Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2024, 10:47   #201
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En dat is waarom je voornamelijk Europees voor het VB moet stemmen.
NVA beweert niet meer Europese Unie te willen, maar een betere versie. Die zal er nooit komen. De EU wil cruciale verantwoordelijkheden van soevereine natiestaten afpakken zodat we helemaal niet meer soeverein zijn. En dat is al lang zo. België is meer een provincie van De Verenigde Staten van Europa, waar onverkozen bedriegers het ECHTE beleid voeren over cruciale zaken zoals migratie. Over essentiële zaken heeft ons land helemaal niks meer te zeggen.
Ik heb dat zeker overwogen maar besloten niet te stemmen. De politiek heeft het niet goed voor met ons en de oplossing kan nooit meer democratisch komen. Het systeem is te corrupt en de publieke opinie is te bespeelbaar.
Oud 9 juni 2024, 10:49   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb dat zeker overwogen maar besloten niet te stemmen. De politiek heeft het niet goed voor met ons en de oplossing kan nooit meer democratisch komen. Het systeem is te corrupt en de publieke opinie is te bespeelbaar.
Niet coherent gedacht, al evenmin gehandeld. U schreef elders dat u hoop op winst voor links. Hoezo? Als het toch allemaal corrupt is? En bespeelbaar? Hier zegt u nu eigenlijk dat het grootste deel van de mensen dom zijn. Hoe hautain komt dat niet over.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 10:51   #203
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of hoe u zichzelf weer tegenspreekt. U hebt aangegeven dat u niet stemt. Dat het u niet bezig houdt.

Als u nu een bepaalde hoop uitspreekt, wel, dan had u daarin kunnen meewerken. Door te... stemmen.
Er is geen enkele partij voor mij. Ik had bijna CD&V federaal gestemd, bijna Vooruit provinciaal en bijna VB voor Europa.
Helaas zou ik dan teveel overdenken en tot overprikkeling komen. Rustig aan Jan, tis zondag

Het is niet omdat ik geen democraat ben, de democratie niet meer opvolg en stiekeme hoop koester hey
Oud 9 juni 2024, 10:53   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele partij voor mij. Ik had bijna CD&V federaal gestemd, bijna Vooruit provinciaal en bijna VB voor Europa.
Helaas zou ik dan teveel overdenken en tot overprikkeling komen. Rustig aan Jan, tis zondag

Het is niet omdat ik geen democraat ben, de democratie niet meer opvolg en stiekeme hoop koester hey
En in uw laatste zin zit weer een tegenstelling. U hebt het echt welk vreemd, onsamenhangend discours u hier eigenlijk brengt. Niet verwonderlijk dat u de Russische agressor steunt in de oorlog tegen Oekraïne.
Oud 9 juni 2024, 10:54   #205
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de publieke opinie is te bespeelbaar.
En daar komt dan eindelijk de aap uit de mouw die zovele narcisten beheerst: een diepe minachting voor je medemens. De anderen zijn vanzelfsprekend dom en jij bent de enige die in staat is dat te zien.

Oud 9 juni 2024, 10:56   #206
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, schrik. Als het er echt niet zou toedoen, dan waren er niet al die wanhopige pogingen van N-VA'ers om mensen af te houden voor het Vlaams Belang te stemmen. Was het zonder waarde, dan had men de partij genegeerd. Zoals men ook Voor U negeert. Zoals men in West-Vlaanderen ook L99 compleet negeert.
De overwinning van het VB zal niets veranderen aangezien niemand met hen wil samenwerken.
De andere partijen zullen het VB zeer duidelijk laten weten dat hun standpunten goed voor de vuilnisbak zijn. Er is niets te onderhandelen.Niets. Rien.Nothing.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 10:57   #207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En daar komt dan eindelijk de aap uit de mouw die zovele narcisten beheerst: een diepe minachting voor je medemens. De anderen zijn vanzelfsprekend dom en jij bent de enige die in staat is dat te zien.

In dat hoekje zitten de meeste complotdenkers. CUFI is heel zwaar besmet met allerlei complotpraatjes. Ook dat volkje is behept met de overtuiging dat zij het weten - dankzij tienregelige berichtjes op Telegram en FB -, dat zij zien wat anderen niet zien, zij zijn de zogezegde "wakkeren" en de rest slaapt, alle anderen zijn fout en beïnvloed door de MSM, alleen zij hebben de juiste bronnen...
Oud 9 juni 2024, 11:00   #208
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De tijd speelt geen rol. De feiten wel.

Ik somde twee FEITEN op. Ze staan zelfs na 50 jaar nog als een huis.

Verkozen of niet, eens lid van een partij ben je alleen nog vrij om als een hond achter de baas aan te lopen. Een hond die geleerd werd om te gehoorzamen volgt zijn meester zelfs zonder leiband.
Dat is in elke partij zo in belgie, behalve voor U nu blijkbaar.
Echter is dat niet waar het om ging
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 11:01   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De overwinning van het VB zal niets veranderen aangezien niemand met hen wil samenwerken.
De andere partijen zullen het VB zeer duidelijk laten weten dat hun standpunten goed voor de vuilnisbak zijn. Er is niets te onderhandelen.Niets. Rien.Nothing.
En daar gaan we weer met het riedeltje. Er is niets nieuws in wat u schrijft, hoor. We horen het refreintje al sedert Zwarte Zondag, maar het pakt niet meer. Als het er allemaal niet zou toedoen, hadden jullie wel anders gehandeld: dan zou men het Vlaams Belang gewoon negeren als "quantité négligeable". Dan zou je die partij negeren zoals men Voor U negeert, zoals men L99 negeert. Daar weet men immers heel zeker dat die partijen geen enkele invloed hebben, het debat niet beheersen, geen gewicht in de politieke arena leggen... Het Vlaams Belang doet dat wel. En daarom dat jullie altijd maar hetzelfde refreintje herhalen. Jullie zijn bijna gebiologeerd door het Vlaams Belang. En op die manier wordt het zwaartepunt van iedere verkiezing steeds weer opnieuw bij die partij gelegd. Iedere keer weer is het de grote strijd van één tegen allen. Net omdat jullie niet kunnen ophouden met te praten over dat zogezegde irrelevante Vlaams Belang.
Oud 9 juni 2024, 11:01   #210
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nu zondag staat u voor een belangrijke keuze. Dan kiezen we een nieuw Vlaams, federaal, Brussels en Europees Parlement. De N-VA staat klaar met een ijzersterk team en een stevig onderbouwd programma.

In Het Grote Debat en aan de Verkiezingstafel op Play4 maakte kandidaat-premier Bart De Wever duidelijk waarom een stem voor de N-VA noodzakelijk is: “De N-VA is wél eerlijk tegen de kiezer. In tegenstelling tot de andere partijen, die met allerlei loze beloften de kiezer in hun gezicht uitlachen.”

Zondag is het aan u. Stem N-VA en schenk Bart uw vertrouwen om als premier te doen wat écht nodig is.

Meer moet daar eigenlijk niet over gezegd worden.
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 11:01   #211
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat betreft de basis van democratie dit;
Wij zijn een parlementaire representatieve democratie
aka we verkiezen personen die volledig vrij hun stem uitbrengen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 11:08   #212
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Kijk eens zelf als buitenstaander en zo objectief mogelijk naar de publieke opinie.
Ze is 9 op 10 aangestoken. Ja er is een opinie die liever niet gehoord wordt, maar er wordt ook opinie aangestoken om bliksemafleiders enzovoort te hebben.

Ik heb geen minachting voor jullie, integendeel. Ik hoop dat wij snel als samenleving terug mogen keren naar de cultuur van onze voorvaderen en niet verder het traject volgen dat deze generatie "politiekers" voor ons uitstipelde.

Ik acht de meeste slimmer dan mij en ben mij bewust van mijn beperkingen. Toch kan ik er niet meer rond dat de massa op grote schaal gebrainwasht wordt met social constructs om verborgen agenda te dienen.
Ik voel mij beter beschermd door de duivel er in te zien dan het te gaan relativeren.
Oud 9 juni 2024, 11:11   #213
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in uw laatste zin zit weer een tegenstelling. U hebt het echt welk vreemd, onsamenhangend discours u hier eigenlijk brengt. Niet verwonderlijk dat u de Russische agressor steunt in de oorlog tegen Oekraïne.
Het is wat het is Jan.
Ik ga niet stemmen omdat ik dan medeplichtig ben. Ik steun Rusland niet. Ik steun evenmin de vijand van Rusland.

Wij hebben dringend nood aan een hervormde politiek die haar beleid terug ontvangt zoals het ons aangedaan is. Overal camera's waar ze samenkomen, inspraak in hun rekeningen, hoe geld en lobbygedrag circuleert enzovoort.

Maar in uw haat voor Rusland, zijt ge te afgeleid om in te zien hoe slecht onze eigen mensen in kern kunnen zijn. We zijn allemaal zondaars, ge zijt niet beter dan Rusland.
Oud 9 juni 2024, 11:16   #214
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat onafhankelijk Vlaanderen zal er ook niet komen met het VB.
Een confederaal Vlaanderen maakt veel meer kans. En voor mij is dat eigenlijk voldoende.
Ook dat was enorm teleurstellend, toen bleek dat het confederalisme van de N-VA een lege blaas was. Gewoon al het gegeven al, dat iemand van buiten Belgie, waar men gewoon de universeel aanvaarde invulling gebruikt van het begrip "confederalisme," het Belgische zakgeldconfederalisme, als dusdanig, niet eens zou herkennen.

De N-VA houding a la, we goochelen wat met namen en begrippen, maar alles blijft hetzelfde, is gewoon VU². Hobby nationalisme waarbij men vrijwillig onderhorig blijft aan de Belgische krachten. Voor de postjes, of uit fanatieke haat tegen alle zaken VB, ik weet het niet, misschien beide.

In ieder geval, het grote woord is er eindelijk uit, de N-VA staat niet meer achter het eigen programma.
Punt één zal nu spoedig veranderen in "de N-VA wil geen onafhankelijk Vlaanderen."

Ben eigenlijk benieuwd wat de leden daar van gaan zeggen.
Oud 9 juni 2024, 11:23   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart is tenminste eerlijk tegen de mensen, hij maakt hen geen blaasjes wijs.
Het veranderen van het N-VA programma, wat tot nu toe eigenlijk de hoofdbestaansreden was van de N-VA, is tamelijk drastisch.

Ik heb waarschijnlijk het congres waarop dat beslist is gemist.
Oud 9 juni 2024, 11:27   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik acht de meeste slimmer dan mij en ben mij bewust van mijn beperkingen. Toch kan ik er niet meer rond dat de massa op grote schaal gebrainwasht wordt met social constructs om verborgen agenda te dienen.
U spreekt zich volkomen tegen. Anders vertaald: "Ik ben niet slimmer dan de rest, hoor. Alleen is de rest zo dom dat ze zich laten brainwashen. Ik niet, ik ben slim genoeg om dat grote complot te zien."

Kortom, u zet de anderen echt wel als dom neer.
Oud 9 juni 2024, 11:27   #217
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En trouwens... Hoe eerlijk is het trouwens dat Bart DW op enkele dagen van de verkiezingen plotseling uitpakt met het nieuws "ons belangrijkste artikel van ons partijhandvest geldt niet meer"? Al die tijd heeft hij dus mensen aan het lijntje gehouden.

En hoe eerlijk is het tegen de basis van de N-VA die geconfronteerd wordt met een oekaze van een partijvoorzitter over het partijhandvest, terwijl dat volgens de N-VA-statuten net door de ledenvergadering besproken moet worden?

Bart DW is de laatste om anderen een lesje in eerlijkheid te geven. Hij speelt een spelletje met slechts één doel: het nastreven van zijn eigen eerzucht.
Heeft u TVG gehoord op het groot debat?
Dat verschilde niet veel van hetgeen De Wever gezegd heeft.

En laten we wel wezen, als confederalisme er voor zorgt dat iedere regio z'n eigen boontjes mag, kan en moet doppen, is ons doel bereikt.
Tijdens heel veel peilingen werd ook aan de mensen gevraagd wat ze vonden van de splitsing van het land. Er waren maar heel weinig voorstanders, ik dacht iets van 20 tot 22%.

Ongetwijfeld zijn er daar ook kiezers van de N-VA bij, waarmee ik maar wil zeggen dat niet iedere VB stemmer voor een onafhankelijk Vlaanderen is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 11:28   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wat het is Jan.
Ik ga niet stemmen omdat ik dan medeplichtig ben. Ik steun Rusland niet. Ik steun evenmin de vijand van Rusland.
Ontkent gerust, maar in zovele bijdragen van u spreekt een ander verhaal: u herkauwt gewoon het discours van de Russische propaganda. Ook hier raakt u verstrikt in uw eigen onsamenhangendheid.
Oud 9 juni 2024, 11:30   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft u TVG gehoord op het groot debat?
Dat verschilde niet veel van hetgeen De Wever gezegd heeft.
Wel, dan moet Bart DW dan maar eens zijn dikke nek wat laten krimpen en de al heel lang uitgestoken hand van het Vlaams Belang aannemen. U zegt immers dat de twee partijen heel gelijklopende lijnen hebben.

Hiermee geeft u nu zelf aan dat het CS er net voor zorgt dat twee partijen met veel overeenkomsten uit elkaar gehouden worden.

Eindelijk een helder moment van u!
Oud 9 juni 2024, 11:31   #220
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En maar kronkelen en maar spartelen. Zo stilaan komen we uit bij de complete verdwazing. Jullie volgen Bart DW met een slaafse volgzaamheid als indertijd de leden van het Verdinaso toen Joris van Severen met z'n Nieuwe Marsrichting compleet de andere kant op ging. Als nu zie wat ik zie van N-VA-leden en/of -stemmers hoe jullie de raarste pirouettes van de "Voorzitter voor het Leven" verdedigen, dan zijn jullie in datzelfde stadium beland.

En bespaar me dat ongeloofwaardige "al de rest is fictie en tijdverlies". Als er de afgelopen twee legislaturen nu iets duidelijk is geworden, dan was het wel dat die "kracht van verandering" complete fictie was en dat die tijd in de Vlaamse regering een heel grote vorm van tijdverlies is geweest. Niets gerealiseerd. Geen enkele institutionele winst op welke manier dan ook. Wel wou de N-VA de partij zijn die als een malafide kruidenier zijn beste klanten heeft gepluimd. Het is net die middenklasse die erop is achteruit gegaan.
En maar kronkelen en maar spartelen. Zo stilaan komen we uit bij de complete verdwazing. Jullie volgen Tom Van Grieken, met een slaafse volgzaamheid ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be