Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2024, 00:19   #441
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ook jammer dat de media in Nederland dat niet zien.
Praatprogramma's van Canvas in Vlaanderen gaan veel dieper in op oorzaken gevolg, dan de Nederlandse oppervlakkige meepraters.

Blijkbaar heeft bij ons de huidige generatie politieke commentatoren te weinig kennis van zaken ,
want ze praten slechts mee met de mainstream opinie van de waan van de dag.
Ze geloven echt dat Nederland al decennia door links wordt geregeerd.
Links heeft niet alleen geregeerd, maar door hun invloed zijn wel bepaalde Rechtse paradepaardjes getorpedeerd.
Vanuit die hoek snap ik de frustratie van de VVD wel, want hun coalitiepartners worden niet zo bedreigd door deze partijen. Tuurlijk hun coalitiepartners werden vaak overgeleverd aan een oppermachtige VVD.
Ik denk dat de VVD het zo ziet, niet door Links geregeerd, maar wel door Links gefrustreerd.
Oud 16 maart 2024, 08:46   #442
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Links heeft niet alleen geregeerd, maar door hun invloed zijn wel bepaalde Rechtse paradepaardjes getorpedeerd.
Vanuit die hoek snap ik de frustratie van de VVD wel, want hun coalitiepartners worden niet zo bedreigd door deze partijen. Tuurlijk hun coalitiepartners werden vaak overgeleverd aan een oppermachtige VVD.
Ik denk dat de VVD het zo ziet, niet door Links geregeerd, maar wel door Links gefrustreerd.
De vorming van Rutte IV heeft zo vreselijk lang geduurd ,omdat Rutte geen linkse partijen in de regering wilde.
Nu heeft de VVD en die kiezers van rechts-radicaal rechts, eindelijk hun gedroomde meerderheid om een coalitie te vormen en
nu zijn ze al maanden aan het bakkeleien over de grondwet en de vorm.

Dus dat geidealiseerde rechts in Nederland , is in feiten een luchtballon die nauwelijks van de grond komt.
Nu gaan ze eindelijk over de inhoud praten van hun programma-kabinet, terwijl ze weten dat de verschillen over de inhoud vreselijk groot zijn.

Kortom regeren over het midden ,wat in Nederland zo vaak is gebeurd, is zo slecht nog niet en voorkomt polarisatie .
We moeten nog maar zien wat dit gaat worden.

Laatst gewijzigd door cato : 16 maart 2024 om 08:50.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2024, 11:49   #443
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom regeren over het midden ,wat in Nederland zo vaak is gebeurd, is zo slecht nog niet en voorkomt polarisatie .
Die centrumregeringen zijn er tevens de oorzaak van dat men geen echte beslissingen durft te nemen.

Dat doet "Brussel" dan wel voor ze.

Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat er weinig zal veranderen met een kabinet Bosma.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2024, 14:07   #444
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Die centrumregeringen zijn er tevens de oorzaak van dat men geen echte beslissingen durft te nemen.

Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat er weinig zal veranderen met een kabinet Bosma.
De rechtse- radicaal rechtse partijen die nu gaan onderhandelen zijn nog heel ver af van een akkoord .
Ik denk niet dat er een kabinet Bosma gaat komen.

Alleen de media geloven dat nog , echter die zijn te onnozel en hebben geen verstand van politiek .
En zo worden de kiezers van die partijen misleid

Laatst gewijzigd door cato : 16 maart 2024 om 14:09.
Oud 16 maart 2024, 23:59   #445
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vorming van Rutte IV heeft zo vreselijk lang geduurd ,omdat Rutte geen linkse partijen in de regering wilde.
Dit is niet geheel waar. De VVD kon leven met of de PvdA of GroenLinks, maar niet met allebei, dan zou links te dominant worden in de coalitie. Zij bleven elkaar vasthouden en vonden het vast niet erg dat ze hierdoor concurrent D66, weer met CU zouden opzadelen. Nee niet alleen VVD heeft hier schuld.

Citaat:
Nu heeft de VVD en die kiezers van rechts-radicaal rechts, eindelijk hun gedroomde meerderheid om een coalitie te vormen en
nu zijn ze al maanden aan het bakkeleien over de grondwet en de vorm.
Dat de VVD voor deze vorm kiest (net zoals NSC), zegt juist dat de VVD verdeeld is over dit. En waarschijnlijk heeft de VVD dit nooit voorgesteld als junior partner...
Citaat:
Dus dat geidealiseerde rechts in Nederland , is in feiten een luchtballon die nauwelijks van de grond komt.
Nu gaan ze eindelijk over de inhoud praten van hun programma-kabinet, terwijl ze weten dat de verschillen over de inhoud vreselijk groot zijn.
Eens, vandaar deze vorm.

Citaat:
We moeten nog maar zien wat dit gaat worden.
Eens we moeten zien wat het gaat worden. Echter regeren over het midden heeft juist de VVD deze frustraties bezorgd. Want de VVD was vaak kwetsbaarder voor partijen als PVV, FvD etc. dan coalitiepartners, en zij hebben de in hun ogen al oppermachtige VVD te weinig ruggensteun gegeven.
Deze partijpolitiek is deels verantwoordelijk voor deze stap, want of we het willen of niet, Nederland is deels al gepolariseerd.
Oud 17 maart 2024, 04:18   #446
cato

Standaard

Citaat:
Dit is niet geheel waar. De VVD kon leven met of de PvdA of GroenLinks, maar niet met allebei, dan zou links te dominant worden in de coalitie. Zij bleven elkaar vasthouden en vonden het vast niet erg dat ze hierdoor concurrent D66, weer met CU zouden opzadelen. Nee niet alleen VVD heeft hier schuld.

Dat de VVD voor deze vorm kiest (net zoals NSC), zegt juist dat de VVD verdeeld is over dit. En waarschijnlijk heeft de VVD dit nooit voorgesteld als junior partner...

Eens, vandaar deze vorm.

Eens we moeten zien wat het gaat worden. Echter regeren over het midden heeft juist de VVD deze frustraties bezorgd. Want de VVD was vaak kwetsbaarder voor partijen als PVV, FvD etc. dan coalitiepartners, en zij hebben de in hun ogen al oppermachtige VVD te weinig ruggensteun gegeven.
Deze partijpolitiek is deels verantwoordelijk voor deze stap, want of we het willen of niet, Nederland is deels al gepolariseerd.
Voor een groot deel kan ik hier mee eens zijn.
Echter de verdeeldheid in de VVD bestaat al jaren, zoals toen de Verdonk vleugel met rechts-conservatieven en de liberalen achter Rutte..

Van de andere kant ,kent Nederland altijd al een groot deel rechts conservatieven en ook racisten , dat was voor en in de oorlog
en de laatste jaren wordt dit steeds meer main stream door de populistische media en ontwikkelingen in de Westerse landen, zoals in de VS en in Europa.

Nederland is nooit een links land geweest zoals in Scandinavië of Zuid Europa.
We zijn vele jaren door de zuilen aan het polderen geweest en nu komt de ware aard van een groot deel van de bevolking boven water.

Daarom zie ik wel degelijke grote polarisatie, die niet snel zal worden opgelost, vergelijkbaar met Duitsland ,Amerika en Engeland.
Vroeger zagen en spraken mensen elkaar nog in de kerk en nu kiest iedereen voor zijn/haar eigen kring.

Een gedroomde regering van de 4 profeten Wilders- Yezilgoz- v d Plas en Omtzigt, zal dit zeker niet oplossen.
Ze zijn de polarisatie , niet alleen onder elkaar , zeker ook naar een groot deel van het land toe , dat ze niet als het volk beschouwen.

Laatst gewijzigd door cato : 17 maart 2024 om 04:22.
Oud 17 maart 2024, 12:15   #447
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van de andere kant ,kent Nederland altijd al een groot deel rechts conservatieven en ook racisten , dat was voor en in de oorlog
en de laatste jaren wordt dit steeds meer main stream door de populistische media en ontwikkelingen in de Westerse landen, zoals in de VS en in Europa.

....
Net als in Vlaanderen heeft een deel van de racisten hun racisme ingeruild voor islamofobie.

