Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2024, 15:21   #861
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.795
Standaard

https://topgear.nl/autonieuws/belast...digd-in-de-vs/
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 17:38   #862
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er zijn "cyclussen" in het leven van een bedrijf...

Bij de meeste bedrijven duren die een kwart eeuw...
In casu,bedrijven sloten een kwart eeuw geleden de meeste produktiecapaciteit in hun thuislanden om dat dan elders,in de goedkoopste republiek op te zetten...

Nu vinden die bedrijven dat ze,om niet irrelevant te worden(hoe irrelevant kan iedereen op Amazon,eBay of Alieexpress in bijna gelijk welke produktcategorie zelf vaststellen) misschien toch beter weer aan "inshoring" doen..(wat niet meer zal lukken ,een ketting die 25 jaar geleden gebroken werd herstel je niet in een jaar....



En dan is er Tesla,met een CEO als E.Musk.

Verleden maand ontweide hij de Tesla Supercharger-afdeling...
Deze maand heeft hij daar een beetje spijt van en probeert om mensen zelfs terug aan te werven...
https://arstechnica.com/cars/2024/05...mid-new-plans/
.

jaja....korte beslissingketen


Anders,en met de kennispoole (Tesla heeft traditioneel al erg weinig onzinjobbers vermoed ik) die hij verleden maand buiten gezet heeft,riskeert Tesla irrelevant te worden in de eigen technologie...BINNEN HET JAAR zelfs..


Het blijft een "dick-move" door een "s*n-of-a-b*tch" CEO echter....Ik kan me voorstellen dat techniekers met strategische kennis zichzelf nu EXTREEM DUUR,en in ieder geval niet meer als "werknemer" terug beschikbaar gaan maken ..........sommige lesjes moet je maar één keer hebben hé....

jaja,Elon heeft TECHNICI en INGENIEURS buiten gezet.......een ZWARE fout die ik van hem niet verwacht had.......
Een impulsieve (ketaminegedreven?) beslissing:

Citaat:
Musk, the employees said, was not pleased with Tinucci’s presentation and wanted more layoffs. When she balked, saying deeper cuts would undermine charging-business fundamentals, he responded by firing her and her entire 500-member team.
https://www.reuters.com/business/aut...ff-2024-05-15/
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 15 mei 2024 om 17:38.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2024, 05:53   #863
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.150
Standaard

EEN algemene trend waar Tesla ook last van heeft is dat de markt van de gefiscaliseerde EV's ,early adopters en de virtue signallers nu bekend is....ze is ongeveer wat ze nu is.....

Er is geen groeimarkt.....toch niet voor wagens met Tesla prijskaartjes.....mogelijk wel voor Chinese voertuigen met Chinese prijskaartjes....


En we lezen hoe Tesla ook bezig is de beschikbaarheid of speelbaarheid van GAMES () te verminderen in sommige modellen...

https://www.theverge.com/2024/5/17/2...y-s-cybertruck

Nog tot recent zag zelfs de baas de mogelijkheid van het spelen van games als een verkoops-motivatortje...


Tsja.....wie de focus legt op onnozelaars krijgt onnozelaars als klanten .(in casu,het Autopilot gedoe) en eindigt in de problemen,de rechtbank zelfs.
DAT leek me toch niet echt een laserscherpe focus......Tesla heeft enkele jaren zitten "spelen" ,denkende dat hun markt de ganse automarkt van "het Westen" zou zijn (geholpen door de politiek),hun verbluffende produktiecapaciteitsgroei alles zou overdonderen en de concurrentiedus onder controle....


Op politici,die in dit megajaar van verkiezingen wereldwijd hun postje moeten zien te behouden KAN je niet rekenen,op Zweedse meisjes ook niet....en de concurrenten uit de Volksrepubliek slapen niet.....Die proberen het tenminste nog met modellen in de onderkant van de markt.....en sommigen al met Natrium-ion batterijen die veel van de nadelen van de Lithium batterijen gaan wegnemen.....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 18 mei 2024 om 05:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 19:18   #864
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.321
Standaard

Snellaadnetwerk van Tesla scoort 99,97% betrouwbaarheid, dit wereldwijd...

Tesla wil 100% halen.

Citaat:
May 24, 2024

Tesla’s Supercharger Network achieved some impressive feats in 2023. As per Tesla’s 2023 Impact Report, the Supercharger Network was able to achieve an average uptime of 99.97% worldwide. That’s an impressive number, and it highlights the capability of Tesla’s electric vehicles to engage in seamless long distance travel.

Tesla’s 2023 Impact Report revealed that in 2019, the Supercharger Network achieved an average uptime of 99.90%. The network’s average uptime saw a slight dip in 2020 when the system’s score was tracked at 99.74%. However, the Tesla Supercharger Network’s average uptime rose in 2021 and 2022 to 99.96% and 99.95%, respectively.

With this in mind, the Tesla Supercharger Network’s average uptime in 2023 was the best to date. It would then be interesting to see how this score would change this 2024, considering Elon Musk’s changes to the company’s Supercharger strategy. Amidst reports that Tesla had let go of a significant portion of its Supercharger team, Musk assured EV owners that the network would still be growing, albeit at a slower pace.

Musk did note, however, that while raw expansion of the Supercharger Network is not necessarily the top priority for the company today, Tesla would be focusing on achieving a 100% average uptime for its existing locations. In a follow-up post, Musk reiterated that Tesla would still be spending over $500 million this year to grow its Supercharger Network, even with the company’s updated strategy.

While the Supercharger Network is one of Tesla’s biggest trump cards in the electric vehicle market, the company has opened its charging standard to other automakers through the North American Charging Standard (NACS). As of writing, Ford and Rivian electric vehicles are able to access more than 15,000 NACS-compatible Superchargers in North America. General Motors, Volvo, and Polestar electric vehicles are expected to gain NACS access in Spring 2024.

https://www.teslarati.com/tesla-supe...ptime-in-2023/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2024 om 19:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 10:42   #865
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.321
Standaard

Tesla fabriek ten zuiden van Berlijn krijgt vanaf juli - eindelijk - batterijtreinen van Siemens.

Omdat er geen dure bovenleidingen liggen rijden er (tot dan) noodgedwongen dieseltreinen.

De 26 treinritten per dag mogen openbaar benut worden, niet alleen voor Tesla-werknemers. Het is ook de enige treinverbinding in Duitsland zonder "treinkaartje".
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-giga...ectric-report/

31 mei 2024

De Tesla Shuttle (TESS) van Tesla Giga Berlin is misschien populair, maar het lijkt erop dat de dienst binnen een paar weken zal worden stopgezet. De stopzetting van de TES zal ertoe leiden dat Giga Berlin niet langer dieseltreinen gebruikt om zijn werknemers naar de Model Y-productiefaciliteit te vervoeren.

Zoals opgemerkt in een rapport van de Berliner Zeitung, heeft Tesla’s gebruik van dieseltreinen voor de werknemers van Giga Berlin veel kritiek gekregen van de sceptici van het bedrijf. Toegegeven, de hoofdlijn richting Frankfurt (Oder) heeft wel een elektrische bovenleiding, maar op het eigenlijke spoor naar Giga Berlin, dat aftakt vóór station Fangschleuse, worden nog steeds dieseltreinen gebruikt.

De Tesla Giga Berlin-shuttle is tot nu toe behoorlijk succesvol geweest, waarbij de dienst ongeveer 3.000 passagiers per dag vervoert. Dagelijks worden er ongeveer 26 ritten met de treinen gemaakt, al begint van maandag tot en met vrijdag de eerste rit met de treinen om 05.01 uur. lokale tijd. Interessant genoeg is de treindienst Giga Berlin open voor het publiek, niet alleen voor werknemers van het bedrijf.

Onder verwijzing naar informatie die het kon achterhalen, merkte Berliner Zeitung op dat het contract tussen de Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) en Tesla in juni zou aflopen. En op 14 juni stoppen de dieseltreinen naar Giga Berlijn met rijden. De twee dieseltreinen die momenteel voor Giga Berlin worden ingezet, zullen op andere trajecten worden ingezet.

