![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 februari 2024 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2024 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De lok naar de roes heeft altijd bestaan en zal altijd blijven bestaan. Is het ene niet voorhanden is er wel het andere. Mensen hebben blijkbaar nu eenmaal de behoeft om af en toe de realiteit te ontvluchten .. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2024 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me overbodig onder de huidige wetgeving, iemand die gebruikt is strafbaar wegens bezit.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als de overheden van die landen het echt menen, moeten ze die coca-plantages maar plat bombarderen, mits een verwittiging van 48uur op voorhand dat iedereen weg kan.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, mits de tijd die nodig is om af te kicken, en dan om de maand iedereen controleren. Anders stopt het nooit.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is dat nog nooit gebeurd en ik heb zo een vermoeden waarom ? Reagan ging dat toch op 3 dagen oplossen ? Al bijna 50 jaar geleden ![]() ![]() Money, money, money Must be funny In the rich man's world Money, money, money Always sunny In the rich man's world Ik begrijp heel goed waarom men die substanties niet wil decriminaliseren. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2024 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al bezig zolang er mensen zijn en zal nooit stoppen zolang er mensen zijn.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2024 om 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees dankbaar of we waren al onze centen kwijt ![]() VN-topman: "Heel wat banken gered met drugsgeld" Drugsgeld en geld uit andere criminele activiteiten waren de redding voor heel wat banken tijdens het dieptepunt van de financiële crisis vorig jaar. Dat beweert Antonio Costa, hoofd van VN-bureau voor de bestrijding van drugs en criminaliteit. "Sommige banken werden gered door miljarden dollars afkomstig uit drugshandel en andere illegale activiteiten", zegt Costa in een interview met de krant The Observer. https://www.hln.be/economische-crisi...geld~a4b84d7a/ Maar er is hoop. Bartman Bart gaat die handel aan banden leggen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2024 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna 50 jaar geleden. En die was van een ander kaliber dan Bartman Bart.
https://www.youtube.com/watch?v=nAh-JavFAuI Wie het nu nog steeds niet begrijpt zal het nooit begrijpen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2024 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden ze nu iets willen dat ze nooit echt hebben gewild ? Waarom zou men nu effectief iets willen veranderen aan iets waar miljarden mee worden verdient ?
Waarom haalt men die drugs niet gewoon uit het strafrecht denk je ? Je gelooft toch niet dat de overheden dat niet willen opdat ze zich verantwoordelijk voelen voor de gezondheid of veiligheid van haar burgers ? ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2024 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien moeten ze het eens aan de taliban vragen.
https://www.unodc.org/unodc/en/press...dc-survey.html Niet slecht voor wat 'geitenhoeders'.
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Myanmar is now the world's largest producer of opium, overtaking Afghanistan, a UN report says. https://www.bbc.com/news/world-asia-67688413 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2024 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitgezonderd de gevallen waar ze zelf of anderen in (levensgevaar) zijn. Citaat:
Waar lees jij in godsnaam dat ik criminelen 'hun gang wil laten gaan'? Is dat omdat ik niet voor dodelijk geweld ben? Dan kan je even goed stellen dat ik voorstander ben van verkeersovertredingen want ook daar wil ik niet dat flikken dodelijk geweld mogen gebruiken. Die gedachtegang klopt van geen kanten en dient ook enkel om mijn gedachtegang in een slecht licht te stellen. Met die tactiek wordt ik wel vaker geconfronteerd. Het is niet omdat ik niet voor 'oplossing' A (in't wilde weg rondknallen) dat ik het probleem niet opgelost wil zien eh? Maar toch wordt dat telkens weer zo voorgesteld... Citaat:
Argumenteer nu eens inhoudelijk op wat ik zeg. Maar nee, dat gebeurt niet want dan wordt het te moeilijk. We gaan Big maar wat dingen aanwrijven die hij nooit gezegd heeft, we gaan hem omvormen tot verdediger van criminelen, we gaan stellen dat hij het probleem niet aan wil pakken omdat hij onze oplossing niet genegen is. Dat is het enige wat jij hier nu doet. Als je niet akkoord gaat met mijn mening, geen probleem. Maar als je uit mijn schrijfsels conclusies gaat trekken die totaal absurd zijn ("Agenten mogen niet schieten dus criminelen mogen voor jou hun gang gaan.") wordt het wel een probleem. Citaat:
Dan moeten we voor een andere aanpak. Maar jij laat uitschijnen dat als er vandaag een aanpak niet werkt, de enige oplossing is om flikken dodelijk geweld te laten gebruiken. Als we dat soort redenaties door gaan trekken wordt het nog een leuke boel. Mensen rijden nog steeds door rood, dus de huidige aanpak werkt niet. Het enige wat we nu nog kunnen doen is agenten laten schieten op mensen die door rood reden. Mensen sluikstorten nog steeds, dus de huidige aanpak werkt niet. Het enige wat we nu nog kunnen doen is agenten laten schieten op mensen die sluikstorten. Mensen werken nog steeds in het zwart, dus de huidige aanpak werkt niet. Het enige wat we nu nog kunnen doen is agenten laten schieten op mensen die zwart werken. Kunnen we dan niet beter gewoon en masse naar het politieburo trekken om ons af te laten knallen? Voor mijn part mogen die criminelen hard aangepakt worden. Oppakken en niet twee minuten later laten lopen. Straffen en uitgesproken straffen daadwerkelijk laten uitzitten. Deporteren als ze de Belgische nationaliteit niet hebben... Noem maar op, geen probleem mee. Maar een probleem trachten op te lossen door flikken naar eigen goeddunken te laten rondknallen gaat mij te ver. Heb jij zo'n blind vertrouwen in de flikken dat je hen dat toe wil staan? Heb jij zo'n blind vertrouwen in de overheid dat je ze dat toe wil staan? Blijkbaar wel eh?
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat kan moet er toch al minstens een land zijn waar dat gelukt is. Kan je mij een voorbeeld geven van een land waar druggebruik compleet gebannen is? Ik zal maar niet wachten op het antwoord zeker?
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En is in die landen alles wat met drugs te maken heeft gebannen? Integendeel; uit zo'n landen komt 90% van de drugs in de haven van Antwerpen. Meer dan eens het bewijs dat rondknallende flikken het probleem ook niet op gaan lossen. En die 'onschuldige burgers'? Gaan we die zo maar wegcijferen? De oorlog met en tegen Escobar doodde destijds duizenden onschuldige burgers. En is het drugsprobleem daar ondertussen opgelost?
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al eens gekeken over welke oppervlakte je het dan hebt? Al eensn nagedacht hoe je een plan als "ze moeten de plantages platbombarderen" in de praktijk gaat uitvoeren? Wie gaat die duizenden vierkante km afspeuren naar coca-planten? Hoeveel vliegtuigen gaan we nodig hebben om duizenden vierkante km's plat te leggen? Hoe gaan we onschuldige burgers in de buurt verwittigen? Wie gaat uitzoeken wie daar in de buurt werkt en woont? Hoe gaan we voorkomen dat nieuwe plantages opgezet worden in het zuiden terwijl men aan't bombarderen is in't noorden? Je kan even goed zeggen dat je brandnetels in België gaat uitroeien door elke plant te gaan bespuiten met Roundup. Dat werkt op papier ook.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar t'ja dikwijls gewoon het gevolg van een gebrek aan onderbouwde argumenten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2024 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |