Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2013, 14:40   #181
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Ik heb hier al heel wat onnozele praat gelezen, maar dit is toch weer een pareltje:

Wereldwijd ziet men dat net in die landen met grote welvaart, het aantal kinderen per vrouw substantieel hoger ligt dan in landen met weinig welvaart.

Het zijn dus degenen met minder welvaar die meer kinderen hebben. Dat is ook logisch, want zo zijn we nu eenmaal genetisch geprogrammeerd. Hoe moeilijker de omstandigheden, hoe meer kans dat er een hoop kinderen het niet zullen halen, dus hoe meer kinderen. Uiteindelijk zijn we stuk voor stuk niet meer dan dragers van genetisch materiaal dat moet doorgegeven worden. Dat ontkennen, is ontkennen dat u mens bent.

Behoudens sterilisatie is er absoluut niets dat u kan doen om te voorkomen dat arme mensen meer kinderen krijgen dan rijke.

U kan schelden, roepen en tieren op uw minder bedeelde medemens wat u maar wil, dat zal niet voorkomen dat gezegde minder bedeelde zich frequenter zal voortplanten dan de beter bedeelde.

Dat is een realiteit die u dient te aanvaarden, zoniet redeneert u vanuit een niet bestaand droomwereldje.

EDIT: en voor 't geval u mij niet gelooft, oordeel zelf: http://www.indexmundi.com/map/?v=25&l=nl
Zeg slimme, gij hebt zeker nog nooit gehoord van condooms? De pil? Anticonceptie? Het is niet omdat sommige individuen geloven in één of andere achterlijke religie, dat ze massaal kinderen moeten gaan kweken, hé. Ik ben het volledig eens met hurricane. Kunt ge u geen kinderen veroorloven? Begin er dan ook niet aan. Ooit al eens van seksuele onthouding gehoord? Ach nee, dat is te moeilijk, hé, die penis in uw broek houden? Ronduit zielig.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 14:45   #182
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
U, en velen met u, schijnt er blijkbaar van uit te gaan dat kinderen verwekken een bewuste, rationele keuze is die men maakt na diep en lang te hebben nagedacht over de pro's en contra's. Belachelijk.

Straks komt u mij nog vertellen dat de mens één en al ratio is, zonder emoties en instincten.
Gij zijt ECHT naief. Nog nooit van ouderlijke verantwoordelijkheden gehoord? De rechten van het kind? Zoals ik al eerder zei: geen geld = begin er niet aan. Misschien zijt gij één hoopje pure 'emotie' en 'instinct', kweek er van mij gerust op los. Maar dan moet ge achteraf niet beginnen zeveren dat ge nergens geld voor hebt en dat uw kindjes liggen te verhongeren. Maar ondertussen wel een vette BMW aanschaffen, nietwaar? Of een iPhone. Want we moeten dat macho-imago toch wel hooghouden, hé.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 15:14   #183
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U, en velen met u, schijnt er blijkbaar van uit te gaan dat kinderen verwekken een bewuste, rationele keuze is die men maakt na diep en lang te hebben nagedacht over de pro's en contra's. Belachelijk.

Straks komt u mij nog vertellen dat de mens één en al ratio is, zonder emoties en instincten.
Nee maar ik beging er van uit te gaan dat jij er niets van begrijpt. En nu naar je kamer, je huiswerk maken, hup
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 15:48   #184
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Zeg slimme, gij hebt zeker nog nooit gehoord van condooms? De pil? Anticonceptie? Het is niet omdat sommige individuen geloven in één of andere achterlijke religie, dat ze massaal kinderen moeten gaan kweken, hé. Ik ben het volledig eens met hurricane. Kunt ge u geen kinderen veroorloven? Begin er dan ook niet aan. Ooit al eens van seksuele onthouding gehoord? Ach nee, dat is te moeilijk, hé, die penis in uw broek houden? Ronduit zielig.
U ergeren aan het gedrag van minderbedeelden is een oefening in zinloosheid.

In bepaalde omstandigheden zullen de meeste mensen zich nu eenmaal op een bepaalde manier gedragen.

Een mens in slechte omstandigheden gaat kweken om zich ervan te verzekeren dat zijn genen worden doorgegeven.

