Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen?
CD&V 0 0%
VLD 5 10,20%
Vooruit 1 2,04%
NVA 16 32,65%
VB 15 30,61%
PVDA 3 6,12%
GROEN 1 2,04%
andere partij 5 10,20%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 3 6,12%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2024, 09:00   #241
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
for the record, niet te veel waarde aan hechten, zelfs niet als weergave van de intenties van forumleden. Daarvoor is het aantal respondenten te laag en vooral te variabel. In Januari '24 waren er bvb. 10 respondenten meer dan gemiddeld.

Anyway, was wel een plezante oefening
Sommigen willen het gender"probleem" op de voorgrond te plaatsen .
Het VB is tégen al die minderheids"problemen".
Op tv, gisterenavond bij de jongeren in Kortrijk: de Jongeren moeten op school leren over a,bc,d,..en NIET over l,g,b,t,q,...
Raak !!!
Een jongen kwam er openlijk voor uit dat hij homo is maar hij zei: "Als je homo bent, hou dat dan voor jezelf, dat moet niet opgedrongen worden"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 09:29   #242
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Op tv, gisterenavond bij de jongeren in Kortrijk: de Jongeren moeten op school leren over a,bc,d,..en NIET over l,g,b,t,q,...
Raak !!!
Een jongen kwam er openlijk voor uit dat hij homo is maar hij zei: "Als je homo bent, hou dat dan voor jezelf, dat moet niet opgedrongen worden"

Hier ga je toch echt wel in tegen de partijlijn van PVDA hoor, die staan wel degelijk achter LGBTQ rechten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 09:43   #243
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Raak !!!

Dat je LGBTQ+ niet moet uitleggen aan peuters van 4 logisch. Je gaat geen integralen uitleggen aan die gasten als ze nog niet tot 10 kunnen tellen. Je moet dus ook niet beginnen over transgenders, non binairen en alle andere exotische flavours als ze amper weten wat het verschil tussen een penis en een vagina is.

Maar kan je me eens vertellen waarom homo's in de kast moeten blijven zitten. Dat begrijp ik niet zo. Moet je het ook voor jezelf houden als je hetero bent? En waarom exact?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 juni 2024 om 09:44.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 09:54   #244
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat je LGBTQ+ niet moet uitleggen aan peuters van 4 logisch. Je gaat geen integralen uitleggen aan die gasten als ze nog niet tot 10 kunnen tellen. Je moet dus ook niet beginnen over transgenders, non binairen en alle andere exotische flavours als ze amper weten wat het verschil tussen een penis en een vagina is.

Maar kan je me eens vertellen waarom homo's in de kast moeten blijven zitten. Dat begrijp ik niet zo. Moet je het ook voor jezelf houden als je hetero bent? En waarom exact?
In de kast blijven zitten is niet de juiste uitdrukking. Ik denk dat "hou dat voor jezelf" meer iets is als, je hoeft er niet altijd over bezig te zijn.
Ik kan me trouwens geen enkele gelegenheid voor de geest halen waar ik tegen iedereen zei, hallo, ik ben Xenophon en ik ben hetero.

Het maakt me niets uit wat je bent en je hebt geen spreekverbod, maar na een tijdje denk ik, ja ok, je bent homo, ik weet het nu al wel.
Oud 4 juni 2024, 10:02   #245
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De karikatuur die hier wordt neergezet als Daffyd. de relnicht. die te pas en te onpas met zijn geaardheid te koop loopt.

Je kan in een gesprek tussen mensen het gay zijn denk ik zonder problemen vermelden als dat ter zake doet, net zoals je het niet hoeft te zeggen als je dat niet wil, of als je zelf vindt dat dat helemaal niets ter zake doet, het zou niets ter zake moeten doen nietwaar.

