Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2024, 10:30   #21
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het gemoedelijkere Zuiden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2024, 12:01   #22
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Belgen werken 10 jaar minder dan Nederlanders

De gemiddelde Belg werkt 34,5 jaar.

Daarmee behoort de Belgische loopbaan tot een van de kortste van heel Europa. Ter vergelijking:
  • in Frankrijk werken ze gemiddeld 36,6 jaar
  • in Duitsland werken ze gemiddeld 39,3 jaar.
  • In Nederland werken ze gemiddeld 43,2 jaar.

We werken dus bijna tien jaar minder dan onze noorderburen.
Is dit nog lang houdbaar voor de betaling van onze pensioenen?
Ik denk eerlijk gezegd van niet.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240612_92752265
En dat is prima zo. Trabakken, trabakken en nog eens trabakken, dat is de slogan van een hardvochtige NVA. Trabakken moet. Maar het moet menselijk blijven. Om die redenen ben ik dan ook voor een wat Zuiderse mentaliteit: werken en tegelijkertijd genieten. Het leven is kort.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juli 2024 om 12:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2024, 12:06   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het staatsapparaat is blijkbaar nog niet vet genoeg volgens sommige partijen, het moet nog aangevet worden.
Gewoon een vraagje: "Wat vindt u van de hoogte van het gemiddeld Belgisch pensioen? Is dat best ok voor u?"
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2024, 12:09   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mijn broer, als ex-militair mag op 56 op pensioen.... Met een volledig pensioen dat een stuk hoger ligt dan wat er voor mij is uitgerekend door de (r)overheid.
Oud 17 juli 2024, 12:29   #25
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn broer, als ex-militair mag op 56 op pensioen.... Met een volledig pensioen dat een stuk hoger ligt dan wat er voor mij is uitgerekend door de (r)overheid.
Dat zijn statuten.

Ambtenaar.
Bediende.
Arbeider.
Zelfstandige.

Voor de hardleerse, opgesloten.

Maar het klopt wel ze. Een boer die 18u per dag ploegt kent alleen zijn patattenveld. En die vindt dat prima. Die leeft om te werken.

Niet iedereen is zo..
Oud 17 juli 2024, 12:46   #26
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Een hele grote wereld... Zenne.

Gij kent alleen uw boerderij en uw boekhouding.

En soms moet je wat op de seizoenen letten.

Daarom vinden ze nooit een vrouw, bij boer zoekt vrouw.
Oud 18 juli 2024, 07:39   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gewoon een vraagje: "Wat vindt u van de hoogte van het gemiddeld Belgisch pensioen? Is dat best ok voor u?"
Het gemiddelde pensioen is goed.
Het is dan ook een gemiddelde hé.

Ik zal u eens uitleggen wat een gemiddelde is.

Persoon 1 heeft een pensioen van 7000 euro.
Persoon 2 heeft een pensioen van 1500 euro.

Gemiddeld hebben ze een pensioen van 4250 euro, niet slecht hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2024, 03:59   #28
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het gemoedelijkere Zuiden.
Of juist egoïstische Zuiden, ligt aan hoe men dit financeerd en de hoogte waar mee men dit afwentelt op hun kinderen en kleinkinderen etc. zou ook binnen redelijke grenzen moeten blijven.
Dus ook in België kijk ook over de generaties heen, en snoep niet alles op voor uw eigen nageslacht.
Oud 19 juli 2024, 10:02   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Of juist egoïstische Zuiden, ligt aan hoe men dit financeerd en de hoogte waar mee men dit afwentelt op hun kinderen en kleinkinderen etc. zou ook binnen redelijke grenzen moeten blijven.
Dus ook in België kijk ook over de generaties heen, en snoep niet alles op voor uw eigen nageslacht.
Het doet soms denken aan obesitas, die mensen hebben het eten van de volgende generatie nu ook al binnen gepropt.
Oud 20 juli 2024, 16:30   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dat is prima zo. Trabakken, trabakken en nog eens trabakken, dat is de slogan van een hardvochtige NVA. Trabakken moet. Maar het moet menselijk blijven. Om die redenen ben ik dan ook voor een wat Zuiderse mentaliteit: werken en tegelijkertijd genieten. Het leven is kort.
Uiteraard is dat prima. Maar je moet uiteraard wel zorgen dat je dat zelf kan financieren en niet verwachten dat er anderen wel wat meer zullen werken en u zullen onderhouden via de sociale zekerheid.

NVA zegt niet dat je een volle loopbaan moet hebben he. NVA zegt uiteraard wel dat dit financiële consequenties zal.hebben
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 juli 2024 om 16:31.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2024, 17:54   #31
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik ervaar België i.i.g. niet als gemoedelijk. De werkcultuur blijft toch over het algemeen het vrijst in Nederland, m.n. over de Maas. Mijn belevening wel.

P.S.: Mijn huidige baan is in Zuid-Holland weer. Ik woon wel in België op de grens.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 juli 2024 om 17:56.
Oud 20 juli 2024, 19:18   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ervaar België i.i.g. niet als gemoedelijk. De werkcultuur blijft toch over het algemeen het vrijst in Nederland, m.n. over de Maas. Mijn belevening wel.

P.S.: Mijn huidige baan is in Zuid-Holland weer. Ik woon wel in België op de grens.
U bent verkocht aan Holland. Al een tijdje overigens. Uw ziel ligt in Holland. Kortom, u bent verloren voor Belgenland. Die indruk heb ik. Geen probleem. Niemand is onvervangbaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2024 om 19:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2024, 21:42   #33
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent verkocht aan Holland. Al een tijdje overigens. Uw ziel ligt in Holland. Kortom, u bent verloren voor Belgenland. Die indruk heb ik. Geen probleem. Niemand is onvervangbaar.
Zo is het. Ik besef dat verre van iedere Vlaming zo is. Er blijft toch een band met mijn herkomst hoe die is en dat is ook prima.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 juli 2024 om 21:43.
Oud 23 juli 2024, 00:33   #34
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar had ik hier niet over, het ging over pensioenen. Zelf nooit in Belgie gewerkt, man van een nicht van mij heeft nog voor Coca Cola Benelux gewerkt, splitsing was wel logisch. Zeker op hoog niveau botsen die bedrijfsculturen, beiden met wat Duitse invloed, maar Nederland is veel Angelsaksischer.
Nu zijn ze gesplitst, maar een Nederlander of een Belg aan de top, werd wel een dingetje.
Hij zat overigens eerst bij Inbev, daar was het duidelijker, bij Coca Cola, eisten eigenlijk gewoon twee kampen België en Nederland topbanen op, dit levert niet altijd de beste mensen op.
Hier was splitsing niet slecht, Nederland werd een steeds grotere markt, groter dan België en Luxemburg samen, dus waarom nog pariteit, zeker met de sterkere Angelsaksische cultuur.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be