denk dat hij per ongeluk over mijn post heeft overgelezen.
Ja maar... dat gebeurt vooral wanneer hij geconfronteerd wordt met ongemakkelijke waarheden.
Oud 17 januari 2024, 15:18   #48169
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien moeten de Slaven zich wel eens gaan verenigen en het addergebroed afslachten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 15:20   #48170
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op Uw speciale vraag heb ik opgezocht dat het regime wel degelijk beweerde de Krim te heroveren tegen eind 2022, wat U betwistte.
Oud 17 januari 2024, 15:21   #48171
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op Uw speciale vraag heb ik opgezocht dat het regime wel degelijk beweerde de Krim te heroveren tegen eind 2022, wat U betwistte.

Ik moet het hier echter opnemen tegen een hele roedel Russofoben, en mijn tijd is beperkt.
Oud 17 januari 2024, 15:23   #48172
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U,anders dan de westerse pers, kun je niet verwijten niet eerlijk te zijn. Uw bedoeling is dat er zo veel mogelijk Oekrâïners het leven laten, en dat het Westen terug de rest van de wereld uitmoordt en koloniseert. Dat is ook de bedoeling van onze westerse elite, maar U schrijft wat zij denken.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 januari 2024 om 15:24.
Oud 17 januari 2024, 15:28   #48173
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het binnendoen van Oekraine op 2 dagen is totaal mislukt, het gebruiken van Oekraine om de rest van (Oost ?) Europa binnen te doen is nu zodanig ver opgeborgen dat het "nooit bestaan heeft" zoals dat artikel he.

Hier bent U veel minder eerlijk, en herhaalt U de leugens van de westerse elite, namelijk dat het de bedoeling zou geweest zijn om Oost-Europa "binnen te doen" en ook "in 2 dagen". In het Engels noemt dat een Strawman argument". U beweert iets dat niet bestaat, waarop de tegenstander zich dan moet verdedigen en verantwoorden voor iets dat nooit bestaan heeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 januari 2024 om 15:29.
Oud 17 januari 2024, 15:32   #48174
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg @tomm, heb ik nu een fout in mijn redenering gemaakt of niet?

Ik wil het gewoon weten, zodat ik ook iets kan bijleren!

@tomm, nog geen antwoord tot nu toe. Ik ben er zeker van dat je ondertussen honderden "regelmatige" voorbeelden hebt hoor, maar je kan misschien alvast een of twee voorbeeldjes posten?

Het is maar, het zit hier blijkbaar gewoon vol met gevaarlijke buitenlandse mogendheden, 't is maar dat de andere forumleden niet aan de betrouwbaarheid beginnen te twijfelen als je beweert dat je zoiets al "regelmatig hebt meegemaakt"...

Post er misschien ineens die video bij van Zelensky die op de Krim nieuwjaar viert, gearchiveerd door de archivers.
Ik heb het meegermaakt, dat ik een link gaf, en toen ik de volgende dag op die link klikte, de inhoud helemaal was veranderd, vooral de regime-media in Kiev is daar sterk in. Vermits ze die artikels veranderd of verwijderd hebben, kan ik het niet meer bewijzen, net zomin als U kan bewijzen dat de Russen een bepaald artikel zouden verwijderd hebben.

Ik heb hier bewezen dat het regime verklaarde dat ze tegen eind 2022 de Krim in handen zouden hebben.
Oud 17 januari 2024, 15:39   #48175
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Vanop de link, over de auteur:

< Andrew A. Michta is senior fellow and director of the Scowcroft Strategy Initiative at the Atlantic Council of the United States. The views expressed here are his own. >

Dat is dus alleszins al niet "politico" dat tot die door u gefantaseerde 'conclusie' komt.

Uit het artikel:

< ...

By now, the reality should start sinking in that if we don’t change our policy, Ukraine will lose. And a Russian victory would deal such a blow to Western credibility, it would dwarf the consequences of the failure in Afghanistan.

What is needed is the strategic courage to reimagine Europe’s security architecture in a way that stabilizes the Eastern flank, deals Russia an unequivocal strategic defeat in Europe and deters future aggression by Moscow against NATO...

...

There’s still time to reverse what would be seen in Moscow and Beijing as the U.S. defeat in Ukraine. However, Congress and the Biden administration need to set aside partisan differences, and agree on what needs to be done to ensure Kyiv’s strategic victory on the battlefield, which would shift the dynamic in the West’s favor.

This means abandoning the current approach and instead giving Ukraine the weapons and munitions it needs to break through Russian defenses, render the Russian military in Ukraine combat-ineffective, and communicate, in no uncertain terms, that the Russian Federation’s dream of empire is a fantasy. Resourcing Ukraine in such a way as to make this war as short as possible should be the West’s core objective.

U.S. diplomacy needs to mount an all-out effort to rally support in NATO for extending full membership to Ukraine as well — nothing would send a stronger message of Western resolve.

...

Instead of repeating mantras about adapting to the emerging multipolarity, it’s high time to recognize we’ve entered a period of protracted systemic instability worldwide. It’s time for an American national security strategy that doesn’t merely speak about “strategic competition” and “maintaining the rules-based international order” in normative terms, but also draws a geostrategic map of the world that favors U.S. interests — as well as those of its allies.

>

Die Michta is inderdaad een echte koude oorlogshavik, zijn grootste wens is dat Wereld oorlog 3 uitbreekt, hij wil de vijandigheid tussen de Russen en Chinezen enderzijds, en het Westen anderzijds, enorm doen toenemen. Hij gelooft niet in een multipolaire wereld. Voor hem liever wereldoorlog 3 dan een wereld die niet door het Westen overheerst wordt.

Dit artikel verscheen op de site politico.

Hij zegt dat Oekraïne op dit moment aan het verliezen is. Omdat dat te vermijden wil hiuj dat Europa hun defensiebudgetten verdrievoudigen, en dat de VS carte blanche geeft aan Kiev en ook hun budgetten vermendigvuldigen. Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar daar komt het duidelijk op neer, een kleine verhoging zal geen enkel verschil maken. Volgens hem zou Kiev dan niet verliezen, echter in de huidige omstandigheden lijkt mij dit weinig realistisch, het zal niet gebeuren.
Hij heeft het ook niet over het feit dat de Europese en Amerikaanse oorlogsindustrie het tempo niet kan bijbenen. Wat hij wil is dat het Westen overschakelt op een oorlogseconomie, en dat zie ik (gelukkig) niet gebeuren.

Dat zou willen zeggen dat talloze fabrieken omgebouwd worden tot wapenfabrieken, en er enorm in andere sectoren moet gesneden worden om de oorlog te financieren. Vermits het Westen, anders dan de Russen, geen grote reserves heeft, zou dat zeer grote opofferingen vergen van de westerse bevolking. Ook zouden de Amerikanen hun defensie industrie moeten nationaliseren, want de huidige tarieven verveelvoudigen zou de Amerikaanse staat helemaal tot het failliet drijven. Dat allemaal voor een mogelijke overwinning van de clown. Ik zie dat niet gebeuren eerlijk gezegd, en de bevolking, noch in Amerika, noch in Europa, wil dit niet.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 januari 2024 om 15:46.
Oud 17 januari 2024, 15:52   #48176
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Gisteren Bruno Tobback in Terzake, je ziet dat die vent van toeten noch blazen weet over Oekraïne, gewoon als een schaap "de westerse partijstandpunten" afleestzonder dat hij ze begrijpt. Het is duidelijk dat Annemans wel veel meer over de kwestie kent, maar nogal op de vlakte blijft omdat hij weet dat hij anders als "putinist" zal afgeschilderd worden.

Want ja in onze "westerse democratie" is echte discussie over de oorlog in oekraïne niet toegestaan, als je afwijkt van het door de Amerikanen opgedrongen standpunt ben je een "putinist" en een monster. Wat Israël betreft, dat al 3 keer zoveel burgerslachtoffers maakte als in heel Oekraïne, geldt het dat dit "een ingewikkelde materie is".

Wie gelooft die mensen nog? Zeker niet het globale zuiden, dat de hypocrisie van het Westen belachelijk maakt. Ook bijna geen reactie op het feit dat Zuid-Afrika Israël voor het Internationaal Gerechtshof heeft gedaagd. Niet dat ik er veel van verwacht, het Westen heeft overal hun mannetjes geplaatst in dit soort instellingen.
Het is ook duidelijk dat er directieven werden gegeven om de genocide tegen de Palestijnen die bezig is met onze wapens, veel minder in de media te brengen. Het zou de mensen slechts "verwarren". eIsraël, dat zijn "dde goeie", en de Russen zijn de slechte, we moeten het niet moeilijk maken hé. Zoals Patrick al zei "het zijn onze bondgenoten dus automatisch de goeie". Ongeacht hoeveel kindjes ze in stukken blazen, hoeveel gezinnen ze genadeloos uitmoorden. Integendeel zelfs volgens onze Patrick, hoe meer kindjes ze de ledematen afrukken, hoe meer het de "goeie" zijn. En zelfs al zouden de Russen niet een burgerslachtoffer maken, het blijven de slechte. En slachtoffers kunnen ook gefaked worden, zoals in "Bucha".

Laatst gewijzigd door tomm : 17 januari 2024 om 15:56.
Oud 17 januari 2024, 16:01   #48177
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Putin verspreekt zich... hoe kan Tomm nu nog een coverup doen ?

https://www.newsweek.com/russia-ukra...in-war-1861364

Russia was unwilling to give up territory in Ukraine that had been "conquered,"

er is wel degelijk een veroveringstocht bezig

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 januari 2024 om 16:02.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 16:14   #48178
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Putin verspreekt zich... hoe kan Tomm nu nog een coverup doen ?

https://www.newsweek.com/russia-ukra...in-war-1861364

Russia was unwilling to give up territory in Ukraine that had been "conquered,"

er is wel degelijk een veroveringstocht bezig
Waarschijnlijk komt dat omdat Poetin aan zware hersenverkalking lijdt, zoals Newsweek 2 jaar geleden schreef.

https://www.newsweek.com/nurse-specu...-video-1686086
Oud 17 januari 2024, 16:20   #48179
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dat ontkent niemand, ze hebben gecommuniceerd dat dit het doel was, en dat is niet gehaald. Niemand heeft die communicatie ingetrokken.

De Russen hadden als doel Oekraïne te veroveren, en toen dat niet gelukt was, hebben ze dat artikel snel verwijderd. Dat is wel iets anders, hè.

En de vraag was: geef mij eens een voorbeeld waar men dit in de westerse media ook doet, zoiets zomaar verwijderen. Als het zo dikwijls gebeurt, is het makkelijk te bewijzen, een tekst die u hiervoor op het forum hebt geplakt met de URL er bij, de nu gewijzigd zou zijn. Of via een scraper, als u zo'n URL echt zou hebben kan je het ook makkelijk bewijzen op die manier. Maar dat kan u blijkbaar niet, dus - feit - u post pure onzin.

Het gaat zelfs zo ver dat u beweert dat uw eigen links, die nog werken, niet meer zouden bestaan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/11/19/ukraine-news-russia-war-latest-putin-missiles-severodonetsk/

Dit is geen artikel dat niet meer op de site van de telegraph te vinden is maar waar de Russen beweren dat het er wel ooit opstond?
Oud 17 januari 2024, 16:24   #48180
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb het meegermaakt, dat ik een link gaf, en toen ik de volgende dag op die link klikte, de inhoud helemaal was veranderd, vooral de regime-media in Kiev is daar sterk in. Vermits ze die artikels veranderd of verwijderd hebben, kan ik het niet meer bewijzen
Dat is dus enorm eenvoudig te bewijzen, zoals ik net schreef.

Citaat:
net zomin als U kan bewijzen dat de Russen een bepaald artikel zouden verwijderd hebben.
De wereld stond er bij, en keek er naar. Inclusief russische fora, scrapers, kranten, journalisten. Dat is niet voldoende? Ik heb gezegd waarom ik het geloof, en heb uw "logica" hier uitgeschreven. Wat is het meest geloofwaardige denkt u?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be