Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2024, 10:23   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jongens toch... het beeld dateert van 1846, het lied is gecomponeerd in 1910 op vraag van de paters jezuïeten.

En het heeft geen bal te maken met de kapelletjes die overal in landelijke gebieden staan. Die heeft de katholieke kerk laten plaatsen overal waar vroeger de oude keltische of germaanse stammen hun heilige eik of linde vereerden.
Alweer zo'n slag in het water! Kapelletjes zijn een uiting van volksdevotie en bijgevolg in de meeste gevallen gezet door de mensen zelf, zonder enig speciaal initiatief van de Kerk. Slechts een klein aantal heeft te maken met oude, gekerstende plaatsen. Het lied is net wel een illustratie van wat al eeuwen in de samenleving leefde, als belangrijk werd aangevuld en integraal deel uitmaakte van het volksgeloof van de bevolking.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 10:24   #222
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Fulmineren tegen de islam maar zelf een godsdienst propageren als ideaal.

Het is hetzelfde verhaaltje als in de US waar ondertussen boeken verboden worden en vrouwen abortus ontzegd.
Van mij mogen ze morgen godsdienstvrijheid afschaffen dan kunnen we al die religieuze debielen clubs opdoeken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 10:29   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Van mij mogen ze morgen godsdienstvrijheid afschaffen dan kunnen we al die religieuze debielen clubs opdoeken.
Er zijn altijd mensen die niets leren uit de geschiedenis. Religieuze en spirituele beleving zijn eigen aan de mens. Je mag nog zoveel zwaaien met verboden en straffen, je maakt de mens daarmee niet maakbaar. In het communistische landen heeft men het geprobeerd. Lenin dacht met zwaar geweld het geloof op de knieën te krijgen. Hoxha deed er in Albanië nog een schepje bovenop. Al hun pogingen zijn vruchteloos gebleken.

Het wapen hanteren van het verbod toont trouwens ook een eigen gebrek aan ruggengraat, van schrik om de confrontatie aan te geven met mensen die anders denken.
Oud 1 juni 2024, 10:32   #224
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongens toch... het beeld dateert van 1846, het lied is gecomponeerd in 1910 op vraag van de paters jezuïeten.

En het heeft geen bal te maken met de kapelletjes die overal in landelijke gebieden staan. Die heeft de katholieke kerk laten plaatsen overal waar vroeger de oude keltische of germaanse stammen hun heilige eik of linde vereerden.
Awel dan hebben de paters Jezuieten dat goed gedaan.

En inderdaad, een vervanging van onze heilige Eik en Linde die de RKK. heidens vond. Maar het maakt wel uit van ons erfgoed. Ge moogt dat van mij onnozel vinden, maar het is nu eenmaal een feit waar je niet rond kunt, het maakt deel uit van ons erfgoed. Net zoals kaatsen, gaaiboling. pinten zuipen na de elf uren mis, ganzen de kop af trekken, katten van een belfort zwieren en ga zo maar door. dat we geen levende beesten meer op barbarse wijze om zeep helpen daar kan ik inkomen, maar al de rest van die onschuldige bezigheden mogen we gerust in stand houden.
Oud 1 juni 2024, 10:34   #225
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alweer zo'n slag in het water! Kapelletjes zijn een uiting van volksdevotie en bijgevolg in de meeste gevallen gezet door de mensen zelf, zonder enig speciaal initiatief van de Kerk. Slechts een klein aantal heeft te maken met oude, gekerstende plaatsen. Het lied is net wel een illustratie van wat al eeuwen in de samenleving leefde, als belangrijk werd aangevuld en integraal deel uitmaakte van het volksgeloof van de bevolking.
Inderdaad.

De kapelletjes die uit dank voor iets zijn gezet bvb.
Oud 1 juni 2024, 10:36   #226
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, dat zijn eerder linkse en of Belgicistische waarden.

Probeer nog eens.
Ik zie niet waarom die niet gelijk kunnen lopen.
Oud 1 juni 2024, 10:36   #227
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn altijd mensen die niets leren uit de geschiedenis. Religieuze en spirituele beleving zijn eigen aan de mens. Je mag nog zoveel zwaaien met verboden en straffen, je maakt de mens daarmee niet maakbaar. In het communistische landen heeft men het geprobeerd. Lenin dacht met zwaar geweld het geloof op de knieën te krijgen. Hoxha deed er in Albanië nog een schepje bovenop. Al hun pogingen zijn vruchteloos gebleken.

Het wapen hanteren van het verbod toont trouwens ook een eigen gebrek aan ruggengraat, van schrik om de confrontatie aan te geven met mensen die anders denken.
Ge hebt daar gelijk in, maar we moeten niet toestaan dat je een woestijngodsdienst wil invoeren om die hier dominant te willen maken om vervolgens de bestaande cultuur te kunnen vernielen, want dat is uiteindelijk hun einddoel. en daarvoor staat de wet op godsdienstvrijheid in de weg.
Oud 1 juni 2024, 10:38   #228
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Inderdaad.

De kapelletjes die uit dank voor iets zijn gezet bvb.
En zolang lokale gemeenschappen die uit respect willen beheren, zie ik er alleen een culturele en historische erfenis in, geen gedenkteken aan de mistoestanden van de Christelijke kerken.
Oud 1 juni 2024, 10:52   #229
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar moet ik u dan toch een goede bril aanraden. Dat "openlijk dwepen" hebt u waarschijnlijk ergens anders gelezen.
Citaat:
Ik herinner me bijvoorbeeld nog een Zwarte Cantus in Brugge – dat is er een met meer Duitse liederen – waarop hij de theelichtjes voor zich schikte in de vorm van een hakenkruis.

De Standaard sprak de afgelopen weken met nog vier andere voormalige KVHV’ers en NSV’ers die spontaan begonnen over zijn “gedweep” met het Derde Rijk. Ze wijzen er ook allemaal op dat Vandendriessche op internetfora actief was onder de opmerkelijke naam “Grossfaz”. De sporen zijn nog terug te vinden op politics.be. “Grossfaz” is een verwijzing naar Adolf Hitler, die in 1940 door zijn Duitse aanhangers de “grösste Feldherr aller Zeiten” werd genoemd.
Je kan de feiten blijven negeren zal ze niet doen weggaan.

Citaat:
Op 9 juli zullen we trouwens eens zien hoe de "doorsnee Belg" over het Vlaams Belang denkt.
Maakt niks uit, VB zal nergens aan de macht komen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 10:53   #230
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hehe.

De bodem v d maatschappij de lasten van migratie. Verloedering, drugs, andere gewoontes, zelfs geen brood in een winkel kunnen bestellen.

De top v d maatschappij de baten. Goedkope arbeid.

Meer is dat hele verhaal ook niet.

Er is nog een middenklasse om die schaal niet omver te werpen.
Misschien iets coherent posten? Geen idee wat je hiermeem wil zeggen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 1 juni 2024, 10:55   #231
k9

Standaard

Citaat:
Het is "dom en belachelijk" om de werkelijkheid van de omvolking te negeren. Nog nooit heeft het tot een oplossing geleid om te ontkennen wat zich voordoet in de wereld rondom ons, zoals u doet. Nog nooit. De toenemende "vervreemding" in heel veel West-Europese steden zal afnemen door te doen alsof het niet bestaat.
Nogmaals ik praat over de uitspraken van het VB, niet over de migratie probelamtiek in belgie. Je boijft opzettelijk die beide door elkaar halen omdat je neit die fascistische ideen die nog in het VB leven wil erkennen.

De omvolkinshteorie is gewoon onzin daar is niks van aan. Dat is gewoon een feit en staat los van de migratie probelamtiek die belgie heeft.

Nogmaals: zolang als VB al bestaat is het juist door dermate ranzige figuren dat de oplossingen voor die probelamtiek steeds uitgesteld worden omwille van VB. Ze zijn altijd al cotnraproductief geweest en zullen dat blijven.

Oud 1 juni 2024, 10:57   #232
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
40 jaar geleden waren we in België met 9 miljoen.
Het geboortecijfer was te klein om dat aantal te handhaven en zou op vandaag eerder op 8 miljoen staan.
Vandaag zijn we met 11,5
3,5 miljoen geïmporteerden waarvan een groot deel islamieten en negers
Dankzij de deels passieve medewerking van de politiek die dit toelaat en aanmoedigde.
Als dat geen omvolking is weet ik het ook niet meer

"geïmporteerden "

Ok zeg gerust wie die importeerde naar hier (en dan negeer ik dat de grote meerderheid van die 3.5miljoen gewoon europeanen zijn en dat je duidelijk problemen hebt met gelijke van die bevolkinsgroepen)

Oud 1 juni 2024, 10:58   #233
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Die docu ken ik goed ja. Ik herinner me vooral de reactie van moslims achteraf. Als ik die reactie in 1 woord moet samenvatten, zou ik kiezen voor "ontkenning".

K9 gaat in de eerste plaats al niet kijken. En voor het geval ik me vergis zeggen zo'n mensen dan dat het ineen is gestoken door een bende racisten. Ze zouden echt het zonlicht ontkennen om maar krampachtig te kunnen vasthouden aan hun politieke correctheid.
LOL

Je hebt geen idee wat mij gedachten daarover zijn.En erger nog niemand heeft er enige itnresse in. Direct word er van alels veronderstelt louter omdat ik niet akkoord ben van een fascist in het VB die de omvolkinstheorie samenzwering aanhangt.

De omvolkinshteorie is gewoon onzin daar is niks van aan. Dat is gewoon een feit en staat los van de migratie probelamtiek die belgie heeft.

Nogmaals: zolang als VB al bestaat is het juist door dermate ranzige figuren dat de oplossingen voor die probelamtiek steeds uitgesteld worden omwille van VB. Ze zijn altijd al cotnraproductief geweest en zullen dat blijven.

Oud 1 juni 2024, 11:18   #234
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die invasieve exoot is hier jammer genoeg door de Romeinen binnengebracht, waarna en heeft eeuwenlang europa mentaal verknecht. Gelukkig is dat in de tweede helft van de vorige eeuw beginnen keren.
Het is inderdaad waar dat malafide personen goed begrijpen dat je een religie zo kan organiseren dat het mogelijk is misbruik te maken van het spirituele geloof dat in het rom-geheugen van de mens zit.

Een paar honderd jaar later had “de profeet” dat ook in de gaten, maar helaas vond de ontknechting daar nog niet plaats.

En nu importeren we die onzin massaal. Terug naar af. Terug naar de verknechting waar jij zo tegen ageert.
Oud 1 juni 2024, 11:21   #235
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met Vlaams Belang terug naar de kerk op zondag!

https://www.vlaamsbelangwinkel.org/c...g?v=1696226594

En het schoonste van alles is dat Maria geen enkele rol van betekenis heeft gespeeld in het vroege christendom. Ze wordt trouwens nauwelijks vernoemd in het Nieuwe Testament.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 11:23   #236
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
LOL

Je hebt geen idee wat mij gedachten daarover zijn.En erger nog niemand heeft er enige itnresse in. Direct word er van alels veronderstelt louter omdat ik niet akkoord ben van een fascist in het VB die de omvolkinstheorie samenzwering aanhangt.

De omvolking is tast- en meetbaar. It’s a numbers-game.
De psychologische druk die vanuit de politiek wordt uitgeoefend om de omvolking te ontkennen, en de eis zich te onderwerpen aan dat ontkennen van feitelijke waarheden komt recht uit het cultuur-marxistische handboek.
Oud 1 juni 2024, 11:25   #237
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En het schoonste van alles is dat Maria geen enkele rol van betekenis heeft gespeeld in het vroege christendom. Ze wordt trouwens nauwelijks vernoemd in het Nieuwe Testament.
Moeder Maria werd geboren als Mark. Hij/zij was heel divers, en het eerste bewijs dat mannen ook kinderen kunnen baren.

(Sarc/off)
Oud 1 juni 2024, 11:29   #238
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt daar gelijk in, maar we moeten niet toestaan dat je een woestijngodsdienst wil invoeren om die hier dominant te willen maken om vervolgens de bestaande cultuur te kunnen vernielen, want dat is uiteindelijk hun einddoel. en daarvoor staat de wet op godsdienstvrijheid in de weg.
"La préférence nationale" kan dat dilemma oplossen.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 11:32   #239
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt niks uit, VB zal nergens aan de macht komen.
Wat als ze ergens, op één of ander niveau, een absolute meerderheid halen? Een staatsgreep? Verkiezingen vervalsen?
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 11:34   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals ik praat over de uitspraken van het VB, niet over de migratie probelamtiek in belgie. Je boijft opzettelijk die beide door elkaar halen omdat je neit die fascistische ideen die nog in het VB leven wil erkennen.
Dan is het toch wel heel duidelijk dat u niet eens de moeite nam om te lezen wat ik schreef of te begrijpen wat er stond. Wat er ook van zij, u maakt er geen goede beurt mee.

De uitspraken van het Vlaams Belang: er is een omvolking bezig. Het is zichtbaar, aantoonbaar, bewijsbaar. Het gebeurt in onze West-Europese grote steden en is ondertussen zelfs doorgedrongen tot de kleinere provinciesteden.

Uw gedaas van dat "fascisme" leg ik trouwens schouderophalend naast me neer. De retoriek is niet nieuw, het wordt door uw middens als van zelfs voor Zwarte Zondag gebruikt in een vertwijfelde poging om de partij van het gezond verstand af te blokken. Het is een falend recept gebleken. De maatschappelijke problemen verdwijnen niet door de klokkenluider de mond te snoeren en op de duct tape "fascist" te schrijven. Echt niet. Maar goed, doe gerust verder, het heeft het Vlaams Belang immers geen windeieren opgeleverd. Mensen als u behoren immers tot de beste propagandisten van het Vlaams Belang. Ik dacht u ervoor. Echt waar!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be