![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel duidelijk dat u niet voelt wat er met 9 juli dreigt aan te komen. Uw poging tot zoveelste framing lukt niet meer en is compleet krachteloos gebleken. Het is allemaal vaststelbaar welke maatschappelijke veranderingen zich voordoen. Jan met de pet ziet het, voelt het, ervaart het. En u probeert nu de klokkenluider van alle kwaad te beschuldigen. Vruchteloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, in bredere culturele beschouwing is dat lokaal voor ons belangrijk. En zo ervaar ik dat ook.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juni 2024 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm… mogelijk, maar in vergelijking met vroeger is allemaal maar een mager beestje geworden voor wat betreft de christelijke aanhang én geloof, én de zuiver kerkelijke christelijke principes in onze gewesten. Bovendien, de jeugd doet niet meer mee. Een grote aderlating voor uw kerk als u het mij vraagt.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 juni 2024 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die +/- 2 a 300 brave zielen in belgië die de Pius X dogmatiek aanhangen ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juni 2024 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een priester in spe. Dat lijkt me alvast duidelijk. Met als religieus devies : “Op u, Maria, vertrouw ik.” Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 juni 2024 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar niet. Alles wijst erop dat mensen steeds op zoek gaan spiritualiteit, religieuze beleving... ook al wordt het verboden of bijzonder moeilijk gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() /
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 juni 2024 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een traditie van vroeger. Dat een klein deel van de bevolking daar anno 2024 veel waarde aan hecht is overigens niets mis mee en ik heb daar op zich geen kritiek op. De angel is eruit, de dominantie van het katholiek juk is gebroken. Daar gaat het om. Niet om het katholicisme als maatschappelijk fenomeen te verbieden. (waar ik om duidelijk te zijn ab-so-luut niet voor pleit)
Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juni 2024 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een significant deel van uw bijdragen bestaan uit afbeeldingen van een troll. Wat het verzamelen van trollpunten dus betreft, staat gij toch wel moederziel alleen op het ereschavot.
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen Freud eindelijk begreep dat "God' een autonoom libidocomplex was in het onbewuste - dat dus door de meerderheid van de mensen niet eens ontlopen kon worden - zei hij dat we dan eigenlijk met het christendom eigenlijk nog niet zo slecht af waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het geloof in god(en) is des mensen en die ga je niet kwijtspelen door ze te verbieden, ik vrees het tegendeel eigenlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hangt inderdaad van de desbetreffende godsdienst af. Maar we kunnen het dogmatisch Belgicisme inderdaad, om u tegemoet te komen, met wat goede wil, beschouwen als een godsdienst.
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Godsdienstvrijheid afschaffen, probeer maar, het zal mijn inziens niet lukken. Je kan niet ingrijpen in mensen hun psychologie zonder weerbots.
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal het einde van Belgie meebrengen, zonder dat het VB aan de macht is gekomen. Ik juich uw en de staat haar strijd tegen het VB en alle zaken Vlaams, alleen maar toe.
![]() |
![]() |