![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#52261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Typisch het westen, uitrekenen en in hokjes rammen en aan den olifant in de kamer voorbij gaan. Politici die avocado's hun impact op klimaat negeren en onze boeren viseren, zijn als mensen die uit de Bijbel cherrypicken en finaal homohuwelijken voltrekken of zegenen.
![]() |
![]() |
#52262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische boer of het aantal avocado's in onze supermarkt? Toch koos Demir onze eigen boeren (van één van de kleinste landen ter wereld) te viseren. Niet waar?
![]() |
![]() |
#52265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons land is veel te klein om enige impact te hebben. We kunnen wel impact hebben door de supermarkt. Ik zeg niet dat we die moeten leeghalen, maar dat veel producten daar in een nefast voor het klimaat zijn en niet van Belgische origine zijn.
![]() |
![]() |
#52266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal mijn vraag: welk segment van de landbouw in Vlaanderen voelt het hardst de impact van het stikstofbeleid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u negeert daarbij wel mijn vraag? Wie van beide heeft de meeste impact op ons klimaat?
![]() |
![]() |
#52269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook niemand houdt u tegen om alleen maar Belgische producten te kopen, zowel voor uw voeding als voor de rest (waar is uw gsm of uw laptop/computer ook alweer vervaardigd?). Echt niet. Waarmee ik dus wil zeggen: alles hangt af van wat de consument wilt en koopt. Geen enkel bedrijf wil iets aanbieden wat niet verkocht geraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh neen? Of gaat ge ze weg gooien, opfikken en daarna klagen hoe duur mest is? lol
Ik heb anders leren kweken.
![]() |
#52271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is omdat ik Belgische producten koop en enorm graag lust dat ik die fascisten vraag van onze boerengrond te blijven en hun pijlen op de ware problematiek te richten. Zoals avocado's. Of zijn ze bang van de maffia?
![]() |
![]() |
#52272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je in Vlaanderen te maken krijgt met een heel intensieve veeteelt waarvan het grootste deel wordt geëxporteerd, zal dat ongetwijfeld een impact hebben op het milieu. Hebt u al ooit eens in een doorsnee veestal gelopen van een modern veeteeltbedrijf? Of wat dacht u van de nieuwste generatie megastellen met twintigduizend (jawel, 20.000) varkens? Volgens de gegevens van de Boerenbond vraagt varkensteelt op zo'n schaal ook heel wat energie: we spreken de sector over bijna 3.000 TJ. Dit is enorm. Volgens het stikstofplan gaan we eigenlijk naar een vermindering van een goede 30% van de varkensstapel. U vergeet er natuurlijk te zeggen dat er een opkoopbedrag wordt voorzien dat wel tamelijk royaal is. Hierop heeft ongeveer al meer dan de helft van de varkensboeren op ingegaan. En dat bij de eerste twee opkooprondes, wat een bijzonder goed resultaat is. Dus, zo negatief komt het ook weer niet over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ze zeggen da ge van een brug moet springen dat moet doen hè, zelfs als verplichten ze het wettelijk.
![]() |
![]() |
#52275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu moet u mij toch eens uitleggen wat u bedoelt met "die decreten de rug toekeren". Gaan we dus onbeperkt laten bemesten? De kraan open van de beerkar? U weet dus niet eens wat de gevolgen zijn als nutriënten wegvloeien. Zelfs Devisch gaf aan dat het nieuwe mestdecreet rechtvaardig en werkbaar is. En u komt nu zomaar uit de pols wat beweren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet echt niet waarover het gaat, he?! Zomaar wat wild op een of andere kar springen. Hiermee heb ik trouwens niet gezegd dat er geen pijnpunten zijn in het stikstofdecreet en dat er nog verschillende punten eigenlijk aangepakt moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze daarna willen bepalen wat en wanneer je mag mesten, dan is er een complot gaande.
![]() |
![]() |
#52279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kort samengevat: u schrijft maar iets uit de losse pols. Niets concreet. Gewoon reageren om te reageren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ge dat niet in uw Google terug vind dat ik dat uit mijn duim zuig he.
![]() |