![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alexander De Croo raakt nog niet aan de tippen van de hielen van Bart De Wever qua politiek talent.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever is nu eenmaal de belgicist bij uitstek. Hij heeft dat ook nooit ontkent als het hem in zijn gezicht werd gevraagd.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, maar iets zo ingrijpend als het eenzijdig uitroepen van de onafhankelijkheid, kan je niet doen met 45 pct van de stemmen, zelfs niet met 51 pct. Dan krijg je zware hommeles in je land.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Secretaris-generaal Navo is veel te hoog gegrepen voor Alexander De Croo.
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wanneer dan wel?
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je minstens tweederde van de kiezers achter je moet hebben om je eenzijdige uitroeping hard te maken. Zowel voor de internationale gemeenschap als intern-Vlaams (waar dan misschien wel iets als burgerlijke ongehoorzaamheid of zelfs geweld van Belgicistische kant kan ontstaan).
Hoeveel pct hadden de Catalanen toen ze eenzijdig de onafhankelijkheid uitriepen?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want daar komt het tenslotte op neer he, aan wie gehoorzamen de geweldenaars van de staat die de wet opleggen ? Zij bepalen wie de echte wetgever is, niewaar. Maar meer nog, hier zou niet eens een "normaal" Vlaams parlement meer over blijven, vermits al zijn vertegenwoordigers, of tenminste een heel grote meerderheid ervan, weggegaan is om de constituente te vormen. Je kan je de vraag stellen, waarom zouden mensen gehoorzamen aan wetten die door EEN groep wetgevers wordt uitgevaardigd, en niet door een andere groep ? Waarom gehoorzaamt men aan set A van wetten, opgesteld door kliekje A, en niet aan set B van wetten, opgesteld door kliekje B ? Waarom schenkt men legitimiteit aan het gebral van 200 kwasten A, en niet aan 200 andere kwasten B ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We krijgen geen hommeles ,we hebben al 194 jaren hommeles in dit land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk dat op dit ogenblik de overgrote meerderheid IN VLAANDEREN om willen te splitsen er gewoon niet is. Ik moet zeggen dat ik niet begrijp WAAROM de rest zo idioot is, maar ik stel vast dat het zo is. En zolang dat het geval is, kan men een onafhankelijk Vlaanderen gewoon vergeten, en moet een partij die dat als strijdpunt heeft, eigenlijk aan de kant blijven staan. Als die partij zelfs denkt dat dat altijd zo is, dan moet die zichzelf gewoon opdoeken wegens futiel. Ik heb het hier over het voorlopig totaal hypothetische geval waarbij er WEL een overgrote meerderheid in Vlaanderen zou willen splitsen. In DAT geval is een splitsing denkbaar/wenselijk/doenbaar, en moet men aan de Walen geen permissie vragen. En als die meerderheid er niet is, dan kan men gewoon niet splitsen omdat dat de wens niet is van een grote meerderheid van Vlamingen (ook al is dat oliekoekendom). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk echt van wel, tenminste als je eenzijdig de onafhankelijkheid uitroept zonder een voldoende grote meerderheid (tweederde).
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus kan men gewoon de onafhankelijkheid voorlopig vergeten op die manier. Een heel andere manier is gewoon de desintegratie van de Belgische structuur om eigen redenen. Nadien terug vanaf niks iets opbouwen kan eventueel wel gemakkelijker, omdat er dan niet eens "gesplitst" moet worden wat ondertussen stuk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is het gebeurd. De loop van de geschiedenis kan je niet tegenhouden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |