Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2024, 09:00   #101
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Jan interpreteerde dat als "mensen liquideren".
Wat ook zo is, maar niet hun initiele bedoeling.
Er was wereldwijd miljarden in geïnvesteerd, die fascisten zijn de enige die beter uit de pandemie kwamen.
Spijtig dat er zo weinig zotten zijn die hen tonen dat tijd en bekering tot God essentieler had geweest. Moge de volgende Jurgen iets discreter zijn. Zodat de volgende mediageile clown die roem op kap van doden via leugens komt zoeken een gewaarschuwd man is.

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juni 2024 om 09:08.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2024, 09:11   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Jan interpreteerde dat als "mensen liquideren".
U bent eraan voor de moeite, want CUFI behoort tot de groep mensen die het complotnarratief rond coronavaccinatie klakkeloos gelooft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat ook zo is, maar niet hun initiele bedoeling.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2024, 09:13   #103
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bent eraan voor de moeite, want CUFI behoort tot de groep mensen die het complotnarratief rond coronavaccinatie klakkeloos gelooft.
Gij zult geen valse getuigenis afleggen.
Wat geloof ik van welk narratief? Bent u eerlijk of liegt u?

Ik verwonder mij erover dat u zich zo snel afwendt van Hem die u in de genade van Christus geroepen heeft, naar een ander evangelie.

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juni 2024 om 09:22. Reden: Not my words
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2024, 09:52   #104
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Door de dodentol tussen gevancineerde en niet gevacnineerde te vergelijken.

Wetenschap weet je wel?

Ik zou zeggen "snap je" maar gezien al de onzin die je uitkraamt dank ik dat dat teveel gevraagd is.
"gevancineerde en niet gevacnineerde"? En "dank" je?
Begin eerst maar eens correct te schrijven maar gelukkig snap ik wel wat je bedoelt met dat gewauwel....

Je zou beter leren lezen voor je uit je nek kletst.....amai, zeg....zelfs in hoofdletters dringt het niet door...
Nog es een poging:
Door WELKE VERSCHILLEN bewijs je dat vaccinaties mensenlevens ZOU gered hebben?
Dat gaat dan over de levens van gevaccineerden die gered zouden zijn voordat ze gevaccineerd werden ..

En gij kunt nooit bewijzen dat gevaccineerden toen ze nog ongevaccineerd waren - dus vóór hun vaccinatie - zouden overleden zijn.
Waarom niet?
Omdat ze nog leefden toen ze wel gevaccineerd werden en dus ook niet meer ONgevaccineerd waren....
Dat is logica, feit en wetenschap.
Maw: niemand kan bewijzen dat gevaccineerden als ongevaccineerden gered werden omdat ze....gevaccineerd zijn.
Er kan wel bewezen worden dat gevaccineerden overlijden omdat ze gevaccineerd werden.
En ongevaccineerden?
Die lopen geen risico om te overlijden door (bijwerkingen van) vaccinatie omdat ze niet gevaccineerd werden...poepsimpel toch..
Is het zo wat duidelijker?
Realiteit, logica, wetenschap, feiten en...ook nog kunnen lezen.
Oud 2 juli 2024, 08:24   #105
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Goed, de wetenschap lijkt er wel eens mee te zijn dat de lockdowns de immuniteit hebben aangetast, vooral dan van kinderen die sindsdien een piek aan ziektes te verwerken hebben gekregen. Doordat we minder aan virussen en bacteriën zijn blootgesteld verliezen we dus een stukje bescherming die we anders wel zouden gehad hebben.

Maar, wetenschappers zeggen dat het niet langdurig zal zijn omdat de volwassenen en kinderen ondertussen wel worden blootgesteld aan die ziektekiemen. Dus, de gevolgen van de lockdown zullen niet langdurig zijn omdat er geen lockdown meer is, dat is wetenschap voor je.

Kinderen gaan niet dood aan COVID dus de lockdown was niet om hen te beschermen, maar ze dragen er wel de nadelen van. Minder scholing, psychologisch en een aanslag op hun immuniteit. Proficiat beste wetenschappers en politiekers!

https://www.livescience.com/health/v...tems-long-term

However, some concerns have been raised about the potential impact of these actions on children's immune systems, and namely, kids' ability to fight infections. But did COVID "lockdowns" and other pandemic-related restrictions actually stunt kids' immune systems?

On that front, parents should not fear, experts told Live Science. Social distancing did not permanently stunt children's immune systems. Rather, it just delayed young children's exposure to various germs.

"During the COVID lockdown, our children were exposed to far fewer pathogens than they typically are in a normal year," Dr. Sarah Nicholas, an assistant professor of pediatrics-allergy and immunology at Baylor College of Medicine in Texas, told Live Science.

Examples of common respiratory viruses that children may be exposed to include respiratory syncytial virus (RSV); the flu, or influenza; and human metapneumovirus, as well as various viruses that cause the common cold. After such an infection, the body builds up its immune defenses so that it can tackle these pathogens if it encounters the same ones again.

Social distancing reduced not only the spread of COVID-19 but also that of other respiratory viruses, which tend to spread in similar ways.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 2 juli 2024 om 08:32.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2024, 09:01   #106
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En U behoort tot de groep mensen die gelooft dat het de taak van de overheid is om ons op te sluiten, te sluieren, en ons te onderwerpen aan medische experimentatie om ons te beschermen van een iets ergere snotvalling.

Nogal wiedes dat men in zoiets een complot ziet, ter meerdere eer en glorie van supra-nationale gezondheidsinstellingen en de medische industrie.
Oud 2 juli 2024, 09:12   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
En U behoort tot de groep mensen die gelooft dat het de taak van de overheid is om ons op te sluiten, te sluieren, en ons te onderwerpen aan medische experimentatie om ons te beschermen van een iets ergere snotvalling.
Vaccinatie was vrijwillig. Daarom ook kon ik de keuze maken om me niet te laten vaccineren. U ook. Uw narratief staat dus in schril contrast met de eigenlijke werkelijkheid.
Oud 2 juli 2024, 09:24   #108
gunter5148

Standaard

Citaat:
Vaccinatie was vrijwillig. Daarom ook kon ik de keuze maken om me niet te laten vaccineren. U ook. Uw narratief staat dus in schril contrast met de eigenlijke werkelijkheid.
Er was niets vrijwilligs. Alles was ofwel dwang, ofwel chantage.
Vraag maar aan hen die niet mochten werken zonder vax. Of niet mochten reizen zonder vax. Of niet naar de winkel mochten zonder sluier.
Of niet naar de begrafenis mochten van de bomma die opgesloten zat in het WZC en daar overleed.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 2 juli 2024 om 09:27.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2024, 10:08   #109
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De werkelijkheid?
Daarom mocht je niet reizen
Daarom werd je als anti-vaxxer en wappie gebasht
Daarom kreeg je geen CST
Daarom werd je ook uitgesloten van het openbare leven
Zo dwingend was je vrijwillige keuze, wappie.
Oud 2 juli 2024, 10:14   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was niets vrijwilligs. Alles was ofwel dwang, ofwel chantage.
Vraag maar aan hen die niet mochten werken zonder vax. Of niet mochten reizen zonder vax. Of niet naar de winkel mochten zonder sluier.
Of niet naar de begrafenis mochten van de bomma die opgesloten zat in het WZC en daar overleed.
Nooit ontkend dat er sociale druk was, maar de vrijheid zelf was nooit in gevaar. Daarom ook kon ik ongevaccineerd blijven en werd ik in niets daartoe gedwongen. Daar ging het uiteindelijk over; niet over andere maatregelen als bijvoorbeeld mondmaskerplicht of de - inderdaad - problematische insnoering van de WZC's.
Oud 2 juli 2024, 10:16   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De werkelijkheid?
Daarom mocht je niet reizen
Daarom werd je als anti-vaxxer en wappie gebasht
Daarom kreeg je geen CST
Daarom werd je ook uitgesloten van het openbare leven
Zo dwingend was je vrijwillige keuze, wappie.
Ja, mijn vrijwillige keuze was en bleef vrijwillig. Er heeft op geen enkel ogenblik enige politie aan de deur gestaan om me mee te nemen en me dwangmatig te vaccineren. Niet gebeurd. Ik bleef op dat vlak alle vrijheid behouden. CST kreeg ik, nadat ik besmet was geraakt. Van welk "openbaar leven" ik werd uitgesloten, is me niet duidelijk. Net als iedereen kon ik naar de winkel, kon naar buiten, kon overeenkomstig de toen geldende afspraken met anderen afspreken, enzovoort.
Oud 2 juli 2024, 10:25   #112
gunter5148

Standaard

Citaat:
Nooit ontkend dat er sociale druk was, maar de vrijheid zelf was nooit in gevaar. Daarom ook kon ik ongevaccineerd blijven en werd ik in niets daartoe gedwongen. Daar ging het uiteindelijk over; niet over andere maatregelen als bijvoorbeeld mondmaskerplicht of de - inderdaad - problematische insnoering van de WZC's.
Last van je stockholmsyndroom?
Oud 2 juli 2024, 10:25   #113
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja, mijn vrijwillige keuze was en bleef vrijwillig. Er heeft op geen enkel ogenblik enige politie aan de deur gestaan om me mee te nemen en me dwangmatig te vaccineren. Niet gebeurd. Ik bleef op dat vlak alle vrijheid behouden. CST kreeg ik, nadat ik besmet was geraakt. Van welk "openbaar leven" ik werd uitgesloten, is me niet duidelijk. Net als iedereen kon ik naar de winkel, kon naar buiten, kon overeenkomstig de toen geldende afspraken met anderen afspreken, enzovoort.
"afspraken."

Jaja, Jan. "afspraken."
Oud 2 juli 2024, 10:35   #114
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kent jantje niet, net zomin als indirecte dwang, hij is nochtans niet gevaxt, dat beweert hij toch.
Oud 2 juli 2024, 10:52   #115
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat kent jantje niet, net zomin als indirecte dwang, hij is nochtans niet gevaxt, dat beweert hij toch.
tja, qua dat laatste, goed voor hem zou ik zeggen. He dodged a bullit there....

Maar de cognitieve dissonantie, dat je de periode startend met de "lock-down" kan benoemen als "vrij" (of tenminste beperkt "gevangen"), is stuitend.

De gehele gitzwarte periode is op dit eigenste forum, van de eerste tot de laatste dag, met ontelbare posts beschreven.

En dan toch doen net alsof er weinig aan het handje was....
Oud 2 juli 2024, 11:37   #116
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moet zoiets zijn, een andere verklaring heb ik ook niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 13:19   #117
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jij hier "sociale druk" noemt was dat helemaal niet. Het was botte dwang door regime. Zonder hun CoronaSafeTicket werd je entree geweigerd, ontslagen, op reis gaan verboten, en meer van dat minder fraais;
Net zo "sociale afstand", "sociale bubbel" en meer dergelijke dwangverdoezelende woorden.
Die waren het tegendeel van sociaal - zijn: apartheidspolitiek, mensen uit elkaar drijven.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 13:41   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat jij hier "sociale druk" noemt was dat helemaal niet. Het was botte dwang door regime. Zonder hun CoronaSafeTicket werd je entree geweigerd, ontslagen, op reis gaan verboten, en meer van dat minder fraais;
Net zo "sociale afstand", "sociale bubbel" en meer dergelijke dwangverdoezelende woorden.
Die waren het tegendeel van sociaal - zijn: apartheidspolitiek, mensen uit elkaar drijven.
U gooit een beetje alles door elkaar, want er waren de bewarende maatregelen enerzijds en de vrijheid tot vaccinatie anderzijds. Ik kon ongevaccineerd blijven, net omdat er niet geraakt werd aan die vrijheid. Op geen enkel moment moest ik daarvoor ondergronds gaan; ik werd niet ontslagen; ik kreeg geen politie aan de deur, werd niet opgepakt of in de gevangenis gestopt omwille van het feit dat ik me niet liet vaccineren.
Oud 7 juli 2024, 14:14   #119
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, qua dat laatste, goed voor hem zou ik zeggen. He dodged a bullit there....

Maar de cognitieve dissonantie, dat je de periode startend met de "lock-down" kan benoemen als "vrij" (of tenminste beperkt "gevangen"), is stuitend.

De gehele gitzwarte periode is op dit eigenste forum, van de eerste tot de laatste dag, met ontelbare posts beschreven.

En dan toch doen net alsof er weinig aan het handje was....
Ik ben achteraf gezien eigenlijk blij dat ik de aankondiging van de lockdown niet had gezien, waardoor de eropvolgende vrijdagnamiddag door de totale verrassing een eerst verwonderlijke en een uur later verbijsterende ervaring werd, die zo in mijn geheugen is blijven hangen.
Normaal is een Aldi op die dag en uur een megadrukke bedoening. Je moet je dan eens pogen mijn verbazing in te beelden, toen ik mijn normaal bezochte filiaal binnenkwam en de meeste rekken leeg bleken, en enkel nog van duurste producten (zoals Klaaskoeken) enkele verpakkingen in hun rek hadden, de winkel enkel nog personeel en een paar klanten.
Maar ik stond er op dat moment niet verder bij stil. Ik moest brood hebben voor tweekend en dat was het. Paar honderd meter verder een Colruyt. Zelfde scenario. Ook enkel nog Klaaskoeken (van brood dan), maar minder leeg dan het Aldi filiaal, dus mijn gedachten gingen toen niet verder dan verdomme ook geen brood.
Ik rij elke dag na twerk echter ook naar stad, zo een 25 km vanwaar ik werk.
Normaal echter poogde ik winkelen daar te mijden wegens langer wachten, maar twas dat of niks.
Daar aangekomen, eerste supermarkt op het traject een Colruyt. Toen pas kreeg ik door dat er iets in de wereld aan de gang was, want 25 km tussen winkels is geen lokaal fenomeen meer. Een massa, op de gelijkgrondse parking werkelijk een drom volk, dat zich raar jachtig gedroeg, met koppels die elkaar afgemeten kort aanspraken. De drom maakte dat ik niet eens poogde binnen te komen, dus na te hebben gestaard en eindelijk door te hebben gekregen dat er werkelijk iets aan de hand was, terug weg op de velo, volgende poging (eten gaat voor alles) een Aldi aan de andere kant van de binnenring. En daar, pas daar, viel mijn mond letterlijk open. Met mijn velo de hoek voorbij, de inkom en hele voorkant van de parking van het filiaal leek wel gevandaliseerd. Overal kapotte verpakkingen, inhoud uitgestrooid. Ik moest bijna waden naar binnen. Daar precies datzelfde. Kapotte pakken bloem met tussen hopen poeder, gebroken glas, er zat zelfs een winkelkar "gejamd" tussen twee rekken speciale/eenmalige aanbiedingen, het traliewerk gebogen.
Daar evenmin nog nauwelijks volk - allicht omdat de rekken al kaal waren en je dat al van buiten kon zien, in tegenstelling tot Colruyt, dat op verdieping zit.
Aan de kassa vond ik nog 1 brood, waarschijnlijk in tgedrang verloren en niet opgemerkt. En toen ik de kassa passeerde vroeg ik de kassierster wat er aan de hand was, en werd kennis gegeven van de lockdown wegens virus.
Pas een eind verder, terug naar huis, want ik had het toen goed gehad, 2 uur tijd verloren aan winkelen voor 1 brood, en een halfuur later, op mijn velo, besefte ik de eerste tegenstrijdigheid van de vele die later nog zouden blijken: de lockdown zogezegd bedoeld om verspreiding van het virus tegen te gaan, echter net het omgekeerde, zorgende voor hamsteren, dat is, drommen mensen die over elkaars voeten lopen om voorraad in te slaan om tekort, niet virus, te voorkomen. Wat ze later een "superspreading event" noemden. Een feestje FOEI.

De dagen en weken en maanden erop, het steeds verregaandere van het MOETEN, zoals een winkelkar moeten pakken om binnen te mogen - in wachtrijen moeten aanschuiven om gerantsoeneerde aantallen te kopen, winkelpersoneel dat een masker moest dragen, daarna ook klanten / werkenden, het bannen van autogebruik, de overvolle fietspaden, het op de autobaan moeten rijden in de weg van de auto's, wegens fietspad gereserveerd voor voetgangers, quasi leeg daar weinig mensen lange afstanden wandelen, ene baandeel bomvol, ander baandeel leeg, dan chauffeurs tot zelfs fietsers die met een masker moesten rijden, met als hoogtepunt triest beeld in het najaar, een rij van dozijnen mensen die in de koude wind buiten voor een dorpswinkel moesten aanschuiven omdat er maar 2 tegelijk binnen mochten. Het leek wel een oorlogsscenario van platbombardementen en schaarste.

En toen de massaspuitingen, even lelijk als voorgaande. Pas ergens oktober 2021 gaven ze hun maskerdwang op want niet meer uit te leggen zonder als klojos te worden herkend.
Enkele maanden later hadden ze hun volgende uitleg, Oekraine begot, waar toen niemand hier 1 stad van kende. Rusland werd hun volgende als Gemeenschappelijke Vyand gepropagandeerde bedreiging van 't volk.
Putin valt aan. Nooit meer zoals het was. De wereld na Putin. Intussen dat laatste al letterlijk hier ergens tegengekomen.
Intussen bleek hetzelfde als bij hun virus.
Oud 7 juli 2024, 14:26   #120
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gooit een beetje alles door elkaar
Ehnee, ik leg alles NAAST elkaar, en trek conclusies.
Citaat:
, want er waren de bewarende maatregelen enerzijds en de vrijheid tot vaccinatie anderzijds. Ik kon ongevaccineerd blijven, net omdat er niet geraakt werd aan die vrijheid. Op geen enkel moment moest ik daarvoor ondergronds gaan; ik werd niet ontslagen; ik kreeg geen politie aan de deur, werd niet opgepakt of in de gevangenis gestopt omwille van het feit dat ik me niet liet vaccineren.
Van vrijheid naar "die vrijheid".
Het staat je vrij in je broek te plassen.
Ik ga je niet straffen.
Vrijheid is niemand die je tot dit en dat dwingt.
Dat is niet wat we waar namen.
Gedwongen een winkelkar te pakken.
Gedwongen aanschuiven in wachtrij.
Gedwongen 149,99 cm afstand houden tot andere mensen.
Gedwongen je te laten inspuiten.
Ja dwang, want niet doen = straf.
Er zijn mensen ontslagen geweest.
Er zijn mensen opgepakt geweest.
Er zijn mensen in 't cachot gestoken.
Omdat ze zich verzetten, in de mate dat het regime als "teveel" markeerde.
Als jij je niet liet vaccineren, en jij mocht gaan waar jij wilde, dan is dat geweest omdat je niet ging naar de VERBOTEN plekken op de VERBOTEN uren.
Ja, nachtklokken. Jij marsjeerde Braaf in de Pas. Voooorwaaarts Marsj 1 2 1 2.
Een gedwongen gesloten winkel is ook een VERBOTEN plek hee.
Pogen gaan, foei overtreden, is dan zelfs niet eens aan de orde.

Ik draafde niet mee in dat Nieuwe Normaal.
Jij blijkbaar wel.
Maar dat is niet mijn probleem hee!
Ik heb er geen probleem mee dat lieden dit en dat doen, als ik er geen last van heb. Van mij mag iemand zich 100 keer laten inspuiten, en dat doen om anderen een CoronaVeiligTicket te verkopen. Enkel mijn lachspieren worden dan belast.

Laatst gewijzigd door Erw : 7 juli 2024 om 14:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be