Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2024, 08:31   #241
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is geen illusie maar feit. Door te stemmen geef je goedkeuring aan een systeem. De illusie is dat jij de keuze hebt en democratie maar 1x om de 4 jaar gaan stemmen is. But feel free to disagree.
Leef gerust met die illusies.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 08:32   #242
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen illusie maar feit.
Een waarheid?
Oud 8 juni 2024, 08:38   #243
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een waarheid?
Ik ervaar dat als waarheid. Ik heb ook nooit het tegendeel gezien.
Ge gaat nu ook Europees stemmen hè, daarna volgt weer een crisis waar ge zero inspraak in krijgt en waar censuur van doen zal zijn om hun versie verkocht te krijgen. Met deskundigen die media geil genoeg zijn u faliekant te beliegen met massamoord als gevolg.

En nog roepen mensen vandaag op dat die ons moeten redden van Rusland. Nazi Duitsland kan een puntje aan de propagandatechnieken van het westen zuigen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 juni 2024 om 08:40.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 09:13   #244
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ervaar dat als waarheid. Ik heb ook nooit het tegendeel gezien.
Ge gaat nu ook Europees stemmen hè, daarna volgt weer een crisis waar ge zero inspraak in krijgt en waar censuur van doen zal zijn om hun versie verkocht te krijgen. Met deskundigen die media geil genoeg zijn u faliekant te beliegen met massamoord als gevolg.

En nog roepen mensen vandaag op dat die ons moeten redden van Rusland. Nazi Duitsland kan een puntje aan de propagandatechnieken van het westen zuigen.
Wie roept er ons eigenlijk op "om ons te redden van Rusland"? Wie? Ik denk dat u toch in een of andere parallelle wereld leeft, hoor.
Oud 8 juni 2024, 13:49   #245
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moet u wel blij zijn. Onbegrijpelijk dan ook waarom u hier zo fulmineert tegen het Vlaams Belang. Volgens uw redenering spreidt stemmenwinst voor het Vlaams Belang het bedje van links. Dus, iedereen stemmen voor het Vlaams Belang. Schreeuw het over de danken uit, beste K9!
Waarom zou ik links aan de macht willen? Oh ja, alles niet extreem rechts en fascistisch= links voor jou.

In de echte wereld hoop ik echt dat belgie en vlaanderen een rechts beleid krijgen, daar wachten ze al lang genoeg op.

Citaat:
Stop dan met stemmen en bereid u voor op de laatste vijand.
Stemmen (ook op VB) is goedkeuring geven en geloof hechten dat het hier een democratie is.
Dat is er hier ook
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 13:59   #246
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waarom zou ik links aan de macht willen? Oh ja, alles niet extreem rechts en fascistisch= links voor jou.

In de echte wereld hoop ik echt dat belgie en vlaanderen een rechts beleid krijgen, daar wachten ze al lang genoeg op.
Ja, ik wil veel geloven, maar uw gekronkel is dermate pathetisch... Volgende!
Oud 8 juni 2024, 14:00   #247
k9

Standaard

Citaat:
Ja, ik wil veel geloven, maar uw gekronkel is dermate pathetisch... Volgende!
Je verzint er gewoon op los omdat je nul argumenten hebt.

Hey zoals het VB.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 8 juni 2024, 14:01   #248
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop dan met stemmen en bereid u voor op de laatste vijand.
Stemmen (ook op VB) is goedkeuring geven en geloof hechten dat het hier een democratie is.
Best wel grappig als we deze opmerking van u tegen het licht houden van uw eerdere uithaal over Europa. U vroeg toen: "Wie heeft er kunnen stemmen voor Von der Leyen?" U haalt uit naar de Commissie omdat die niet rechtstreeks door de burgers wordt verkozen, maar op een ander moment verwerpt u nu juist de democratische spelregels. Kortom, de enige lijn in uw al uw commentaar is steeds "ik ben dit" en "ik ben tegen dat", maar er is geen enkele samenhang. Vandaar dat u zich tegenspreekt als de stukjes naast elkaar worden gelegd.
Oud 8 juni 2024, 14:02   #249
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je verzint er gewoon op los omdat je nul argumenten hebt.