Zolang we die realiteit niet aanvaarden, raken we nergens en voert u een beleid dat niet gestoeld is op de realiteit.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 15:53   #185
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Gij zijt ECHT naief. Nog nooit van ouderlijke verantwoordelijkheden gehoord? De rechten van het kind? Zoals ik al eerder zei: geen geld = begin er niet aan. Misschien zijt gij één hoopje pure 'emotie' en 'instinct', kweek er van mij gerust op los. Maar dan moet ge achteraf niet beginnen zeveren dat ge nergens geld voor hebt en dat uw kindjes liggen te verhongeren. Maar ondertussen wel een vette BMW aanschaffen, nietwaar? Of een iPhone. Want we moeten dat macho-imago toch wel hooghouden, hé.
Ach ja, het staat in sociale wijken vol met BMW's, Mercedessen en Audi's, de muren hanger er vol met plasmaschermen en de broekzakken zitten er vol met Iphones.

Over welke sociale wijken hebben julie het hier eigenlijk? Die in Brasschaat of Heverlee of eerder die in Sint-Lambrechts-Woluwe en Sint-Genesius-Rode? Of gaat het om die sociale gevallen in Knokke en Ukkel?

Mensen hebben eerst welvaart nodig, dan zullen ze een degelijke opleiding volgen en na een paar generaties kunnen ze zich de luxe permitteren om over ouderlijke verantwoordelijkheid te filosoferen. Zolang ze in de miserie leven, is het overleven en genen doorgeven.

Maar laat mij uw droomwereldje niet verstoren.

Het is natuurlijk comfortabeler te denken dat dat soort mensen inferieur zijn. De realiteit, nl. dat u en uw kennissenkring het er in dezelfde omstandigheden niet zoveel beter zouden afbrengen, is moeilijker te aanvaarden.

En nergens, maar dan ook nergens, heb ik gezegd dat ik voorstander ben van een knuffelbeleid en het niet opleggen van verplichtingen. Dat is hetgeen u in uw eigen geest hebt gepropt, net als al die andere fantasie.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 3 oktober 2013 om 15:55.
Oud 3 oktober 2013, 15:56   #186
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee maar ik beging er van uit te gaan dat jij er niets van begrijpt. En nu naar je kamer, je huiswerk maken, hup
Uw stevig onderbouwde en beargumenteerde stelling maakt bijzonder veel indruk. Proficiat.
Oud 3 oktober 2013, 17:25   #187
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons starten met ruw geschat zo'n 50.000 daklozen.
Zelfs illegalen krijgt ge hier met geen stokken buiten.
Sommige mensen zullen graag in armoede leven neem ik aan ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 18:23   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zelfs illegalen krijgt ge hier met geen stokken buiten.
Sommige mensen zullen graag in armoede leven neem ik aan ?
Sommigen ja.

Er blijft dus een meerderheid over die niet zo simpel verklaard kan worden.

Ik persoonlijk meen dat er veel autisten - die het dus met de beste wil van de wereld niet kunnen, zonder diagnose tussen zitten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 oktober 2013 om 18:24.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 18:39   #189
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
maar ook ouders die luxe-spullen kochten en de moeite niet eens deden om hun kinderen écht gezond voedsel voor te schotelen.
Zo is het maar al te vaak.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 18:41   #190
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Op het 'inperken' van kinderen krijgen wordt er steeds heftig gereageerd. Dat het onbeperkt kinderen krijgen voor die kinderen enorme gevolgen heeft blijkt minder belangrijker dan het recht op kinderen krijgen.
Er hebben er teveel (politiek) belang bij dat die kinderen er zijn.
Oud 3 oktober 2013, 18:59   #191
DewareJakob

Standaard

Een paar jaar geleden had je een koppel in Aalst die hun 2 of 3 kinderen hadden vermoord. Er werd toen bediscussieerd dat men ze de mogelijkheid zou moeten ontnemen om opnieuw kinderen op de wereld te zetten (verplichte sterilisatie).

Daarop schreeuwden mensen van bepaalde (politieke) strekkingen moord en brand: men mag de mogelijkheid op het krijgen kinderen niet ontnemen aan een koppel.

Iemand die in zijn leven al duidelijk heeft gemaakt zijn verantwoordelijkheid niet te nemen over zijn kinderen, zou niet opnieuw iemand op de wereld mogen zetten. Verplichte sterilisatie is, wat mij betreft, een te overwegen maatregel.

Kinderverwaarlozing is kindermishandeling.
Oud 3 oktober 2013, 23:00   #192
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Langs de andere kant denk ik niet dat er nu ook alweer zoveel met lege brooddozen aankomen tenzij eens per vergissing of zo.
En ik denk niet dat de school er armer van zal worden bij de bakker eens een broodje of 2 binnen te slaan voor noodgevallen.
Ik ben er zelfs redelijk zeker van dat die bakker al eens een broodje gratis zal geven ook.

