Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2024, 14:46   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat zullen we dan zien na de verkiezingen van 2024.

Maar volgens mij zitten er mee idealisten bij de N-VA dan onze tegenstanders denken.
Dat zou altijd kunnen natuurlijk, maar op de congressen juichten ze met de rest mee toen BDW zei dat ze gezamenlijk de broek gingen laten zakken.

Dus, sta me toe van enigszins te twijfelen, want ik vrees dat de idealisten in de N-VA hun twijfel tot fanatisme gecompenseerd hebben, omdat ze de leider niet durven tegenspreken. Zo zijn ze dan fan geworden van de politieke houding die Vlaanderen geknecht houdt.
Oud 6 februari 2024, 14:47   #82
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat zullen we dan zien na de verkiezingen van 2024.

Maar volgens mij zitten er mee idealisten bij de N-VA dan onze tegenstanders denken.
Onlangs las ik een artikel waarin gesteld werd dat er binnen NVA reeds gesproken is over de opvolging Bart De Wever, zonder namen te noemen in het artikel had men het over 2 kandidaten, waarvan gesteld werd, eender welke van de 2 overneemt , zou het uitéénvallen van de partij betekenen wegens verdeeldheid in 2 kampen, eerder een links kamp en eerder een rechts kamp. Ik heb eens goed nagedacht over wie het zou kunnen gaan en ik ben uitgekomen op volgende 2 namen, Francken en Demir.......
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2024, 14:49   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Onlangs las ik een artikel waarin gesteld werd dat er binnen NVA reeds gesproken is over de opvolging Bart De Wever, zonder namen te noemen in het artikel had men het over 2 kandidaten, waarvan gesteld werd, eender welke van de 2 overneemt , zou het uitéénvallen van de partij betekenen wegens verdeeldheid in 2 kampen, eerder een links kamp en eerder een rechts kamp. Ik heb eens goed nagedacht over wie het zou kunnen gaan en ik ben uitgekomen op volgende 2 namen, Francken en Demir.......
Het door mij meermaals voorspelde VU-scenario.
Oud 6 februari 2024, 14:50   #84
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de middenlaag van die partij zitten idd mensen die nog voor onafhankelijkheid zijn. Een aantal van die mensen is door "hogerop" gevraagd hun mond daarover te houden.

De partijbonzen spreken er liever niet over. Zijn doodsbang dat de kiezer dan verder afhaakt.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2024, 14:56   #85
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het door mij meermaals voorspelde VU-scenario.
Wie denkt u dat de 2 mogelijke opvolgerskandidaten van Bart De Wever zijn??
Oud 6 februari 2024, 14:58   #86
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is maar 1 en dat is Demir.

En dat is een hele achteruitgang ja.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2024, 15:22   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee, en het maakt ook niets uit. N-VA is zichzelf aan hoge snelheid aan het opbranden.

Allemaal ter meerdere glorie van Belgie. Hun onderdanigheid tegenover de Belgische staat- die moet tegen elke prijs blijven bestaan, speelt hen parten.

Ze staan krom van frustratie en maken zichzelf kapot om te bewijzen dat ze het VB niet zijn.

Ze doen maar, Vlaanderen heeft toch niets te verwachten van de N-VA.
Oud 6 februari 2024, 17:16   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In de middenlaag van die partij zitten idd mensen die nog voor onafhankelijkheid zijn. Een aantal van die mensen is door "hogerop" gevraagd hun mond daarover te houden.

De partijbonzen spreken er liever niet over. Zijn doodsbang dat de kiezer dan verder afhaakt.
Dat is wat men nuttige idioten noemt he. Die geloven dat zelf, en als dusdanig laten die de kiezers dat dus ook geloven. Maar die geloven ook in BDW, en als die zegt dat de onafhankelijkheid niet voor DEZE keer is maar voor VOLGENDE keer, geloven die dat ook.

En als de VOLGENDE keer BDW weer zegt dat het niet voor DEZE keer maar voor VOLGENDE keer is, dan vinden ze BDW een strategisch genie die de anderen te kakken zet met zoveel inzicht. En zij vertellen dat dus aan de kiezer, die dat dus ook geneigd is om te geloven, want hij weet dat die mensen in de grond ook onafhankelijkheid kiezen.

Dat gezegd, het is inderdaad onmogelijk om tot onafhankelijkheid te komen omdat daar inderdaad niet genoeg draagvlak voor is in Vlaanderen. Met 52% van de bevolking van 1 regio doe je dat niet he. Je zou 70% of 80% moeten hebben en in Vlaanderen is dat gewoon zo niet. De meeste Vlamingen beseffen het voordeel ervan niet. Waarom ze dat niet zien mag joost weten, maar 't is zo.

Onafhankelijkheid van Vlaanderen is dus enkel maar mogelijk bij het totaal uiteenvallen van de Belgische structuur door het zelf vast lopen, niet door stoere initiatieven. Wie dus die onafhankelijkheid eigenlijk wenst moet meewerken aan het verder naar de knoppen helpen van het Belgische systeem, niet proberen het te repareren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2024, 18:11   #89
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou altijd kunnen natuurlijk, maar op de congressen juichten ze met de rest mee toen BDW zei dat ze gezamenlijk de broek gingen laten zakken.

Dus, sta me toe van enigszins te twijfelen, want ik vrees dat de idealisten in de N-VA hun twijfel tot fanatisme gecompenseerd hebben, omdat ze de leider niet durven tegenspreken. Zo zijn ze dan fan geworden van de politieke houding die Vlaanderen geknecht houdt.
Ik vind het grappig dat elke keer als ik verwijs naar het gva artikel dat specifieerde dat er 3 (drie ! ) congresgangers tegen De Wever zijn verhaal om het communautaire te begraven stemden en dat al de rest stond te joelen van plezier en hem op het schild hees.

De N-VA'ers horen dat niet graag, ze willen het uit hun herinnering verdringen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2024, 18:14   #90
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als VB en N-VA een meerderheid zullen hebben in het Vlaams Parlement

zullen die twee zeker samen werken.

De Forza Flandria weet je wel ,Every.
Herluister of herlees wat BDW over het VB zegt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2024, 18:16   #91
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erg veel intellectuele arbeid zul je daar niet voor moeten gedaan hebben, aangezien de namen gewoon in het artikel stonden...
Oud 6 februari 2024, 18:17   #92
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VB en NVA hebben zo goed als een meerderheid op basis van de peiliingen die dit telkens bevestigen....maar..... ik zie De Wever en NVA geen Vlaamse regering vormen met VB....De Wever is zo gefocusd op federale deelname dat hij niks zal ondernemen die deze kansen schade toebrengt...wie NVA stemt , stemt Paul Magnette en PS/Ecolo/PTB.......dus neen ook dit keer zal VB er weer niet bij zijn op Vlaamse niveau.... nu ja, het zal de Vlamingen alleen maar kwader maken natuurlijk.....
En wie VB stemt, stemt ook voor de Vivaldi partijen en dus voor Vivaldi II.
Oud 6 februari 2024, 18:23   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee, en het maakt ook niets uit. N-VA is zichzelf aan hoge snelheid aan het opbranden.

Allemaal ter meerdere glorie van Belgie. Hun onderdanigheid tegenover de Belgische staat- die moet tegen elke prijs blijven bestaan, speelt hen parten.

Ze staan krom van frustratie en maken zichzelf kapot om te bewijzen dat ze het VB niet zijn.

Ze doen maar, Vlaanderen heeft toch niets te verwachten van de N-VA
.
Dat is dan weer erg onrechtvaardig... De Wever -en dus NVA- is nu net de laatste en finale dam die ons beschermt tegenover een machtsgreep van het Blok.

Kijk maar hoe ver hij 'vakman' Philip uit de buurt van zijn bestuurscoalitie blijft houden. Hij mag dan al wel een conservatief zijn, daarmee toont hij wel dat hij een democraat is.

Leading by example.
Oud 6 februari 2024, 18:24   #94
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik geloof ook niet in die mannen van NVA....die zitten daar niet voor de Vlaamse zaak maar om hun eigen zaakjes geregeld te krijgen....niet meer en niet minder.....Vlaamse onafhankelijkheid zal zeker niet langs en via NVA komen.....
En nog minder via het VB aangezien niemand met hen wil samenwerken.
Oud 6 februari 2024, 18:25   #95
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En wie VB stemt, stemt ook voor de Vivaldi partijen en dus voor Vivaldi II.
Dat hangt er vanaf hoeveel VB en nva samen hebben en wat de houding van nva zal zijn.
Vivaldi2? Whatever, maar strategisch stemmen helpt niet, zie de vorige deelname van nva waarbij Vlaanderen dik in ‘t zal werd gezet DOOR nva
Oud 6 februari 2024, 18:28   #96
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat hangt er vanaf hoeveel VB en nva samen hebben en wat de houding van nva zal zijn.
Vivaldi2? Whatever, maar strategisch stemmen helpt niet, zie de vorige deelname van nva waarbij Vlaanderen dik in ‘t zal werd gezet DOOR nva
Het was inderdaad bijzonder zwak van NVA dat ze op de loop gegaan zijn uit hun eigen regering. Een blamage...
Oud 6 februari 2024, 18:30   #97
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En nog minder via het VB aangezien niemand met hen wil samenwerken.
Niemand ?
Er zijn er steeds meer die twijfelen maar ze verkondigen dat niet v.d. daken.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2024, 18:39   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat "gans België" tegen N-VA zou zijn betwijfel ik ten zeerste. Dat er weinig aanhang zal te vinden zijn in WalloBrux daar heb ik niet de minste twijfel over. Immers voor veel Franstaligen zijn Vlamingen fascist van bij de geboorte. Maar ik denk zeker niet dat "gans Vlaanderen" tegen N-VA is. Maar kom, uitspraken zoals die in uw bovenstaand bericht zijn gewoon losse flodders. Misschien bedoelde je het ironisch. Maar dan had je er beter een smily aan toegevoegd. Geduld Xeno, geduld. Binnen een goeie 4 maanden weten we meer.
Binnen een goeie 4 maanden zal u gewoon zien dat niets zal veranderen. Zeker weten. Het is niet voor niets dat de traditionele partijen zelfs niet over het communautair spreken.
Oud 6 februari 2024, 18:58   #99
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Erg veel intellectuele arbeid zul je daar niet voor moeten gedaan hebben, aangezien de namen gewoon in het artikel stonden...
Beetje rustig hé... in wat ik gelezen heb stonden de namen niet...dus jij hebt de namen, zeg ze nu maar
Oud 6 februari 2024, 19:01   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De houding van Bart De Wever is meer dan duidelijk en hij is de baas van de N-VA.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be