Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2024, 07:21   #101
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Onzin. De Russen hebben dat separatisme opgestookt en militair gesteund. Er is geen enkele aanduiding dat er een meerderheid mee akkoord was.

Bovendien willen de Russen niet dat deel, ze willen heel Oekraïne dat volgens hen niet bestaat.

Met uw Olgino-praat overtuigt ge niemand.
LOL Ja de Russen hebben duizendtal man op straat gejaagd omdat ze de corruptie en laks beleid beu waren. Tuurlijk dat jongen.

Dat is gelijk Amerikanen gaan oordelen over de Vlaamse onafhankelijkheid vanop afstand en dan het nieuws van de VRT beginnen nablaten als referentie.
Maar ik zal onder invloed van Russische propaganda staan, de westerse propaganda is het evangelie der waarheid.

Ik wil trouwens niemand overtuigen, maar kom efkes zeggen dat Duitsland, of ander land, geen reddertje in mijn naam moet gaan spelen.
Ze kan ook niet meer tot de-escalatie elders roepen als ze niet bereid tot onderhandelen is en liever duizendtallen meer de dood in jaagt om haar gelijk te behalen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 juni 2024 om 07:28.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 07:30   #102
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het blijft mij echter verbazen hoeveel Vlaams Belangers hier in feite tegen de seperatisten aldaar opkomen en ze in een oorlog gevangen houden die ze niet eens willen vechten.
Wat is het standpunt van links? Ik zie niet zo een links rechts verdeling in de steun, is rechts niet tegen de oorlog laten voortduren?

Het is NATO die de oorlog wil, wij moeten mee, willen of niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 07:40   #103
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat is het standpunt van links? Ik zie niet zo een links rechts verdeling in de steun, is rechts niet tegen de oorlog laten voortduren?

Dit is geen kwestie van links of rechts meer.

wij moeten helemaal niet meelopen. Voldoende Europese landen hebben laten zien dat ge gerust tegen de stroom in kunt gaan. Het is beter sancties te krijgen om niet mee te lopen, dan mee te lopen en uw natie voorgoed onherroepelijk te veranderen.

Op dat vlak is de NAVO verlaten geen slechte gedachte. En het is mijn inziens ook nog beter de EU dan BE te verlaten. Duw alles wat hier op invite van Duitsland is over hun grens en laten wij terugkeren naar het oude Europa van vroeger.
Oud 14 juni 2024, 08:44   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil trouwens niemand overtuigen, maar kom efkes zeggen dat Duitsland, of ander land, geen reddertje in mijn naam moet gaan spelen.
Ze kan ook niet meer tot de-escalatie elders roepen als ze niet bereid tot onderhandelen is en liever duizendtallen meer de dood in jaagt om haar gelijk te behalen.
In uw naam? Hoezo? U bent geenszins de navel van de wereld. Als Duitsland als een van de vele Europese landen militaire hulp stuurt naar Oekraïne, dan is dat in de eerste plaats op vraag van de Oekraïners. Zij verdedigen hun land tegen de Russische agressor. Dat is geenszins "escaleren", want dat zou veronderstellen dat er geen recht op zelfverdediging van het collectief bestaat. En laat het nu net het tegendeel zijn: ieder land heeft het volle recht om een buitenlandse agressor af te slaan. Er is geen enkele nood aan te geven of reden te bedenken waarom een aangevallen land zich zou moeten laten doen. Dat zou immers gelijk staan met het openen van de doos van Pandora, het legitimeren van geweld. Net alsof we zonder reactie zouden tolereren dat onze kinderen na school door een bende andere jongeren worden afgeperst en we als ouders zeggen: "Laat ze maar doen. Geef het geld, want dan ben je er van af." Neen, dan ben je er helemaal niet van af. Wie de agressor volgt en de agressie beloont, zet de deur open. Dan begint het pas.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 08:45   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Waaruit zou blijken dat de NAVO "de" oorlog wil? Bij mijn weten is Poetin al sedert 2004 bezig met Oekraïne te destabiliseren en heeft hij het in 2022 bewust tot een open oorlog gebracht. De oorlog is er dus al. En die oorlog krijgt nog dagelijks zuurstof met iedere soldaat die Poetin naar Oekraïne stuurt.
Oud 14 juni 2024, 08:47   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op dat vlak is de NAVO verlaten geen slechte gedachte. En het is mijn inziens ook nog beter de EU dan BE te verlaten. Duw alles wat hier op invite van Duitsland is over hun grens en laten wij terugkeren naar het oude Europa van vroeger.
De onzinnigheid van uw voorstel laat de werkelijkheid zien. Het is net de NAVO die ons vrede en stabiliteit garandeert.

Speciaal voor Poetintrollen die toch graag hun mosterd bij TikTok, Facebook, Rumble, Telegram... halen:

https://www.tiktok.com/@the.intel.pu...37557304724779
Oud 14 juni 2024, 08:52   #107
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De onzinnigheid van uw voorstel laat de werkelijkheid zien. Het is net de NAVO die ons vrede en stabiliteit garandeert.

Speciaal voor Poetintrollen die toch graag hun mosterd bij TikTok, Facebook, Rumble, Telegram... halen:

https://www.tiktok.com/@the.intel.pu...37557304724779
Ge klaagt tiktok aan, maar geeft dan een link van TikTok?
Ik zit niet op social media en ik kijk niet eens naar het nieuws.

De NAVO kan u wel vrede en stabiliteit gebracht hebben, haar uitbreidingen gingen echter elders niet altijd zonder slag of stoot.

Het is echt een typisch staaltje westerse hypocrisie alleen verontwaardigd te zijn met wat den tv toont, en wat ze niet toont als propaganda weg te zetten. Eigen propaganda eerst!
Oud 14 juni 2024, 08:53   #108
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw naam? Hoezo? U bent geenszins de navel van de wereld. Als Duitsland als een van de vele Europese landen militaire hulp stuurt naar Oekraïne, dan is dat in de eerste plaats op vraag van de Oekraïners. Zij verdedigen hun land tegen de Russische agressor. Dat is geenszins "escaleren", want dat zou veronderstellen dat er geen recht op zelfverdediging van het collectief bestaat. En laat het nu net het tegendeel zijn: ieder land heeft het volle recht om een buitenlandse agressor af te slaan. Er is geen enkele nood aan te geven of reden te bedenken waarom een aangevallen land zich zou moeten laten doen. Dat zou immers gelijk staan met het openen van de doos van Pandora, het legitimeren van geweld. Net alsof we zonder reactie zouden tolereren dat onze kinderen na school door een bende andere jongeren worden afgeperst en we als ouders zeggen: "Laat ze maar doen. Geef het geld, want dan ben je er van af." Neen, dan ben je er helemaal niet van af. Wie de agressor volgt en de agressie beloont, zet de deur open. Dan begint het pas.
Voor mij is de agressor degene die via sociaal darwinisme experimentele vaccins en chemische sterilisaties aan kinderen probeert te verkopen.

Ik zeg daarmee niet dat Rusland mijn redder is, maar vooral dat we hier met grotere problemen te maken hebben.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 juni 2024 om 08:54.
Oud 14 juni 2024, 08:55   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij is de agressor degene die via sociaal darwinisme experimentele vaccins en chemische sterilisaties aan kinderen probeert te verkopen.

Ik zeg daarmee niet dat Rusland mijn redder is, maar vooral dat we hier met grotere problemen te maken hebben.
Compleet naast de kwestie. Alles om toch maar niet de Russische agressie tegen Oekraïne af te keuren. Geniet nog verder van uw gespartel, beste vriend.
Oud 14 juni 2024, 08:57   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge klaagt tiktok aan, maar geeft dan een link van TikTok?
Ik zit niet op social media en ik kijk niet eens naar het nieuws.
Altijd lezen wat er staat:

Citaat:
Over die bronnen hebben we het al eens gehad. U kon niets geven. Niets concreet. Dat kan dan ook uw zotte uitspraken verklaren, gebaseerd zijnde op het totaal gebrek aan informatiewinning.
Oud 14 juni 2024, 08:58   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NAVO kan u wel vrede en stabiliteit gebracht hebben, haar uitbreidingen gingen echter elders niet altijd zonder slag of stoot.
Ik zie met veel belangstelling uit naar een voorbeeld van zo'n NAVO-uitbreiding die volgens u "elders" (?) "niet altijd" (?) "zonder slag of stoot" (?) is gebeurd.

Graag dus drie vragen beantwoorden: waar, wanneer en wat die "zonder slag of stoot" in de praktijk heeft betekend.
Oud 14 juni 2024, 08:59   #112
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Altijd lezen wat er staat:

Over die bronnen hebben we het al eens gehad. U kon niets geven. Niets concreet. Dat kan dan ook uw zotte uitspraken verklaren, gebaseerd zijnde op het totaal gebrek aan informatiewinning.
En ik zeg het nog eens, aan mij moet ge geen bewijzen vragen. Den tijd doet haar werk, hoewel het hier van de overwinnaar zal afhangen wat den tijdsgeest later erover te zeggen heeft.
Oud 14 juni 2024, 09:00   #113
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie met veel belangstelling uit naar een voorbeeld van zo'n NAVO-uitbreiding die volgens u "elders" (?) "niet altijd" (?) "zonder slag of stoot" (?) is gebeurd.

