Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2024, 13:17   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Naast de kwestie reageren zoals gij doet door nood/nepmaatregelen te vergelijken met snelheidsbeperkingen....

Gij zijt goed het noorden en een vijs kwijt als gij vindt dat er niet aan je vrijheid geraakt wordt als je niet mag reizen omdat je een medische handeling mag weigeren.
Het braaksel vliegt weer in het rond...

Er werd inderdaad niet aan onze fundamentele vrijheid geraakt. Wie zich niet wenste te vaccineren, kon dat. Dat we er dan bepaalde ongemakken bij moesten nemen, klopt. Iedereen met een beetje kennis van zaken, wist evenwel al snel al die randmaatregelen vroeg of laat zouden afgebouwd worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2024, 13:23   #142
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat had niets met gevaccineerd-zijn te maken. Wel met het hebben van een CST. Als ongevaccineerde had ik zo'n CST en vertrok in de maand juli met het gezin naar onze familie in Oostenrijk.
Zoals gezegd, jij zat in het systeem. Iedereen gelijk, maar de ene is wat gelijker dan een ander. Je was even ‘gevaarlijk’ als andere niet-gevaccineerden.

Deze Hollandse politieker zei het onbedoeld met de nagel op de kop. Meer vrijheid voor de ene = minder vrijheid voor de andere.

De Jonge: ‘Geen indirecte vaccinatieplicht, wél mogelijk meer vrijheid voor gevaccineerden

https://www.ad.nl/politiek/de-jonge-...rden~a0de8b86/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2024, 13:27   #143
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er werd inderdaad niet aan onze fundamentele vrijheid geraakt. Wie zich niet wenste te vaccineren, kon dat. Dat we er dan bepaalde ongemakken bij moesten nemen, klopt. Iedereen met een beetje kennis van zaken, wist evenwel al snel al die randmaatregelen vroeg of laat zouden afgebouwd worden.
Ik mocht het land niet uit of in, mocht geen contact maken met groepen mensen, mocht mijn tante in het rusthuis niet bezoeken.

Zijn dat geen fundamentele vrijheden dan? Je beseft nog steeds niet wat ze ons 2 jaar hebben aangedaan.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 8 juli 2024 om 13:27.
Oud 8 juli 2024, 13:37   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik mocht het land niet uit of in, mocht geen contact maken met groepen mensen, mocht mijn tante in het rusthuis niet bezoeken.

Zijn dat geen fundamentele vrijheden dan? Je beseft nog steeds niet wat ze ons 2 jaar hebben aangedaan.

.
Nogmaals: u zit nog steeds in de verkeerde hoek. Op geen enkel moment heb ik hier beweerd dat er geen sociale dwang werd uitgeoefend om je te laten vaccineren. Wel, dat, als puntje bij paaltje kwam, iedereen zijn soevereiniteit over zijn lichaam kon bewaren daar de overheid de vrijheid op dat vlak onaangetast liet. Er is in België nooit overwogen om in die richting stappen te zetten. Ook niet in onze buurland. Dat is slechts in één Europees land overwogen: Oostenrijk.
Oud 8 juli 2024, 13:38   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd, jij zat in het systeem. Iedereen gelijk, maar de ene is wat gelijker dan een ander. Je was even ‘gevaarlijk’ als andere niet-gevaccineerden.
Hoezo?

In welk systeem zou ik dan wel gezeten hebben waar u blijkbaar niet in gezeten heeft?
Oud 8 juli 2024, 13:44   #146
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: u zit nog steeds in de verkeerde hoek. Op geen enkel moment heb ik hier beweerd dat er geen sociale dwang werd uitgeoefend om je te laten vaccineren. Wel, dat, als puntje bij paaltje kwam, iedereen zijn soevereiniteit over zijn lichaam kon bewaren daar de overheid de vrijheid op dat vlak onaangetast liet. Er is in België nooit overwogen om in die richting stappen te zetten. Ook niet in onze buurland. Dat is slechts in één Europees land overwogen: Oostenrijk.
Ja, de lichamelijke vrijheid om te prikken werd inderdaad niet direct aangetast, daarom noemen we het ook een ‘indirecte dwang’.

Een indirecte vrijheidsbeperking is nog steeds een vrijheidsbeperking. Die CST was als een enkelband, het beperkt je vrijheid als straf omdat je iets niet hebt willen doen. Je mag dat nu nog omdraaien zoveel je wil maar het is wat het is.
Oud 8 juli 2024, 13:46   #147
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat was jouw braaksel, hé.

Ah, de schending van ons fundamenteel en grondwettelijk recht om te gaan en staan waar we willen en te reizen naar waar en wanneer we willen, dat noemt gij "bepaalde ongemakken" en "randmaatregelen"?
Onze fundamentele vrijheid en rechten werd dus wel degelijk geraakt door die "bepaalde ongemakken" want je mocht niet reizen.

Die randmaatregelen zouden vroeg of laat snel afgebouwd worden???
Hoe was het weer? In maart 2020: de noodmaatregelen zijn maar TIJDELIJK....duh.....vuile leugenaars, de hypocrieten hebben ons er jaren mee gepest en voor wat? Voor een banale GRIEP en vaccinatiewinst met doden.
En neen, die randmaatregelen zijn enkel in een vage pandemie wet gegoten met nog meer controle door verregaande "randmaatregelen" bij de volgende virushoax die ze enkel nog wappies kunnen wijsmaken die geloven dat dwang een vrije keuze is tot je wordt opgesloten.
Oud 8 juli 2024, 14:05   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, de lichamelijke vrijheid om te prikken werd inderdaad niet direct aangetast, daarom noemen we het ook een ‘indirecte dwang’.

Een indirecte vrijheidsbeperking is nog steeds een vrijheidsbeperking. Die CST was als een enkelband, het beperkt je vrijheid als straf omdat je iets niet hebt willen doen. Je mag dat nu nog omdraaien zoveel je wil maar het is wat het is.
U snapt het dus nog altijd niet. Ik herhaal: "Wie niet gevaccineerd wou worden, kon dat recht uitoefenen. Die vrijheid werd gegarandeerd."

Dat is nu eenmaal het punt dat ik al van in het begin stel. Niet dat er geen sociale dwang was. Niet dat er geen maatregelen waren die mensen aanzetten tot vaccinatie.

'n Heel belangrijk onderscheid.
Oud 8 juli 2024, 14:30   #149
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U snapt het dus nog altijd niet. Ik herhaal: "Wie niet gevaccineerd wou worden, kon dat recht uitoefenen. Die vrijheid werd gegarandeerd."

Dat is nu eenmaal het punt dat ik al van in het begin stel. Niet dat er geen sociale dwang was. Niet dat er geen maatregelen waren die mensen aanzetten tot vaccinatie.

Met dergelijke semantiek is eigenlijk alles toegelaten.
Je mag gerust iemand vermoorden, de consequentie is enkel dat je bewegingsvrijheid de komende 20 jaar enorm beperkt zal worden. Maar dat is gewoon een consequentie van je daad, geen straf ofzo.
Niemand moest zich laten vaccineren, nee, De consequentie was enkel dat je fundamentele vrijheid tot gaan en staan waar je wilt, grondig werd beperkt.
Wat is het verschil moesten ze nu gezegd hebben: "vaccinatie is wel verplicht en wie het niet doet wordt als straf uitgesloten van het sociale leven". In se hetzelfde. Men legde een kunstmatig gevolg op (onder mom van een onaangename maatregel) bij het niet voldoen aan de eis tot vaccinatie. Door wat woordjes te veranderen, verander je de essentie niet.

Een straf=een onaangenaam, kunstmatig gevolg opleggen bij het stellen van een onwenselijke handeling of het niet doen van een wenselijke handeling.
Je vermoordt iemand=je vrijheid wordt enorm beperkt voor een langere periode.
Je laat je niet vaccineren=je vrijheid tot deelname aan het openbare leven werd aanzienlijk beperkt.
Dat CST heeft alle kenmerken van een vaccinatieplicht met sanctie indien niet voldaan. Ze hebben het gewoon andere woorden gegeven.

Moest jij iemand zijn kind zien afmotten zou die u zo kunnen wijsmaken "ja maar, dat is geen kindermishandeling, dat is spartaanse opvoedkunde!" en jij "oef, dat is een hele geruststelling. Ik wilde u al bijna gaan aangeven bij Kind en Gezin!"
Oud 8 juli 2024, 14:42   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Niemand moest zich laten vaccineren, nee, De consequentie was enkel dat je fundamentele vrijheid tot gaan en staan waar je wilt, grondig werd beperkt.
Op basis van wat u hier schrijft, is het wel duidelijk dat wij toch een heel andere invulling geven aan het begrip "fundamentele vrijheid". Voor u is dat blijkbaar op café of restaurant gaan... Tja, iedereen heeft natuurlijk zo zijn prioriteiten.

Indertijd kon je in alle vrijheid op café en op restaurant gaan in de DDR. Of de mensen dat daar toen als "fundamentele vrijheid" zagen, valt nog te bezien. Waarom stond die Muur daar ook alweer?
Oud 8 juli 2024, 14:44   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat CST heeft alle kenmerken van een vaccinatieplicht met sanctie indien niet voldaan. Ze hebben het gewoon andere woorden gegeven.
Neen, want als ongevaccineerde beschikte ik over een CST. Blijkbaar weet u niet wat een CST was en onder welke voorwaarden je het allemaal kon verkrijgen. Alvast een tipje van de sluier: vaccinatie was niet de enige reden.
Oud 8 juli 2024, 15:46   #152
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu spreek je over een heel klein specifiek stukje vrijheid.

Dan zijn mensen met een enkelband om ook niet meer gestraft, je mag alleen je straat niet verlaten. Dat is bull crap en je weet het, maar goed, jij mocht naar Oostenrijk dus was het OK.
Oud 8 juli 2024, 15:48   #153
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want als ongevaccineerde beschikte ik over een CST. Blijkbaar weet u niet wat een CST was en onder welke voorwaarden je het allemaal kon verkrijgen. Alvast een tipje van de sluier: vaccinatie was niet de enige reden.
Veiligheid ook niet want je was even 'gevaarlijk' als een ongevaccineerde.
Oud 8 juli 2024, 17:33   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu spreek je over een heel klein specifiek stukje vrijheid.

Dan zijn mensen met een enkelband om ook niet meer gestraft, je mag alleen je straat niet verlaten. Dat is bull crap en je weet het, maar goed, jij mocht naar Oostenrijk dus was het OK.
Neen, ik spreek over duidelijke elementen behorend tot de fundamentele vrijheid, waaronder het meesterschap over je eigen lichaam en de rol van het geweten.

Mocht u zich iets herinneren uit wat ik in coronatijd hier allemaal heb geschreven, zou u weten dat ik geen voorstander was van bepaalde randmaatregelen. Toch hebben die niet onze fundamentele vrijheid aangetast.

Maar kijk, voor u is op café gaan blijkbaar essentiële vrijheid. In mijn ogen zijn vrije meningsuiting, vrijheid van godsdienst, vrijheid van onderwijs, enzovoort.
Oud 8 juli 2024, 18:27   #155
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik spreek over duidelijke elementen behorend tot de fundamentele vrijheid, waaronder het meesterschap over je eigen lichaam en de rol van het geweten.

Mocht u zich iets herinneren uit wat ik in coronatijd hier allemaal heb geschreven, zou u weten dat ik geen voorstander was van bepaalde randmaatregelen. Toch hebben die niet onze fundamentele vrijheid aangetast.

Maar kijk, voor u is op café gaan blijkbaar essentiële vrijheid. In mijn ogen zijn vrije meningsuiting, vrijheid van godsdienst, vrijheid van onderwijs, enzovoort.
Ik mocht het land niet in en uit, ik mocht het rusthuis niet binnen en ik mocht niet overal mee met mijn eigen kinderen. Ik noem dat fundamentele vrijheden, ja.
Oud 8 juli 2024, 18:33   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mocht het land niet in en uit, ik mocht het rusthuis niet binnen en ik mocht niet overal mee met mijn eigen kinderen. Ik noem dat fundamentele vrijheden, ja.
Bepaalde van die maatregelen golden voor iedereen, gevaccineerd als niet-gevaccineerd.

Andere maatregelen betroffen het CST, dat je ook op andere manieren kon krijgen dan alleen vaccinatie.
Oud 8 juli 2024, 18:34   #157
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bepaalde van die maatregelen golden voor iedereen, gevaccineerd als niet-gevaccineerd.

Andere maatregelen betroffen het CST, dat je ook op andere manieren kon krijgen dan alleen vaccinatie.
Ik kon die CST niet krijgen op een andere manier, maar jij wel, dus alles is OK. Ik begrijp het, geen probleem.
Oud 8 juli 2024, 18:56   #158
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gij hebt een raar gedacht over fundamentele vrijheid.
Het zelfbeschikkingsrecht om over je eigen lichaam te mogen beslissen is maar 1 van onze fundamentele rechten en vrijheden.

Het RECHT om te gaan en staan waar we willen en te reizen naar waar en wanneer we willen, behoort OOK tot de fundamentele vrijheid en nog wel tot de grondwettelijke vrijheden.
De inperking van die vrijheid - door niet meer VRIJ te mogen reizen - is wel zeker een aantasting van die essentiële vrijheid, van dat RECHT op bewegingsvrijheid dat we eerder wel hadden en dat verboden werd door de nepmaatregelen.
ALLE maatregelen hebben onze vrijheid ingeperkt en geschonden, hoe vaak gij ook nog blijft zeuren over woordjes.
Gij moet dringend de grondwet es lezen en pak er de mensenrechten van URVM en ERVM ook maar meteen bij.

En die cst? Ja, wie corona gehad heeft, kreeg ook een groen vinkje, net zoals de gevaxten tot....de volgende prikronde want wie niet gehoorzaamde en de volgende prik accepteerde, die zn cst vinkje werd dan weer ROOD.
Maar voor jou is dat dan geen dwang want je mag weigeren en rood is dan toch maar een kleurke waardoor je niet mag reizen, hé?
Oud 8 juli 2024, 19:03   #159
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
…….
En andere maatregelen golden enkel voor de ongevaccineerden, dat was dus behalve bashen en dwang ook nog pure discriminatie voor hun "vrije keuze"
Oud 8 juli 2024, 19:06   #160
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En die cst? Ja, wie corona gehad heeft, kreeg ook een groen vinkje, net zoals de gevaxten tot....de volgende prikronde want wie niet gehoorzaamde en de volgende prik accepteerde, die zn cst vinkje werd dan weer ROOD.
Inderdaad. Ik was al besmet helemaal in het begin van 2020 maar dat telde niet meer, van onze virologen was dat maar goed voor 1 van de 3 spuiten en het mocht niet langer dan een maand geleden zijn. Wetenschap op zijn zwakst, ze sloegen ernaar met de pet en hielden geen rekening met de bestaande kennis over corona virussen. Een bende sjarlatangs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be