![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Echter, voor 07/10 zijn er NUL instanties waar Israel gaza binnen viel, in het rond begint te schieten, lukraak burgers uitmoordt, en nen hoop mensen kidnapt en in de grond steekt. U verontwaardiging is selectief en aldus waardeloos. Douglas Murray vertaalt het gebeuren. Hamas is schuldig. Punt aan de lijn. https://www.youtube.com/watch?v=dZ9fek2rle8&t=68s Ik hoop dat het IDF bij het van de aarde wegvegen van die vuige hamas-terroristen zo weinig mogelijk burgerslachtoffers maakt. Maar als de burgers graag in de weg gaan staan, dan zijn het zelf terroristen. Het IDF houdt zich nog veel te erg in, volgens mij.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 mei 2024 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is helemaal niet overdreven veel, zelfs weinig. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pale...ners_in_Israel In December 2011, 4,772 Palestinian security prisoners were serving terms in Israeli prisons. Of these, 552 were sentenced to life terms.[4] In April 2022, there were 4,450 Palestinian security prisoners in Israeli prisons – including 160 children, 32 women, and over 1,000 "administrative detainees" (indefinitely incarcerated without charge).[5] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1464 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn heel veel Israëlische operaties binnen Gaza geweest namelijk. De grootsten: December 2008> Israel launches a 22-day military offensive in Gaza. About 1,400 Palestinians and 13 Israelis killed Juli 2014 > a seven-week war in which more than 2,100 Palestinians are killed in Gaza along with 73 Israelis, including 67 soldiers Maart 2018 > Palestinian protests begin at Gaza’s fenced border with Israel and Israeli troops open fire to keep them back. More than 170 Palestinians killed. Citaat:
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 mei 2024 om 11:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal niet zoveel dus. Israël pakt veel mensen op maar laat er ook veel vrij. Het zijn geen gijzelaars, hoe graag Hamas lovers dat zo zouden willen zien. https://www.aljazeera.com/news/2024/...-israeli-jails |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 | |
|
![]() Citaat:
Neen, ik ben niet dom, en ik kan lezen. Daarom juist dat ik het vreemd vind dat jij een doodscultus ondersteunt en hun acties tracht goed te praten.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 mei 2024 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 |
|
![]() Zuid Afrika voor het ICC
Israel’s intent was always to destroy Palestinian life and to wipe them off the face of the earth Tembeka Ngcukaitobi, South African lawyer, presents evidence to top UN court showing the 'genocidal intent' not only of Israeli soldiers but also of Israeli officials http://v.aa.com.tr/3221616 Video Laatst gewijzigd door Bach : 19 mei 2024 om 07:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Israël Palestijnen wil uitroeien, waarom leven er dan 2 000 000 als Israëlisch staatsburger in Israël?
![]() |
![]() |
#1470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | |
|
![]() Citaat:
Mss dat we eens een expeditie moeten organiseren om wat brusseleirs op zijn Hamas’ te gaan afknallen en kidnappen en verkrachten en onder de grond te steken, om zo de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd internationaal onder de aandacht te brengen?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 19 mei 2024 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |
|
![]() Citaat:
Zei onze advocaat dat ook?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 19 mei 2024 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://opiniez.com/2024/05/18/media...kevancharante/
"Maar laten we nu eens een stukje context leveren bij de beweringen van Hamas. Daarvoor is het nuttig om te kijken wat Hamasleiders vertellen in de islamitische media. Daar verkondigt de terreurgroep al decennia openlijk wat het doel van Hamas is: de vernietiging van Israël en genocide op alle Joden. Degenen die beweren dat Hamas deze beginselen uit het Handvest van 1988 in 2017 herroepen heeft, moeten nodig een paar recentere interviews met Hamasleiders kijken. Daarin vertellen die hoe ze Israël misleid hebben door zich gematigd voor te doen, en beloven ze wederom genocide en vernietiging." https://twitter.com/MEMRIReports/sta...62664090075199
![]() |
#1474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke extra wetten zijn er in Israël om specifiek Palestijnse Israëli bepaalde beperkingen op te leggen,en zo ja, welke?
Citaat:
![]() |
![]() |
#1476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://2009-2017.state.gov/j/drl/rls/hrrpt/2010/
![]() |
![]() |
#1477 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarin staat uitgebreid wat hun doelen zijn en waarom.
![]() |
![]() |
#1478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat om de bezette gebieden en de Palestijnen daar , die willen ze gewoon weg hebben , hoe doet er niet toe voor hen.
![]() |
#1479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in 2018 heeft men gewoon mensen lopen afknallen die 0,0 bedreiging vormde. En in zo veel meer gevallen.
![]() |
![]() |
#1480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een belangrijke is dat ze géén recht hebben op familiehereniging. Een andere, symbolische, is dat de Palestijnse vlag, hun vlag, verboden is. |
|
![]() |
![]() |