Graag dus drie vragen beantwoorden: waar, wanneer en wat die "zonder slag of stoot" in de praktijk heeft betekend.
Libië, Syrië? Irak?
Of is die migratiegolf daaruit u ontgaan?
Oud 14 juni 2024, 09:01   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is echt een typisch staaltje westerse hypocrisie alleen verontwaardigd te zijn met wat den tv toont, en wat ze niet toont als propaganda weg te zetten. Eigen propaganda eerst!
Het is echt typisch staaltje van weergaloze domheid om te beweren dat "het" Westen eenzijdig verontwaardigd is. Ik zie in het Westen - waar we het grote goed van vrijheid genieten - net zowat overal protesten over zowat alle conflicten en problemen in de wereld. Gaande van protesten over wat in Palestina gebeurd, over de oorlogen en ondervoeding in Zwart-Afrika, over het leegplunderen van het Amazonewoud... Noem het op en je ziet wel ergens westerlingen die zich met veel enthousiasme achter de problematiek scharen. Net het omgekeerde van wat u beweert. Dit moreel activisme vind je zo goed als nergens anders op deze wereldbol.
Oud 14 juni 2024, 09:02   #115
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Compleet naast de kwestie. Alles om toch maar niet de Russische agressie tegen Oekraïne af te keuren. Geniet nog verder van uw gespartel, beste vriend.
Hoeveel keer moet ik het veroordelen voor ge het opneemt dan?
Ik veroordeel iedere vorm van oorlog en zie liever onderhandelingen dan het verder te doen escaleren.

Als gij die grond wilt terug winnen, lead the way!
Oud 14 juni 2024, 09:03   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Libië, Syrië? Irak?
Of is die migratiegolf daaruit u ontgaan?
Bij mijn weten is de NAVO daar niet uitgebreid. U schreef over "haar uitbreidingen". Bepaalde van die conflicten zijn trouwens niet binnen NAVO-verband gebeurd, maar wel door NAVO-landen. Wel een verschil.
Oud 14 juni 2024, 09:03   #117
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is echt typisch staaltje van weergaloze domheid om te beweren dat "het" Westen eenzijdig verontwaardigd is. Ik zie in het Westen - waar we het grote goed van vrijheid genieten - net zowat overal protesten over zowat alle conflicten en problemen in de wereld. Gaande van protesten over wat in Palestina gebeurd, over de oorlogen en ondervoeding in Zwart-Afrika, over het leegplunderen van het Amazonewoud... Noem het op en je ziet wel ergens westerlingen die zich met veel enthousiasme achter de problematiek scharen. Net het omgekeerde van wat u beweert. Dit moreel activisme vind je zo goed als nergens anders op deze wereldbol.
Hitler zou Hamas ook gesteund hebben zoals ze het hier eerder deden. Wat natuurlijk geen toeval is, derde rijkers, globalisten, tomata tomato.
Oud 14 juni 2024, 09:04   #118
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is de NAVO daar niet uitgebreid. U schreef over "haar uitbreidingen". Bepaalde van die conflicten zijn trouwens niet binnen NAVO-verband gebeurd, maar wel door NAVO-landen. Wel een verschil.
Als ge het monetair overneemt, is het dus wel degelijk een uitbreiding he.
Oud 14 juni 2024, 09:05   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer moet ik het veroordelen voor ge het opneemt dan?
Ik veroordeel iedere vorm van oorlog en zie liever onderhandelingen dan het verder te doen escaleren.

Als gij die grond wilt terug winnen, lead the way!
U hebt het nog steeds niet over uw lippen gekregen om met naam en toenaam Rusland en Poetin te veroordelen. Daarnaast is uw narratief van die aard dat Rusland ergens een recht heeft op Oekraïne en keurt u het af dat Oekraïne wordt geholpen in de strijd tegen de Russische agressor.

U bent als iemand die op straat ziet hoe een vrouw wordt aangevallen, snel uit die straat loopt, dan aan anderen vertelt: "Ik ben tegen geweld op straat, hoor", maar er uiteindelijk net voor zorgt dat het geweld op straat door uw eigen omissie gelegitimeerd wordt.

Dus neen, heel uw narratief komt zo ongeloofwaardig over als maar zijn kan. Het is een lege doos.
Oud 14 juni 2024, 09:06   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge het monetair overneemt, is het dus wel degelijk een uitbreiding he.
Wat is "als ge monetair overneemt"? Wacht, u gaat afkomen met dat complotpraatje over gouden Dinars... U ziet: ik ken alle klassiekers uit de wereld met de alu-hoedjes!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be