Als je uitzoomt kun je dit wsl beschouwen als vooruitgang in morele zin.
Oud 21 maart 2024, 02:11   #448
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor een groot deel kan ik hier mee eens zijn.
Echter de verdeeldheid in de VVD bestaat al jaren, zoals toen de Verdonk vleugel met rechts-conservatieven en de liberalen achter Rutte..
Bij de laatste verkiezingen, niet enkel de laatste blijken ze ook weer kwetsbaarder op die rechts-conservatieve flank. Terwijl ik persoonlijk Rutte van de liberale vleugel, juist steeds meer rechts-conservatief is geworden, maar dat ter zijde. Uiteraard wordt de boel bij elkaar houden, zwaarder, wanneer alles meer onder druk staat, dit zie je nu bij de VVD.
Citaat:
Nederland is inderdaad altijd meer rechts geweest van het spectrum. Echter enkel racisme benoemen is wel erg van deze tijd. Door de sterke verzuiling vertrouwden grote groepen binnen de Nederlandse maatschappij elkaar niet. Bijvoorbeeld de Katholieke zuil waar mijn familie in zat, was pas in de jaren 1960 in de Nederlandse maatschappij geïntegreerd.
In die zin was er al een hele ontwikkeling gaande geweest tegen discriminatie. Voor nieuwkomers of mensen in en later uit de voormalige Koloniën, begon die ontwikkeling wel weer opnieuw. En ook in het door u benoemde Racisme zit wel degelijk een langzame beweging, dingen forceren werken mijns inziens averechts. Standaarden schuiven ook op, politiek correct qua racisme in 1990, is met de huidige maatstaven al niet goed meer. Andere zaken zijn de laatste 10 jaar ook steeds sneller over het hele land uitgestrooid. Echter noch de Conservatieven noch de drammers van bepaalde actiegroepen zijn nog in staat om te polderen, voor iedereen lijkt steeds meer alleen het eigen gelijk te gelden,

Citaat:
In Nederland zap ik enkel alleen weg van Ongehoord Nederland, voor de rest vind ik dat dit qua mainstream echt meevalt, we hebben hier echt geen Fox News ofzo.
Citaat:
Nederland is nooit een links land geweest zoals in Scandinavië of Zuid Europa.
We zijn vele jaren door de zuilen aan het polderen geweest en nu komt de ware aard van een groot deel van de bevolking boven water.
Gelukkig is Nederland geen Links land, maar door het polderen waren we wel gelukkig Centristisch.
Uw ware aard blijkbaar ook, want ook ik ben teleurgesteld, maar ik erken wel dat er een groot deel proteststemmen hier tussen zitten.
Niet enkel gemobiliseerd door 2 disfunctionele coalities op rij, maar ook drammers van actiegroepen. Nogmaals polderen kennen we helaas niet meer.
Citaat:
Daarom zie ik wel degelijke grote polarisatie, die niet snel zal worden opgelost, vergelijkbaar met Duitsland ,Amerika en Engeland.
Vroeger zagen en spraken mensen elkaar nog in de kerk en nu kiest iedereen voor zijn/haar eigen kring.
Ook zie het probleem van de Polarisatie.

Citaat:
Een gedroomde regering van de 4 profeten Wilders- Yezilgoz- v d Plas en Omtzigt, zal dit zeker niet oplossen.
Wiens droom, ook voor mij is het eerder een nachtmerrie. Ik ben weliswaar economisch Rechts, maar ook een Liberaal en een Centrist, en dan ben ik ook nog hartstochtelijk Pro-Europees (D66 onder Paars was perfect voor mij, nu zijn ze veel te Progressief geworden naar mijn smaak, maar ja dan heb je ook nog een VVD, die nog Rechtser wordt; geheel persoonlijk mis daarom Paars, toen had ik de keuze uit voldoende Middenpartijen, tot de onterecht vermoordde Fortuyn, mijn ideale politieke landschap op stelten zette)
Citaat:
Ze zijn de polarisatie , niet alleen onder elkaar , zeker ook naar een groot deel van het land toe , dat ze niet als het volk beschouwen.
Het is actie en reactie nog meer actiegroepen gaan hierdoor de Rechterlijke macht misbruiken om beleid af te dwingen.
Die uitspraken van u lijken me ook niet behulpzaam, om iedereen weer bij elkaar te krijgen...
Oud 21 maart 2024, 08:12   #449
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Gisteren in het Nederlands parlement waren de linkse rukkers met timmermans op kop, danig in hun gat gebeten dat het, voorlopig, schijnt te lukken met de 4 onderhandelende partijen. De frustratie druipte er af.
Oud 21 maart 2024, 11:06   #450
cato

Standaard

Citaat:
Net als in Vlaanderen heeft een deel van de racisten hun racisme ingeruild voor islamofobie.

