![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#31181 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Subietekes currysoep, hamburger met pepersaus, wortelsalade en frietjes.
|
|
|
|
|
|
#31182 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is tijd een lange periode op koekjes en kraantjeswater te leven.
Dierbaren krijgen de voedselpiramide, maar ik ga nog eens besparen op mezelf. Niet door vasten maar met koekjes. Onder de 2 euro per dag aan mezelf.
|
|
|
#31183 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Kalfsblanquette met champignons, worteltjes en kroketjes.
|
|
|
|
|
|
#31184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Intussen opnieuw bloed laten prikken . Mijn huisarts belde mij vrijdag: "Amai NN, ongelooflijk hoe goed alle waarden gezakt zijn. Geen sprake meer van pre-diabetes en uw cholesterol staat terug op de normale waarde". Ik ben ZO blij nu! Ik ga zeker verder doen met mijn 1,5kg groenten per dag! |
|
|
|
|
|
|
#31185 |
|
Europees Commissaris
|
en geen mayo ?
|
|
|
#31186 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#31187 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb een half uur geleden ongeveer 700 g rauwe groenten gegeten;
- spinazieblaadjes - tomaten - rauwe witloof aangevuld met stukjes kippenwit. Deze avond: - prinsessenbonen - komkommerschijfjes - tomaten aangevuld met garnalen en zalm. |
|
|
|
|
|
#31188 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Goe bezig NN.
|
|
|
|
|
|
#31189 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Deze noen wast kabeljauwfilet met tartaar, tomatenslaatje, gekookte aardappelen.
|
|
|
|
|
|
#31190 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Een glas vitaminen
|
|
|
|
|
|
#31191 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Kipgyros, witloofsla met radijsjes, aardappelen.
|
|
|
|
|
|
#31192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is dat iets wat je op lange termijn vol kan houden? Mij lijkt dat echt wel heeeeel veel. Ik kocht gisteren ('t moest rap gaan) een zakje van 300 gr gemengde sla, 250 gr geraspte wortelen, een bussel lente-ui, ongeveer 200gr tomaten en mengde dat tot een slaatje dat we bij een panini aten. Met mayonaise dan nog. Of pesto. Maar dan wel met 3 man. En dan bleef er nog genoeg sla over om er vandaag nog eens met 2 man van te eten. En dan bleef er nog over. En die hoeveelheid zou ik dus twee keer, op mijn eentje, op 1 dag op moeten eten???? En de dag erna weer, en de dag erna weer, en de dag erna.... Respect NieuwNoors, ik denk dat ik het niet zou kunnen. Ik ben dan ook blij dat ik mijn cholesterol terug op een normaal peil kreeg door gewoon te stoppen met iedere avond 5 boterhammen met choco in mijn kas te slagen...
|
|
|
|
#31193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vleesbrood met pasta en tomatensaus. En ook nog dit: https://www.vivino.com/BE/nl/nostre-...lia/w/12067585
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#31194 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Serieuze vraag:
Stel ge eet weken aan een stuk weinig, maar ge voelt dat fysiek amper: is dat dan teken dat ge toch nog genoeg eet? Want ik zou bijvoorbeeld gerust kunnen overleven op wat fruit, groenten en een paar boterhammen. En dan kan ik ook 10x meer geld opzij zetten. Ik ben al die veranderingen, prijswijzingen en gewoon winkelen in het algemeen beu. Ik ervaar meer rust in deze eetgewoontes.
|
|
|
#31195 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik eet soms ook een week (of twee) veel minder dan 'normaal'. Sommige dagen eet ik maar 2 boterhammen op een dag. Maar waar je volgens mij wel rekening mee moet houden is dat je lichaam dat nadien wil 'inhalen'. Soms eet ik dagen bijna niets, om dan een paar dagen later me 's avonds voor de tv met vanalles en nog wat vol te proppen. Dus volgens mij best 'gewoon' eten al is het natuurlijk moeilijk om uit te maken wat 'normaal eten' is eh?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 juni 2024 om 19:06. |
|
|
|
|
|
|
#31196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik denk niet dat ik nog "traditioneel" ga leven, zo elke dag koken en 3x eten, bweik. Ik zoek eigenlijk zo een vast "koekske" te maken waar ge ineens alles mee binnen hebt. Super praktisch. En dan 5 linnen gewaden in de kast, allemaal dezelfde: en mijn leven is compleet vereenvoudigd.
|
|
|
|
#31197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al moet ik natuurlijk rekening houden met de rest van het gezin. Die hebben na een dag werken wel zin in een fatsoenlijk maal en dat kan ik best begrijpen. Dus eet ik ook gewoon mee. Maar 's morgens en 's middag eet ik ook enkel als ik honger heb. De ene dag wel, de andere dag niet. Wat ik wel merk is dat als ik 's morgens en 's middag iets eet (al is het maar 1 boterham bv) ik voor de rest van de dag ook veel 'normaler' eet. Het ideale is dus voor mij persoonlijk dus wel degelijk drie keer per dag eten maar dat komt er niet altijd van.
|
|
|
|
#31198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar nu winkel ik niet eens meer. Als ze in de winkel nog maar een rayon veranderen, kom ik daar alleen nog als het nodig is. Ze hangen dikwijls niet eens een briefke waar de artikelen nu te vinden zijn. Grrrr Of gewoon soms helemaal niets eten. Gebeurt ook. Zolang we den dag maar doorkomen he. Dag tot dag tot de dood.
|
|
|
|
#31199 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Straks gepaneerde visfilet met kaas, erwtjes, aardappelen.
|
|
|
|
|
|
#31200 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Caesar's salad en een glas negroamaro di Puglia.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|