Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2024, 12:41   #221
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus, een seksuele relatie tussen twee vrouwen is geen biseksuele relatie?
Los van de sutter:
Nee, dat is een homosexuele relatie.
Bisexueel is iemand die tegelijk tot zowel mannen als vrouwen aangetrokken is.

raar dat je zelf zo een basis begrip niet kent eerlijk gezegd .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 12:41   #222
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans, ze halen evenveel zetels als de N-VA, die schrikken dus, door hun ranzigheid, ook veel mensen af.
Zeg ik langs geen kanten, lees gerust opnieuw wat ik zei.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 18 juni 2024, 12:43   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, als een man hormoontherapie volgt en talloze operaties laat doen dan gaat het niet meer louter om "zich vrouw voelen". Zo een traject doet echt niemand voor zijn plezier. En als je die persoon dan moedwillig gaat aanspreken als man dan ben je gewoonweg van kwade wil. En pas op, je mag van kwade wil zijn, iedereen is immers vrij om zich te gedragen als een klootzak. Maar in het geval van Van Grieken heeft het stemmen gekost aan het VB.
Die man blijft dan ook een man. Als je een brok marmer neemt en je beitelt er de vorm van een suikerspin uit, dan is en blijft dat beeld van marmer. Het is niet verandert in suiker. Sorry, de werkelijkheid laat zich niet dwingen. Ook niet al gooit je er liters hormonen tegenaan. Het DNA verandert niet. De mens is niet maakbaar. De mens is het man- of vrouw-zijn nu eenmaal een biologische werkelijkheid, een gegeven dat zich aandient en dat onveranderbaar is en blijft. Net zoals een hond geen panda wordt, ook al doet je er alles aan waardoor je een panda ziet.

https://www.vrt.be/nwsnwsnws/nl/post...0/pandahonden/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 12:45   #224
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die man blijft dan ook een man. Als je een brok marmer neemt en je beitelt er de vorm van een suikerspin uit, dan is en blijft dat beeld van marmer. Het is niet verandert in suiker. Sorry, de werkelijkheid laat zich niet dwingen. Ook niet al gooit je er liters hormonen tegenaan. Het DNA verandert niet. De mens is niet maakbaar. De mens is het man- of vrouw-zijn nu eenmaal een biologische werkelijkheid, een gegeven dat zich aandient en dat onveranderbaar is en blijft. Net zoals een hond geen panda wordt, ook al doet je er alles aan waardoor je een panda ziet.

Het ging hier dan ook over gender en daar is ze wel degelijk vrouw, beetje beter lezen? Weet dat dat moeilijk is maar probeer?

Oud 18 juni 2024, 12:56   #225
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zeg toch dat je van kwade wil mag zijn. Wat is dan eigenlijk uw probleem? Het is wat mij betreft echt niet verboden om de klootzak te spelen. Maar in het geval van Van Grieken draait dat dan wel verkeerd uit natuurlijk. Klootzakken moeten immers op niet veel sympathie rekenen.

Van Grieken moest overigens zelf toegeven dat hij een serieuze kemel sloeg in het Conclaaf. Kerel besefte achteraf wel dat ie er niet goed uitkwam met zijn hufterig persoonlijk gedrag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 13:02   #226
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nogmaals omdat je het blijkbaar nog steeds niet snapt: sekse, gender en sexualiteit zijn 3 verschillende zaken die los staan van elkaar.

Dus ja, de sutter haar partner ging van een hetero relatie naar een homosexuele relatie na die haar transitie.En dat zijn gewoon feiten niks wijsmaken.
https://www.nji.nl/seksualiteit-en-g...ekse-en-gender

Een man die zich gedraagt als een vrouw blijft een man.
Genderisme heeft louter maatschappelijke afbraak als doel. Biologie moet ondergeschikt zijn aan de maakbare maatschappij.
U weet wel; de grote mars door de instellingen.

Neen, dank u. Geen communisme voor mij.
Oud 18 juni 2024, 13:06   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch dat je van kwade wil mag zijn. Wat is dan eigenlijk uw probleem? Het is wat mij betreft echt niet verboden om de klootzak te spelen. Maar in het geval van Van Grieken draait dat dan wel verkeerd uit natuurlijk. Klootzakken moeten immers op niet veel sympathie rekenen.
Vreemd... Tom van Grieken haalde 153.596 voorkeursstemmen en werd zo de populairste kandidaat op Vlaams niveau (Jambon staat tweede, maar haalt maar 97.780 stemmen).

https://elections2024.belgium.be/nl/...LR00000&type=N

Het Vlaams Belang wist op Vlaams niveau 992.504 stemmen te halen, de tweede grootste partij van Vlaanderen.

https://elections2024.belgium.be/nl/...VL&id=VLR00000

Er is dus wel flink wat sympathie voor de "franc-parler" van Tom VG. Hij verwoordt trouwens wat veel gewone Vlamingen denken en hoe zij al gedoe rond woke en transgenderideologie zelf ervaren.
Oud 18 juni 2024, 13:08   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Grieken moest overigens zelf toegeven dat hij een serieuze kemel sloeg in het Conclaaf. Kerel besefte achteraf wel dat ie er niet goed uitkwam met zijn hufterig persoonlijk gedrag.
Wat was er dan wel hufterig in zijn uitspraak dat iedereen vrij is, maar dat de overheid niet in dergelijke zaken moet meegaan? Niets. Ik heb trouwens nergens Tom VG horen verklaren dat hij in het Conclaaf "een serieuze kemel" heeft geslagen.
Oud 18 juni 2024, 13:11   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging hier dan ook over gender en daar is ze wel degelijk vrouw, beetje beter lezen? Weet dat dat moeilijk is maar probeer?
Het is niet moeilijk: zoals ik al aangaf, is iedereen vrij in zijn fantasie. Als u zich identificeert als kleerkast, doe gerust. Wie ben ik om u daarin tegen te houden. Wie zou ik zijn om een vrouw tegen te houden om zich man, alien, Catharina de Grote... te voelen. Alleen moet men mij niet vragen om dat spelletje mee te spelen. En al evenmin moet de overheid dat paadje bewandelen. Leven en laten leven, maar dan houdt het er ook bij op.
Oud 18 juni 2024, 13:12   #230
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
https://www.nji.nl/seksualiteit-en-g...ekse-en-gender

Een man die zich gedraagt als een vrouw blijft een man.
Genderisme heeft louter maatschappelijke afbraak als doel. Biologie moet ondergeschikt zijn aan de maakbare maatschappij.
U weet wel; de grote mars door de instellingen.

Neen, dank u. Geen communisme voor mij.
Waarom zit je dan zo fanatiek te pleiten tegen de vrijheid van bv de sutter om zich vrouw te voelen en zich zo te uiten en door het leven te stappen ? Waarom zou haar omgeving dat niet mogen erkennen en haar op die wijze benaderen en behandelen ?

En maatschappelijke afbraak ? Halloooo...

Je lijkt wel een lid van de Rode Garde van Mao
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 13:17   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zit je dan zo fanatiek te pleiten tegen de vrijheid van bv de sutter om zich vrouw te voelen en zich zo te uiten en door het leven te stappen ? Waarom zou haar omgeving dat niet mogen erkennen en haar op die wijze benaderen en behandelen ?

Fout, Peter De Sutter mag zich voelen zoals ze voelt. Zoals ik al veel eerder heb geschreven en zoals trouwens ook Tom VG zei: "Leven en laten leven". Vraag evenwel niet aan ons om in die verdwazing mee te gaan. Ik heb er ook niets op tegen dat m'n buur zich 's avonds als vrouw kleedt en naar bepaalde bars gaat. Zijn vrijheid, maar vraag me niet om dat als uiting van mannelijkheid te beschouwen.
Oud 18 juni 2024, 13:18   #232
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry als je gewoon wetenschap en feiten ontkent omwille van je politieke overtuiging noem ik je gatachterlijk.
Haha, je bent al even naieef als de schaapjes ten tijde van Corona. Wij hebben de wetenschap achter ons

En dan quote je wat pseudo-wetenschappelijke artikels.

Maar zeg me eens, als ik mij nu voel als een konijn. Ga je dan beweren dat de wetenschap zegt dat ik ook een konijn ben, want ik voel mij zo. Of ga je mij therapie aanraden?
Oud 18 juni 2024, 13:22   #233
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Typisch extreem links; beschuldig uw tegenstander van de zaken waaraan je zelf schuldig bent.

De Sutter mag zich voor mijn part morgen de Eiffeltoren voelen. Het doet maar. De Eiffeltoren mag zich voor mijn part De Sutter voelen. Zij doet maar. (zie je, ik gebruik zelfs de juiste voornaamwoorden.)

Ik wens de vrijheid om louter wetenschappelijk niet falsifieerbare feiten als maatstaf te gebruiken om te beoordelen of iemand een man of een vrouw is.

De Sutter is een man die liever vrouw had geweest. Alle begrip voor die mentale stoornis.

Ik had ook liever blauwe ogen en veel haar gehad. Maar ik zit niet te bleiten als iemand tegen mij zegt dat ik niet veel haar heb, of dat de implantatie goed gelukt is. Wauw. Geweldig.

Ik hou mijn kleur ogen, en er groeit geen haar meer bij. punt. Deal with it.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 juni 2024 om 13:24.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 13:23   #234
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd... Tom van Grieken haalde 153.596 voorkeursstemmen en werd zo de populairste kandidaat op Vlaams niveau (Jambon staat tweede, maar haalt maar 97.780 stemmen).

https://elections2024.belgium.be/nl/...LR00000&type=N

Het Vlaams Belang wist op Vlaams niveau 992.504 stemmen te halen, de tweede grootste partij van Vlaanderen.

https://elections2024.belgium.be/nl/...VL&id=VLR00000

Er is dus wel flink wat sympathie voor de "franc-parler" van Tom VG. Hij verwoordt trouwens wat veel gewone Vlamingen denken en hoe zij al gedoe rond woke en transgenderideologie zelf ervaren.
Jaja, dat weten we. Maar hij kan er niets mee. Qua effectieve politieke macht krijgt hij een dikke 0 op het rapport.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 13:26   #235
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jaja, dat weten we. Maar hij kan er niets mee. Qua effectieve politieke macht krijgt hij een dikke 0 op het rapport.
Daar geef ik je dan weer gelijk in. Veel stemmen en weinig (tot géén) rechtstreekse macht.

Onrechtstreeks heeft het VB echter de Vlaamse politiek heel erg beïnvloed.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 juni 2024 om 13:26.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 13:26   #236
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop alleszins dat het VB op die nagel blijft kloppen.

Ik volg daarin hetgeen De Wever zei. Dit is een maatschappelijke discussie die eerder buiten de politiek moet gevoerd worden.

Het feit dat het VB dit steeds binnen de politieke discussie trekt (de overheid moet dit niet "faciliteren") verschilt in wezen niet van wat mijn oerconservatieve nonkel 50 jaar geleden zei over een acceptatie van homoseksualiteit ("nu gaan ze er nog reclame voor maken ook").

Dan is het toch niet leven en laten leven.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 13:29   #237
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Ik volg daarin hetgeen De Wever zei. Dit is een maatschappelijke discussie die eerder buiten de politiek moet gevoerd worden.

Het feit dat het VB dit steeds binnen de politieke discussie trekt (de overheid moet dit niet "faciliteren") verschilt in wezen niet van wat mijn oerconservatieve nonkel 50 jaar geleden zei over een acceptatie van homoseksualiteit ("nu gaan ze er nog reclame voor maken ook").

Toch wel, het is zeker "leven en laten leven". Als de overheid repressief zou begonnen optreden tegen "mannen die zich vrouw voelen" of "mannen die met mannen naar bed gaan", dan komen we ergens anders terecht. Maar iedereen de vrijheid laten wat hij wil doen (binnen de krijtlijnen van de wet) is nog iets anders dan als overheid meegaan in die keuzes. De overheid houdt zich daar best buiten. Als Peter de Sutter graag aan zijn lichaam laat snijden en kappen, dan is dat zijn keuze. Ook dus met zijn centen. Als ik een minder geprononceerde neus wil of minder borsthaar, zal ik hiervoor ook m'n eigen centen moeten aanspreken.
Oud 18 juni 2024, 13:31   #238
gunter5148

Standaard

Citaat:

Ik weet niet wat er letterlijk over gezegd werd, maar wordt van grieken niet net over DAT punt gegeseld? Omdat hij zei dat het niet aan de overheid is om in het genderisme-debat stelling te nemen?
Oud 18 juni 2024, 13:36   #239
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat was er dan wel hufterig in zijn uitspraak dat iedereen vrij is, maar dat de overheid niet in dergelijke zaken moet meegaan? Niets. Ik heb trouwens nergens Tom VG horen verklaren dat hij in het Conclaaf "een serieuze kemel" heeft geslagen.
Selectieve doofheid valt wel vaker voor bij starre denkers.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 18 juni 2024, 13:39   #240
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is inderdaad de essentie. En oerconservatieven zoals Jan beseffen niet dat ze met dergelijke discussie potentiele kiezers afstoten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be