![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jullie kunnen dan naar Walbanië verhuizen. Het ga je goed.
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch raar dat je zo bezorgd bent dat hij nog rondloopt. Of heb je schrik dat uw prutspartijtje uiteenvalt?
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#184 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slogan 1 zonder enige onderbouw...
Citaat:
Kretologie lijkt hier de gedragsnorm van de conservatieven & extreem-rechtsen te worden... ![]() Citaat:
Toen was er geen enkele Vendelier die daar ook maar enig bezwaar tegen formuleerde, dat was blijkbaar géén probleem. Maar als er een kleine Vlaamse minderheid is in een FedReg -die dan nog veroorzaakt is doordat De Wever ze zelf organiseerde via zijn poging om de liberalen te couilloneren, dan is er volgens de vendeliers een groooot probleem ! Tsjeverij tot de vierde macht... Citaat:
Een van de belangrijkste doelstellingen van provinciale kieskringen (regionale verankering van volksvertegenwoordigers) gaat daarmee grotendeels op de schop. Vendeliers denken vanuit hun tunnelvisie & haat tegenover franstalig België dat dit de uitweg is van hun zelf aangepraat probleem : ze denken dat deze kieskring hun frustratie gaat oplossen dat Vlamingen politiek niet eenzijdig kunnen opleggen aan Walen wat die moeten doen. Je weet wel : de van de pot gerukte mythe van de eensgezinde Vlamingen (die zich in een scala bevinden van communisten over links, rechts tot zelfs jammer genoeg erg veel extreem-rechts) die dan in hun zwakzinnig idee massaal gaan stemmen tegen de in hun ingebeelde wereld al even homogene Walen... ![]() Citaat:
Ik heb geen zin om te leven in een België dat voor zijn bestuur een volstrekt overwicht geeft aan Brabant, en op een verre afstand Antwerpen. No Thx. Citaat:
Even in herinnering brengen : er zijn in heel de wereld waar er parlementaire democratieën zijn twee landen die werken met één nationale kieskring : Nederland, en Israël. Zijn al die andere parlementaire democratieën dan deficiënt volgens jou ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 mei 2024 om 12:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
|
![]() Citaat:
Wat voor een debiele quatschredeneringen! Citaat:
Het gaat dan over ONZE rechten. Zelfs een trans-sos zou dat moeten begrijpen.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 10 mei 2024 om 12:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op wat slaagt deze kleutervergelijking eigenlijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Den Strydt tuschen de goede Vlaeminck ende den snode Wael is voer voor de boerkes en retards. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is nu net de achterlijke zever. We spreken over federale ordening, federale politiek, over België. Niet over de frustraties van wat separatisten met nostalgie naar Bokrijk die denken dat ze een hoger doel hebben : den Vlaem bevryden van het juk van de ingebeelde vijand den Wael.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
De Franstaligen zijn groot genoeg om voor hun eigen belangen op te komen, laat staan dat het de Vlaamsnationalen zouden zijn die voor de Franstalige belangen zouden moeten opkomen. Is het daar in Ronse al zo warm dat uw hersenen aangetast zijn?
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegelijk zie ik ook de realiteit : als het gaat over de vraag : 'de knikkers of het spel' zie ik duidelijk dat N-VA haar partijtop gaat voor de knikkers en dus federale deelname van hun partij als ultieme goal bepaalt. Als het gaat over het sprokkelen van ex VU kiezers hun stem is al die vendelzwierderij nog 'belangrijk'. Maar als het over de écht belangrijke zaken gaat (deelname of net niet, aan een bestuurscoalitie) dan gooien ze die bullshit zelf in de gracht. Maar maak je daar allemaal maar niet teveel zorgen over hoor, dat zijn vraagstukken voor de ernstige partijen om op te lossen, n-va, liberalen, sossen, tsjeven en groenen zullen dat wel doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() Liberale tandems staan altijd garant voor veel jolijt.
![]() Net als deze draad trouwens. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
|
![]() Citaat:
U sprak ook van "vendeliers", dus vanuit jouw pretentieuze, arrogante opinie had je het wel degelijk over Vlaams-nationalisten. Dat geheugenverlies van jou neemt echt wel gevaarlijke proporties aan. Citaat:
Geen wonder dat je dan zo'n rare opinies verkondigt. Zorgen maak ik mij niet, ik zou mij eerder zorgen maken mocht ik voorstander zijn van een prutspartij die dreigt onder de kiesdrempel te geraken in veel provincies, dat geliefde niveau dat trans-sossen wel erkennen.
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als mijn geheugen goed is, dan waren het voor de provinciale kieskringen, zelfs arrondissementele kieskringen. (sommige oude arrondissementen werden wel samen genomen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Het was de tijd dat heel de VLD pretentieus en arrogant dacht dat zij de nieuwe grote volkspartij waren. Ondertussen zingen ze een toontje lager, en proberen ze het kiessysteem op een andere manier te manipuleren. Enerzijds door voor een federale kieskring met slechts 20 zitjes te pleiten, hopende dat ze daar hun kanseliersbonus zouden kunnen verzilveren, en anderzijds voor weer kleinere kieskringen voor de rest, in de hoop van wat bastions te kunnen redden. Niets anders dan plat opportunisme, en het ziet ernaar uit dat beiden zullen falen. Als na de verkiezingen Paul Magnette, Bart De Wever of iemand anders die niet tot de VLD behoort premier wordt, zal de appetijt voor een federale kieskring rap weg zijn.
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De intelligente mens zegt: ik zal mijn best doen om de volgende verkiezingen te winnen zodat ik hen kan terugdringen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De parler van familie De Croo (senior en zijn wijf)
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel voor mezelf dat dit mijn hoger doel is. Die handelswijze, dat denken ... heeft een naam. Politieke vrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die hebben geen hele koterij aan grendels, puriteinen etc., ontworpen om de democratische meerderheid machteloos te maken.