![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zeggen hier dat het kerkhof vol 'dooi' mensen ligt maar in deze draad gaat het over positieve temperaturen als we het over het weer hebben.
Zoals vandaag in mijn contreien. Gisteren alles wit, vandaag alles groen. Behalve mijn dak, dat is vandaag terug rood. En dat van de buren zwart. En mijn oprit grijs. Soit, ge begrijpt mijn punt eh: alle witte toestand weg. Dooi dus. Laat u gaan.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig; ik vond het na jaren zowat sneeuwloos geweest te zijn héél mooi!
Mijn tuin is vandaag weer mijn tuin zoals hij altijd geweest is. Groen. Gelukkig heb ik foto's genomen van mijn wintersneeuw-tuin. Prachtig. Ik hoop dat het deze winter nog gaat sneeuwen; hoe meer hoe beter! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij waren blijkbaar de eersten die daar doorliepen, ook al lag er toch al een goeie week sneeuw. We spraken toen af dat we ons in Lapland bevonden en we zagen geen verschil. Goedkope vakantie was dat.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vertrok dan standaard 1u vroeger om zeker op tijd te zijn. Nu heb ik idd de "luxe" (en de pijn!) dat ik niet meer kan gaan werken. Toch heb ik altijd genoten van de sneeuw, ook toen ik om 5u moest opstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch kan ik me van al die jaren, en dat zijn er meer dan 30, niet veel dagen herinneren waarop het echt 'ni te doen' was. Ik ben altijd op mijn werk geraakt, zelden te laat gekomen en nooit iets meegemaakt onderweg. Ik heb dan ook de indruk dat de grootste miserie in't verkeer tegenwoordig bij winterweer niet zozeer de sneeuw maar wel de grote drukte is. Want geef toe; het moet al hard sneeuwen voor de Antwerpse ring ondergesneeuwd ligt eh? De fietspaden daarentegen... Voor mijn deur loopt een 'fietsostrade' maar ik heb er de laatste weken geen enkele strooier gezien. Het was er op momenten dan ook een pure ijspiste. En dus ook niet druk, niemand waagde zich erop omdat er van de baan geraken betekent dat je 50% kans hebt om in het kanaal te sukkelen. De andere 50% beland je in een gracht, ook niet aangenaam, maar wel iets minder dramatisch dan een kanaal... Kortom; meer strooien (of sneeuw/ijsvrij houden op een andere manier) van de fietspaden kan volgens mij al veel ellende op de 'gewone' wegen vermijden.
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge zult wat meer genen van een Neanderthaler hebben. Stond eens een artikel over op vrt nieuws.
Waarschijnlijk ben je dan ook iemand die 's avonds doodop is en 's morgens klaarwakker en dus geen nachtraaf die om 3u 's nachts gaat slapen en om 11:30 opstaat. Klopt dat?
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. Laatst gewijzigd door IJsboer : 22 januari 2024 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
's Avonds doodop klopt dus alvast niet want dan begon mijn werkdag. 's Morgens klaarwakker ook niet want dan kroop ik in bed. En om 11u30 opstaan deed ik ook niet nee, eerder om 14u. Ik denk dat het artikel van de VRT niet over mij ging. Zeiden ze van wel? p.s. ondertussen doe ik geen nachtshiften meer (andere shiften ook niet, ma soit) maar 's morgens klaarwakker ben ik nog steeds niet. Het nachtritme begint na anderhalf jaar stilletjes uit te doven maar helemaal is het er nog niet uit. Het gebeurt nog steeds dat ik hier om half vijf 's ochtends nog klaarwakker in de zetel zit...
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb bij mijn weten tot heden geen convid gehad. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Het is toch wel weer warm voor de tijd van het jaar precies. Tijd voor een nieuwsitem zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door Bach : 23 januari 2024 om 06:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als't nog een paar dagen zo warm blijft voorspel ik geannuleerde vluchten op Zaventem vanwege problemen met het asfalt op de banen door de hitte...
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste dag mooi zonnig maar koud weer en daarna 10 dagen massa's sneeuw en temperaturen lager dan -25. Die hebben daar toen meer dan een week naar een Fins haardvuur zitten staren. Ook wel eens leuk natuurlijk maar niet voor 10 dagen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als men in 2053 spreekt over 'dooi mensen' dan heeft men het over de partij lijken die men met vloeibare stikstof lange tijd heeft ingevroren een tweede leven geeft. De medische wereld is er dan immers klaar voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stel dat het ooit mogelijk is om ingevroren mensen terug tot leven te wekken; wat voor leven gaan die dan hebben? Die mensen worden dan wakker in een totaal vreemde omgeving, spreken wss de taal niet, die hebben niks. Geen (t)huis, geen familie, echt niemand of niks. Voorts gaan ze ontwaken in een wereld die hoogtechnologisch geworden is en waar ze niks van begrijpen. Ikzelf zou het barbaars vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Awel, ik was daar dagenlang niet goed van. Stel dat zo'n klein kindje ooit zou kunnen "wakkergemaakt" worden, wat dan? Het moet nog alles leren! Idd, egoistische ouders. Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 23 januari 2024 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaal je dat zelf, zonder te weten in wat voor wereld je gaat terechtkomen? Of laat je dat aan je nakomelingen over? Met het risico dat je na een paar generaties vergeten zijn wegens nooit gekend? Als men nu zou vragen of men mijn over-over-over-grootvader terug tot leven moet wekken zou ik ook denken: "Mwah, niet persé, maar zolang ik het feestje niet moet betalen, doe maar op."
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanaf 2053 spreekt men van dooi mensen, eerder gestorven gevriesde mensen die in de dooi gaan.
Anderzijds hebt ge de doei mensen, die zeggen doei het is genoeg geweest. Blijkbaar is die laatste categorie hier favoriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |