Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie?
Ja 22 61,11%
Neen 14 38,89%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2024, 17:48   #461
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ken niemand die dat voorspeld heeft, wel verschillende posters die de sterke wens daartoe geuit hebben. Iedereen ging ervan uit dat ze iets boven de kiesdrempel zouden uitkomen, wat ook gebeurd is.

Maar uitstel is geen afstel. Zeer benieuwd hoe de 0VLD de komende maanden zal doorbrengen.
Onze veteraan uit WO I van het Royal Flying Corps met zijn beroemde Sopwith Camel heeft dat zeker gedaan.

En ik denk dat OVLD in de komende maanden nog door diepe bagger gaat moeten gaan. Lieslaarzen gaan een must zijn. We gaan zeker geen Kumbaya momenten tegemoet.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 17:53   #462
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Onze veteraan uit WO I van het Royal Flying Corps met zijn beroemde Sopwith Camel heeft dat zeker gedaan.

En ik denk dat OVLD in de komende maanden nog door diepe bagger gaat moeten gaan. Lieslaarzen gaan een must zijn. We gaan zeker geen Kumbaya momenten tegemoet.
Nog zo'n Vlaams-Nationalistiche 'Madame Soleil'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En Zondag 09/06 worden Groen met een doffe bonk uit het parlement gekwakt.
Zo hoort het.
Niet dus.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 17:54   #463
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Don't worry too much. Een fenix die uit zijn as zal verrijzen:

[
Dat denk ik ook, maar er moet wel echt een shift komen. De oude clanvaders moeten nu écht op pensioen.

Hoe verdienstelijk bv een Patrick Dewael ook is geweest in het verleden, het is niet normaal dat die een plan had om Marino Keulen te laten verkiezen en dan dat zitje door te geven aan het onbekende zeuneke van Dewael.

Dat is nepotisme, het is koehandel.

Ook een Jean-Jacques De Gucht is een over het paard getilde middelmatige figuur die zijn plaats enkel te danken had aan zijn pappie. Het doet me plezier dat de kiezer dat nu onmogelijk heeft gemaakt.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 juni 2024 om 17:54.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 18:29   #464
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook, maar er moet wel echt een shift komen. De oude clanvaders moeten nu écht op pensioen.

Hoe verdienstelijk bv een Patrick Dewael ook is geweest in het verleden, het is niet normaal dat die een plan had om Marino Keulen te laten verkiezen en dan dat zitje door te geven aan het onbekende zeuneke van Dewael.

Ook een Jean-Jacques De Gucht is een over het paard getilde middelmatige figuur die zijn plaats enkel te danken had aan zijn pappie. Het doet me plezier dat de kiezer dat nu onmogelijk heeft gemaakt.
Ik heb nochtans eens JJDG in een debat gehoord of gezien op TV. Het was een discussie over verschillende onderwerpen. Hetgeen de man vertelde , was zeer zinnig en zeer goed onderbouwd. Ik stond er zelf van te kijken en het was een aangename verrassing dat uit zijn mond te horen.

Hij is dus wel goed maar hij profileerde zich te weinig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juni 2024 om 18:31.
Oud 13 juni 2024, 18:53   #465
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Sorry maar de hele top moet weg, misschien nog een lachaert die ten minste opstapte vanwege te linkse koers, maar al de rest zijn gewoon het probleem.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 18:56   #466
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U laat zich in de luren leggen. De superrijken dragen nog niet een derde af wat ze zouden moeten betalen. Maar daar maalt Bartje niet om. Bushokjes afschaffen is zijn specialiteit om te besparen door de twijfelachtige beleidskundigheid van de NVA.
Bron?

Ik zie alleszins dat je niet de minste interesse hebt om die paper te lezen over de stand van zaken omtrent belastingen op vermogens en vermogenswinsten in dit land en de eventuele pure extra vermogensbelasting zoals ze door sommige partijen werden voorgesteld. Ik zit dat u gewoon verder gaat met het platte populistische riedeltje. Nu ja, misschien ben je gewoon niet bekwaam genoeg om een paper omtrent vermogens te vatten. Dat kan ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 juni 2024 om 19:02.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 19:09   #467
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bron?

Ik zie alleszins dat je niet de minste interesse hebt om die paper te lezen over de stand van zaken omtrent belastingen op vermogens en vermogenswinsten in dit land en de eventuele pure extra vermogensbelasting zoals ze door sommige partijen werden voorgesteld. Ik zit dat u gewoon verder gaat met het platte populistische riedeltje. Nu ja, misschien ben je gewoon niet bekwaam genoeg
om een paper omtrent vermogens te vatten. Dat kan ook.
De PVDA liet een studie maken:

Een van de indrukwekkendste resultaten betreft de verdeling van het fraudeniveau. De ontdoken belastingen bedragen gemiddeld 2,9% van het inkomen, maar de curve stijgt naarmate de 1% rijksten in zicht komen, en ze schiet helemaal de hoogte in tot 30% bij de 0,01% ultrarijken.
(Solidair)

Misschien een van de boeken van Peter Mertens lezen. Dan leert u tenminste wat in plaats van wat te wauwelen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juni 2024 om 19:12.
Oud 13 juni 2024, 19:10   #468
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U laat zich in de luren leggen. De superrijken dragen nog niet een derde af wat ze zouden moeten betalen. Maar daar maalt Bartje niet om. Bushokjes afschaffen is zijn specialiteit om te besparen door de twijfelachtige beleidskundigheid van de NVA.
https://newsmonkey.be/wie-betaalt-bi...gen-in-belgie/

Citaat:
Bijna de helft, complementair 45,75% van alle belastingen wordt bijgedragen door de rijkste 10%…

De absoluut 1% rijkste stinkers van België betalen 11,13% van alle belastingen. Dat betekend dat de 1% absoluut rijkste stinkers in verhouding nu al ruim meer dan 10x meer belastingen per persoon betalen dan alle andere gemiddelde Belgen samen…
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 19:12   #469
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een van de indrukwekkendste resultaten betreft de verdeling van het fraudeniveau. De ontdoken belastingen bedragen gemiddeld 2,9% van het inkomen, maar de curve stijgt naarmate de 1% rijksten in zicht komen, en ze schiet helemaal de hoogte in tot 30% bij de 0,01% ultrarijken.
(Solidair)
De PVDA. u hebt het over ontduiking, maar dat klopt natuurlijk niet. Het gaat om ontwijking.Blijf maar bij je plat populisme. Kom anders eens terug als je inhoudelijk wenst te discussieren over de paper. Want nu is dit ver beneden mijn niveau.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 13 juni 2024, 19:14   #470
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De PVDA. u hebt het over ontduiking, maar dat klopt natuurlijk niet. Het gaat om ontwijking.Blijf maar bij je plat populisme. Kom anders eens terug als je inhoudelijk wenst te discussieren over de paper. Want nu is dit ver beneden mijn niveau.
Wauwel nog maar wat verder en schuif de blinddoek nog wat strakker over uw ogen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juni 2024 om 19:14.
Oud 13 juni 2024, 19:27   #471
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
We gaan recht naar een vlotte regeringsvorming.

Op naar een feestelijke viering van 200 jaar België in 2030.

Wie viert er mee?
Een aantal Vlaamse belgicisten zal meevieren om het separatisme van 1830 te herdenken. Wij (ik bedoel de Vlaamsgezinden) zouden een alternatief kunnen bedenken zoals: de Vlaamse Leeuw halfstok hijsen, of dezelfde vlag met een dik zwart rouwlint er net onder, of de Belgische tricolore omgekeerd hangen, of zelfs een pikzwarte rampenvlag hijsen, desnoods een soort piratenvlag, weet ik veel… aan jullie om andere alternatieven te zoeken om de ramp van dit belgicistisch separatisme te herdenken.
Oud 13 juni 2024, 19:31   #472
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een aantal Vlaamse belgicisten zal meevieren om het separatisme van 1830 te herdenken. Wij (ik bedoel de Vlaamsgezinden) zouden een alternatief kunnen bedenken zoals: de Vlaamse Leeuw halfstok hijsen, of dezelfde vlag met een dik zwart rouwlint er net onder, of de Belgische tricolore omgekeerd hangen, of zelfs een pikzwarte rampenvlag hijsen, desnoods een soort piratenvlag, weet ik veel… aan jullie om andere alternatieven te zoeken om de ramp van dit belgicistisch separatisme te herdenken.
De rode band van de Belgische vlag knippen ,

zo hou je een zwart -gele vlag over plus een grote rode dweil.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 19:34   #473
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wauwel nog maar wat verder en schuif de blinddoek nog wat strakker over uw ogen.
Aangezien jij de paper van planbureau en Solvay weigert te lezen, ben jij het die de blinddoek aan hebt, niet ik. Het gevolg is plat populistische praat langs uw kant.

Als u trouwens beweert dat de superrijken maar 1/3e betalen van wat ze moeten betalen, stel ik voor dat u eens aangeeft over hoeveel procent van de bevolking we spreken, hoeveel belastingen ze dan momenteel betalen, wat het bedrag uiteindelijk moet worden en op welke manier ze dat moeten voldoen. Want uiteraard zullen er dan activa geliquideerd moeten worden. Welke bedrijven eerst?

Een Marc Coucke is pakweg 1 miljard waard. Een vermogensbelasting van 3 procent betekent dus 30 miljoen. Bent u er zo eentje die echt gelooft dat hij dat bedrag onder zijn kussen heeft liggen?

Laatst gewijzigd door fox : 13 juni 2024 om 19:37.
Oud 13 juni 2024, 19:34   #474
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Doet zelfs het VB niet, en die worden uitgemaakt voor racisten.
Vooruit wilt niet samenwerken met het "racistische" VB, maar heeft wel een racistische voorzitter (momenteel kandidaat voorzitter).
Mijn persoonlijk gedacht over de zattemanspraatverkoper:
- racist is hij niet, hij legde de vinger op de wonde, zoals de mening van zoveel Vlamingen
- een anti-feminist is hij wel, met zijn uitspraak over die vriendin, bij wie ge moest zijn als ge eens goed afgezogen wilt worden
- een geweldsliefhebber: aan ambtenaren zeggen dat ze illegaal geweld mogen gebruiken, waarvoor deze voor meerdere jaren in de gevangenis zouden kunnen vliegen. Dat is geen kafka, maar KGB.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 19:37   #475
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(Solidair)

Misschien een van de boeken van Peter Mertens lezen. Dan leert u tenminste wat in plaats van wat te wauwelen.
Diezelfde PvdA die de voorbije maanden de ene flater na de andere lanceerde?

Sure, dat is een geloofwaardige bron.
Oud 13 juni 2024, 19:40   #476
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn persoonlijk gedacht over de zattemanspraatverkoper:
- racist is hij niet, hij legde de vinger op de wonde, zoals de mening van zoveel Vlamingen
Hij roept op tot geweld tegen een bepaalde etnie, en wel in het openbaar. Volgens de geldende wetgeving is dat racisme.
Oud 13 juni 2024, 20:01   #477
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ontwijking is ontduiking in de praktijk. Legaal of niet legaal. Want datgene wat ontweken wordt, komt niet in de staatskas. En het zijn de ultrarijken die de centen hebben om kostelijke advocaten in te huren. Advocaten die door juridische spitsvondigheden de Staat eigenlijk belazeren. U en uw acolieten draaien de mensen gewoon een rad voor de ogen.
Oud 13 juni 2024, 20:03   #478
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ontwijking is ontduiking in de praktijk. Legaal of niet legaal. Want datgene wat ontweken wordt, komt niet in de staatskas. En het zijn de ultrarijken die de centen hebben om kostelijke advocaten in te huren. Advocaten die door juridische spitsvondigheden de Staat eigenlijk belazeren. U en uw acolieten draaien de mensen gewoon een rad voor de ogen.
Onzin, ontwijking is altijd legaal. Anders is het ontduiking. U doet aan populisme.
Oud 13 juni 2024, 20:08   #479
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zelf heb ik ook een jaar in de VS gestudeerd

en ik kan U verzekeren ,als je daar met "Theo Francken" Engels afkomt

,begrijpt men U niet.
.....
Mijn nakomeling "studeerde" niet in de UK en in de US, maar solliciteerde er succesvol en WERKTE er in beide.

Het is natuurlijk nogal een open deur intrappen met Engels als "white hemd" en dito druppels in emmers.
Wie een beetje een internationaal wilt gaan, heeft alle gelegenheid aan de univ om vb. business English te volgen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 juni 2024, 20:09   #480
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, ondanks alle talenkennis staat ons vanuit Europa een leuk strafbankje te wachten.
Leuk dat jij en ik dat beseffen.
Maar beseffen de partijen die alles gratis willen maken het al?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be