Hoewel het verwijderen van de dieseltreinen voor de Giga Berlin-route er waarschijnlijk toe zou leiden dat Tesla-werknemers met andere transportmogelijkheden naar hun werk zouden gaan, zal de pauze van de TES niet erg lang duren. Volgens de publicatie zal de treindienst naar Giga Berlin naar verwachting in de zomer worden hervat, waarschijnlijk rond juli 2024.

Deze keer zou de treindienst naar Giga Berlin gebruik maken van batterij-elektrische treinwagons van Siemens, aldus de publicatie. De software van de batterij-elektrische treinen moet naar verluidt worden bijgewerkt, dus een pauze van enkele weken voor de Giga Berlin-route zou nodig zijn.
Citaat:
https://www.berliner-zeitung.de/mens...aus-li.2220348

Endstation Gigafactory: Der Tesla-Shuttle ist vor der Kulisse des Elektroautowerks bei Grünheide unterwegs. Noch sind auf der Strecke östlich von Berlin Dieseltriebwagen unterwegs.

Fahrkarte? Braucht man hier nicht! Der Tesla-Shuttle (TES) ist wohl Deutschlands einziger Zug, den man ganz legal ohne Ticket nutzen kann. Doch obwohl die Bahnverbindung zwischen Erkner und der Elektroautofabrik in Grünheide gut genutzt wird, endet der Betrieb bald. Mitte Juni werden die beiden Diesel-Triebwagen vom Typ Talent zum letzten Mal als TES verkehren, erfuhr die Berliner Zeitung.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2024 om 10:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 15:56   #866
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.321
Standaard

Voor Tesla is 2024 het jaar van de reorganisatie, en het jaar tussen 2 groeigolven.

Citaat:
Het goede nieuws voor Tesla is dat het nog steeds een erg populaire werkplek is. In het onlangs gepubliceerde jaarlijkse Impact Report van het bedrijf zegt Tesla dat het in 2023 5,9 miljoen sollicitaties heeft ontvangen. Dat is een stijging ten opzichte van de 3,6 miljoen in 2022 en de 3 miljoen in 2021.

Tesla eindigde 2023 met ongeveer 140.000 werknemers, tegen 128.000 eind 2022. Het huidige personeelsbestand is nu waarschijnlijk weer onder de 130.000 nadat het bedrijf in april grote ontslagen aankondigde.

“Van 2019 tot nu hebben we een lange periode van voorspoed gehad”, zei CEO Elon Musk tijdens de conference call over de winstcijfers over het eerste kwartaal van zijn bedrijf. Als het bedrijf ‘per jaar 5% ongelijk heeft, loopt dat op tot 25%, 30% inefficiëntie. We hebben onderweg wat correcties aangebracht, maar het is tijd om het bedrijf te reorganiseren voor de volgende groeifase.”

Momenteel beschrijft Tesla zichzelf als tussen twee groeigolven. De eerste was de introductie van de Model 3- en Y-voertuigen, waardoor de verkoop groeide van minder dan 100.000 in 2016 naar ruim 1,8 miljoen auto’s in 2023. De volgende groeigolf van Tesla zal worden aangedreven door goedkopere elektrische auto’s en zelfrijdende technologie. , aldus het bedrijf.


Tesla leverde in het eerste kwartaal van 2024 ongeveer 387.000 voertuigen af, een daling van bijna 9% op jaarbasis. Voor het tweede kwartaal verwacht Wall Street een verkoop van 452.000 voertuigen, vergeleken met de 466.000 afgeleverde voertuigen een jaar geleden. Analisten voorspellen pas in het derde kwartaal een groei op jaarbasis.

uit:
https://www.marketwatch.com/articles...=mw_quote_news

Tesla Stock Rises Despite Recalls. It Has Some Good and Bad News.

Last Updated: June 3, 2024
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 juni 2024 om 15:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 15:30   #867
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.321
Standaard

Het Duitse ADAC beoordeelt dat het Model 3 HL (made in China) nu evengoed afgewerkt is als een Mercedes EQS die ruim het dubbele kost.

Directe link, waar men ook de pdf van de gedetailleerde test kan vinden:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...tesla-model-3/

Mijn aanvulling, met link van de Merc EQS::
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=5067
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 15:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be