Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2024, 15:47   #48741
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
tuurlijk, Rusland is het de macht van een president die schermt voor zijn cleptocratisch postje die elke oppositie elimineert.. Waar zijn de rechstspraken en stukken die bewijzen dat er een veroordeelde moet vergiftigd worden ? Waarom valt die door het raam, ontploft zijn auto en gebeurt dat op een geniepige manier door de geheime dienst ?

Daarentegen als een rechtbank/militair apparaat(en niet één leider) beslist om via een 'systeem' bepaalde elementen te veroordelen en zo op te ruimen, in het kader van een oorlog, valt daar idd soms betreurenswaardig maar meestal niets over te zeggen
Er is geen enkele rechtbank die die Oekraiense oppositieleden, bloggers, etc. ter dood heeft veroordeeld. Dit betreft een moord bevolen door de leiding van een autoritair regime. Overigens het westen, Israel, etc. geven ook soms opdracht tot wederrechtelijke moorden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 15:54   #48742
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Tja...

Ik denk niet dat gij nog in staat zijn om rationeel naar Russische politiek te kijken. Elk standpunt is a priori ingebed dat Rusland er beter moet uitkomen dan US/EU/UKR. Of het nu gaat over welzijn van de bevolking, inspraak/vrijheid, technologische ontwikkeling, cultuur, huisvesting, onderwijs,... Het is dermate "in your face" dat het voor een buitenstaander kolderiek is geworden. Ik vraag me soms toch nog af hoe het komt dat je dat niet zelf inziet.

En voor ge begint "maar bij u is dat net hetzelfde maar omgekeerd". Nee Tom, dat is niet zo.

Ge komt niet zo veel buiten deze draad, maar als ge dat zou doen, dan zou ge vinden dat ik, paul, panda, djimi,... sterk uiteenlopende en vaak kritische standpunten hebben voor onze eigen politici, de VS e.d.

Meegaan in de leugens rond (bvb.) Bucha, MH17, Wagner, de "denazificiatie", de moord op Anna Politkovskaya en god weet hoeveel journalisten meer... is nog iets anders dan niet akkoord gaan met de opsluiting van Assenge, het censureren van RT,...

Het is DAT perspectief dat helemaal weg is bij jou. Je zoekt naar splinters in Westerse ogen, maar negeert de balken in Russische ogen.

Bon, waarom typ ik dit. Het heeft toch geen zin
Zijt gij wel in staat om rationeel naar dit conflict te kijken? Daarvoor bent u volgens mij reeds veel te bevooroordeeld voor.

U kunt dan wel uiteenlopende standpunten hebben, wat Rusland betreft zitten jullie op dezelfde lijn.

En nog steeds weigert u bvb. de politieke moorden en repressie door het regime in Oekraine te veroordelen. Hint, als U dat doet, ga ik de politieke moorden en represssie in Rusland veroordelen. Maar ik denk niet dat u dit zult doen. Want het Westen moet er altijd beter uitkomen volgens U, en de repressie en moorden veroordelen van een regime dat door het Westen asn de macht gebracht werd en bewapend wordt zou dat ondermijnen.

En als dat niet klopt volgens U, waarom weigert U dan de politieke moorden, onderdrukking van minderheden, repressie, censuur, etc. door het regime in Kiev te veroordelen?

Laatst gewijzigd door tomm : 16 februari 2024 om 15:56.
Oud 16 februari 2024, 15:58   #48743
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Toch wel een ongelooflijk toeval hoe opposanten van het regime allemaal zo een wankele gezondheid hebben.
In Oekraine hebben ze ook een wankele gezondheid.

Naar het schijnt zijn martelingen, bomaanslagen en executies niet zo goed voor de gezondheid.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 februari 2024 om 15:58.
Oud 16 februari 2024, 16:12   #48744
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Oekraine hebben ze ook een wankele gezondheid.

Naar het schijnt zijn martelingen, bomaanslagen en executies niet zo goed voor de gezondheid.
Zouden de Oekraïeners hem niet hebben omgebracht, teneinde Poetin in een slecht daglicht te stellen?

Ik denk dat ik zoiets op de Franse TV heb gezien.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 16:15   #48745
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Navaly, waarschijnlijk de man die verondersteld werd de rol van Zelensky te spelen in Rusland. De hele reutemeteut staat ondertussen, zoals verwacht, aan te schuiven om zijn hypocriete medeleven te betuigen:
Hillary Clinton
Von der Lügen
Maar wat voor zin heeft het voor Rusland om Navalny te vermoorden? Qui bono? Is de vraag die bij elk voorval moet gesteld worden. Moet dat militaire miljardenpakket voor Kiev niet nog door het Huis van Afgevaardigden in Washington? Er is veel weerstand. Het is maar een vraag. En waar waren diezelfde "wereldleiders" toen men onderstaande journalist, Gonzalo Lira, liet sterven in een Oekraïense gevangenis?

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  GGdqqOrXYAA1Zgw.gif‎
Bekeken: 1134
Grootte:  572,9 KB
ID: 119214  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 februari 2024 om 16:16.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 16:22   #48746
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden de Oekraïeners hem niet hebben omgebracht, teneinde Poetin in een slecht daglicht te stellen?

Alles is mogelijk.
De Russen hadden er alleszins geen belang bij.
Hij berokkende niet veel schade vanuit zijn gevangeniskolonie.
Oud 16 februari 2024, 16:24   #48747
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles is mogelijk.
De Russen hadden er alleszins geen belang bij.
Hij berokkende niet veel schade vanuit zijn gevangeniskolonie.
Kremlincynisme.

Een mens die zijn politieke rechten wil uitoefenen vervolgen, opsluiten, mishandelen en tenslotte ombrengen.

Om dan te komen beweren dat zij er geen belang bij hadden dat hij zou sterven.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 16:26   #48748
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Moet dat militaire miljardenpakket voor Kiev niet nog door het Huis van Afgevaardigden

Inderdaad, als zijn dood bevestigd wordt komt dat sommigen wel heel goed uit.
De Russen wisten dat ook wel natuurlijk.
Daarnaast is het ook niet uitgesloten dat een verrader in tijden van oorlog door sommigen in Rusland intens gehaat werd.
Oud 16 februari 2024, 16:28   #48749
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kremlincynisme.

Een mens die zijn politieke rechten wil uitoefenen vervolgen, opsluiten, mishandelen en tenslotte ombrengen.

Om dan te komen beweren dat zij er geen belang bij hadden dat hij zou sterven.
Maar als Kiev opposanten opsluit, martelt en vermoordt is dat wel ok zeker, is dat dan niet cynisch?
Oud 16 februari 2024, 16:28   #48750
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog steeds weigert u bvb. de politieke moorden en repressie door het regime in Oekraine te veroordelen. Hint, als U dat doet, ga ik de politieke moorden en represssie in Rusland veroordelen. Maar ik denk niet dat u dit zult doen. Want het Westen moet er altijd beter uitkomen volgens U, en de repressie en moorden veroordelen van een regime dat door het Westen asn de macht gebracht werd en bewapend wordt zou dat ondermijnen.

En als dat niet klopt volgens U, waarom weigert U dan de politieke moorden, onderdrukking van minderheden, repressie, censuur, etc. door het regime in Kiev te veroordelen?
Allez bon, ik veroordeel politieke moorden. Politieke moorden door Rusland, Oekraine, de VS, Israel en Iran.

Door Russische elite bvb.: Navany, Litvinenko, Politkovskaya,... why not, zelfs de moord op Prighozin en Dugina veroordeel ik!

Door Europese elite:.... (help me even?)

Door Oekrainse elite: Kateryna Handziuk, Gonzalo Lira (als die inderdaad vermoord is - niet echt duidelijk). Wie mis ik hier?

Door Amerikaanse elite: zeg maar letterlijk iedereen die door een drone-strike is omgekomen. Ronduit schandalig dat soort extrajudiciaire terechtstelling

Zo.

Nu ben ik benieuwd
Oud 16 februari 2024, 16:28   #48751
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet dat militaire miljardenpakket voor Kiev niet nog door het Huis van Afgevaardigden

Inderdaad, als zijn dood bevestigd wordt komt dat sommigen wel heel goed uit.
De Russen wisten dat ook wel natuurlijk.
Daarnaast is het ook niet uitgesloten dat een verrader in tijden van oorlog door sommigen in Rusland intens gehaat werd.
Inderdaad.

