![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De weldenkenden krijgen nog eens het deksel op de neus. Meta kon blijkbaar niet aantonen dat Vandendriessche "haatdragend taalgebruik" zou gebruiken.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies daarom moet het initiatief in de handen van de ouders liggen. De staat geeft geen fuck om onze kinderen. Alleen communisten geloven dat (of doen alsof ze het geloven).
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 juni 2024 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Grieken wil Belgisch premier worden.
”Het VB moet aan damage controle doen na bovenstaande uitspraak van Van Grieken”. (Het Nieuwsblad). Het is me wat met onze politiekers. Ze weten het zelf niet meer zo goed. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2024 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil ook wel premier worden….
![]() |
#505 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus best zo ver mogelijk van links weghouden. De meest individuele vorm van onderwijs, het thuisonderwijs door ouders, is dan ook de allerbeste dam die kan opgeworpen worden tegen communisme en fascisme. Voor de rest kan je momenteel enkel maar hopen dat de leraar voor de klas geen extreem-collectivistische klootzak is.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 juni 2024 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaams Belang en de islam : twee handen op één buik! Journalist Van Impe in het Nieuwsblad :”Ik viel pas echt van mijn stoel toen Vlaams Belang tegen die moslimjongen zei: ‘Je hebt gelijk’.” (Het Nieuwsblad vandaag) Ik niet. Ze zijn beiden in hetzelfde bedje ziek. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2024 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "definitief geklasseerd in de schuif der paleo-conservatieven" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rare jongens, die extreem-rechtsen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Impe is hoofdredactrice. Niet zo maar een journaliste. Verder is een deel van het VB oerkatholiek, en die hebben wel wat meer gemeen met de islam, dan de gemiddelde Vlaming die zich van religie niet veel aantrekt. Theo, trouwens, is ook een redelijk strikte katholiek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Impe kan wel hoofdredactrice zijn, maar ze is ook journaliste. Vaneiges. Wikipedia “Liesbeth Van Impe (Roeselare, 20 april 1977) is een Belgisch journaliste en redactrice. ...” Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2024 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Genoteerd dat je beste argument bestaat uit het rondstrooien van etiketten.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juni 2024 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2024 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet de fles nu maar weg, je hebt genoeg gedronken.
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor bepaalde ethische kwestie zijn ze zeker twee handen op één buik. Maar Flupke Dewinter zou ze (de moslims) toch liever stante pede op een vliegtuig zetten. Terug naar de heimat. Zo zit het in mekaar of u dit nu wilt of niet. Een wat schizofrene partij, dat VB.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2024 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind christenen toch veel flexibeler dan moslims en als ze het ergens mee oneens zijn overwegend toch minder aggressief. De Bijbel is een veel diepgaandere bron dan de Koran en biedt meer ruimte voor interpretatie en invulling. Verder merk ik op dat Van Impe protestanten vermeldde en zedig zweeg over katholieken. Haar inflexibele authoritaire houding heeft nochtans veel weg van die laatsten.
Zelf heb ik meer op met die eersten (was vroeger anders, maar tegenwoordig niet), maar inderdaad, ook bij hen zitten fundamentalisten waar ikzelf ook mee worstel. Het is de mens in zijn feilbaarheid. Protestanten kennen doorgaans de Bijbel beter en besteden meer aandacht aan het Oude Testament wat ik bij katholieken mis en ik heb nooit veel gehad met de traditie. Wel heb ik respect voor mijn katholieke voorouders en katholieke personen. Sommigen zijn uiteraard wel veel te diep in de ketel gevallen als kind. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 juni 2024 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het christendom hier heeft zich moeten aanpassen aan de veranderende maatschappij. En is daar redelijk in geslaagd. Maar de aanpassing wringt soms met de christelijke principes. Hetgeen begrijpelijk is (abortus, homofilie, euthanasie, en dergelijke meer). Deze aanpassing heeft het christendom wel niet gedaan omdat het dit wilde, maar omdat het moest onder de sociale druk. Van de islam kan men dit niet zeggen. Het blijft een zeer archaïsche godsdienst in meestal strakke en vrij autoritaire landen. Het is een godsdienst die is blijven hangen in de vroege middeleeuwen en volstrekt incompatibel met onze manier van leven. Waarschijnlijk komt dit omdat de islam nooit de Verlichting heeft gekend. Mocht al een aanzet tot Verlichtng zijn geweest in het verleden, dan werd die onmiddellijk in de kiem gesmoord. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2024 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |