![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Had dat stuk gewoon aan Rusland gegeven." Hiermee geeft u dus aan dat agressief imperialisme loont. U bent dus iemand die er geen enkel probleem mee heeft wat enige tijd geleden rond bepaalde stationsbuurten gebeurde. Als ik me goed herinner, was het in Brugge. Groepje jongeren terroriseerden anderen en eisten dat ze hun geld gaven. De parallel is frappant: hier had u dus gezegd: "Ach, geef gewoon dat geld en dan ben je ervan af". Wel zo werkt het net niet. Wie een agressor niet tot staan brengt, wie die aanvaller niet duidelijk maakt dat hij een lijn heeft overgestoken die moreel onaanvaardbaar is, is eigenlijk schuldig door stilzwijgende medeplichtigheid. Daarmee zal men de agressor ook niet sussen. Hij zal zich gesterkt voelen, want zijn agressie loont. Dat hebben we nu eenmaal ook vastgesteld met Poetin: het Westen reageerde maar lauwtjes op de bezetting van de Krim. Poetin voelde zich hierdoor zeker om ook de volgende stap te wagen: de open oorlog tegen Oekraïne. Hetzelfde zal gebeuren aan die stationsbuurt: de afpersers zullen een tijdje later weer bij die andere kinderen staan en nog meer geld eisen. Daarom herhaal ik mijn eerder aan u gestelde vraag: bent u dus echt iemand zonder geweten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten de Russen dat maar eens proberen. Als het zo verder escaleert moet het er wel eens van komen.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 mei 2024 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog dit, het eenvoudigste van allemaal: als Poetin niet met deze oorlog gestart was, dan was er geen "verdienmodel", ook geen uitbreiding van de NAVO. Net door Poetin hebben de Zweden en Finnen beginnen nadenken over hun eigen strategische veiligheid en gezien dat neutraliteit geen garantie biedt. Net door Poetin hebben deze landen besloten lid te worden van de NAVO. Niemand heeft hen daartoe gedwongen, tenzij die omstandigheden die door Poetin werden geschapen. Zweden en Finlanden zouden anders nooit tot de NAVO toegetreden hebben. De ommeslag is er net door Poetins agressieoorlog tegen Oekraïne gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland, een bondgenoot? Het Duitsland van Merkel en Schröder, en het Frankrijk van Chirac en Hollande hebben toch zo hun uiterste best gedaan om vriendjes te worden van Rusland. Alleen heeft Poetin er niet voor teruggeschrokken om hun energieafhankelijkheid als een wapen tegen hen in te zetten. Rusland is geen bondgenoot, maar was een partner, wel een die al snel heel wispelturig en onbetrouwbaar is gebleken. "We hadden moeten praten". Hoezo? De VS waarschuwde in de weken voor februari 2022 dat er een inval zou komen. Het werd in weldenkend Europa weggelachen en neergezet als wat overspannen praat van die "domme" Amerikanen. Tegelijkertijd zagen we een stroom van ontkenningen uit Moskou komen. "Neen", riepen al die acolieten van Poetin, "er zijn geen plannen om Oekraïne aan te vallen." Dus, waarover had men moeten praten als men ten eerste de waarschuwingen niet ernstig nam en, ten tweede, de potentiële agressor te kennen gaf dat er totaal geen plannen waren voor een open oorlog? Legt u mij het eens uit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, "holistisch". Het klinkt zo hol, omdat de onderliggende bedoeling is om toch maar niet te komen tot een veroordeling van de Russische agressieoorlog tegen Oekraïne. Dus neen, ik veronderstel niet. Ik stel vast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Skobelev, u bent duidelijk iemand die geen moreel kompas meer heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige heeft China heel duidelijk laten weten dat er voor Peking één lijn is die niet overschreden mag worden: de inzet van kernwapens. Rusland heeft al niet veel vriendjes meer. Of anders gezegd: de geblaas over kernwapens is gewoon bedoeld om de bange blanke boomers in West-Europa nog meer schrik aan te jagen. Meer niet. Dat hebben we ook gezien met Poetins gedreig tegen Finland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oekraïne, de bevolking, is daar nu het slachtoffer van. Ik stel voor dat de Russen een ultimatum stellen: De navo stopt de escalatie of vanaf 10 juni is de kans 100% dat we Kiev verdampen. Dat geeft de bevolking de kans om te gaan lopen. Meer woorden maak ik daar niet meer aan vuil. Je hoeft hier niet meer op te antwoorden.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 mei 2024 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buffer? In welke tijd leeft u eigenlijk? Dat is een strategisch concept van enkele eeuwen geleden. Tijdens de Koude Oorlog was er zelfs geen "buffer tussen de twee blokken", met Finland als enige uitzondering (over Tito's Joegoeslavië zou je nu nog kunnen discussiëren). Kortom, wat geeft dat er nu plotseling een of andere "buffer tussen twee blokken" uitgevonden zou moeten worden die er vroeger zelfs niet eens was? Nu, ik weet wel hoe de Moskovitische debatfiche verder gaan. Benieuwd of u ook die richting zult inslaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin natuurlijk. De Oekraïense bevolking is het slachtoffer van Poetins imperialisme. Die man in het Kremlin die meent dat hij om een of andere historische "reden" recht zou hebben om te bepalen welke allianties Oekraïne hoort af te sluiten en welke niet. Neen, dat heeft hij niet. Ook al omdat Moskou in 1997 het Memorandum van Boedapest ondertekend, waarmee het net de vrijheid van de nieuwe Oekraïense republiek erkende. Oekraïne werd vrijgelaten om haar eigen politieke toekomst op te bouwen, zonder inmenging van Moskou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe geen moeite, je staat weer op mijn negerlijst zoals vroeger.
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mei1940. De historische gelijkenis met onze niet-onze-oorlog-schreeuwers, onderhandelingsapologisten en "vredes"-apostelen is angstwekkend.
Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo goed als alle Europese landen en volkeren die hun "bond?*genoot" geweest zijn, denken daar radicaal anders over. Tot daar de leugens uit uw debatfiches.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen was Chamberlain indertijd naïef. De grote "vredes"-apostelen zijn vandaag de dag vermomde Poetintrollen die in het diepst van hun hart heel graag zouden zien dat Oekraïne moet capituleren. Daar gaat het hen om: de "vrede" die ze nastreven, is de zogenaamde "Russkiy Mir", de Russische vrede, de vrede als een Russisch dictaat, de vrede waarbij Oekraïne zich volledig schikt naar de Russische eisen. Daarom roepen ze: "Stop met dat escaleren! Stop met de wapenleveringen! Ga onderhandelen met Poetin!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
80 jaar geleden was het in Europa de Langste dag. Was die benoeming van Rommel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ni more. Zowel Rusland als het westen zijn mijn redders niet maar ik woon hier en word hier belogen en omvolkt door mijn eigen politiek en niet door de Rus. De vijand zijn wij. De vijand in en rond ons is veel maal erger dan die op tv.
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je bekend zou zijn met Izabel toen ze van profetes/priesteres naar koniging van Israël ging, zou je dat vandaag erkennen in deze tijd. Als je bekend zou zijn met de tekenen die Christus en den apostel Paulus aan ons gaf, zou je dat erkennen in deze tijd. Als je bekend zou zijn met Sodom en Gomorra, weet je dat de tijd van de laatste dagen daarmee vergeleken wordt. Maar richt u verder op Rusland en wijs uw politiekers als redders aan omdat ge liever hun testament aanvaardde.
![]() |