Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2024, 15:21   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Daar is niets vaag aan. Op basis van die beelden zijn er bij heel veel mensen de ogen opengegaan voor wat het VB staat.
O jawel, u hebt zelfs niets eens gezegd wat dan wel de uitspraken van Tom VG waren waaraan u zich stoort. U doet wat vaag over het Conclaaf. Meer niet. Het ging er trouwens niet om of er nu veel of weinig mensen daardoor hebben afgehaakt (of zelfs niet), want dat is een pure veronderstelling. Het ging erover dat u stelde dat de partijstandpunten belachelijk waren, maar u geeft nu al de hele tijd te kennen dat u het standpunt van het Vlaams Belang helemaal niet kent. U blijft maar onhandig rond de brij draaien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 15:22   #142
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, De Sutter is nu eenmaal een man. Hoeveel verbouwingen er ook zullen gebeurd zijn, het zal biologisch altijd een man blijven. Alleen is dat mijn persoonlijke visie, niet echter het partijstandpunt zoals u lijkt te suggereren.

Ondertussen weet ik door uw gespartel met grote zekerheid dat u niet eens weet wat het partijstandpunt is van het Vlaams Belang over gezin e.d.
In tegendeel : sinds de zeer duidelijke stellingname van Janssens en TVG op televisie weten zeer veel mensen dat nu net wel.

Mensen maken hun oordeel op basis van zulke momenten en zulke uitspraken van partij tenoren. Niet op het feit dat jij goed hebt opgelet in de les biologie.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 15:25   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En inderdaad, over homofilie en transgenders reppen ze met geen woord in hun verkiezingsprogramma. Het is dus vrij logisch dat mensen luisteren naar de absolute kopstukken om te weten te komen wat ze daarover denken. En de meeste mensen vinden dat nu eenmaal niet zo fraai. U moet mij niet geloven, fine by me, maar de meeste Vlamingen zijn niet religieus conservatief als u misschien zou wensen.
Weer onhandig gedraai. U had het over het standpunt van het Vlaams Belang over het gezin. En daar wordt wel over gesproken in het partijprogramma (blz. 58-80). Voor het overige was Tom VG heel duidelijk in deze zaak: "Homorechten zijn verworven rechten." Dat is glashelder. Voor het overige is het partijprogramma van het Vlaams Belang al lang niet meer "religieus conservatief". Op dat vlak is het duidelijk geëvolueerd. Op dat vlak deel ik niet de visie van het Vlaams Belang, maar er zijn andere redenen waarom het Vlaams Belang met recht en reden mijn stem nog steeds verdient.
Oud 17 juni 2024, 15:26   #144
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
In tegendeel : sinds de zeer duidelijke stellingname van Janssens en TVG op televisie weten zeer veel mensen dat nu net wel.

Mensen maken hun oordeel op basis van zulke momenten en zulke uitspraken van partij tenoren. Niet op het feit dat jij goed hebt opgelet in de les biologie.
Idd en dan zien ze gewoon dat VB in onze maatschappij daar redelijk extreem gaat al de tiktok en facebook PR ten spijte die ze verspreid hadden daarvoor.

Ik vermoed dat VB veel meer moeite zal doen om hun ware aard te verbergen volgende verkiezingen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 15:26   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is net een biologische gegevenheid dat er alleen man en vrouw zijn. Ooit iets geleerd over DNA? En bij intersekse mensen gaat het om beschadigd DNA. Dus, u hebt duidelijk nooit opgelet.

Wat is trouwens de "zeer duidelijke stellingname van Janssens", die, trouwens, zelf homoseksueel is?
Oud 17 juni 2024, 15:33   #146
k9

Standaard

Citaat:
Het is net een biologische gegevenheid dat er alleen man en vrouw zijn. Ooit iets geleerd over DNA? En bij intersekse mensen gaat het om beschadigd DNA. Dus, u hebt duidelijk nooit opgelet.

