Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2024, 16:58   #301
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is het belangrijkste voor de democratie, en dus ook voor België. Dat klopt.
Doe gerust mee in die strijd van één tegen allen. Het zwengelt uiteindelijk maar één ding aan en dat is de antipolitiek, wat voor een maatschappij op langere termijn gewoon nefast is. Zoals professor Maddens onlangs in een debat met Geysels ook aangaf. Ga je op die weg verder, dan ondergraaf je de legitimiteit van de democratie bij veel mensen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 16:59   #302
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Sekten kunnen wel verboden worden en welke sekte is er zieker en gevaarlijker dan de islam. Het is niet omdat ze zo groot is dat ze een religie zou zijn en geen sekte. Op leiderschap na heeft de islam alle kenmerken van een sekte, dikwijls in het extreme zelfs.
Welke sekte werd op basis van religieuze verboden in België?
Oud 1 juni 2024, 17:07   #303
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Sekten kunnen wel verboden worden en welke sekte is er zieker en gevaarlijker dan de islam. Het is niet omdat ze zo groot is dat ze een religie zou zijn en geen sekte. Op leiderschap na heeft de islam alle kenmerken van een sekte, dikwijls in het extreme zelfs.
Dikke 2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 20:21   #304
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is het toch wel heel duidelijk dat u niet eens de moeite nam om te lezen wat ik schreef of te begrijpen wat er stond. Wat er ook van zij, u maakt er geen goede beurt mee.

De uitspraken van het Vlaams Belang: er is een omvolking bezig. Het is zichtbaar, aantoonbaar, bewijsbaar. Het gebeurt in onze West-Europese grote steden en is ondertussen zelfs doorgedrongen tot de kleinere provinciesteden.

Uw gedaas van dat "fascisme" leg ik trouwens schouderophalend naast me neer. De retoriek is niet nieuw, het wordt door uw middens als van zelfs voor Zwarte Zondag gebruikt in een vertwijfelde poging om de partij van het gezond verstand af te blokken. Het is een falend recept gebleken. De maatschappelijke problemen verdwijnen niet door de klokkenluider de mond te snoeren en op de duct tape "fascist" te schrijven. Echt niet. Maar goed, doe gerust verder, het heeft het Vlaams Belang immers geen windeieren opgeleverd. Mensen als u behoren immers tot de beste propagandisten van het Vlaams Belang. Ik dacht u ervoor. Echt waar!
Ik erger me vooral ook aan de laffe pogingen van de reguliere media om het Vlaams Belang te associëren met fascisten, omdat ook de nazi's spraken van Umvolkung.

VRT: Omvolking, het woord dat werkt als een rode lap op een stier.

Men mag vooral de waarheid niet zeggen. Zo veel is duidelijk. Wie denkt dat er hier massa's vijandige moslims, dan ook nog allemaal mannen, worden binnengehaald vanuit menslievendheid terwijl hun vrouwen massaal in de oorlog achterblijven, die is gewoon dom en naiëf. Ik kijk al jaren geen tv meer omdat ik weet welke propaganda de VRT door onze strot wil rammen.
Oud 1 juni 2024, 22:35   #305
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik erger me vooral ook aan de laffe pogingen van de reguliere media om het Vlaams Belang te associëren met fascisten, omdat ook de nazi's spraken van Umvolkung.
De politici van de systeempartijen, samen met hun acolieten in de media, weten niet meer van welk hout nog pijlen te maken. Hun inspiratie is op. De hefboom die ze al in de jaren tachtig gebruiken om het toenmalig Vlaams Blok kapot te maken, is krachteloos. En toch halen ze het iedere keer weer boven. Het vertwijfelde poging om het Vlaams Belang als fascistisch, racistisch en nazistisch voor te stellen. Het pakt echt niet meer.
Oud 1 juni 2024, 22:41   #306
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politici van de systeempartijen, samen met hun acolieten in de media, weten niet meer van welk hout nog pijlen te maken. Hun inspiratie is op. De hefboom die ze al in de jaren tachtig gebruiken om het toenmalig Vlaams Blok kapot te maken, is krachteloos. En toch halen ze het iedere keer weer boven. Het vertwijfelde poging om het Vlaams Belang als fascistisch, racistisch en nazistisch voor te stellen. Het pakt echt niet meer.
Iedereen weet dat het VB extreemrechts en nu ook Heilige Maagd Mariadevoot is.

Oud 1 juni 2024, 22:47   #307
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, een kopvod op een voorpagina van een VB brochure.

