Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2024, 17:55   #141
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Antwoord op een poster. M.b.t.de Limburgse fan van de Latijnse cultuur

Over de ‘Latijnse’ cultuur en de ‘Germaanse’ cultuur.

Voor mijn part mag met het ook de zuiderse cultuur (manier van leven) en de noordelijke cultuur (manier van leven)noemen

Mensen in de zuiderse landen zijn veel meer extravert, ze zijn dikwijls goedlachs, ongecompliceerd in de omgang en ook emotioneler. Ze spreken meer met het hart dan met de ratio. De zon zal daar voor iets tussen zitten, neem ik aan. Het eten daar is gevarieerder, lichter en gezonder met veel groenten en fruit. Ze kunnen vaak bogen op een zeer oude cultuur bezitten daarom vaak ook mooie gebouwen en steden waarvan de gezelligheid nog wordt versterkt door het dikwijls aangename klimaat. Ze zijn wel slordiger, hebben een zeker “m’enfoutisme” dat soms zeer sympathiek kan overkomen maar niet altijd even gewenst is wanneer men de loodgieter verwacht. Ze werken wel maar gaan er vaak ook vanuit dat ‘de boog niet altijd moet gespannen staan’. Van het afjekkeren van en door de mens moeten ze niet al te veel hebben. En morgen is er ook nog een dag. Alles gaat er wat langzamer en de zuiderling heeft een ‘savoir vivre’ waar de nuchtere noorderling soms jaloers op is.

De noorderling is meer gesloten, heeft een zakelijke en nuchtere kijk op de zaken en de umwelt, werkt naarstig en ernstig en maakt minder vlug contact Hij kan niet overweg met het uitstellen van dit en dat, iets waar zuiderlingen een handje van weg kunnen hebben. Treuzelen is uit den boze. Het moet snel gaan en het moet opschieten.Precies of hij elk moment kan komen te overlijden. Wat gedaan moet worden moet gedaan worden en liefst zo vlug mogelijk. Het eten is er rijk maar niet altijd even gezond. De welvaart is hoger in het noorden dan in het zuiden, maar zoals gezegd is het leven er jachtiger. Het klimaat het noorden is minder. Ook leven mensen meer afstandelijk van mekaar in het noorden maar ze kunnen toch blijk geven van grote solidariteit bij rampen.

En zo kunnen we nog een tijdje doorgaan. Op de keper beschouwd en gezien de beperkte levensverwachting van een mens in het algemeen, opteer ik toch -moest ik kunnen kiezen (quod non)- voor een zuiderse of een Latijnse levenswijze en niet voor een obsessief en vaak kil ‘Germaans’ sloven.

Dit gezegd zijnde, leef ik graag in België. Alhoewel ik de indruk heb dat het hier in Limburg ook steeds jachtiger wordt de laatste jaren.
In dit land verwachten de

"sympathieke Zuiderlingen waarvan de boog niet altijd gespannen staat"

wel de "hardwerkende gesloten Noorderlingen" hun rekeningen betalen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 18:01   #142
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Omvolking is de gerichte opzettelijke vervanging van de westerse inheemse bevolking door immigranten met een niet-westerse cultuur. En ja dat is absoluut onzin.
NGO helpt dobbermigranten om een heel huilverhaal bij elkaar te liegen zodat ze asiel kunnen krijgen in de EU:

https://www.geenstijl.nl/5144810/mig...rn-vn-reageert

https://www.youtube.com/watch?v=K4XhLiiu0is

Citaat:
Yeah, I see it like, I tell them this is acting. All of this is acting, it's all acting as though this is theatre. So for them to get through they must act their part in the theatre, and that is the refugee trauma. Because these European Asylum Support Office (EASO) officers are so fucking stupid that all they know is what is written on the paper. EASO says "This is refugee trauma, they have these characteristics". So we coach these people how to have these characteristics.
Citaat:
Consistency is the most important thing, even if you find yourself in a position where you have to lie, it's best to just stick with what you've just said.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 18:18   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, er is immers ook de morele component, met daarnaast het gegeven dat uitzonderingen altijd de regel bevestigen. En die regel is nu eenmaal dat het heterokoppel de nucleus van waaruit nageslacht komt. Geen homokoppel geraakt daar immers. Dat valt nu eenmaal niet te ontkennen.

Ik zou alleen al de mij persoonlijk bekende hetero-koppels die hun bloedeigen kinderen compleet naar de kloten hielpen niet te eten kunnen geven (mocht ik dat willen), zélfs niet als ik de "Euromillions" zou winnen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 18:32   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Podcast de standaard kan je hem dat zelf horen zeggen "Het extreme verleden en heden van de partijstrateeg van vlaams belang" ze laten daar wat stukjes horen van Vandendriessche .

En wat er onwaar is aan de omvolkingstheorie? Vraag je dat echt?
Ja, dat vraag ik u inderdaad. Wel mijn vraag plaatsen in wat ik eerder al een paar keer heb uitgelegd.

En wat hebt u dan wel "extreems" gehoord in die podcast?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 18:33   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou alleen al de mij persoonlijk bekende hetero-koppels die hun bloedeigen kinderen compleet naar de kloten hielpen niet te eten kunnen geven (mocht ik dat willen), zélfs niet als ik de "Euromillions" zou winnen.

Goed mogelijk. Niemand ontkent ook maar enigszins dat er ook in normale huisgezinnen wel eens iets foutloopt. Neemt niet weg dat de gezinsnucleus van man en vrouw de normale is. Al de rest is uitzondering.
Oud 31 mei 2024, 18:35   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees ten eerste het artikel wat ik hierboven post.
Als dat niet ranzig genoeg is zal niks dat zijn vermoed ik.
Het artikel heb ik veel eerder gelezen en hoe de zaken in elkaar geduwd worden, verwondert mij niet. Voor het overige vind ik inderdaad niets "ranzing" aan Tom VDD's standpunt over ethische vragen, over het gezin, en dergelijke meer. Gewoon een portie gezond conservatisme.
Oud 31 mei 2024, 18:49   #147
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee gewoon achterlijk om te denken dat een homokoppel geen kind kan opvoeden zoals een heterokoppel dat kan. Maar hey, we leven in een vrij land en iedereen mag er voor mijn part een achterlijk gedachtengoed op na houden. Ik ga mensen er niet voor cordonneren
Welke kinderen worden het best opgevoed? De moslimkinderen uit een cultuur waar homoseksualiteit verboden is? Of Authentieke Vlaamse kinderen van een homokoppel?

We vragen het aan Vlaams Belang.

Hier is hun antwoord:
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 18:49   #148
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
... In elke provincie zijn er gemeenten die volledig werden overgenomen door migranten...

Ook in West-Vlaanderen?

Zo ja, wélke gemeente(n) is/(zijn) daar 'volledig overgenomen door migranten'?

Oud 31 mei 2024, 18:55   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed mogelijk. Niemand ontkent ook maar enigszins dat er ook in normale huisgezinnen wel eens iets foutloopt. Neemt niet weg dat de gezinsnucleus van man en vrouw de normale is. Al de rest is uitzondering.
Nochtans bestaan er (vaak gemakshalve 'primitief' genoemde) culturen/samenlevingen waar er amper tot helemaal géén sprake is van 'gezinsnucleus van man en vrouw'.

Ik ben absoluut géén tegenstander van 'cultural appropriation'.

Oud 31 mei 2024, 19:04   #150
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nochtans bestaan er (vaak gemakshalve 'primitief' genoemde) culturen/samenlevingen waar er amper tot helemaal géén sprake is van 'gezinsnucleus van man en vrouw'.

Ik ben absoluut géén tegenstander van 'cultural appropriation'.

Ik herhaal: it takes a village to raise a kid
Oud 31 mei 2024, 19:05   #151
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tegen homo adoptie zijn is niet ranzig. Het is gewoon compleet achterlijk en antiliberaal. Maar als we achterlijkheid moeten cordonneren zijn we lang bezig
Wat is er achterlijk aan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 19:13   #152
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Inderdaad.

(ik had uw bericht eigenlijk de eerste keer al moeten quoten )

Oud 31 mei 2024, 20:33   #153
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
En wat is er nodig om een kind te baren?