Ik zie wel veel kinderen, dan alweer wat oudere natuurlijk met grote hopen bij mc donald zitten en daar redelijke dure menu's eten tijdens de schooluren.
t' is waarschijnlijk minstens de helft van de omzet van de mc donalds zelfs.
Oud 3 mei 2024, 05:52   #193
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Nu begint men al te zeiken over boterhammen met choco of confituur. Nog even en we zitten hier met een soort wokehalal. Een boterham met choco is niet ongezond; het is de zak chips na schooltijd waarmee je zoveel kinderen ziet rondlopen die ongezond is.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 06:49   #194
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nu begint men al te zeiken over boterhammen met choco of confituur. Nog even en we zitten hier met een soort wokehalal. Een boterham met choco is niet ongezond; het is de zak chips na schooltijd waarmee je zoveel kinderen ziet rondlopen die ongezond is.
Dat ze den boterham met salami en hespenworst (nu maya of samson of plop worst) nog niet in de ban gedaan hebben, die woke zeikers.

Wat is er in godsnaam mis met nen boterham met confituur of choco, natuurlijk niet alle dagen en dat ze zich eens niet moeien met wat iemand zijn kinderen meegeeft naar t school. of s avonds laat opeten, ik vind dat allemaal nogal straf eerlijk gezegd.

Dat er aanwijzingen gegeven worden, of eventueel ne cursus of werkwinkel gezond eten voor kinderen bvb, daar kunt ge niks op tegen hebben, maar daar mag de betutteling en idoctrinering ook stoppen he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:06   #195
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Mijn broer naam alle dagen boterhammen met kaas mee naar school en Univ. Jaren lang hetzelfde. En kijk, hij is er doctor in de biotechnologie op geworden.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 mei 2024 om 08:06.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:17   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mijn broer naam alle dagen boterhammen met kaas mee naar school en Univ. Jaren lang hetzelfde. En kijk, hij is er doctor in de biotechnologie op geworden.
Jullie waren een rijke familie, de rest van Belgie heeft allemaal lege brooddozen. Ik vraag me zelfs af waarom al die kinderen nog die lege brooddozen mee naar school nemen, wat is het punt daarvan?

Het doet me denken aan toen ik nog heel jong was, ons moeder zei ons dan tegen Sint Niklaas dat we hem een brief moesten schrijven met welk speelgoed we allemaal wilden krijgen.
Ik vroeg dan waarom, vermits de goede man ons eigenlijk niets bracht. Het is te zeggen, als vader in het sjottersclubke was, dan bracht de Sint zo'n sjottersbak, of wat de naam dan ook juist is.

Daarom zei ik tegen moederlief, schrijf jullie die brieven maar, ik krijg toch niks. Ze gaf me dan wat peren en ik mocht niet buiten voor een zestal maanden en geen TV zien, die dingen, maar dat had ik er graag voor over.
Oud 3 mei 2024, 09:26   #197
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In mijn tijd waren er veel meer arme kinderen dan vandaag, maar daar maalde geen enkele partij om.
Het waren Vlaamse kinderen.
Oud 3 mei 2024, 09:52   #198
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In mijn tijd waren er veel meer arme kinderen dan vandaag, maar daar maalde geen enkele partij om.
Het waren Vlaamse kinderen.
Gisteren een leerkracht gezien die in Roermond les geeft aan een soort BUSO kinderen.

In de brooddoos:
  • Koude frieten
  • Een stuk koude pizza
  • Een halve curryworst, verpakt in een zakje van een snackbar
  • Ne halve hamburger in het doosje van MC Donalds

Niet één keer, maar verschillende keren.
Volgens mij moeten er een hoop ouders een opvoeding krijgen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 09:56   #199
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fré
??

Ik heb 16(!) jaar boterhammen met choco/salami/paté/kaas meegekregen, zoals de meeste van mijn leeftijdsgenoten. Wij konden frisdrank kopen in de school (met geplastificeerde bonnetjes). Ben ik er nu zo slecht aan toe?
hln.be/gezondheid/ond…
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 09:57   #200
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gisteren een leerkracht gezien die in Roermond les geeft aan een soort BUSO kinderen.

In de brooddoos:
  • Koude frieten
  • Een stuk koude pizza
  • Een halve curryworst, verpakt in een zakje van een snackbar
  • Ne halve hamburger in het doosje van MC Donalds

Niet één keer, maar verschillende keren.
Volgens mij moeten er een hoop ouders een opvoeding krijgen.
Beetje te laat, moest gebeuren toen die kinderen waren. En hun kinderen, ook te laat, zijn nu al naar de kloten gedaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be