O tempora!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 08:11   #308
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Trouwens, een kopvod op een voorpagina van een VB brochure.

O tempora!
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 08:17   #309
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Godsdienstvrijheid kan eigenlijk niet afgeschaft worden.
Want het zal altijd perfect blijven vallen onder de vrije meningsuiting, de vrijheid van vereniging en wellicht nog een paar zaken.
En dat is maar goed ook.

Ik ben wel voorstander om de scheiding van kerk en staat meer uit te diepen. Tot op de bodem dus.
- geen erkenning van godsdiensten, en geen betaling van hun bedienaren
- waardevolle historische kerken kunnen overgenomen/gekocht worden, en door de staat uitgebaat als musea; de rest mogen de religieuzen zelf uitbaten en zelf bekostigen.
- het katholiek onderwijs wordt "opgeslorpt" door het gemeenschapsonderwijs, en alle lessen godsdienst worden afgeschaft. Ouders die zo'n lessen wensen voor zichzelf of voor hun kinderen, kunnen deze zelf betalen, rechtstreeks aan pastoor, imam, of wie dan ook.
- nog iets ... ??
Inderdaad een complete segregatie en ge betaalt belastingen aan de gemeenschap die u ter dienste staan, en het niet roekeloos uitdelen aan gans de wereld om u te omvolken wegens de foute cultuur of geschiedenis in de nieuwe wereld van morgen.
Als mensen van die oorlogszuchtige wapenhandelende politiiekers die kinderen seksualiseren hun god willen maken, ze zijn daar ook vrij in.
Maar dwing het eens niet meer af mensen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 juni 2024 om 08:18.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 08:21   #310
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke sekte werd op basis van religieuze verboden in België?
Ik herinner me vaag iets over acties die genomen werden tegen Scientology ?

Edit:
Tot echte verboden of wetgeving daartoe blijkt men nooit gekomen te zijn. Wat niet wegneemt dat de islam alle eigenschappen behalve eentje van een sekte vertoont.

De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat.

Laatst gewijzigd door Vlad : 2 juni 2024 om 08:26.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 08:27   #311
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die invasieve exoot is hier jammer genoeg door de Romeinen binnengebracht, waarna en heeft eeuwenlang europa mentaal verknecht. Gelukkig is dat in de tweede helft van de vorige eeuw beginnen keren.
En ziet, ge zijt nog geen honderd jaar gescheiden en de islam heeft hier al veel grond gewonnen. Nog maar te zwijgen over de dwaalleren van die eugenetische zotten.
Concreet, het christendom en de islam zijn superieur aan de de democratie en zullen haar overleven. De hoogmoed gaat vooraf aan de val van deze democratie.

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 juni 2024 om 08:29.
Oud 2 juni 2024, 08:36   #312
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met het feit dat een biologische moeder of een vader haar of zijn kind helaas alleen moet opvoeden.
Daar heeft een niet biologische partner geen “recht” op hé.
Nu wel. Als iemand donor is en zulk koppel gaat uit elkaar, kan de ander toch co ouderschap enzovoort via de rechter aanklagen.
En op zich is dat wel in lijn met hun "ideologie". Als een kind, adoptie of via een donor, een band opbouwt en iemand als een ouder ziet; kan je die niet uit elkaar halen wegens persoonlijke vetes naar mijn mening.

Daarom is het beter geen homorechten uit te delen en de boel jurididsch eenvoudig te houden. En al dat transgedoe en rechten daar rond zijn van een nog veel complexere aard. Want als we juridisch meer dan 2 genders gaan erkennen, hoeveel meer gevangenissen moet men dan niet bijbouwen om al die genders te kunnen scheiden? Je kan een transseksueel zedendeliquent toch onmogelijk tussen biologische vrouwen duwen? En iemand die non binair beweert te zijn kan je niet bij die transseksueel, vrouwen noch mannen plaatsen.

Als ze moeilijk willen doen, mij niet gelaten. Het is deugdzaam ze vast zien rijden, maar minder deugdzaam als het zich komt opdringen waar het duidelijk ongewenst is.

Binnen de diversiteit zijn er voldoende mensen die geloven dat het een zonde is, en het is niet aan de staat zich daar superieur boven te stellen en van kinds af een andere "normaal" mee te geven. Fascisten met blinde vlekken voor zichzelf doen aan goed vertoon, schone schijn: maar zij zijn in realiteit de enige oorzaak achter deze toename in "haat" jegens lgbt. Ze zoeken slachtoffers om voor hun kar te spannen, dan zoeken ze daders om te tonen aan de slachtoffers, en die trekken dan de kar van beleid. Dat gebouwd is op leugens omdat hun vader de vader van alle leugens is.

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 juni 2024 om 08:58.
Oud 2 juni 2024, 10:11   #313
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Juist ja, er zijn geen financiële problemen.

Het IMF, Bloomberg, de ratingbureaus, het OESO, de EU, de ECB, en zelfs de Belgische Nationale Bank die liegen allemaal.
Dus griekendland (wat veel zwardere problemen had) bestaat niet meer?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 10:16   #314
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie wel wat tegenstelling. Meneerke Dries zou veel invloed hebben op Van Grieken, maar Van Grieken zegt wel: "homo-rechten zijn verworven".
Dat is het PR gezicht, VB haalt aan dat ze geen meerderheid hebben om die om te draaien. Dat willen ze dus wel maar willen ze niet zeggen vandaar die rare "ze zijn verworven" PR boodschap.

Citaat:
Meneerke Dries mag verder zijn ideeën hebben. Ik heb er nog geen enkel gezien dat strafbaar is (in zijn uitvoering dan, want ideeën ....) Ik vind zijn meningen dom, oerdom, afgrijselijk ouderwets ... maar hij mag ze hebben. Hij mag ze "roepen". Hij roept toch maar in de woestijn.
Nergens zeg ik dat hij strafbaar is, dwepen met nazisme is voor zover ik weet niet strafbaar op zich.

Citaat:
Ik las anderzijds vandaag nog op twitter van een sos die "verwittigt" dat het VB holebi-rechten wenst terug te schroeven.
Wat dus een leugen is. Bangmakerij.
Eerder een feit. ZIe bijvoorbeeld van grieken die zelfs gender niet erkent. Gender wat in de belgische wetgeving al erkend is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 2 juni 2024, 10:37   #315
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je bent aan het dromen, we zijn Griekenland reeds lang voorbij gestoken. Griekenland heeft er trouwens iets aan gedaan, wij doen rustig verder met brassen en verkwisten alsof er geen einde aan gaat komen. Buiten dan natuurlijk het "trek de buikriem nog harder aan beste Vlaming, opdat Brussel en Wallonië kunnen blijven brassen en verkwisten."

Maar ik denk dat je dit wel weet en gewoon een rolletje speelt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 juni 2024 om 10:39.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 10:40   #316
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Griekenland bestaat niet uit twee volkeren die al twee eeuwen uit elkaar aan het drijven zijn. De vraag is of de wankele Belgische structuur een drama als in Griekenland overleeft.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 10:42   #317
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent aan het dromen, we zijn Griekenland reeds lang voorbij gestoken. Griekenland heeft er trouwens iets aan gedaan, wij doen rustig verder met brassen en verkwisten alsof er geen einde aan gaat komen. Buiten dan natuurlijk het "trek de buikriem nog harder aan beste Vlaming, opdat Brussel en Wallonië kunnen blijven brassen en verkwisten."

Maar ik denk dat je dit wel weet en gewoon een rolletje speelt.
Het spek is goedkoop zie ik.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...r_staatsschuld
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 10:44   #318
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, Belgie doet het goed.

De EU, het IMF, het OESO, Bloomberg, de ratingbureaus, de ECB, zelfs de Belgische Nationale Bank, die liegen allemaal.

Komt waarschijnlijk door het VB.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 juni 2024 om 10:46.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 10:48   #319
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Griekenland bestaat niet uit twee volkeren die al twee eeuwen uit elkaar aan het drijven zijn. De vraag is of de wankele Belgische structuur een drama als in Griekenland overleeft.
Hetzelfde kan gezegd worden van Ierland. Anno 2024 is het overheidsbudget in Ierland gezonder dan in België. De Keltische tijger is terug wakker geworden. België heeft nooit bij het IMF, de EC of de EU geleend, bij Ierland was het van moetens net als bij Griekenland.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 11:14   #320
k9

Standaard

Citaat:
Je bent aan het dromen, we zijn Griekenland reeds lang voorbij gestoken.
https://tradingeconomics.com/greece/government-budget

Ach zoals steeds bealchelijke onzin,

tekorten bij griekenland gingen tot -14% van het BNP toen men ingreep, belgie zit aan -4% en gaan naar -7%

Ja nog een vivaldi en het word misschien zo erg maar hopelijk zal het daar toe niet komen, en hoe kleiner VB is hoe midner kans dat maakt.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be