1/ Blijkt dat vandaag de jaarlijkse 'München Veiligheids Conferentie' begint (16-18 februari 2024). De weduwe van Navaly staat daar al speechen. Die rouwperiode duurt wel érg kort, héél érg kort.

2/ Avdiivka heeft mogelijk nog uren in plaats van dagen te gaan.

3/ In het Huis van Afgevaardigen in Washington is er veel weerstand tegen een nieuw militair miljardenpakket voor Kiev. Trump is een groot tegenstander.

4/ Binnen een paar dagen is het de 2de verjaardag van 24.02.2022

= = =

Het is niet uit te sluiten, maar waarom zou Rusland Navalny vermoorden?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 februari 2024 om 16:32.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 16:34   #48752
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 16:37   #48753
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ok, dit is Navalny zijn ultieme bijdrage tot het bevechten van het Russische regime waarschijnlijk: op het voor hen verkeerde moment doodvallen
Oud 16 februari 2024, 16:39   #48754
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

1/ Blijkt dat vandaag de jaarlijkse 'München Veiligheids Conferentie' begint (16-18 februari 2024). De weduwe van Navaly staat daar al speechen. Die rouwperiode duurt wel érg kort, héél érg kort.

2/ Avdiivka heeft mogelijk nog uren in plaats van dagen te gaan.

3/ In het Huis van Afgevaardigen in Washington is er veel weerstand tegen een nieuw militair miljardenpakket voor Kiev. Trump is een groot tegenstander.

4/ Binnen een paar dagen is het de 2de verjaardag van 24.02.2022

= = =

Het komt hen inderdaad goed uit, de timing is perfect.
Oud 16 februari 2024, 16:42   #48755
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Binnenkort zijn het "verkiezingen" in Rusland he. Een waarschuwinkje voor wie de rechtvaardige uitslag niet leuk zou vinden ?
Oud 16 februari 2024, 16:58   #48756
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijt gij wel in staat om rationeel naar dit conflict te kijken?
Ja hoor. Zeker.

Vrij simpel. Zie hier mijn rationele argumentatie:

De meeste mensen in Oekraïne leunen nu meer naar de EU dan naar Rusland. Ze willen de voordelen van de vrijheden en welvaart van de EU. Vind ik goed. Ze hebben gezien wat er gebeurt als machthebbers de oude Sovjet mindset hebben: corruptie en weinig vrijheid. In 2014 hebben ze zich willen losrukken van die onderdrukking. Dat is de juiste weg. Een volk moet zich kunnen vrijmaken van een onderdrukkende overheid. Da's exact wat Oekraïners deden in 2014.

Een bevolking die Westerse waarden zoals democratie en individuele vrijheid omarmt en definitief wil breken met het repressieve van de Sovjet Unie, die wil ik graag helpen in hun weg. Hoe meer vrije mensen hoe beter. Het is verre van een paradijs en ze moeten nog veel leren, maar de EU kan het Oekraïense volk helpen in hun weg om een liberale democratie te worden, als ze dat wensen, net zoals Polen, Roemenië, Estland,... dat hebben gedaan met de uitbreiding van de EU naar het Oosten. Die mensen zijn nu beter af en wij zijn beter af.

Rusland daarentegen heeft een imperialistische claim op Oekraïne, op historisch gronden, en negeert wat (de meeste) Oekraïners zelf willen. Rusland wil controle en terug naar een repressie zoals in de Sovjet-tijd. Russische leiders geloven niet in individuele vrijheid. Mensen "dienen" daar de Staat en de doelen van de Staat. Dat kan niet verder af van mijn persoonlijke overtuiging staan. Het blijkt dat de Russische bevolking de repressie (helaas) aanvaardt en toch niet in opstand komt om vrijheid op te eisen. Het weze zo. Maar de Russische leiders noch de Russische bevolking heeft ook maar iets te zeggen over wat Oekraïners zelf willen. Als ze vrijheid willen en dochter bij de EU willen komen, dan heeft Rusland dat te aanvaarden. De Russische aanval op 24/2/22 was pure imperialistische agressie die de soevereiniteit van Oekraïne schendt. Niet meer niet minder. Onaanvaardbaar. (mind you, even onaanvaardbaar als een VS die de soevereiniteit van Irak schendt).

Vrije mensen moeten vrije mensen steunen, dus ik wil dat wij Oekraïne steunen in hun verdediging tegen een imperialistische agressor. Bovendien geeft Rusland blijk van grotere ambities met weinig bedekte bedreigingen tav Polen, Finland, Baltische staten. Ik wil graag de levenstandaard en zelfbeschikking van België en EU behouden dus we moeten ons verdedigen. De beste verdediging, ook voor onszelf!, is dus Oekraïne helpen.

Er is de laatste decennia maar zelden een conflict geweest dat zo zwart-wit goed vs. kwaad is. Jazeker, er zijn nuances. De Oost-Oekraïense bevolking neigt WEL naar Rusland en uiteraard zijn daar faciliteiten voor zelfbestuur, of zelfs onafhankelijkheid/afscheuring mogelijk ja zelfs noodzakelijk. Maar dat is nog altijd geen reden voor de onverholen Russische agressie die we nu zien. Het is heel erg simpel. Rusland moet stoppen met zijn aanval. Pas DAN kan je spreken over onderhandelingen, in best intrest van bevolking. En wij (=Het Westen) moeten Oekraïene zoveel mogelijk helpen om Rusland zo veel als mogelijk tegen te houden.

Ziedaar de vrij eenvoudige, rationele redenering waarom ik wel heel erg hard supporter voor Oekraïne in dit conflict.
Oud 16 februari 2024, 17:01   #48757
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Binnenkort zijn het "verkiezingen" in Rusland he. Een waarschuwinkje voor wie de rechtvaardige uitslag niet leuk zou vinden ?
Ja, vrije meningsuiting kan zéér gevaarlijk zijn...
Oud 16 februari 2024, 17:06   #48758
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het regime in Kiev moordt er op los maar daar zegt U niets op. Ondere andere de dochter van een bekende schrijver en een blogger.

Pro-Russia Ukrainian MP Illia Kyva shot dead

https://www.theguardian.com/world/20...rity%20service.

Dat komt gewoon niet in de westerse media, of het wordt geminimaliseerd, wat is eigenlijk het verschil?
Met wat kom je nu af !

Citaat:
“An unknown person fired shots at the victim from an unidentified weapon. The man died on the spot from his injuries,” Russia’s investigative committee said in a statement.
Citaat:
A Ukrainian source, speaking on condition of anonymity, told Reuters that the Ukrainian SBU security service was responsible for the killing.
Misschien was het diezelfde die Kennedy doodschoot!
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 17:18   #48759
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Vooreerst zullen de Russische trollen, ook hier op het forum, de figuur minimaliseren : niemand in Rusland kent hem, politiek totaal onbelangrijk, een minkukel, enz
Dan volgt er de karaktermoord : het was een clown, hij was mentaal gestoord, alcoholist, hij was een agent van het Westen, enz
Tot slot : het is allemaal propaganda van het Westen, Navalny was sowieso ziekelijk, hij is een natuurlijke dood gestorven of beter zelfmoord wegens alcoholgebrek of als finale := ....Navalny heeft nooit bestaan en is een verzinsel van het Westen.

Benieuwd wat het wordt.
Zo voorspelbaar die Russische trollen!

Ze waren wel erg snel met hun mist spuien.
Men merkt dat ze het niet door hebben hoe belachelijk ze zich maken.

Citaat:
Citaat:
Navalny is/was nu niet bepaald bekwaam, anders had hij meer dan 1% van de bevolking meegekregen. Het feit dat hij zo openlijk een westerse pion (s vergeten?) is/was, was dom. Hij had dat veel subtieler kunnen aanpakken.
Citaat:
Inderdaad.

Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=48754
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 18:04   #48760
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Met wat kom je nu af !

Misschien was het diezelfde die Kennedy doodschoot!
Ik kom af met een politieke moord door het regime in Kiev, een regime dat u in al uw "rationaliteit" nog steeds weigert de veroordelen.

Het regime ontkent dat het iets te maken heeft met die moord op een opposant die ze daarvoor al op de dodenlijst hadden gezet en u gelooft hen natuurlijk op hun plechtig communiezieltje. Maar als de Russen een politieke moord ontkennen, dan is dat natuurlijk om je kapot te lachen.
Toch claimt u dat U rationeel bent, zonder zelfs maar de politieke moorden door het regime dat U verdedigt te veroordelen.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 februari 2024 om 18:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be