Je komt solliciteren en oh by the way ik ben gay, ... waarom dat is toch niet vandoen, wat kom je daar doen, toch werken, dus tenzij je in nen homo sauna gaat werken heeft dat geen meerwaarde en hoeft het ook geen minderwaarde te zijn.

Ik wil maar zeggen dat als je dat nodig vindt mag je dat zeggen en zou het geen belemmering mogen geven, net zoals je het van mij niet hoeft te zeggen. Ik heb daar strikt genomen geen zaken mee he.

Dus is ook heel dat gendergedoe en de show en het constant daarop drukken eerder contraproductief dan productief.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 10:07   #246
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hier ga je toch echt wel in tegen de partijlijn van PVDA hoor, die staan wel degelijk achter LGBTQ rechten.
Dat is het probleem he. Ze proberen alles op een hoop te smijten en dan moet ge voor of tegen zijn. Ik heb geen probleem met L en G rechten.

Maar als het over de andere lettertjes gaat ben ik niet meer 100% akkoord. Een vrouw die zich verminkt en mannenkleren draagt, daar is op zich niets mis mee. Maar mij willen opdringen dat dat ook effectief een man is, is een brug te ver.

Ik denk dat VB het dichtste aanleunt bij mijn visie op dat gebied.
Oud 4 juni 2024, 10:09   #247
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

De karikatuur die hier wordt neergezet als Daffyd. de relnicht. die te pas en te onpas met zijn geaardheid te koop loopt.

Je kan in een gesprek tussen mensen het gay zijn denk ik zonder problemen vermelden als dat ter zake doet, net zoals je het niet hoeft te zeggen als je dat niet wil, of als je zelf vindt dat dat helemaal niets ter zake doet, het zou niets ter zake moeten doen nietwaar.

Je komt solliciteren en oh by the way ik ben gay, ... waarom dat is toch niet vandoen, wat kom je daar doen, toch werken, dus tenzij je in nen homo sauna gaat werken heeft dat geen meerwaarde en hoeft het ook geen minderwaarde te zijn.

Ik wil maar zeggen dat als je dat nodig vindt mag je dat zeggen en zou het geen belemmering mogen geven, net zoals je het van mij niet hoeft te zeggen. Ik heb daar strikt genomen geen zaken mee he.

Dus is ook heel dat gendergedoe en de show en het constant daarop drukken eerder contraproductief dan productief.
Daarom dat die parade ook zo slecht overkomt bij de mensen. Ja, beleef je sexualiteit hoe je wil, maar ik hoef dat niet te zien. Allez, twee potten tesamen durf ik al eens opzetten. Dat wel
Oud 4 juni 2024, 10:10   #248
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is het probleem he. Ze proberen alles op een hoop te smijten en dan moet ge voor of tegen zijn. Ik heb geen probleem met L en G rechten.

Maar als het over de andere lettertjes gaat ben ik niet meer 100% akkoord. Een vrouw die zich verminkt en mannenkleren draagt, daar is op zich niets mis mee. Maar mij willen opdringen dat dat ook effectief een man is, is een brug te ver.

Ik denk dat VB het dichtste aanleunt bij mijn visie op dat gebied.
inderdaad. er is een groot verschil tussen iemand die gay of lesbisch is en een gewoon normaal leven wenst te leven.

of een of andere"speciale". die zich identificeert als paard bvb... en die verwacht dat iedereen hem aanspreekt als Horsie , overal een wc met vers stro eist en zijn eten uit een trog wil.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 4 juni 2024 om 10:10.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 10:14   #249
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar wilt u eigenlijk naartoe als u schrijft "moet je je hetero-zijn voor jezelf houden"? Moet je dan met een sandwichbord rondlopen, met aan de ene kant "Weet ik wat ik ben?" met aan de andere kant "Ik ben hetero!" Of moeten we soms een soort herkenningssysteem invoeren? Een groen bol op iemands rug om te geven dat hij hetero is, een gele bol voor homo's, een rode voor wie het nog niet weet, een zwarte bol voor wie aseksueel is, enzovoort? Zoiets?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 10:44   #250
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar wilt u eigenlijk naartoe als u schrijft "moet je je hetero-zijn voor jezelf houden"? Moet je dan met een sandwichbord rondlopen, met aan de ene kant "Weet ik wat ik ben?" met aan de andere kant "Ik ben hetero!" Of moeten we soms een soort herkenningssysteem invoeren? Een groen bol op iemands rug om te geven dat hij hetero is, een gele bol voor homo's, een rode voor wie het nog niet weet, een zwarte bol voor wie aseksueel is, enzovoort? Zoiets?
Ik zie dat je ook gaat doen alsof je niet weet waarover het gaat. Fine by me. Ik zal het nog eens uitleggen. De Islamiet die de vraag stelde en waarmee het VB het mee eens is bedoelde dat homos beter niet hand in hand over straat lopen of elkaar een kusje geven in het openbaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 4 juni 2024, 10:51   #251
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja maar… en hier had Conner Rousseau een punt in het programma Eerste Keus.Er zijn kinderen die gepest worden omdat ze twee papa’s hebben. Ge zult de andere kinderen toch moeten uitleggen op en eenvoudige manier waarom sommige kinderen twee mama’s of twee papa hebben, niet?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2024 om 10:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 10:54   #252
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja maar… en hier had Conner Rousseau een punt. Er zijn kinderen die gepest worden omdat ze twee papa’s hebben. Ge zult de andere kinderen toch moeten uitleggen op en eenvoudige manier waarom sommige kinderen twee mama’s of twee papa hebben, niet?
Jij denkt dat 4 jarigen elkaar pesten omdat er eentje 2 vaders of 2 moeders heeft. Geloof jij dat nu zelf? En moest het nu zo zijn, denk je dat dit zou stoppen als je aan een 4 jarige vertelt wat non binairen, transgenders en aseksuelen zijn?
Oud 4 juni 2024, 10:57   #253
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja maar… en hier had Conner Rousseau een punt in het programma Eerste Keus.Er zijn kinderen die gepest worden omdat ze twee papa’s hebben. Ge zult de andere kinderen toch moeten uitleggen op en eenvoudige manier waarom sommige kinderen twee mama’s of twee papa hebben, niet?
Dat pestgedrag komt grotendeels voort uit opvoeding buiten de school. Dus ge denkt dat als ge dat uitlegt, dat die moslimkinderen daar niet onnozel over gaan doen? Want daar zit het probleem. Maar dat ga je CR niet horen zeggen.
Oud 4 juni 2024, 11:17   #254
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat pestgedrag komt grotendeels voort uit opvoeding buiten de school. Dus ge denkt dat als ge dat uitlegt, dat die moslimkinderen daar niet onnozel over gaan doen? Want daar zit het probleem. Maar dat ga je CR niet horen zeggen.
Dat gegeven bleek al uit de vraagstelling, die jongen zat te pleiten dat de juf moet zwijgen over die zaken 'tegen moslims'. Die jongen heeft dat dus thuis als boodschap meegekregen dat homo's 'vies' zijn.

De school heeft niet als taak om te gaan preken over gender enz. Het mag niet doorslaan. Maar een aantal zaken kaderen, is wel degelijk opvoedkundig belangrijk. Erop wijzen dat iedereen gelijk is, en dat niet beperken tot man-vrouw lijkt me toch wel belangrijk. Erop wijzen dat alle meningen aan bod mogen komen, ook. Als de juf aan haar klas leert dat in een gezin met 2 vaders of 2 moeders dat kind even graag gaat gezien worden, is dat toch positief ?

En ja, dat gaat af en toe botsen met de opinie van de moslim vader of de moslim moeder. So what ?

Erover zwijgen, is capituleren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 11:26   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie dat je ook gaat doen alsof je niet weet waarover het gaat. Fine by me. Ik zal het nog eens uitleggen. De Islamiet die de vraag stelde en waarmee het VB het mee eens is bedoelde dat homos beter niet hand in hand over straat lopen of elkaar een kusje geven in het openbaar.
Fout. Hij stelt nergens dat hij ze "niet hand in hand over straat mogen lopen". Hij heeft het in zijn uitleg over de genderideologie op school. Kijk maar na. Ook een grote meerderheid van de aanwezige jongeren wil duidelijk gerust gelaten worden. U verdraait dus heel bewust wat Chris Janssens heeft geantwoord. In de strijd tegen het Vlaams Belang mag er blijkbaar ook weer volop gelogen worden. Dat toont aan hoe zwak de tegenstanders eigenlijk staan. Heel zwak.

Citaat:
Een stelling waar Chris Janssens van Vlaams Belang zich in kan vinden: "Ik ben zelf homo, maar ik ben geen voorstander van genderideologie. In de klas moet je bezig zijn met 'ABCDE' en niet met 'LGBTQ'."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06...n-geaardheid/#
Oud 4 juni 2024, 11:42   #256
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. Hij stelt nergens dat hij ze "niet hand in hand over straat mogen lopen". Hij heeft het in zijn uitleg over de genderideologie op school. Kijk maar na. Ook een grote meerderheid van de aanwezige jongeren wil duidelijk gerust gelaten worden. U verdraait dus heel bewust wat Chris Janssens heeft geantwoord. In de strijd tegen het Vlaams Belang mag er blijkbaar ook weer volop gelogen worden. Dat toont aan hoe zwak de tegenstanders eigenlijk staan. Heel zwak.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06...n-geaardheid/#
De vraagstelling impliceert dat natuurlijk. Maar als je dat niet kan of wenst te begrijpen dan stopt de discussie
Oud 4 juni 2024, 11:50   #257
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen hebben 1 papa en 1 mama. punt. niks uit te leggen.

Dat die papa of die mama dan ne vreemde voor dat kind in huis neemt, is niet het probleem van die andere kinderen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 juni 2024 om 11:51.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 11:51   #258
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraagstelling impliceert dat natuurlijk. Maar als je dat niet kan of wenst te begrijpen dan stopt de discussie
Neen, de vraagstelling impliceert dat niet. U wil gewoon heel graag de woorden van iemand verdraaien, omdat u met een grote vooringenomenheid zit en die luidt: "Het Vlaams Belang is tegen homo's". En dan begint zelfs niet eens de discussie, want u wil niet uitgaan van wat mensen echt vertellen.
Oud 4 juni 2024, 11:53   #259
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat 4 jarigen elkaar pesten omdat er eentje 2 vaders of 2 moeders heeft. Geloof jij dat nu zelf? En moest het nu zo zijn, denk je dat dit zou stoppen als je aan een 4 jarige vertelt wat non binairen, transgenders en aseksuelen zijn?
Goed, maar men zal toch aan de kinderen ook moeten uitleggen op school dat twee mensen van hetzelfde geslacht soms veel van mekaar kunnen gaan houden en kinderen willen en dat er daarom ook kinderen zijn met twee mama’s en /of twee papa’s’.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2024 om 11:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 11:53   #260
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Kinderen hebben 1 papa en 1 mama. punt. niks uit te leggen.

Dat die papa of die mama dan ne vreemde voor dat kind in huis nemen, is niet het probleem van de andere kinderen.
Het is inderdaad compleet waanzinnig om te spreken over "twee mama's" of "twee papa's". In nieuw samengestelde gezinnen is het niet zelden zo dat de stiefouder (oei, weer zo'n besmet woord...) met de voornaam wordt aangesproken. Niet met "ma" of "pa" of zo. Kinderen kunnen heus wel het verschil maken tussen wie hun echte, biologische vader of moeder is en wie, na relatiebreuk, de nieuwe partner is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be