Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2024, 19:09   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het was Rousseau die opriep op de bruin/Roma met de matrak op hun bakkes te slaan omdat dat de enige taal is die ze verstaan.
En hij sprak ook deze parel uit:

Citaat:
"Als ik door Molenbeek rijd, voel ik me niet in België." Het is een van de opmerkelijke uitspraken van Conner Rousseau in Humo. De Vooruit-voorzitter wil het thema migratie opnieuw op de kaart zetten van zijn partij, met onder meer verplichte lessen Nederlands en verplichte kinderopvang.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04...migratiethema/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2024, 19:13   #202
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Is het niet een beetje meelijwekkend dat onze forum-0VLD-ers op Bart De Wever moeten vertrouwen om hun politieke doelen waar te maken?

Duimen dan maar dat Barts woord iets waard is hé?
Of zijn woord iets waard is zullen we zien of hij geen coalitie vormt met partijen die lokaal een coalitie vormen met de communisten zoals hij zegt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2024, 19:17   #203
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Invloed als in: dat zal niks aan mijn leven veranderen.
Ben je dan zo afhankelijk van de overheid?
Uw auto zweeft boven het wegdek, zodat de kwaliteit ervan geen enkele invloed heeft op uw rijplezier?
Uw kinderen -als u er heeft- worden volledig door uzelf opgevoed, zodat de kwaliteit van onderwijs geen enkele invloed heeft?
U betaalt geen belastingen?
...

Forumtrollen zich onthouden, aub.
Oud 6 juni 2024, 19:20   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Invloed als in: dat zal niks aan mijn leven veranderen.

Ben je dan zo afhankelijk van de overheid?
De belastingschalen spelen bij u dus geen enkele rol? De BTW op producten en diensten spelen dus bij u geen enkele rol, ongeacht of het nu 21% dan wel 6% is (of misschien wel 0%)? Inschrijvingsgeld voor je kinderen aan de hogeschool speelt geen enkele rol? De maximumfactuur speelt voor u geen enkele rol? Subsidies voor isolatie, renovatie... speelt bij u geen enkele rol? Woonbus of niet, het speelt bij dus echt geen enkele rol?
Oud 6 juni 2024, 19:48   #205
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik denk dat er maar weinig Belgen/Vlamingen zijn die in alle eerlijkheid kunnen zeggen dat om het even welke uitslag geen invloed heeft op hun leven.
Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik maar één ding verwacht van deze verkiezingen.
Oud 6 juni 2024, 21:12   #206
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel de verkiezingscampagne draait eigenlijk rond het Vlaams Belang. Ik heb zelden zo weinig inhoud gezien van de andere partijen. En als ze iets te zeggen hebben, voelen ze blijkbaar de neiging om het snel te spiegelen aan het... Vlaams Belang. Het is een strijd van één tegen allen. Als het Vlaams Belang uit deze verkiezingen komt met grote stemmenwinst, dan zal men toch eens grondig moeten nadenken in de andere partijhoofdkwartieren. Dit signaal kunnen ze natuurlijk weer eens negeren, maar waar stevenen we dan de volgende keer op af? De kans bestaat dus dat er toch een paar slimdenkenden daar gaan hameren op een rechtser beleid, en dus weegt het Vlaams Belang toch op de politiek. Ondanks het feit dat ze, zoals wel te verwachten is, weer hoogmoedig aan de kant zal worden geschoven.
Ook professor Dave Sinardet zegt dat.

Sinardet: Vlaams Belang de meest succesvolle partij van deze eeuw .

Citaat:
“Nu, het is niet zo dat de anderen elke vraag daarover ontwijken. In de jaren negentig, na de eerste zwarte zondag, zeiden ze allemaal dat de VB-kiezer fout was en dat migratie geen probleem was. Dat horen we vandaag niet meer. Behalve Groen is elke partij gigantisch opgeschoven richting Vlaams Belang. Daarom zeg ik dat Sinardet: “Nu, het is niet zo dat de anderen elke vraag daarover ontwijken. In de jaren negentig, na de eerste zwarte zondag, zeiden ze allemaal dat de VB-kiezer fout was en dat migratie geen probleem was. Dat horen we vandaag niet meer. Behalve Groen is elke partij gigantisch opgeschoven richting Vlaams Belang. Daarom zeg ik dat Vlaams Belang de meest succesvolle partij van deze eeuw is. Veel van hun standpunten zijn intussen uitgevoerd, hoor. Ook al zitten ze niet in de regering.”Veel van hun standpunten zijn intussen uitgevoerd, hoor. Ook al zitten ze niet in de regering.”
https://www.dezondag.be/actua/politiek/sinardetizabela/

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 juni 2024 om 21:15.
Oud 6 juni 2024, 21:19   #207
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat de rest hun eigen stupide leugens over het VB zelf zijn gaan geloven.
2 !
Oud 6 juni 2024, 21:22   #208
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klopt.

Vooruit (bij monde van de voorzitter) heeft zelfs geen bezwaar om de PS in de oppositie te dringen.

Tot zo ver de politieke familie!
En toch zou Rousseau Magnette liever premier zien worden dan BDW.
Oud 6 juni 2024, 21:26   #209
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Geen van hen heeft een strafblad, wat van de gemiddelde PS-er nog nauwelijks kan gezegd worden. Tot het vermoorden van een minister van staat toe.
Om daar een niet corrupte politicus te vinden heb je al een vergrootglas nodig.
Oud 6 juni 2024, 21:29   #210
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En toch zou Rousseau Magnette liever premier zien worden dan BDW.
onthoud de naam David Clarinval
Oud 6 juni 2024, 21:31   #211
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conner Rousseau is blijkbaar lid van VB, volgens k9...
Die mag er niet binnen komen, té hypocriete racist !
Oud 6 juni 2024, 21:34   #212
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Chris "One down, twenty to go" Dusauchoit is bij mijn weten geen VBer.
Voor de VRT geen probleem.
Die ontslaan ze niet.
Oud 6 juni 2024, 23:53   #213
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=206

Niet één belgicist die hier op reageert.
Oud 7 juni 2024, 00:15   #214
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Niet één belgicist die hier op reageert.
Uiteraard niet want dan moeten ze toegeven dat het VB al die jaren gelijk had.

Vele jaren geleden haalde het VB de toe nemende onveiligheid op straat aan en ze werden door alle partijen verweten onrustprekers te zijn die de mensen nodeloos bang maakten.
Nu hebben ALLE partijen in hun programma het er over hoe ze de onveiligheid op straat willen aanpakken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 juni 2024 om 00:34.
Oud 7 juni 2024, 00:29   #215
k9

Standaard

Citaat:
Het eerste zinnige bericht van u. Ook al bedoelde u het ironisch, toch is het waar.
Het is feitelijk bedoel je en zoals die neo nazi's er zzal niemand samenwerken met die.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2024, 00:32   #216
k9

Standaard

Citaat:
Uw auto zweeft boven het wegdek, zodat de kwaliteit ervan geen enkele invloed heeft op uw rijplezier?
Uw kinderen -als u er heeft- worden volledig door uzelf opgevoed, zodat de kwaliteit van onderwijs geen enkele invloed heeft?
U betaalt geen belastingen?
...

Forumtrollen zich onthouden, aub.
KInderen zijn al afgestudeerd, mijn wagen heeft een ophanging dus de wegen zouden wel heel slecht moeten worden voor ik daar niet meer over geraak en wat meer of minder bealstingen zal niks veranderen aan hoe ik leef.

Nogmaals als jij een beetje meer belastingen moet betalen veranderd je leven?

Citaat:
De belastingschalen spelen bij u dus geen enkele rol? De BTW op producten en diensten spelen dus bij u geen enkele rol, ongeacht of het nu 21% dan wel 6% is (of misschien wel 0%)? Inschrijvingsgeld voor je kinderen aan de hogeschool speelt geen enkele rol? De maximumfactuur speelt voor u geen enkele rol? Subsidies voor isolatie, renovatie... speelt bij u geen enkele rol? Woonbus of niet, het speelt bij dus echt geen enkele rol?
Neen, niks van dat zal enig effect hebben op hoe ik leef.

Buiten misschien als pvda aan de macht komt en de belastingen naar 100% doet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2024, 06:45   #217
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
KInderen zijn al afgestudeerd, mijn wagen heeft een ophanging dus de wegen zouden wel heel slecht moeten worden voor ik daar niet meer over geraak en wat meer of minder bealstingen zal niks veranderen aan hoe ik leef.

Ja, dat heeft toch een invloed.
Maar ik heb het gevoel dat u een trol bent.
We betalen al massa's belastingen, dus "een beetje meer", dat is niet niets.
De vraag was of het invloed heeft, en jij maakt daar onmiddellijk van "ja, ik geraak er nog wel over, dankzij mijn ophanging."
Van "geen invloed" verandert het dus naar "ik geraak er nog over".

Als u zo iemand bent die overal het licht van de zon ontkent, dan zal ik u op mijn negeerlijstje zetten.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 juni 2024 om 06:47.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2024, 07:34   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is feitelijk bedoel je en zoals die neo nazi's er zzal niemand samenwerken met die.
Al eerder schreef ik dit over het eeuwig riedeltje "stemmen op het Vlaams Belang is een verloren stem, want niemand wil met hen samenwerken", waarbij daiwa becommentarieerde:

Oud 7 juni 2024, 07:35   #219
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kan iemand met een abo op het Nieuwsblad de tekst copy pasten van het artikel dat flipflop Bart de twijfelende kiezer probeert naar zijn partij te trekken door nu plots artikel 1 weg te zetten ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240606_97298237
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2024, 07:48   #220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien bent u rijk genoeg, maar voor Jan met de pet kan de hoogte van belastingschalen, BTW-tarieven, verplichte zorgbijdrage, afvalretributie, woonbonus, aftrekposten... wel een verschil maken. Je zal het maar als jong gezin tegenkomen dat een ingeplande verbouwing door verandering van de regels plotseling duurder wordt doordat de 6%-regel niet meer geldt maar wel 21%. Het zal je als wat minderbedeelde maar overkomen dat de wegenbelasting van je oud dieseltje jaar na jaar stijgt, omdat diesel door de overheid meer belast wordt als middel om over te stappen naar benzine, elektriciteit... Je zal het als groot gezin maar meemaken - zoals enkele jaren geleden - dat de door de nieuwe regels van de overheid het inschrijvingsgeld met zowat 50% steeg (bijna tien jaar geleden) en je enkele kinderen hebt die hogere opleidingen volgen.

Enzovoort.

U hangt hier de zelfvoldane linkiewinkie uit om een eigen kruistochtje tegen het Vlaams Belang te voeren, maar bij al dat links gedoe van u zie ik toch maar bitterweinig sociale bewogenheid. U hebt de zaken financieel blijkbaar volledig in orde, maar het dringt bij u niet door dat de regelgeving van de overheid een serieuze impact kan hebben op de mensen, op de hun financiën en dus op hun mogelijkheden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be