Wat is trouwens de "zeer duidelijke stellingname van Janssens", die, trouwens, zelf homoseksueel is?
Je hebt sekse en gender. Dat ontkennen is gewoon de feiten en wetenschap ontkennen. Sexualiteit heeft daar trouwens niks mee te maken en staat daar los van.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 15:37   #147
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga niet in debat met religieus conservatieven over dergelijke zaken, ik voel daar niet de minste behoefte toe. Ik zeg u enkel en alleen dat dit debat gevoerd werd de laatste week voor de verkiezingen en dat dit veel kiezers terug naar NVA heeft gebracht. Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor. Wat daarover in het partijprogramma staat is irrelevant, wat daarover gezegd werd is dat wel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 16:01   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je hebt sekse en gender. Dat ontkennen is gewoon de feiten en wetenschap ontkennen. Sexualiteit heeft daar trouwens niks mee te maken en staat daar los van.
Helemaal niet, biologisch zijn er maar twee geslachten. Er valt daar weinig aan te veranderen. Hoe iemand zich verder voelt, is dan zijn of haar zaak. Er zijn mensen die denken dat ze Napoleon zijn. Leuk voor die persoon, maar nu eenmaal niet de werkelijkheid.
Oud 17 juni 2024, 16:02   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga niet in debat met religieus conservatieven over dergelijke zaken, ik voel daar niet de minste behoefte toe. Ik zeg u enkel en alleen dat dit debat gevoerd werd de laatste week voor de verkiezingen en dat dit veel kiezers terug naar NVA heeft gebracht. Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor. Wat daarover in het partijprogramma staat is irrelevant, wat daarover gezegd werd is dat wel.
U gaat niet in debat, omdat u niet in staat bent te discussiëren op wat het partijprogramma is van het Vlaams Belang. U weet zelfs niet goed wat Tom VG in het Conclaaf heeft gezegd in die woordenwisseling met De Sutter. U drijft gewoon op vooroordelen en u bent bang dat u wel heel snel uit de discussie zal blijken. Daarom vlucht u.
Oud 17 juni 2024, 16:06   #150
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, iedere oppositiepartij die zijn werk goed doet, is waardevol binnen onze democratie.
En toch moet het zuur zijn deze en vorige verkiezingen te winnen en toch aan de kant te moeten blijven staan. Weer eens voor 5 jaar in principe.

Troost u, er zijn ergere dingen in het leven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juni 2024 om 16:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 17:22   #151
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat niet in debat, omdat u niet in staat bent te discussiëren op wat het partijprogramma is van het Vlaams Belang. U weet zelfs niet goed wat Tom VG in het Conclaaf heeft gezegd in die woordenwisseling met De Sutter. U drijft gewoon op vooroordelen en u bent bang dat u wel heel snel uit de discussie zal blijken. Daarom vlucht u.
Opletten. Ik ga niet in debat met religieus conservatieven over ethische thema's. Dat is zinloos. Het debat omtrent uitspraken versus programma is ondertussen gevoerd en daar beet u in het zand want daar blijft u beweren dat uitspraken niet relevant zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 juni 2024 om 17:23.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 17:52   #152
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Sutter een man noemen is belachelijk. Plain and simple. En dat heeft veel mensen terug naar NVA geduwd. U moet dat niet geloven, fine by me.

Tom Vandendriessche, het grootste stemmenkanon van het Vlaams belang die homofilie een kwestie van opvoeding noemt is belachelijk. Plain and simple. U moet dat niet geloven, fine by me

En inderdaad, over homofilie en transgenders reppen ze met geen woord in hun verkiezingsprogramma. Het is dus vrij logisch dat mensen luisteren naar de absolute kopstukken om te weten te komen wat ze daarover denken. En de meeste mensen vinden dat nu eenmaal niet zo fraai. U moet mij niet geloven, fine by me, maar de meeste Vlamingen zijn niet religieus conservatief als u misschien zou wensen.
De Sutter een man noemen is sociologisch niet meer aanvaard. Dat maakt van hem geen vrouw, maar een man die zich voordoet als vrouw.
Dat u biologie maar belachelijk vindt, fine by me.
Oud 17 juni 2024, 18:02   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opletten. Ik ga niet in debat met religieus conservatieven over ethische thema's. Dat is zinloos. Het debat omtrent uitspraken versus programma is ondertussen gevoerd en daar beet u in het zand want daar blijft u beweren dat uitspraken niet relevant zijn.
Euh, u hebt net niets aangetoond. De uitspraken die Tom VG in het Conclaaf deed, waren in niets schokkend. U kunt zelfs niet eens aangeven wat hij zei. U kon al evenmin uitleggen waarom het belachelijk is. U was dus maar een beetje aan het slaan op een lege ton. Meer niet.
Oud 17 juni 2024, 18:03   #154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inhoudelijk ben ik het volledig eens met jou. Discussies over ethisch thema's met religieus conservatieven zijn inderdaad zinloos.

