Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2024, 07:07   #481
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat was ooit toch anders, tot pakweg 20 jaar geleden was het Eurovisie Songfestival een compilatie van leuke mainstream liedjes waar het hele gezin naar keek. Nu is het een freakshow geworden waarvan ik best eens de kijkcijfers zou willen zien (vooral in Oost-Europa).
Wie dat vindt moet best niet kijken. Ik snap niet waarom iemand het zichzelf aandoet elk jaar dat festival te volgen als hij het maar niks vindt. Ik ga ook niet naar Tomorrowland want weet van tevoren dat techno mijn genre niet is.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 07:41   #482
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik vond Gustaph nog best te pruimen (zelfs zijn mariachipakje). "City Lights" van Blanche was één van onze beste inzendingen.
Die was inderdaad best goed, en kan ook echt zingen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 07:45   #483
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wie dat vindt moet best niet kijken. Ik snap niet waarom iemand het zichzelf aandoet elk jaar dat festival te volgen als hij het maar niks vindt. Ik ga ook niet naar Tomorrowland want weet van tevoren dat techno mijn genre niet is.
Het probleem , nu ja probleem , het is gewoon ontploft he, door al het gezever er rond.

had het dit weekend een gewone nichtenshow geweest had geen hond gekeken...

nu was het , het ene inicident na het andere van ne raren hollander met losse handjes tot een Israelisch meiske dat gepest werd puur omdat ze Israelisch is, allee ja die LGBTQ+XYZ show begon enorm racistisch te worden op een zeker moment.

maar om een of andere reden leek dat geen probleem te zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 07:53   #484
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk er al 30 jaar niet meer naar. Wat niet belet dat ik er een mening mag over hebben hé.
Oud 14 mei 2024, 08:44   #485
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was ooit toch anders, tot pakweg 20 jaar geleden was het Eurovisie Songfestival een compilatie van leuke mainstream liedjes waar het hele gezin naar keek. Nu is het een freakshow geworden waarvan ik best eens de kijkcijfers zou willen zien (vooral in Oost-Europa).
Ik denk eerlijk gezegd dat de kijkcijfers dit jaar een boost kregen door de rel rond Israël, dan vooral door de mensen die Israël naar de vijfde plaats hebben gestemd.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 08:46   #486
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och ja, je kijkt vaak tegen beter weten in, in de hoop dat je een te genieten show krijgt. Maar ja, teleurstelling was ons deel.
Oud 14 mei 2024, 08:59   #487
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och ja, je kijkt vaak tegen beter weten in, in de hoop dat je een te genieten show krijgt. Maar ja, teleurstelling was ons deel.
Whut?

Qua show bleven we echt niet op onze honger zitten. Was echt top.

Maar qua liedjes niet echt verwend.

Er zit niet elk jaar een muzikale knaller als Rosa Linn bij. Die won ook niet trouwens.

https://www.youtube.com/watch?v=Lo4_K4relMg
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 09:09   #488
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
T'is eigenlijk serieus beginnen verslechten, na het uiteenvallen vd USSR, toen al die oostbloklanden begonnen mee te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 10:31   #489
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Whut?

Qua show bleven we echt niet op onze honger zitten. Was echt top.

Maar qua liedjes niet echt verwend.

Er zit niet elk jaar een muzikale knaller als Rosa Linn bij. Die won ook niet trouwens.

https://www.youtube.com/watch?v=Lo4_K4relMg
Veel show ja, maar de show moet nog te genieten zijn.
Oud 14 mei 2024, 20:16   #490
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Zuhal Demir.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240508_92279108

Citaat:
Vlaams minister van Omgeving Zuham Demir (N-VA) heeft via X gereageerd op een artikel over hoe erg gestemd is tijdens het Eurovisiesongfestival. Volgens de titel gaven de N-VA en Vlaams belang de stemming een flinke duw, waardoor Israël 12 punten kreeg van ons land. De minister noemt de titel populitsisch. "Ik en veel andere leden van N-VA staan niet achter de daden van Israël. Israël wreekt zich op duizenden en duizenden onschuldige mannen, vrouwen en kinderen. Laat staan dat ik om die reden mensen zou oproepen om voor het Israëlisch nummer te stemmen. Hier was mijn dochter formeel: Europapa. Wat een onzin zeg", schrijft Demir.
Oud 14 mei 2024, 21:51   #491
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Hadden ze niet beter Luxemburg laten winnen?
Oud 14 mei 2024, 22:00   #492
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hadden ze niet beter Luxemburg laten winnen?
Een Israelische die het opnam voor Israel?

Er sijpelt trouwens weer wat door over Joost. Het zou nu gaan over de dag voordien.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240514_92218357

Citaat:
Het Zweedse Aftonbladet, dat uitvoerig bericht over de zaak, wist eerder al te onthullen dat Klein “een dreigend gebaar” maakte. Volgens verschillende getuigen van de krant was de zanger ook “zeer beledigend”. De camera zou na het incident ook kapot geweest zijn, wat impliceert dat er meer is gebeurd dan voorlopig bekend is.

