![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben daar geen voorstander van. Stel (uiteraard puur hypothetisch) dat men de volgende resultaten heeft: 1) N-VA: 28% 2) PVDA: 22% 3) CD&V: 20% 4) VB: 19% 5) Open VLD: 8% 6) ... Vindt u dan dat N-VA gedwongen moet worden om een coalitie te vormen met PVDA (samen zullen ze meer dan 50% van de zetels hebben), ook al zou zo'n coalitie totaal onwerkbaar zijn? Of mogen partijen de vrijheid behouden om partners te zoeken waarmee ze denken het best beleid te kunnen voeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij meer iets voor u.
![]() |
![]() |
#264 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
quercus stelde een grondwettelijk principe voor, dat voorziet dat bij de vorming van een regeringscoalitie er rekening moet worden gehouden met de verkiezingsuitslag. Ik vroeg me af hoe dat dan precies geformuleerd moest worden. De gemuilkorfde stelt een tijdslimiet van 6 maanden voor de formatie voor, en anders nieuwe verkiezingen. Ik heb daar op zich geen probleem mee, al kan ook zoiets door "bekwame" politici bespeeld worden. Maar om jouw vragen te beantwoorden: "Vindt u dan dat de grootste partijen verplicht moeten samengaan, tot men voldoende partijen heeft om 50% + 1 te halen?": neen. "mogen partijen de vrijheid behouden om partners te zoeken waarmee ze denken het best beleid te kunnen voeren?": ja.
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
De Franstaligen rekenen er altijd op dat als het lang duurt de Vlamingen wel gaan toegeven, want wij zitten meer in met de financiën dan zij. Dus het volstaat om te blijven moeilijk doen, en uiteindelijk geven de Vlamingen toe, en stappen ze in een coalitie van verliezers.
![]() |
![]() |
#266 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Elk systeem kan bespeeld worden. Ook door Vlamingen uiteraard.
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bekijk eens goed de zetelverdeling dan zie jr dat Vivaldi II nog wel kan maar gezien VLD en Ps hebben afgehaakt zal het nu NVA - CD&V - VOORUIT - MR en Les Engagés die een meerderheid hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() Ze hebben sedert 2007 nooit zo weinig zetels gehad in de Kamer. Van de 33 van 2014 - het hoogtepunt - blijven er nu nog 24 over, waarvan een onafhankelijke. In elk ander parlement verliezen ze ook en op Europees niveau worden ze voorbijgestoken door het VB. Ze blijven wel de grootste partij, dat is waar.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tellen is blijkbaar niet je sterkste kant want je zit er wel degelijk naast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diegene die een meerderheid kan verzamelen regeert. Punt.
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoef je mij niet te vragen. Uw dienaar is geen professor Grondwettelijk Recht. Hendrik Vuye is dat wel aan l’Université Nôtre Dame in Namen.
![]() |
#275 |
|
![]() Bon. Het verlies beperken tov een peiling is een overwinning. Minder sterk stijgen dan een peiling is verliezen. Zetels verliezen in Wallonië is een consolidatie. Ik moet dringend mijn woordenboek updaten
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als NVA wat communautaire stappen wil zetten, dan gaan ze dus nog wat extra gewicht moeten aanzwengelen. En er zijn alleen nog linkse partners om mee in bad te trekken.
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn reactie was vooral een reactie op de term "dat soort smeerlapperijen". Maar die kwam inderdaad niet van u, wel van de gemuilkorfde. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 juni 2024 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste zetels vergeleken met wat?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |