Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2024, 06:05   #54181
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

satiper

Citaat:
Nog een vreemde gedachtengang mijn inziens.

Enerzijds hoor je afschuwelijke bedreigingen naar het westen toe (genre 'we nuken jullie de verdoemenis in')

Ahummm...
Deze bedreigingen zijn niet erger dan het dreigen van het Westen om rechtstreeks Rusland aan te vallen.
Maar ja U vindt het natuurlijk normaal dat het Westen landen mag aanvallen, maar oh wee als dat land zich daartegen verzet.
In het geval Rusland is het simpel. Als de NAVO Rusland aanvalt of omgekeerd betekent dit totale nucleaire annihilatie. Wat begrijp je daar niet aan?
Als het Westen dat niet wil dan moeten ze Rusland niet rechtstreeks aanvallen? Ik weet het wel daarmee worden fundamentele westerse rechten geschonden waarschijnlijk volgens U want U denkt waarschijnlijk dat het Westen het goddelijke recht heeft om overal in te grijpen. Quod non.

Citaat:
Maar als we er van uit gaan dat er in het westen ook heel veel sympathie is voor P&co (zoals jij hierboven beweert).
Hoe zit dat dan?
Maakt niet uit. De nucleaire dreiging geldt langs beide kanten. En het is net die dreiging die ervoor zorgde dat de huidige crisis niet leidde tot wereldoorlog 3, en dat de koude oorlog koud bleef.

Citaat:
Worden die sympathisanten (zoals jij er oa ééntje bent) dan en passant ook maar mee verdampt met de schurkachtige westerlingen (zij die niet van P&co houden of er niet willen voor buigen – wat voor P&co mogelijks wel op het zelfde neerkomt)
Net als de sympathisanten van het Westen in China en Rusland en nog vele miljoenen andere onschuldige mensen. Moraal van het verhaal: nucleaire machten voeren best geen oorlog met elkaar want dat kan helemaal verkeerd uitpakken. Dus het Westen kan Rusland, China, etc. niet aanvallen. Straf hé, dat dit natuurlijke recht van het Westen om wereldwijd landen willekeurig aan te vallen hen ontzegd wordt. Welke onmensen zijn die Russen en Chinezen wel niet!
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 06:08   #54182
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ja, sneu voor tomm en zijn vrienden.
Hoe langer en hoe meer ze pleiten, hoe ongeloofwaardiger het wordt.
Dus dat ze nog maar wat voortdoen zeker.
Qua eye opener kan het tellen (voor wie wil zien natuurlijk )
Nee hoor, ik merk dat wat ik hier al 2 jaar zeg gewoon verkondigd wordt door de EU vertegenwoordiger Orban, en door de man die meer dan waarschijnlijk de Amerikaanse presidentsverkiezingen zal winnen.
EN door landen als China, Indië, etc. die het merendeel van de wereldbevolking vertegenwoordigen.
Want nee, het Westen is NIET de internationale gemeenschap, hoezeer ze dat ook zouden willen.
Oud 24 juli 2024, 06:10   #54183
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De werkelijkheid is natuurlijk dat het de Russische leiders geen bal kan schelen wie er sterft. Net zomin als het hen kan schelen wie er in Oekraïne sterft, en evenmin wie er in Rusland sterft.

Dacht Hitler bij zijn 9 maanden bombardementen op Britse steden aan de nazigezinden die daar woonden?
Het kan het Westen geen bal schelen dat met hun wapens een genocide aangericht wordt in Gaza, en het kon hen ook geen bal schelen dat hun illegale agressies tegen Irak, Servië, Libië, etc. voor miljoenen onschuldige slachtoffers zorgde.
Next question!
Oud 24 juli 2024, 06:13   #54184
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
moest ik Tomm zijn zou ik niet durven naar RU te gaan
de kans dat hij hier op het forum iets fout tokkelt is zodanig groot, dat hij veel kans heeft om opgepakt te worden

ah kammeradsky Tommy, kommen sie einmahl mitt, wir mussen eine weitere erklaring suchen fur ihre berichte auf Belgische Forums...
Ewel dat ze mij maar oppakken voor het verkondigen van mijn mening.
Daar geloof ik niet echt in.
Waar ik wel bang voor ben, is dat bvb. er telefoontjes gepleegd worden naar de belastingdienst en dergelijke om mij zoveel mogelijk te pesten.
Want dat is de realiteit als je durft ingaan tegen de marsorders van de westerse elite in het "vrije Westen", als je echt durft uitkomen voor je mening.
Oud 24 juli 2024, 06:26   #54185
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Voltian

Citaat:
Hoeft niet, dank u. Ik wil daar niet per se terug heen.

Ik kan niet zo goed tegen die ongelijkheid; zoals je zegt, alles is daar zo goedkoop dat zelfs een middelmatige Europeaan aanzien wordt als rijk.
Nee hoor, de gemiddelde is slim genoeg om te weten dat wij niet rijk zijn, maar dat het leven hier ontzettend duur is.
Veel Russen hebben een tijdje in het Westen doorgebracht en weten dus perfect waarover het gaat.

Ongelijkheid is overal, ook hier.
Als jij een poetsvrouw betaalt met dienstencheques, is de kans groot dat die vrouw een pak armer is dan Uzelf.

Citaat:
Daardoor krijgt ge een onbalans. Als Westerling zijt gij meestal de attractie voor de local. Net zo in Brazil, Kenya, Indonesie. Ik vind dat niet zo plezant

Liever de attractie dan de illegale economische migrant die als shit behandeld wordt, zoals het omgekeerd is.
Overigens niet langer in het geval van Russen, Rusland heeft zelf miljoenen economische migranten uit Centraal-Azië.

Overigens in Kenia, etc. word je maar als attractie behandeld als je je ook zo gedraagt. Als je om de 5 minuten "hakuna matatu" zegt, rondloopt met een smile op je gezicht, weigert het lokale openbaar vervoer te nemen, een stormloop veroorzaakt door geld uit de delen aan de straatkindjes, etc.

Citaat:
Anyway, ik zou toch nog eens naar wat andere bronnen zoeken over het aantal inwoners in Mariupol nu vs 4j geleden. Allez, als je het echt wilt weten natuurlijk; niet als je gewoon je priors bevestigd wilt zien
Zoals ik al dacht zijn de enige bronnen beschikbaar niet bepaald neutraal. Ik heb geen weet van een onafhankelijke studie, lijkt mij ook moeilijk in de gegeven omstandigheden.
Oud 24 juli 2024, 06:32   #54186
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zelfs zonder burgeroorlog, China moet maar tegen Amerika beginnen en wij staan dan alleen tegenover Rusland, Iran, Noord Korea en meer.

Kus uw geliefden vaarwel. Het zal echt wel uitmonden in oorlog... en neen we winnen deze niet.
We kunnen deze inderdaad niet winnen.
Daarom beginnen we beter GEEN oorlog tegen deze landen. Beter is om handel te drijven en diplomatie haar werk te laten doen, en vooral de westerse suprematie gedachte uit de koloniale periode te laten varen.
Oud 24 juli 2024, 06:45   #54187
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een big kaboom in de Kerch regio. In de russische Kavkaz haven is UA erin gelukt de grootste russische Ferry met een voltreffer te trakteren. Een belangrijk gegeven, gezien deze vooral diende voor transport van militair materiaal naar de bezette Krim.

Het schip was de Slavyanin. Op het youtube kanaal van Denys Davydov staan beelden van het brandende schip.
Ik weet dat U graag dood en geweld ziet, maar ik moet U teleurstellen. Het Kiev regime heeft nog steeds de Kerch brug niet kunnen raken, wel een ferry. Daarbij werden geen reizigers het slachtoffer maar wel enkele personeelsleden. Er werd immers een ferry boot geraakt die niet in functie was maar voor onderhoud aan de kant gezet werd. (en dus minder goed beschermd werd door de luchtafweer). Als U daar een orgasme van krijgt mij niet gelaten.

Ondertussen voeren de Russen dagelijks honderden bombardementen uit op cruciale infrastructuur in Oekraïne, en op Oekraïense troepen en stellingen.

Ukraine Can’t Win the War

https://time.com/6695261/ukraine-forever-war-danger/
Oud 24 juli 2024, 07:19   #54188
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor, de gemiddelde is slim genoeg om te weten dat wij niet rijk zijn, maar dat het leven hier ontzettend duur is.
.
Onze politiekers stappen rijk uit de politiek. Maar laten ons armer achter. En dat plebs blijft erop stemmen en ze nablaten.

Citaat:
We kunnen deze inderdaad niet winnen.
Daarom beginnen we beter GEEN oorlog tegen deze landen. Beter is om handel te drijven en diplomatie haar werk te laten doen, en vooral de westerse suprematie gedachte uit de koloniale periode te laten varen.
Ik vrees dat we al begonnen zijn. Diplomatie zou betekenen dat ze verlies moeten incasseren en hun ongelijk toegeven. Die wapenhandelaars en politici die aan witwaspraktijken doen, zijn ook niet gebaat met vrede.

Daarom is het beter dat Trump zou winnen. Democraten sturen moedwillig op oorlog aan.
Oud 24 juli 2024, 07:26   #54189
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een big kaboom in de Kerch regio. In de russische Kavkaz haven is UA erin gelukt de grootste russische Ferry met een voltreffer te trakteren. Een belangrijk gegeven, gezien deze vooral diende voor transport van militair materiaal naar de bezette Krim.

Het schip was de Slavyanin. Op het youtube kanaal van Denys Davydov staan beelden van het brandende schip.
sorry, link vergeten.
Bij deze rechtgezet

https://www.youtube.com/watch?v=mVt1ExDhTmQ
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 08:36   #54190
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voltian

Veel Russen hebben een tijdje in het Westen doorgebracht en weten dus perfect waarover het gaat.

Als jij een poetsvrouw betaalt met dienstencheques, is de kans groot dat die vrouw een pak armer is dan Uzelf.

Liever de attractie dan de illegale economische migrant die als shit behandeld wordt, zoals het omgekeerd is.
Overigens niet langer in het geval van Russen, Rusland heeft zelf miljoenen economische migranten uit Centraal-Azië.

Overigens in Kenia, etc. word je maar als attractie behandeld als je je ook zo gedraagt. Als je om de 5 minuten "hakuna matatu" zegt, rondloopt met een smile op je gezicht, weigert het lokale openbaar vervoer te nemen, een stormloop veroorzaakt door geld uit de delen aan de straatkindjes, etc.

Zoals ik al dacht zijn de enige bronnen beschikbaar niet bepaald neutraal. Ik heb geen weet van een onafhankelijke studie, lijkt mij ook moeilijk in de gegeven omstandigheden.
Ge doet geen moeite Tom.
Oud 24 juli 2024, 08:58   #54191
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Ugh, ik kan er niet tegen dat er weer zoveel onwaarheden inzitten dat ik wel moet reageren. Aaargh!

Tom

1. Hoeveel Russen zijn al buiten Rusland geweest en hoeveel daarvan in het Westen? “Veel”?… Versterkt nog maar eens de idee dat jouw Russische vrienden in een elitaire bubbel zitten.

2. “Het is hier duur”: ja duh, de lonen zijn hier ook een pak hoger. Dat heet koopkracht en is een indicatie voor levensstandaard. Zoek eens op hoeveel % van het inkomen een gemiddelde Rus besteedt aan een primaire behoefte als eten en vergelijk eens met BE, DE, VS,… allez komaan man, da’s basic economie. Rusland is armer, dus als jij naar daar reist dan ben jij in vgl rijk. Wsk top 5% zonder iets te doen.

3. Volgens mij geniet ge ervan om in de armere landen die je bezoekt de rijke man uit te hangen. Met geld koop je alles, inclusief een kind-vertaler. Zogezegd als liefdadigheid? I don’t buy it. Gij zijt graag een koning. Welnu, ik pas daarvoor. Dat is geen leuke vakantie. (Maar doe maar he)

Tot slot, je hebt 0 interesse om te begrijpen hoe het echt zit in Mariupol. Wsk omdat je weet dat je huidig beeld ervan niet helemaal klopt. Dat maakt het nog erger. Je WEET dat het een Russisch propaganda verhaaltje is, maar je kiest ervoor dat te geloven. Echt hopeloos

Laatst gewijzigd door Voltian : 24 juli 2024 om 08:59.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 09:46   #54192
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voltian

Dienstencheques zijn een vergiftigd geschenk: ze tellen niet mee voor het later pensioen !?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 11:58   #54193
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ge doet geen moeite Tom.
Dat valt mij ook op. Zo goed als al zijn posten van de laatste weken zijn whataboutisms. Bij elke kritiek op wat de Russen al dan niet doen, komt de repliek dat het westen dat ook doet (en nog veel erger).

Resultaat: zijn replieken zijn een nuloperatie.
Oud 24 juli 2024, 12:15   #54194
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het staat natuurlijk wel lelijk als ge propaganda uitbraakt van de fascisten van deze tijd he
Derde rijkers, globalisten, tomata, tomato
Oud 24 juli 2024, 16:48   #54195
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK dan, waar, wanneer en wat waren uw bevindingen?

Om Oekraïne te begrijpen moet je Lvov en de Karpaten aangedaan hebben, hartland van de Oekraïense cultuur en dat het anti-Russisch is is een understatement, ik werd daar zeer slecht behandeld omdat ze dachten dat ik een Rus/ Oost-Oekraïner was. Dus op den duur deed ik alsof ik geen Russisch kon en begon in het Engels. Uiteindelijk schakelden we dan toch over op het Russisch maar men was veel vriendelijker. Was er in 2008 of 2009.

Maar je moest ook steden als Mariupol, Donetsk, etc. aangedaan hebben (toen deze nog bij Oekraïne hoorden) en uiteraard de Krim.
Geen kat sprak daar Oekraïens, zowel linguïstisch als cultureel 100% Russisch. De overgrote meerderheid met wie ik sprak voelde zich geen echte Oekraïner. En ze worden door "echte Oekraïners" (uit Lviv, Kiev, etc.) ook niet als echte Oekraïners beschouwd.
gij kunt nog een beetje zeveren ventje

3% van de UKR geloven nog dat de Russen broeders zijn...
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/07/24/7467239/

weet je als je 2 jaar lang bommen achter uw kop krijgt en 2 jaar lang kogels rond uw kop hoort fluiten, en 2 jaar lang kennissen mag begraven, verdwijnt zonder veel moeite alle sympathie voor de russen.

Dus wat jij hier lijkt te propageren is dat er een grote meerderheid bestaat die russofiel is, de realiteit is gewoon na 2 jaar vechten en bommen en moord en vernieling wil je niets meer weten van die russen, kun je ze gewoon missen als kiespijn, wil je ze gewoon uitbraken

en mariopol, als de helft van de bevolking gevlucht, of gedood is, en de andere kliek gewoon onder dwang zit van de huidige soldaten, en tegelijkertijd een migratiegolf van nieuwe burgers ontstaat, kun je onmogelijk stellen dat er daar een representatief staal van de oorspronkelijke bevolking aanwezig is, je zit dus met de bevolkign die idd onder de russen willen leven, en dat is niet representatief van de oorspronkelijke bevolking die dat niet wilde

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 juli 2024 om 16:51.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 12:15   #54196
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://www.bbc.com/news/articles/cne4vl9gy2wo

Weet je nog dat de westerse pers het gebruik van drones door Kiev bejubelde waarmee ze de Russen gingen verslaan 2 jaar geleden?
Nu staan de Russen veel verder op dat vlak dan het Westen.
En ze verkopen hun wapens aan vijanden van het Westen zoals de houti s.

https://youtu.be/fiOQ3467kc0?si=jzNJZcJoh--m3dHr

2 jaar geleden was het gewoon ondenkbaar dat Iran laat staan de Houti s Israel zouden raken.
Dat zal zich alleen maar uitbreiden, en zich ook tegen West-Europa keren, met steeds meer doden en verwoesting.

Tot het Westen leert om niet langer de vijanden van Rusland en China te bewapenen.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 juli 2024 om 12:23.
Oud 25 juli 2024, 15:40   #54197
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Angry

Citaat:
https://www.bbc.com/news/articles/cne4vl9gy2wo

Weet je nog dat de westerse pers het gebruik van drones door Kiev bejubelde waarmee ze de Russen gingen verslaan 2 jaar geleden?
Nu staan de Russen veel verder op dat vlak dan het Westen.
En ze verkopen hun wapens aan vijanden van het Westen zoals de houti s.

https://youtu.be/fiOQ3467kc0?si=jzNJZcJoh--m3dHr

2 jaar geleden was.
Dat zal zich alleen m het gewoon ondenkbaar dat Iran laat staan deHouti s Israel zouden rakenaar uitbreiden, en zich ook tegen West-Europa keren, met steeds meer doden en verwoesting.

Tot het Westen leert om niet langer de vijanden van Rusland en China te bewapenen.
Reeds vanaf het begin v.d. oorlg schatte de Navo dat de oorlog minstens 3 jaar zou duren. Door een voortschrijdend inzicht doen ze er nu nog 3 jaar bij.
De Houti's houden zich nu een beetje kalm: er is een reusachtig Amerikaans vliegdekschip op weg naar die "regio".

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 15:57   #54198
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Reeds vanaf het begin v.d. oorlg schatte de Navo dat de oorlog minstens 3 jaar zou duren. Door een voortschrijdend inzicht doen ze er nu nog 3 jaar bij.
De Houti's houden zich nu een beetje kalm: er is een reusachtig Amerikaans vliegdekschip op weg naar die "regio".

Et alors? Dat vliegdekschip zelf is ook een leuk doelwit.
Mijn zegen hebben ze!

Uit welke bron heb jij vernomen dat de NAVO 2 jaar geleden voorspeld zou hebben dat de oorlog 6 jaar zou duren?

De fase dat Amerikaanse vliegdekschepen verwoest worden door Russische wapens zal een interessante fase zijn, onvermijdelijk gevolg van de huidige westerse politiek.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 juli 2024 om 16:12.
Oud 25 juli 2024, 16:06   #54199
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
gij kunt nog een beetje zeveren ventje

3% van de UKR geloven nog dat de Russen broeders zijn...
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/07/24/7467239/

weet je als je 2 jaar lang bommen achter uw kop krijgt en 2 jaar lang kogels rond uw kop hoort fluiten, en 2 jaar lang kennissen mag begraven, verdwijnt zonder veel moeite alle sympathie voor de russen.

Dus wat jij hier lijkt te propageren is dat er een grote meerderheid bestaat die russofiel is, de realiteit is gewoon na 2 jaar vechten en bommen en moord en vernieling wil je niets meer weten van die russen, kun je ze gewoon missen als kiespijn, wil je ze gewoon uitbraken

en mariopol, als de helft van de bevolking gevlucht, of gedood is, en de andere kliek gewoon onder dwang zit van de huidige soldaten, en tegelijkertijd een migratiegolf van nieuwe burgers ontstaat, kun je onmogelijk stellen dat er daar een representatief staal van de oorspronkelijke bevolking aanwezig is, je zit dus met de bevolkign die idd onder de russen willen leven, en dat is niet representatief van de oorspronkelijke bevolking die dat niet wilde
Polleke k ga niet meer ernstig reageren op fictie uit het "grote Oekraiense sprookjesboek".

Je ziet op die talloze filmjes uit Mariupol duidelijk dat de inwoners daar vastgeketend zijn en constant onder vuur gehouden door orcs, terwijl andere orcs de kinderlijkjes aan het opfreten zijn, nadat ze ze eerst verkracht hebben natuurlijk, necrofilie is heel normaal in Rusland, maar liefst met Oekraiense kindjes die speciaal voor dit doel geslacht werden. Verder zijn ze op zoek naar wasmachines want dat kennen ze natuurlijk niet in Rusland.

Overigens in Donbas hebben.ze 10 jaar lang Oekraiense bommen achter hun kop gekregen en 10 jaar lang kogels rond hun kop horen fluiten

Laatst gewijzigd door tomm : 25 juli 2024 om 16:10.
Oud 25 juli 2024, 16:15   #54200
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het staat natuurlijk wel lelijk als ge propaganda uitbraakt van de fascisten van deze tijd he
Derde rijkers, globalisten, tomata, tomato
De enige die met fascistische symbolen paradeert is het Kiev regime.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be