Als je uitzoomt kun je dit wsl beschouwen als vooruitgang in morele zin.
In Nederland is dat niet anders.
De NSB'ers van toen , zijn de PVV'ers van nu.

In die zin lijken Vlamingen en Nederlanders erg op elkaar.
Eigenlijk past Nederland cultureel beter bij Vlaanderen, dan bij de sociale en progressieve Scandinavische landen.
Het verschil tussen Nederland en Vlaanderen is vooral, dat Nederlanders doen alsof ze zo tolerant en progressief zijn.
Oud 21 maart 2024, 11:12   #451
cato

Standaard

Citaat:

Rutte III en Rutte IV waren centrum rechtse regeringen.

De media zijn meesters in het vervuilen van definities.
De beoogde regering partijen ,die nu eindelijk na maanden over de inhoud gaan onderhandelen , wordt een rechts-rechts radicale regering.
Typisch Nederlands , ze willen het zo niet noemen ,want de waarheid is te hard.
Oud 21 maart 2024, 11:18   #452
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Gisteren in het Nederlands parlement waren de linkse rukkers met timmermans op kop, danig in hun gat gebeten dat het, voorlopig, schijnt te lukken met de 4 onderhandelende partijen. De frustratie druipte er af.
Nederland heeft nooit een linkse meerderheid gehad.

50 jaar geleden de regering Den Uil , PvdA met enkele CDA ministers ,
was de meest linkse regering ooit.

Nog steeds deed Wilders gister in het debat huilie- huilie,
omdat hij geen premier gaat worden .
Hij doet of hij Jezus is, met zijn zgn liefde voor het land.
Oud 21 maart 2024, 15:13   #453
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij doet of hij Jezus is, met zijn zgn liefde voor het land.
Wilders heeft vooral liefde voor Israel en haat voor moslims.

Citaat:
De beoogde regering partijen ,die nu eindelijk na maanden over de inhoud gaan onderhandelen , wordt een rechts-rechts radicale regering.
...
In mijn boekje is Omtzigt eerder centrum-links.

Vandaar dat hij Wilders als premier heeft geblokkeerd.

Citaat:

In Nederland zap ik enkel alleen weg van Ongehoord Nederland, voor de rest vind ik dat dit qua mainstream echt meevalt, we hebben hier echt geen Fox News ofzo....
Wie kijkt er nog tv?

In Nederland zie je dat de publieke TV links is, de commercielen zijn centristisch en de alternatieve media zijn rechts.
Oud 21 maart 2024, 15:54   #454
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie kijkt er nog tv?

In Nederland zie je dat de publieke TV links is, de commercielen zijn centristisch en de alternatieve media zijn rechts.
moslims zorgen dan ook overal, waar ook ter wereld, voor gigantisch veel ambras.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 16:11   #455
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
moslims zorgen dan ook overal, waar ook ter wereld, voor gigantisch veel ambras.
Belgen zorgen dan ook overal, waar ook ter wereld, voor gigantisch veel ambras...

Oud 21 maart 2024, 16:22   #456
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Belgen zorgen dan ook overal, waar ook ter wereld, voor gigantisch veel ambras...

Die van Ekeren nog zelfs. Met deze Leopold ben ik opgegroeid.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 16:48   #457
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 17:24   #458
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vertel...
Zo’n 200 jaar geleden….. dat nog oprakelen is van nog een hoger niveau dan de nazi’s als bewijs opvoeren.
Oud 21 maart 2024, 17:36   #459
cato

Standaard

Citaat:

Wie kijkt er nog tv?

Omtzigt praat links en doet rechts.
Hij is totaal onbetrouwbaar.
Oud 21 maart 2024, 17:42   #460
cato

Standaard

Citaat:

Wie kijkt er nog tv?

SBS 6 (Talpa) is zo populistisch rechts als de pest.
RTL is gematigd rechts

De publieke omroepen hebben alle kleuren , want die hebben leden,
variërend van links ( de VARA) tot extreem rechts (ON) en midden-CDA (KRO-NRC)
en progressief liberaal(VPRO) en rechts (TROS-AVRO)

Laatst gewijzigd door cato : 21 maart 2024 om 17:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be