Maar het is wel grappig als een conservatief hier in de discussie een standpunt inneemt dat men normaal eerder bij liberalen aantreft.

Misschien is er toch nog hoop.
Oud 17 juni 2024, 18:05   #155
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, u hebt net niets aangetoond. De uitspraken die Tom VG in het Conclaaf deed, waren in niets schokkend. U kunt zelfs niet eens aangeven wat hij zei. U kon al evenmin uitleggen waarom het belachelijk is. U was dus maar een beetje aan het slaan op een lege ton. Meer niet.
Schokkend ? Ze hebben in elk geval hun doel niet gemist. Het Blok is onder de peilingresultaten gegaan en in laatste rechte lijn is hun belangrijkste tegenstander er kunnen door groeien.
Oud 17 juni 2024, 18:08   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inhoudelijk ben ik het volledig eens met jou. Discussies over ethisch thema's met religieus conservatieven zijn inderdaad zinloos.

Maar het is wel grappig als een conservatief hier in de discussie een standpunt inneemt dat men normaal eerder bij liberalen aantreft.

Misschien is er toch nog hoop.
Is er dus nog hoop voor liberalen?

Citaat:
Dan mag u altijd eens verwezen naar een bron waaruit we leren dat hij dat gezegd. Dat lijkt me ook logica zelf. Misschien is opvoeding een gevolg van een emotionele verwikkeling in de opvoeding, misschien door een hormonale afwijking tijdens de zwangerschap... Niemand weet het. Ook de wetenschap heeft geen enkele verklaring die met zekerheid vastgesteld is. Net zoals zopas, herhaal ik het hier: dit is mijn visie, niet echter het partijstandpunt.
Citaat:
Euh, De Sutter is nu eenmaal een man. Hoeveel verbouwingen er ook zullen gebeurd zijn, het zal biologisch altijd een man blijven. Alleen is dat mijn persoonlijke visie, niet echter het partijstandpunt zoals u lijkt te suggereren.
Oud 17 juni 2024, 18:09   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schokkend ? Ze hebben in elk geval hun doel niet gemist. Het Blok is onder de peilingresultaten gegaan en in laatste rechte lijn is hun belangrijkste tegenstander er kunnen door groeien.
Dat is een veronderstelling. Meer niet. En zoals al eerder aangegeven: ging het daar echt om, dan had Groen daar wel de vrucht van geplukt. Niet dus.
Oud 17 juni 2024, 18:15   #158
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag het VB op die lijn blijven ivm gender.

Het paleontologische nichepubliek plezieren en de rest van de samenleving vervreemden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 18:37   #159
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Van mij mag het VB op die lijn blijven ivm gender.

Het paleontologische nichepubliek plezieren en de rest van de samenleving vervreemden.
Van mijn mag de natuur gelijk hebben. Wat communisten en/of fascisten menen te moeten zeggen om gelijk te krijgen en zieltjes te winnen is daarbij compleet en geheel irrelevant.
Er zijn mannen en vrouwen, en ge kunt enkel denken dat ge kunt "wisselen" of "transfereren" tussen de 2.
En als ik nu nog de enige ter wereld ben die die wetenschappelijke waarheid durf uiten, dan nog blijft dat een wetenschappelijke waarheid.
Oud 17 juni 2024, 19:13   #160
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Van mijn mag de natuur gelijk hebben. Wat communisten en/of fascisten menen te moeten zeggen om gelijk te krijgen en zieltjes te winnen is daarbij compleet en geheel irrelevant.
Er zijn mannen en vrouwen, en ge kunt enkel denken dat ge kunt "wisselen" of "transfereren" tussen de 2.
En als ik nu nog de enige ter wereld ben die die wetenschappelijke waarheid durf uiten, dan nog blijft dat een wetenschappelijke waarheid.
Het zal Desutter een zorg zijn wat men uit haar gebeente zal afleiden als ze al lang dood is.

Het gaat erom hoe ze wordt bejegend tijdens haar leven.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be