Zien jullie niet iets belangrijks over het hoofd?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 20:54   #154
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
ZELFS......

Koning Filip en koningin Mathilde WEER op audiëntie bij de paus

Mathilde, in het smetteloos wit, mag een welkomst-cadeautje kiezen.

Heb je gezien dat de paus een groot kruis draagt?

Je hoeft niet te antwoorden, hoor!
De paus die zich deze week bijzonder denigrerend uitliet over homo's en zei dat we met een veel te grote janettenbende zitten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 20:56   #155
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Moeten we hier echt nog over discussiëren?
Misschien zijn zo'n samenzweringstheorien populair in VB middens maar elders is dat echt wel extrelistische onzin.

Citaat:
Rijd eens met je wagen naar het sportpaleis. Ik durf mijn dochter daar niet in een rok over de straat te laten lopen. Je vindt er supermarkten met Arabische opschriften, waar geen enkele autochtone Belg werkt en waar het personeel mekaar toespreekt in het Arabisch.

De Islamitische invasie draait op volle toeren. In elke provincie zijn er gemeenten die volledig werden overgenomen door migranten. Autochtone Belgen verhuizen er massaal voor.

Als je dat ontkent ben je gewoon niet eerlijk.
Als het een invasie is geef dan eens wat bronnen wie dat aanstuurt? Welke gemeentes zijn trouwens volledig migranten?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 21:09   #156
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zijn zo'n samenzweringstheorien populair in VB middens maar elders is dat echt wel extrelistische onzin.

Als het een invasie is geef dan eens wat bronnen wie dat aanstuurt? Welke gemeentes zijn trouwens volledig migranten?
Als je het nu nog niet gezien hebt zal je het nooit zien.
Oud 31 mei 2024, 21:10   #157
k9

Standaard

https://www.migrationwatchuk.org/new...live-in-the-uk

Raar dat er geen verhoging was toen dit gaande was, en dat er een stijging kwam toen labour niet meer aan de macht kwam.

Zelfde voor merkel, je mist het belangrijkse deel van die theorie: het is opzettelijk. Dus buiten dat je beweert dat merkel en labour pakweg de oorlog in syrie veroorzaakte en algehele malaise in het midden oosten maakte om migratie naar hier te krijgen heb je nog steeds niks.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 31 mei 2024, 21:12   #158
k9

Standaard

Citaat:
Ja, dat vraag ik u inderdaad.
Ok, er is geen enkel bewijs van.

Er is geen enkel bewijs van dat mensen naar hier gehaald worden om hier de plaatstelijke bevolking te vervangen om de europese cultuur kapot te maken.

Er is geen enkel bewijs dat dit gebeurd laat staan enige uitleg waarom men dat zou doen en hoe ze dit dan wel en stilhouden.

Citaat:
Wel mijn vraag plaatsen in wat ik eerder al een paar keer heb uitgelegd.

En wat hebt u dan wel "extreems" gehoord in die podcast?
Wat ook in het artikel staat, de rechterhand/baas van van grieken die openlijk dweept met nazisme. Misschien niet extreem voor jou maar wel voor de doorsnee belg.

Oud 31 mei 2024, 21:14   #159
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je het nu nog niet gezien hebt zal je het nooit zien.
Er is niks te zien buiten de gewone migratie zoals die altijd al bestaat.

Je kan dat teveel vinden, doe ik ook, maar iets absurd als omvolking ervan maken is gewoon dom en belachelijk.

Het ergste is dat je je eigen argumenten onderuit haalt met zo'n extremisme. Wat al die VB adaepten niet beseffen is door juist zo extreem te gaan word je makkelijk opzij gezet en is zo'n stem nutteloos.

Oud 31 mei 2024, 21:24   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ook in het artikel staat, de rechterhand/baas van van grieken die openlijk dweept met nazisme. Misschien niet extreem voor jou maar wel voor de doorsnee belg.
Blijkbaar moet ik u dan toch een goede bril aanraden. Dat "openlijk dwepen" hebt u waarschijnlijk ergens anders gelezen.

Op 9 juli zullen we trouwens eens zien hoe de "doorsnee Belg" over het Vlaams Belang denkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be