![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 61,11% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zie ik niet gebeuren. Eerder een verhofstadje doen, vrees ik. Plat op de buik gaat die dewever, bang "om er niet bij te horen." E.Gidius sprak die vrees in een andere (of deze) draad ook al uit.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 12 juni 2024 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal eerder dat laatste worden, maar moest het aan mij liggen en ik had die tsjeven en sossen op mijn linkerflank, ... ik zou het wel weten .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In staat van alarm, meestal 's nachts, was dat vanzelfsprekend. Op maneuvers ook. Wachtlopen op de naft en oliedepots was standaard met scherpe munitie en drank. Met de mortieren op schietoefeningen, nog met brisantbommen ook. Soms werd de lading van de brisantbommen zo zwaar gemaakt dat we de basisplaat kapot schoten. Dat was iets dat je normalerwijze enkel in staat van oorlog deed. Bij boefers ging het er allemaal iets anders aan toe dan bij miliciens. Zelfs toen drank verboden werd. We trokken dan bijvoorbeeld op maneuver met grote stapels kisten met appelsienen in de voertuigen die we op voorhand met vodka geïnjecteerd hadden. We hadden dan ook grote pakken imodium op zak, wat nodig was wanneer je twee weken lang zo'n tien appelsienen per dag at. Ook de gasmakerzak, die was uiterst geschikt om een fles sterke drank in mee te dragen, het gasmasker zelf bleef op uw kamer liggen in de kazerne. Ik herinner me een korpscommandant - een luitenantkolonel - die me passeerde en aan de onderkant van mijn gasmaskerzak voelde, "om zeker te zijn dat ik mijn gasmaker wel bij had." Hij dacht dat ik het bij had want hij had de filter voelen zitten, zei hij, wat in de realiteit de onderkant van een fles cognac was. Op de crackpist - in het Nederlands, de cursus "nabij anti-tank gevecht" - werd de onderkant van flessen champagne gebruikt, die we dan eerst leegdronken, om dan met C4, de kneedbare springstof, holle ladingen te maken en gaten in tanks te blazen. Daar zou ik een paar hoofdstukken van een boek aan kunnen wijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 juni 2024 om 03:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is er niemand die pleit voor de afschaffing van het vak Frans, wel voor de afschaffing van het Frans als enige verplichte tweede taal.
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch gaan ze het doen. Ook als de N-VA zou afhaken.
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want jij denkt dat Vooruit hier een breekpunt zal van maken?
![]()
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat klopt er dan niet aan hetgeen ik hier opschreef (post 88)?
Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 13 juni 2024 om 06:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu deed ge mijn geheugen naar die van Latijn dwarrelen, toen ik 15 of 16 was! Knap & sexy, in d'er 30-ties. Ben haar naam vergeten, niet haar vormen. Ah, memories![:smakkend & zuchtend:] ![]()
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de SP.A weten ze ook dat ze onmisbaar zijn voor de raketijsregeringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simpel toch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart weet ook dat de SP.A graag wilt regeren. Conner heeft iets geleerd van de vorige onderhandelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat Bart tijdens de campagne de mensen geen blaaskes wijsgemaakt heeft. Vergeet ook niet dat, als we een serieuze ommezwaai in Wallonië kunnen bewerkstelligen, we veel Vlamingen aan onze kant krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |