Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2024, 23:16   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 44.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Je kan niet automatisch stellen dat het vroeger, "In de tijd van onze grootouders", beter was dan nu wat betreft seksueel misbruik.

Als daar effectief bewijzen voor bestaan, fijn, laat maar zien.

Maar zomaar beweren dat mensen vroeger "nog enigszins onder invloed van hun christelijk verleden" zich beter gedroegen dan mensen nu, neen, dat is een petitio principii ("begging the question") denkfout.

Zoals Babeth terecht stelt, is de zichtbaarheid van fout gedrag nu veel groter. Dit betekent echter niet dat het vroeger beter was, wel dat je het vroeger gemakkelijker onder de radar kon houden.
of in de sacristie van mijnheer pastoor, .


Daar is inderdaad zeker iets voor te zeggen, ook van een hoop venten die vol gezopen uit het cafe kwamen en hun vrouw dan maar eens afklopten.

trouwens vroeger heerste daar ook een groter taboe rond en kon je als vrouw ook niet zomaar uw nood gaan klagen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 02:37   #42
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Groepsdruk, substantiemisbruik, slechte vrienden, allemaal redenen/oorzaken.
Dan nog blijft het probleem, bij diegene die met terugwerkende kracht wordt aangeklaagd, toentertijd kan er echt de indruk zijn geweest dat het wederzijds was. Ik mag toch hopen, dat zoiets wordt meegenomen in de strafmaat.
Bij Ali B speelt ook de factor van machtsverhouding natuurlijk.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 06:45   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dan nog blijft het probleem, bij diegene die met terugwerkende kracht wordt aangeklaagd, toentertijd kan er echt de indruk zijn geweest dat het wederzijds was.
Hadden de aangeklaagden hun taak als man goed vervuld en de aanklagende dame(s) wel bevredigd zoals het hoorde, was er geen vuiltje aan de lucht.

Blijkbaar niet dus.
Citaat:
Ik mag toch hopen, dat zoiets wordt meegenomen in de strafmaat.
Op die manier gezien... Ocharme, die arme jongens wisten het echt niet dat niet alle meisjes uit te delen zijn alsof het zakken chips zijn.
Citaat:
Bij Ali B speelt ook de factor van machtsverhouding natuurlijk.
En dat maakt het beter.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 07:09   #44
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Wat ik eigenlijk concreet wil zeggen, is dat de samenleving ook verantwoordelijkheid heeft.

Ge hebt invloed op psychopaten, seksuele roofdieren, kinderen die genderdysforie krijgen, radicalisten, ... Enkel de ouders aanwijzen om de "vrijheid" te bewaren, is volgens mij niet de beste strategie.

De politiek is hier de oorzaak van, want zij hebben aan massa migratie gedaan en zonder massa migratie was hier geen Ali B. Punt aan de lijn.
En zonder gasten als Ali B, waren er veel minder feiten als dit. Wie daar bewijzen voor vraagt is hopeloos naïef. Zelfs de meeste hoeren weigeren gasten als Ali B, waarom?

Ge moet andere culturen niet integreren op de onze om iets te bewaren waar ge alleen zelf beter van wordt, beste politiek. Laten wij de vergrijzing omarmen en onszelf onafhankelijk maken van alle politiek.
Dan kunt ge gasten als Ali B zelf berechten als ouder. Ze falen ons toch alleen maar. Ze stappen in de politiek om er rijker uit te komen, niet omdat ze zich geroepen voelen u te helpen. Integendeel! Het beroep trekt net psychopaten aan die een heel buffet legaal aan gasten als Ali B leveren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 20 juni 2024 om 07:18.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 09:35   #45
Knuts
Gouverneur
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 1.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
of in de sacristie van mijnheer pastoor, .


Daar is inderdaad zeker iets voor te zeggen, ook van een hoop venten die vol gezopen uit het cafe kwamen en hun vrouw dan maar eens afklopten.

trouwens vroeger heerste daar ook een groter taboe rond en kon je als vrouw ook niet zomaar uw nood gaan klagen.
Inderdaad.

Kijk, tijden veranderen, en ik beweer helemaal niet dat nu geen wantoestanden kunnen bestaan die vroeger minder voorkwamen (en omgekeerd ook, natuurlijk).

Maar dat generieke "vroeger was het beter"-gedoe, echt, meestal BS.
__________________
Roses are red,
roses are blue
depending on their velocity
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 11:33   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 44.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Inderdaad.

Kijk, tijden veranderen, en ik beweer helemaal niet dat nu geen wantoestanden kunnen bestaan die vroeger minder voorkwamen (en omgekeerd ook, natuurlijk).

Maar dat generieke "vroeger was het beter"-gedoe, echt, meestal BS.
Wel dient gezegd te worden dat

vrouwen nu toch echt wel meer rechten hebben.
er veel meer hulp beschikbaar is

maar er dreigt wel een nieuwe golf van onderdrukking op jullie af te komen, want eerst zijn het nog hun eigen vrouwen die niet mogen doen wat ze willen, maar voor ge het weet wordt ge even hard onderdrukt en dat kan de bedoeling niet zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 06:38   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Inderdaad.

Kijk, tijden veranderen, en ik beweer helemaal niet dat nu geen wantoestanden kunnen bestaan die vroeger minder voorkwamen (en omgekeerd ook, natuurlijk).

Maar dat generieke "vroeger was het beter"-gedoe, echt, meestal BS.
Er werd niet gezegd dat het beter is, maar deze feiten niet cultureel bij ons horen en veel minder voorkwamen dan vandaag. En die feiten spelen vaker bij Arabische volbloeden dan Vlaamse knapen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 06:45   #48
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Dus ge kunt naar Ali B zijn ouders wijzen. Terwijl politiek correct opvoeden en ze als schapen aan de wolven serveren...
Of ge kunt dat gewoon eerlijk meegeven en zeggen dat er culturen bestaan die spuwen op hen als blanke en vrouw.
En tegelijk meegeven dat hun eigen cultuur ze daar al lang niet meer tegen beschermt omdat ze liever politiek correct is en zelf is beginnen azen op seksualiteit van kinderen.
Zelfs beelden bewerkt om blankenhaat te voeden en rellen op te starten waarin mensen sterven en geterroriseerd worden.

Bereid hen voor op de ECHTE wereld die komt, niet de nieuwe wereld die deze omvolkende fascisten probeerden te bekomen.
Onthoud altijd: zonder omvolking van die globalisten/derde rijkers, was er geen Ali B en konden onze kinderen nog veilig uitgaan met oudejaar.

Een vijandsbeeld meegeven, waarin je uw eigen cultuur tot vijand doopt: dat heeft gevolgen he mensen.
Ge kunt spuwen op uw verleden zoveel ge wilt, maar zij leverden ons tenminste een veilig en welvarend continent af. Wij leveren onze kinderen het equivalent van een derde rijk af. Alleen Hitlerfiguren zouden Europa massaal overspoelen met islamitische figuren, christenhaat in hand werken en kinderen gebruiken voor experimentele vaccins en eugenetica. DING DONG!!!
Ge zou beter wat meer op den Duits (en haar collaborateurs) dan op België afgeven dunkt mij!!!!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 juni 2024 om 07:07.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2024, 23:18   #49
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hadden de aangeklaagden hun taak als man goed vervuld en de aanklagende dame(s) wel bevredigd zoals het hoorde, was er geen vuiltje aan de lucht.
Op welk vlak, op dat moment of ter bevordering van hun carrière, en voor een deel zijn ze ook wel schuldig.
Ze hebben er volop gebruik en misbruik van gemaakt, maar vertel mij niet, dat niemand van hen toentertijd hoopten dat hun carrière er baat bij had.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blijkbaar niet dus.

Op die manier gezien... Ocharme, die arme jongens wisten het echt niet dat niet alle meisjes uit te delen zijn alsof het zakken chips zijn.
U haalt er nu wel extremen uit, los van hun steeds verder vertekend beeld van de werkelijkheid, kunnen allicht enkele zaken hen oprecht hebben verbaasd.
Ethisch en moreel waren ze altijd fout, meiden bevoordelen of juist benadelen op basis van of ze wel of niet met je naar bed gaan. Eenmaal op dat pad, kwam Ali er wel ontluisterend uit. En bij een eventuele scheiding hoop ik dat zijn vrouw, deze trouwe man en toegewijde vader helemaal uitkleed, huichelaar die therapie nodig heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat maakt het beter.
U trekt het uit mijn verband en plaats het in een frame, dit maakt het juist erger.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2024, 07:23   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ethisch en moreel waren ze altijd fout, meiden bevoordelen of juist benadelen op basis van of ze wel of niet met je naar bed gaan.
Het gerechtelijk onderzoek heeft jaren geduurd. Is er bewezen dat er meisjes voordeel hebben gehaald door met iemand naar bed te gaan ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 12:23   #51
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
onderwerp
Victimblaming: waarom een 'ja maar...'-reactie nooit de juiste is (Ali B)
't Is comedy maar wel nagels met koppen...

Bill Burr "No means no!!"
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be