![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.iban.nl/iban/wat-kan-iem...ummer-en-naam/ Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 april 2024 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En inderdaad, de meeste Nederlanders zijn hier onwetend over. Ze zijn net als wij provincialerds, misschien nog meer zelfs wegens hun groter patriotisme. Laatst gewijzigd door Weyland : 9 april 2024 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tikkie is gewoon vergelijkbaar met Payconiq. QR code maken om vrienden te laten betalen en zo. Ook in winkels kan je dat gebruiken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb familie in Nederland en koop af en toe (tegenwoordig wel zelden wegens absurd hoge verzendkosten) wel eens iets op Marktplaats maar ik had toch ook nog nooit over Tikkie gehoord.
iDeal wel, daar vraagt men op Marktplaats regelmatig naar maar Tikkie... Nope, nooit mee geconfronteerd geweest.
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 9 april 2024 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De koper stelde me voor dat een personeelslid van hem de wagen zou komen bekijken, hem daarna zou contacteren waarna hij onmiddellijk het geld zou overmaken. Ik mocht wachten tot ik het geld op mijn rekening zag verschijnen voor ik de wagen mee zou geven. Geen risico dus. Tot ik dit aan mijn bank voorlegde en die me waarschuwden dat sommige betalingen tot enige tijd nadien nog geannuleerd kunnen worden. Ik zou dus de betaling afwachten, zodra die in orde is de wagen op de aanhanger laten takelen en van zodra die chauffeur de hoek om is belt hij zijn baas die dan de betaling annuleert. Auto weg, geld weg. Ik weet dus dat geld op je rekening zien verschijnen niet altijd een garantie hoeft te zijn.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tussen particulier en ondernemer niet nee, daar is €3000 de limiet.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwiert dat daar op den toog en zegt, zet dat eens op mijn rekening, . Uw bankdirecteur gaat eurotekens rond zijn oren zien vliegen, maar zit wel met een klein probleemke, ... Van waar komt dat geld mijnheer BigF ? Ja ik heb mijne Ferarri verkocht, aan iemand, ah ja en aan wie, .. en met dat cash geld en van waar komt dat ? ... Ge gaat met meer als ne gewone uitleg mogen afkomen volgens mij. Als ge 4 K krijgt van uwen bompa, gaat ge dat al best in 2 delen of zelf in 4 delen elke maand eens gaan storten via zo een eveloppeke in de nachtkluis. en zelf dat kan al verdacht lijken, dat zijn al aanzienlijke bedragen die ge daar zo cash binnen zwiert. Juist opgzocht voor particulieren ligt de limiet op 10K voor wat meer is, moet melding worden gedaan door de bank. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 april 2024 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 10K regel geldt in Nederland. Niet in België. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 april 2024 om 13:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, 't is hier koetjes en kalveren natuurlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 april 2024 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet die "de bank zal je vragen stellen" juist interpreteren.
De bank is verplicht om transacties die ruiken naar zwart geld te melden. Daarom vragen ze "uitleg" aan de klant. Die uitleg komt dan toe bij de dienst van de fiscus, en die kan dan oordelen of er bijkomend onderzoek nodig is. Iets anders is veel cash geld afhalen. Want daarvoor moet de bank zich organiseren. Het geld moet fysiek van ergens komen. Dat kost tijd en geld. (en ook daar hebben ze een meldingsplicht)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.wikifin.be/nl/budget-bet...e-doen-bij-een Betaald is betaald Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het per vergissing overgemaakte geld te recupereren. Waarvoor je bij zon overhaaste verkopen wel moet op letten is dat de papieren in orde zijn, dat er geen rare clausules in de verkoopsovereenkomst staan en dat de koper tekent voor ontvangen en akkoord met de staat van het object. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
behoorlijk lullig en dan al het gedoe om uw centen terug te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, we zijn provinciaal, maar ABN Amro heeft met een reden, Tikkie overgenomen. Hiervoor hebben de Nederlandse banken ook zitten slapen, Tikkie heeft ze gedwongen te innoveren. Verder had Tikkie uiteindelijk zo'n marktaandeel in Nederland, dat je als Nederlander wel Tikkie moest gaan gebruiken. Payconiq of heet het inmiddels al Wero, zou pas competitief in Nederland kunnen worden, wanneer dat de service wordt, die in heel Europa wordt uitgerold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval: van zodra ik de mogelijke koper liet weten dat ik enkel met een bankcheque betaald wou worden heb ik er nooit nog iets van gehoord...
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |