![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Het Koninkrijk der Nederlanden telt in 2030 weer 17 provincies. | |||
Klopt als een bus. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
Niets van waar. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 50,00% |
Geen idee. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nederland is echter een erg trots land en je kan een Nederlander snel boos krijgen als je hun land beledigt of als het als dusdanig opgevat wordt. Het is mainstreamgedachtegoed om kritiek op Nederland van buitenlanders niet erg te dulden, alleen zijn wij hierin een pakje verdeelder. Wij hebben dit niet met België. Ze zijn een nationalistisch land in die mate dat ze geen dergelijke partijen nodig hebben. Dat is volkomen begrijpbaar, die houding. Nederland heeft niet te maken met communautaire perikelen. Nederland heeft evenmin een taalstrijd om het Nederlands gekend (ja, er bestaat ook het Fries ![]() Ooit een Rotterdamse gekend die zich niet welkom voelde in Breda, maar ze gedroeg zich ook erg 'calvinistisch' en je kon zien wat de Bredenaren ervan dachten (en die lachten zich een kriek dat een Belg daarmee te maken had; aannemend dat ik onwetend zou zijn). Aardige vrouw, maar als je haar boos kreeg dan had je grote problemen. Zeg één verkeerd ding en haar ogen glinsteren door de cognitieve dissonantie. Niet gewend om onder gemoedelijkere, ietwat rommelige mensen te zijn. Ik herken dat trouwens ook die emotie. Het kan overwhelming zijn. Dat verdwijnt wel eens je eraan gewend raakt. Niet onderschatten, die kloof. Ook al gingen veel Noord-Brabanders in Rotterdam op school en vice versa. En werken ook velen in elkaars regio. Laatst gewijzigd door Weyland : 28 januari 2024 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu zeg ik zelf 'Belg', maar ik bedoel Vlaming. België bestaat immers nog. Hier maak ik geen statement mee. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 28 januari 2024 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
beste is koningshuis gewoon in de vuilnisbak dumpen, te dure grap, kost Nederlandse belasting betalers toch snel 110 miljoen euro per jaar excl overige declaraties van de adellijken. Weg met het oranje huis, bouw het om tot Hollandse Oranje Katten KOningshuis met muizen eromheen als voer, stukken goedkoper klaar. Er moeten zeker ook Hollandse Honden zijn van Duise Bloede, dus ORanje honden op de troon, om minstens 100 miljoen euro te besparen. Ik denk echt dat de meerderheid van de Blanke Nederlanders het een geil idee zal vinden als Hollandse ORanja Katten van Duise bloede op de Troon komen. Weg met deze feodale oranje troep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja Verengelsing gaat hard nu in Nederland, en instroom van engelstalige zwarten uit INDia is sterk toegenomen dus dit stimuleert de internationalisering. Er is geen noodzaak meer om Nederlands te leren voor kennis migranten die al met topsalarissen starten. Economische meerwaarde voor Nederland om Vlaanderen te veroveren is toch minimaal denk ik. Evt een volksreferendum hierover organiseren?? Kan een hele belgische provincie nou gewoon even overstappen naar Nederland om daar een nieuwe provincie te worden?? HOe werken de EU wetten op dit punt?? Ik weet het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ze praten altijd over eten en drinken." Na de laatste verkiezingen en de grote winst voor de PVV ,denk ik daar anders over. Heel veel Nederlanders hebben in wezen dezelfde mentaliteit als Vlamingen. Daarom zou het best kunnen dat Nederland en Vlaanderen rond 2050 samengaan in een natie. Als Amsterdammer sta ik daar verder van af en voel ik me meer verwant met Scandinavië. Een terugkeer naar het vroegere VKN zie ik er zeker niet van komen. Laatst gewijzigd door cato : 31 januari 2024 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rotterdam staat dichter bij Vlaanderen dan Amsterdam.Als de provinciale klagen over de Randstad , dan is dat over Grachtengordel en Den Haag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 1 februari 2024 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zeg jij omdat je tot het ultra kleine clubje heel-nederlanders behoort en je wensen voor waarheid neemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder merken we vanzelf wel of Vlaanderen of België iets wil met het noorden. We horen het vanzelf wel. Maar ga er van uit van niet. En meerwaarde voor het samen verder gaan is voor mij meer op emotionele vlak vanwege mijn voorouders die deels uit het zuiden komen. Economisch zie ik weinig meerwaarde in samengaan.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 1 februari 2024 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nederlanders zullen bij meerderheid stemmen voor samengaan met België of Vlaanderen, dat is geen probleem maar er is geen wil tot samengaan vanuit het zuiden. En die komt er ook nooit. De afstand tussen ons is te groot nu.
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De afstand tussen Rotterdam en Amsterdam is enorm groot. Het is in Rotterdam inderdaad "niet lullen maar poetsen". Ik word vaak moe van het gebla bla en poeha uit Amsterdam. Ze weten daar altijd alles beter. Erg vermoeiend.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 1 februari 2024 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom we weten reeds zeer lang dat dit voor jou een ongemakkelijke waarheid is.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel is geen “provincie”. In de huidige staatsstructuur wil het een “région” zeg maar “Gewest” zijn.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of misschien omdat jij een Belgicist bent met een tricolore vlag in zijn kamer. Jij woont in Ronse en ik in Essen. Dat zijn verschillende werelden.
|
![]() |
![]() |