![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() De topclubs willen minder speeldagen.
Dit ligt er nu op tafel ![]() 2 brolploegen minder in de Jupiler Pro League vind ik een goede zaak. 12 of 14 clubs vind ik ideaal voor een klein land als België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de ‘brolploegen’ weg wil dan blijven er nog 6 over.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen die nooit eens een jaar of 4-5 hetzelfde format houden?
Het is allemaal zo jachtig, van de ene aanpassing naar de andere.
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vanaf volgend seizoen zijn er ook meer wedstrijden in de Champions League en Europa League. Vandaar dus de vraag van de topclubs om hier snel meer duidelijkheid over te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik ook, en liefst die play off’s voorgoed weg (of de halvering van de punten).
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 maart 2024 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat ons wel wezen, dat verminderen van het aantal ploegen is enkel maar om meer tv geld naar de ‘top’ ploegen te krijgen. De ‘kleintjes’ hebben het nu al lastig genoeg om enigszins competitief te zijn.
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() playoff 2 is een vuilbak
weggooien
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
België heeft op dit moment 40 speeldagen, in Nederland en Duitsland houden ze het op 34 speeldagen. Als je 4 wedstrijden tegen brolploegen kan schrappen, is dat gewoon mooi meegenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is het voorstel waarover volgende week wordt gestemd.
![]() Afschuwelijk. - 16 clubs is te veel brol. - 6 Play Offwedstrijden is erg kort. - Geen puntenhalvering neemt de charme van Play Offs weg. Ik vrees dat we vaak saaie, overbodige Play Offs zullen krijgen. - Play Off 2 zonder degradatie was en is nog steeds debiel. - Sommige clubs zijn meer dan een maand vroeger klaar. Wie verzint zoiets in godsnaam? Niet alles is slecht aan dit voorstel want de Play Offs blijven en er komen minder wedstrijden. Dat is goed. Toch hoop ik dat dit misbaksel wordt weggestemd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afschaffing van de verderfelijke en competitievervalsende puntendeling.
![]() Als ze een spannende eindronde willen doe dan maar het Amerikaanse systeem: de eerste acht spelen direkte eliminatie.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 mei 2024 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bizarre logica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want daar het uiteraard om: Eleven sports wil zoveel mogelijk kijkers.
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of toch maar een hoogste BeNe-liga met 20 clubs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die play-offs zijn er maar om 1 reden: Eleven Sports.
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Portugal heeft een afschuwelijke competitie. Meer dan de helft van de clubs haalt gemiddeld geen 5.000 toeschouwers. Dat is niet de richting die ik wil uitgaan met de Jupiler Pro League. Het Griekse competitieformat (14 clubs met Play Offs) vind ik meer op maat van België. Is de Beneliga een goed idee? Uiteraard, maar België en Nederland zijn er mentaal niet klaar voor. Dankzij de Conference League is het nu ook minder dringend omdat Belgische en Nederlandse clubs opnieuw prijzen kunnen pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ga je niet veranderen, dus leer ermee leven.
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In mijn overtuiging is 18 clubs zonder Play Offs slecht voor de spanning, het niveau en de financiële inkomsten. Mijn ideale competitie en daarbij rekening houdend met factoren als geografische spreiding, historie en potentieel ziet er zoiets uit: 1. Club Brugge 2. KV Kortrijk 3. KAA Gent 4. Antwerp 5. Beerschot 6. KV Mechelen 7. OH Leuven 8. KRC Genk 9. Union 10. Anderlecht 11. Sporting Charleroi 12. Standard Luik 12 clubs waarvan elke club gemiddeld boven de 6.000 toeschouwers uitkomt. Naar zoiets zouden we moeten streven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederland heeft veel "echte" Eredivisie clubs, waarvan een paar in de Eerste divisie zitten door eigen wanbeleid, en een aantal kleinere clubs in de Eredivisie met beter beleid. RKC Waalwijk valt in de laatste categorie, Willem II Tilburg en NAC Breda in de eerste categorie. In een volgende post zal ik eens gaan inventariseren voor een Nederlandse lijst. Willem II Tilburg is al kampioen geworden van de Eerste Playoffs met Peter Maes, en zojuist heeft de nieuwe club van Carl Hoefkens, NAC Breda, de playoffs gewonnen (ondanks Jean-Paul van Gastel als trainer). Maar goed volgend jaar is de Brabantse Derby (NAC-Willem II) in de Eredivisie met allebei een landgenoot van jullie aan het roer. |
|
![]() |
![]() |