Hey zoals het VB.
Welke partij verdedigt u ook alweer dat vorm zou moeten geven aan dat rechts beleid dat u zogezegd wil?
Oud 8 juni 2024, 14:05   #250
k9

Standaard

Citaat:
Welke partij verdedigt u ook alweer dat vorm zou moeten geven aan dat rechts beleid dat u zogezegd wil?
IK ga NVA stemmen, een rechts conservatieve partij.

Enige keuze als je rechts bent en verandering in belgie wil en enig verstand hebt.

Oud 8 juni 2024, 14:11   #251
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IK ga NVA stemmen, een rechts conservatieve partij.

Enige keuze als je rechts bent en verandering in belgie wil en enig verstand hebt.
Rechts conservatief? Waw! Een partij die voor het homohuwelijk is, abortus, euthanasie, homoadoptie... neerzetten als "rechts conservatief".

Wilt u soms stand-up comedian worden?
Oud 8 juni 2024, 14:14   #252
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Rechts conservatief? Waw! Een partij die voor het homohuwelijk is, abortus, euthanasie, homoadoptie... neerzetten als "rechts conservatief".

Anderen maken er zelfs extreem rechts van.
Oud 8 juni 2024, 14:35   #253
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

https://www.n-va.be/verkiezingen/programma

Hier het volledige programma van de N-VA !
Waar vindt u standpunten over bovengenoemde thema's terug ?
Feit is dat elke partij zich bij een meerderheid moet neerleggen. Nergens heeft de partij de volstrekte meerderheid.
Dat betekent dus dat men soms op concessies moet overschakelen maar bij gelegenheid ook de betrokken maatregel kan aanpassen.
Vreemd is weer dat de enen de partij op haar "normen en waarden" wil aanpakken en voor de andere dat het niet genoeg is.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 8 juni 2024 om 14:36.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 14:48   #254
k9

Standaard

Citaat:

Dat is idd een rechts conservatieve partij, maar ik denk dat je zover rechts zit dat zelfs dat al "links" is.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...ultureel-econ/

Economisch zijn ze meer rechts dan VB, ethisch minder rechts .

Oud 8 juni 2024, 14:59   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is idd een rechts conservatieve partij, maar ik denk dat je zover rechts zit dat zelfs dat al "links" is.
Op ethisch gebied is de N-VA een links-liberale partij. Nul "rechts conservatief" aan. Zoals ik al eerder aangaf: wat is dan wel "rechts conservatief" als u meent dat een partij dat is die abortus, euthanasie, homohuwelijk, adoptie door homokoppels, "regenbooggemeenschap", ... allemaal verdedigt?

Zelfs niemand minder dan Francken gaf vroeger toe dat we in België een van de meest progressieve abortuswet van Europa hebben. En net achter die wet staat de N-VA. Wat is in uw eigen ogen dan eigenlijk nog "rechts conservatief" op ethisch vlak?
Oud 8 juni 2024, 15:45   #256
k9

Standaard

Citaat:
Op ethisch gebied is de N-VA een links-liberale partij. Nul "rechts conservatief" aan. Zoals ik al eerder aangaf: wat is dan wel "rechts conservatief" als u meent dat een partij dat is die abortus, euthanasie, homohuwelijk, adoptie door homokoppels, "regenbooggemeenschap", ... allemaal verdedigt?

Zelfs niemand minder dan Francken gaf vroeger toe dat we in België een van de meest progressieve abortuswet van Europa hebben. En net achter die wet staat de N-VA. Wat is in uw eigen ogen dan eigenlijk nog "rechts conservatief" op ethisch vlak?
Neen, NVA is op beide vlakken redelijk rechts, dat is gewoon een feit.
Als je natuurlijk vanuit een normaal standpount dat bekijkt, als een fascist dat beziet zal die idd denken dat die links is maar ja 99% is dan links.

Oh en NVA is voor behoud van de huidige wetgeving, net zoals VB trouwens.

Oud 8 juni 2024, 16:09   #257
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
https://www.n-va.be/verkiezingen/programma

Hier het volledige programma van de N-VA !
Waar vindt u standpunten over bovengenoemde thema's terug ?
Feit is dat elke partij zich bij een meerderheid moet neerleggen. Nergens heeft de partij de volstrekte meerderheid.
Dat betekent dus dat men soms op concessies moet overschakelen maar bij gelegenheid ook de betrokken maatregel kan aanpassen.
Vreemd is weer dat de enen de partij op haar "normen en waarden" wil aanpakken en voor de andere dat het niet genoeg is.
Geen antwoord. Ik vroeg hoe men dan wel "rechts conservatief" definieert als men ervan uitgaat dat een partij die voor abortus, euthanasie, homohuwelijk, regenbooggemeenschap, homoadoptie, gender... is volgens jullie dan al "rechts conservatief".

Geen antwoord van u.
Geen antwoord van k9.
Oud 8 juni 2024, 16:12   #258
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, NVA is op beide vlakken redelijk rechts, dat is gewoon een feit.
Neen, u kunt het niet eens onderbouwen. U kunt niet eens een antwoord geven op mijn vraag naar een definitie van wat dan wel "rechts conservatief" is.

Citaat:
Ik vroeg hoe men dan wel "rechts conservatief" definieert als men ervan uitgaat dat een partij die achter abortus, euthanasie, homohuwelijk, regenbooggemeenschap, homoadoptie, gender... staat, volgens jullie dan al "rechts conservatief" is.
Toch vreemd dat u dan reageert met een cirkelredenering: "De N-VA is rechts omdat ik zeg dat het een feit is dat de N-VA rechts is".
Oud 9 juni 2024, 11:04   #259
k9

Standaard

Citaat:
Neen, u kunt het niet eens onderbouwen. U kunt niet eens een antwoord geven op mijn vraag naar een definitie van wat dan wel "rechts conservatief" is.
Dat is NVA, ik zie niet in wat je dar niet aan snapt.
Je behorot duidelijk tot de zelf extreme strekking van VB wel dat is extreem om ene reden: je zit zo goed als van het politiek spectrum op ethisch vlak.

Citaat:
Toch vreemd dat u dan reageert met een cirkelredenering: "De N-VA is rechts omdat ik zeg dat het een feit is dat de N-VA rechts is".
Neen NVA is recht conservatief omdat dat de ene kant van ons spectrum is, de andere kant is progressief die veel verder willen gaan dan wat we nu hebben.

Dat jij ergens bij islam fundamentalisten zit op ethisch vlak en dat niet snapt is jouw probleem

Oud 9 juni 2024, 11:35   #260
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is NVA, ik zie niet in wat je dar niet aan snapt.
Je behorot duidelijk tot de zelf extreme strekking van VB wel dat is extreem om ene reden: je zit zo goed als van het politiek spectrum op ethisch vlak.
Dat gespartel van u blijft eigenlijk best wel grappig en toont het totale failliet van uw stelling. De N-VA zou een "rechts conservatieve" partij zijn, maar tot nu toe komt u niet verder dan: "Welja, de N-VA is een rechts conservatieve partij, omdat het een rechts conservatieve partij." Nul argumentatie. En dan maar snel over het Vlaams Belang hebben.

Dus, ik herhaal mijn eerdere vraag: "Hoe definieert u 'rechts conservatief' op ethisch vlak? Op cultureel vlak? Op economisch vlak?"

Denkt u dat u in staat bent om eindelijk eens een antwoord te geven? Of geeft u toe dat u maar iets bazelt zonder eigenlijk te weten waarvoor die woorden staan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be