Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2024, 16:21   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Een boel van die partijen willen de 6e staatshervorming terugdraaien
Waar staat dat dan wel in hun partijprogramma's?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 16:52   #62
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Nonsens, het is geen kwestie van mogen of moeten. Het is gewoon een teken van spontaan goed fatsoen.
Fatsoen? Zo naïef kan je toch niet zijn? Het gaat om plat opportunisme en niets anders
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 16:55   #63
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weer een etiket waar je alle kanten uit kan. Wat houdt het concreet in?
Zowel gij als ik vertoeven reeds meer dan twintig jaar op dit forum. We zijn beiden, de ene wat meer dan de andere, vertrouwt met de niet zo frisse 45-jarige geschiedenis van het VB. Vele discussies zijn op dit forum gepasseerd waarom partijen al meer dan dertig jaar niet met het VB in een strontbruin bad willen gaan. De aanleiding toen en de aanleiding vandaag voor het Cordon zijn onveranderd. Waarom dus onze tijd verdoen met weeral eens een discussie waarin alles voor de zoveelste keer herkauwd wordt?
Oud 30 mei 2024, 17:12   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowel gij als ik vertoeven reeds meer dan twintig jaar op dit forum. We zijn beiden, de ene wat meer dan de andere, vertrouwt met de niet zo frisse 45-jarige geschiedenis van het VB. Vele discussies zijn op dit forum gepasseerd waarom partijen al meer dan dertig jaar niet met het VB in een strontbruin bad willen gaan. De aanleiding toen en de aanleiding vandaag voor het Cordon zijn onveranderd. Waarom dus onze tijd verdoen met weeral eens een discussie waarin alles voor de zoveelste keer herkauwd wordt?
Voorspelbare en nietszeggende onzin.
Oud 30 mei 2024, 17:40   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom: "Ik, Ken Nan, kan mijn eigen mening niet onderbouwen als het om het Vlaams Belang anno 2024 gaat. Ik teer nog altijd op mijn haat uit het verleden."

Genoteerd, beste man!
Oud 30 mei 2024, 17:53   #66
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kortom: "Ik, Ken Nan, kan mijn eigen mening niet onderbouwen als het om het Vlaams Belang anno 2024 gaat. Ik teer nog altijd op mijn haat uit het verleden."
Een interessante draad die aantoont dat de aanleiding(niet haat zoals u fout interpreteert) zoals ik in mijn vorig bericht schreef niet alleen om het verleden draait: De extreme ideeën van VB-strateeg Vandendriessche Iedereen kende zijn reputatie

Citaat:
Genoteerd, beste man!
Dat klinkt onheilspellend.
Oud 30 mei 2024, 17:54   #67
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat klinkt onheilspellend.
Grappig.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 18:33   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een interessante draad die aantoont dat de aanleiding(niet haat zoals u fout interpreteert) zoals ik in mijn vorig bericht schreef niet alleen om het verleden draait: De extreme ideeën van VB-strateeg Vandendriessche Iedereen kende zijn reputatie
Dan raad ik u toch aan de Diyanet te contacteren. In Turkse moskeeën wordt ook een bepaalde visie op homoseksualiteit, adoptie door homokoppels, abortus, euthanasie en dergelijke meer geleerd. Volgens u blijkbaar ook allemaal "heel extreem".

Alweer genoteerd, beste man!
Oud 30 mei 2024, 18:44   #69
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waar staat dat dan wel in hun partijprogramma's?
Geen idee maar ecolo en PS zeggen dat openlijk. Die vonden dat toen al een vergissing . Of denk je nu echt dat die partijen voor een verdere splitsing zijn?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 18:44   #70
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan raad ik u toch aan de Diyanet te contacteren. In Turkse moskeeën wordt ook een bepaalde visie op homoseksualiteit, adoptie door homokoppels, abortus, euthanasie en dergelijke meer geleerd. Volgens u blijkbaar ook allemaal "heel extreem".
Wat heb ik met de Diyanet te maken? Een beetje last van vooroordelen, kameraad?

Citaat:
Alweer genoteerd, beste man!
En wat hebt gij toch met noteren? Sta ik nu op een lijst met overtredingen? Nog één keer en ik vlieg buiten?
Oud 30 mei 2024, 19:33   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heb ik met de Diyanet te maken? Een beetje last van vooroordelen, kameraad?
Helemaal niet, maar ik veronderstel dat u toch weet wat de Diyanet is. Ja? Dan weet u ook de sturing van de Turkse moskeeën, ook in België. Dan zult u ongetwijfeld ook wel weten wat de soennitische islam over al die besproken onderwerpen leert.

Een beetje last van selectief zicht, kameraad?
Oud 30 mei 2024, 19:41   #72
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, maar ik veronderstel dat u toch weet wat de Diyanet is. Ja? Dan weet u ook de sturing van de Turkse moskeeën, ook in België. Dan zult u ongetwijfeld ook wel weten wat de soennitische islam over al die besproken onderwerpen leert.

Een beetje last van selectief zicht, kameraad?
Nogmaals, wat is de zin van deze vraag aan mij te stellen? En nog belangrijker, wat heeft de Diyanet te zoeken in deze draad en wat is de link met het VB?
Oud 30 mei 2024, 19:43   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, wat is de zin van deze vraag aan mij te stellen? En nog belangrijker, wat heeft de Diyanet te zoeken in deze draad en wat is de link met het VB?
Ik zal het u daarom in vraag voorleggen: "Is het ook achterlijk wat de islamitische ethiek leert over homoseksualiteit, homokoppels die kinderen opvoeden, euthanasie, abortus...?"
Oud 30 mei 2024, 19:54   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het u daarom in vraag voorleggen: "Is het ook achterlijk wat de islamitische ethiek leert over homoseksualiteit, homokoppels die kinderen opvoeden, euthanasie, abortus...?"
Uiteraard is dat achterlijk, maar het is nogal belachelijk om daar kritiek op te hebben als je zelf zo conservatief als de pest bent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 30 mei 2024 om 19:54.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 19:55   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard is dat achterlijk, maar het is nogal belachelijk om daar kritiek op te hebben als je zelf zo conservatief als de pest bent.
Die "uiteraard" hebt u op geen enkele wijze aangetoond. Het is een gratuite bewering, niet onderbouwd, slechts gestuwd door uw onderbuik. Morele decadentie zie ik trouwens eerder als een pest.
Oud 30 mei 2024, 19:59   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Toemaatje: aan Franstalige kant zeggen nu alleen PS en PTB, ttz links en extreemlinks, njet tegen een staatshervorming.
Een staatshervorming binnen het Belgisch kader. Vergeet het confederalisme en de splitsing van het land.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 20:00   #77
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb geen flauw idee wat de islamitische ethiek leert over wat dan ook. En ik heb er ook geen behoefte aan. Daarom nogmaals, waarom deze vraag aan mij?
Oud 30 mei 2024, 20:03   #78
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag is dan ook waarom NVA willens nillens de onderhandelingen met Franstalig links wil blijven opstarten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je mist de essentie van de mededeling van zowel Les Engagés als vanuit MR : die zeggen alle 2 dat ze willen spreken over hervorming inclusief staatshervorming , voor zover die uitgaat van het efficiënter maken van België. De gegeven voorbeelden : herfederalisering van gezondheidszorg en klimaat, en regionalisering van arbeidsmarktbeleid.

Ik denk dat jij 'staatshervorming' unidirectioneel leest, net zoals BDW dat doet. Als het enkel over regionaisering gaat, gaan noch de liberalen noch Les Engagés akkoord geven.

Probeer dan maar een 2/3 akkoord te vinden. Veel succes toegewenst.
2
Oud 30 mei 2024, 20:05   #79
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is niet wat hij zegt... Hij zegt enkel dat hij geen seconde wil verspillen aan nutteloze gesprekken over confederalisme.
Op dat punt heeft hij totaal gelijk.
Oud 30 mei 2024, 20:08   #80
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk dat je hier mis bent.
U bent het mis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be