De vrouw diende een dag na de feiten klacht in bij de Zweedse politie. Klein werd vervolgens verhoord, en zou daarbij hebben toegegeven dat hij gewelddadig werd. Volgens Aftonbladet zou Klein gezegd hebben dat hij “erg gestresseerd” was door de vele fotografen, die hem te dicht op de huid gezeten zouden hebben. De man zou boos geworden zijn, zijn arm en gebalde vuist opgeheven hebben, en daarbij een fotograaf geraakt hebben. “Dat had niet mogen gebeuren”, citeert de krant Klein.

Meteen na het incident zou de zanger zich “volgens verschillende mensen die achter de schermen aanwezig waren” ook zeer berouwvol hebben gedragen, en meerdere malen gezegd hebben: “Het spijt me, het spijt me”. Het is onduidelijk of die verontschuldiging ook tegen de fotografe in kwestie was gericht.
Dus hij zal wel die camera/Huawei geraakt hebben in het gewoel,maar zonder opzet. Hij excuseerde zich ook. En die woke ‘cameravrouw’ stapt dan maar naar de politie voor haar 15 minutes of fame.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 mei 2024 om 22:01.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 22:23   #493
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze komt daar nu mee af twee dagen na dat Songfestival, waar iedereen het al bijna vergeten is.

Met een koekoeksjong als Zuhal Demir in je partij heb je echt geen politieke tegenstanders nodig.

Zij alleen is verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van het verlies van NVA.

Je zult wel zien aan het verlies die de NVA zal hebben in de kieskring Limburg. Het zal gigantisch zijn.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 22:33   #494
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat de kijkcijfers dit jaar een boost kregen door de rel rond Israël, dan vooral door de mensen die Israël naar de vijfde plaats hebben gestemd.
Ligt er aan waar, de kijkcijfers in Nederland zijn na onze aanvankelijke euforie (zelf denk ik top 3, maar geen winnaar), ingestort door het hele Joost Klein debacle.
Aanvaring met die cameravrouw is nooit goed te keuren, maar had EBU niet meer moeten proberen het eerst intern op te lossen?
Tuurlijk onmogelijke keuze, maar ik hoop dat de voorzitter van de EBU niet herkozen moet worden, want Nederland wil wel "bloed" zien, na dit optreden van de organisatie. Tuurlijk de keuze was tussen een medewerker laten vallen of een deelnemend land te schofferen; tenminste zoals de details nu zijn vindt men in Nederland de sanctie van EBU buitenproportioneel. EBU als dat zo blijft, politie afwachten, mag EBU wel degelijk door het stof....
Oud 14 mei 2024, 22:34   #495
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Hij gaat naar het songfestival, mediacircus van slechte smaak, opgekleed als pipo the clown , maar wordt gestresseerd door fotografen.
Oud 14 mei 2024, 22:37   #496
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Het zou mij verbazen als hij daar zonder pilletje stond.

en hij zal niet de enige zijn
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 05:03   #497
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hij gaat naar het songfestival, mediacircus van slechte smaak, opgekleed als pipo the clown , maar wordt gestresseerd door fotografen.
Een aandachtshoer die niet tegen aandacht kan ...

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 mei 2024 om 05:04.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 05:34   #498
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ligt er aan waar, de kijkcijfers in Nederland zijn na onze aanvankelijke euforie (zelf denk ik top 3, maar geen winnaar), ingestort door het hele Joost Klein debacle.
Aanvaring met die cameravrouw is nooit goed te keuren, maar had EBU niet meer moeten proberen het eerst intern op te lossen?
Tuurlijk onmogelijke keuze, maar ik hoop dat de voorzitter van de EBU niet herkozen moet worden, want Nederland wil wel "bloed" zien, na dit optreden van de organisatie. Tuurlijk de keuze was tussen een medewerker laten vallen of een deelnemend land te schofferen; tenminste zoals de details nu zijn vindt men in Nederland de sanctie van EBU buitenproportioneel. EBU als dat zo blijft, politie afwachten, mag EBU wel degelijk door het stof....
Een Trumpke doen met Joost als Trump en de cameravrouw als Stormy Daniels?
Oud 15 mei 2024, 05:36   #499
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Een aandachtshoer die niet tegen aandacht kan ...
Voila Het verbaast mij dat hij Israël niet de schuld gaf van zijn slecht humeur.
Oud 15 mei 2024, 08:03   #500
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nog meer dan genoeg edities waar mainstream de wedstrijd wint hoor.

2023: Loreen - Tattoo
2021: Maneskin - Zitte e buoni
2019: Duncan Laurence - ARcade
2017: Salvador Sobral - Amor Pelos Dois
2015: Mans Zelmerlow - Heroes

Etc etc. Natuurlijk komt er wel eens wat "speciaals" voorbij, maar dat is allemaal niet zo erg. Ze vallen natuurlijk meer op en daarom denk je misschien dat het een freakshow geworden is. De meeste acts blijven echter "mainstream" hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be