![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik bijvoorbeeld erover klaagde dat het onderwijs van vreemde talen voor volwassenen steeds verder beperkt werd, kreeg ik dat als antwoord van Pandareus en co. Spaans, Portugees, dat waren maar "vakantietaaltjes". Ook bij de VDAB bekijkt men dat zo. En bij het onderwijs ziet men wel als knelpuntvakken: Nederlands, Nederlands voor nieuwkomers, Frans, Engels, Duits, Latijn. Geen Spaans. Natuurlijk, van zodra je dat als optie zou aanbieden, zou dat wel kunnen veranderen.
![]() |
![]() |
#142 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en een beetje respect graag voor het vak. De NVA wil dat zelf he. Citaat:
Maar Ben heeft geen 5 minuten politieke moed... Citaat:
Waarom weet niemand. Slechts een kleine minderheid gaat dat later gebruiken. Citaat:
Slechts de verplichting voor iedereen zou er af moeten. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is vreemd dat belgicisten het wel graag over tweetaligheid hebben, maar het altijd die andere, de Vlaming, is die tweetalig moet zijn.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet te verwonderen dat de Walen zo gehecht zijn aan La Belgique. Maar welke voordelen hebben de Vlamingen van België? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen, Zelfs Karel De Gucht weet en zei dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad geen enkele Belgicist heeft ooit één voordeel van België voor de Vlamingen kunnen opnoemen ;
enkel nadelen -Hoge belastingen om de transfers te kunnen betalen en -aan houdende verfransing van Brussel en de Vlaamse Rand. De hoogste tijd dat hier een einde aan komt. En dat kan enkel via de Vlaamse Onafhankelijkheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de ENIGE reden waarom de Walen België niet willen lossen. Als de transfers andersom gingen bestond België allang niet meer.
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Economisch zou Vlaanderen véél betere toekomstperspectieven hebben bij een fusie met Nederland.
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weyts heeft dat niet beslist, hij heeft er wel nog niks aan gedaan. Maar stel je het gehuil voor in de Libre Belgique en in Luik en Charleroi als hij dat wel zou doen. Ik geniet er nu al van.
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230617_91955028 Over de Vlaamse onafhankelijkheid op zich wilde Jambon ten persoonlijken titel reageren, dus niet in zijn functie van regeringsleider. ‘Het idee ben ik genegen’, klonk het. ‘Maar de eerste voorwaarde om dat te kunnen doen, is dat dat een gedragen idee bij je volk is. Maar elke studie die daarover gemaakt is, brengt dat – ik ga heel optimistisch zijn – op 20 procent. Met dat percentage is dat een avontuur dat je niet kan aangaan.’ ‘Ik betreur dat. Ik zou willen dat 60 ?* 70 procent van de Vlamingen het idee genegen is. Maar in die context waar een grote meerderheid van de Vlamingen zegt dat ze die volledige onafhankelijkheid niet willen, dan kan je niet in zo’n politiek avontuur stappen.’ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede vriend van mijn zoon is een Waal uit Visé. Ouders kenden geen woord Nederlands. Hij spreekt het uitstekend.
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal aan beide kanten altijd een groep zijn die de andere landstaal wenst te leren. Zolang het maar niet verplicht is, want daar doe je niemand een plezier mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees maar gerust dat het hele francofone en belgicistische establishment moord en brand gaan schreeuwen als de flamins het zouden wagen om het Frans niet meer verplicht te stellen in hun scholen.
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) bijna de helft van de inwoners van dit klein land Franstalig; 2) het grenst aan een belangrijk Europees land dat uitsluitend Franstalig is; 3) zowel om commerciële als om zuiver toeristische redenen is het prettig om te kunnen praten met een anderstalige tegenpartij. Ik herinner mij dat tijdens een verblijf in Rome mijn vrouw en ik er de weg waren verloren. Ik had toen een jaar studie Italiaans via avondles achter de rug. Dus sprak ik als toerist een zeer nors kijkende Carabiniere aan. Het was alsof er een mirakel gebeurde. De man zijn gezicht klaarde op, gaf zeer vriendelijk uitleg en eindigde met mij te feliciteren omdat ik Italiaans kende. 4) de kennis van een taal is de sleutel die toegang geeft tot de cultuur die aan die taal verbonden is.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 7 april 2024 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hij zegt expliciet dat de verplichting van frans als verplicht tweede taal op de schop mag in Vlaanderen... Moest Weyts kloten aan zijn lijf hebben dan legt hij dat voorstel neer in de regering. Dan moet men transparant zijn, kiezen & beslissen. Alleen doet Weyts dat niet... Blijkbaar wil N-VA de bestaande verplichting liefst behouden.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 april 2024 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weyts bestuurt zijn departement als een ADHD-pekinees, wil op elke slak zout leggen, maar de grootste werf voor een Vlaamse onderwijsminister uit een nationalistische partij gaat hij aan voorbij... En dan worden de n-va minions boos als we hier op het forum regelmatig opmerken dat N-VA zich eigenlijk gedraagt als een Belgicistische partij. |
|
![]() |
![]() |