Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2024, 12:01   #101
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Bijna iedere partij? Gij vergeet dan wel de sossen, pvda en de franstaligen...
Wij betalen allemaal de hoogste belastingen, die niet werken betalen ook btw, accijnzen, heffingen, taksen... of wat dacht gij?

Beperk je maar tot je mening op de post en laat het bashen op personen voor een andere mening maar achterwege, dat is respectloos en walgelijk.
Daar kots ik dan van.
Hoe dom kan iemand zijn.

Werklozen betalen ook belastingen, BTW en accijnzen! Godverdomme van het dopgeld dat ze, meestal onterecht, trekken.

De enigen die werkelijk belastingen betalen zijn de werkmensen die iets genereren.
Wie dat niet begrijpt ...

Waar u van kotst zal me echt een worst wezen, ik heb het zo'n beetje gehad met u.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 12:02   #102
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand heeft het over werkloosheid tot in de eeuwigheid.
U doet Godverdomme niets anders dan dat.
U weet zelf niet wat u schrijft, erg, heel erg.
Oud 30 juli 2024, 12:02   #103
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik geef je lik op stuk en op je doos, dat is de reden.
Lik op stuk, doe nu vooral niet onnozel hé.
Oud 30 juli 2024, 12:03   #104
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals hier ook weer:

Er is niet één werkloze die niet gewerkt heeft want anders krijgt ie niet eens een werkloosheidsuitkering.
Dat zou gij als "expert" toch zeker moeten weten.

Er zijn dus helemaal geen mensen die hier rondlopen die binnenkort op pensioen gaan, en nog nooit gewerkt hebben.
Dat is een pertinente leugen.
Is dat zo?
Weeral iets bijgeleerd.

Leer toch maar eens de Belgische wetgeving i.v.m. recht op werkeloosheidsvergoeding.
Oud 30 juli 2024, 12:06   #105
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Inderdaad. "ZOU"
Het zou ook best kunnen dat er binnen 10 minuten een vliegtuig op mijn huis neerstort maar dat wil nog niet zeggen dat ik nu ga lopen.

Laten we eerst maar eens kijken wat er uit de bus komt.
Zoals al eerder gezegd hier: "de soep wordt zelden zo heet gegeten..."

Dat kan ik (op een enkele uitzondering na) inderdaad ook niet begrijpen.

Dat weet ik eigenlijk niet.
Als je in bv. Nederland nooit gewerkt hebt, krijg je dan geen pensioen?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat in onze buurlanden zit.
Het Nederlands pensioenstelsel bestaat uit twee delen.
Enerzijds heb je het overheidspensioen, en dat stelt weinig voor en anderzijds heb je het pensioen van het bedrijf waar je gewerkt hebt.
Oud 30 juli 2024, 12:10   #106
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. "ZOU"
Het zou ook best kunnen dat er binnen 10 minuten een vliegtuig op mijn huis neerstort maar dat wil nog niet zeggen dat ik nu ga lopen.

Laten we eerst maar eens kijken wat er uit de bus komt.
Zoals al eerder gezegd hier: "de soep wordt zelden zo heet gegeten..."

Dat kan ik (op een enkele uitzondering na) inderdaad ook niet begrijpen.

Dat weet ik eigenlijk niet.
Als je in bv. Nederland nooit gewerkt hebt, krijg je dan geen pensioen?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat in onze buurlanden zit.
ik heb het even opgezocht voor u, het is maximum 24 maanden en dan moet je goede papieren hebben. (dus al een tijd gewerkt hebben) anders is het 3 maand.

Hoe lang heb ik recht op een WW-uitkering?

U heeft 3 maanden of langer recht op een WW-uitkering. Hoe lang uw WW-uitkering precies duurt, hangt af van uw totale arbeidsverleden en het moment waarop u werkloos bent geworden. De maximale duur van de WW-uitkering is 24 maanden.

Er zijn uitzonderingen ben je langer dan 10 jaar aan de slag onder een bepaalde CAO kan dat 38 maanden worden, je kan je ook laten verzekeren.

Is die periode voorbij dan val je onder een ander stelsel , ik denk dat ze je dan net genoeg geven om niet dood te gaan van de honger. Je zit dan in de bijstand.... krijgt eventueel een woning toegewezen etc (wat ze bij ons het OCMW noemen)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 12:22   #107
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik heb het even opgezocht voor u, het is maximum 24 maanden en dan moet je goede papieren hebben. (dus al een tijd gewerkt hebben) anders is het 3 maand.

Hoe lang heb ik recht op een WW-uitkering?

U heeft 3 maanden of langer recht op een WW-uitkering. Hoe lang uw WW-uitkering precies duurt, hangt af van uw totale arbeidsverleden en het moment waarop u werkloos bent geworden. De maximale duur van de WW-uitkering is 24 maanden.

Er zijn uitzonderingen ben je langer dan 10 jaar aan de slag onder een bepaalde CAO kan dat 38 maanden worden, je kan je ook laten verzekeren.

Is die periode voorbij dan val je onder een ander stelsel , ik denk dat ze je dan net genoeg geven om niet dood te gaan van de honger. Je zit dan in de bijstand.... krijgt eventueel een woning toegewezen etc (wat ze bij ons het OCMW noemen)
Dat kan allemaal heel goed zijn, maar mensen vinden altijd de achterpoortjes die er nu eenmaal zijn.

Neem nu iemand die een leefloon heeft, die kan, via art 60 tewerkgesteld worden voor één jaar (dat werk stelt meestal niet veel voor) en daarna mag die persoon gaan stempelen.
Oud 30 juli 2024, 13:25   #108
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik geef je lik op stuk en op je doos, dat is de reden.
Oud 30 juli 2024, 13:35   #109
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat kan allemaal heel goed zijn, maar mensen vinden altijd de achterpoortjes die er nu eenmaal zijn.

Neem nu iemand die een leefloon heeft, die kan, via art 60 tewerkgesteld worden voor één jaar (dat werk stelt meestal niet veel voor) en daarna mag die persoon gaan stempelen.
Als die eerlijk een jaar gewerkt heeft en daarna niet door zijn eigen schuld is buitengevlogen dan mag die terug voor een paar maand stempelen ja.

Maar die poortjes moeten wel allemaal zoveel mogelijk gesloten worden. dat lijkt mij maar normaal eerlijk gezegd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 13:37   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die eerlijk een jaar gewerkt heeft en daarna niet door zijn eigen schuld is buitengevlogen dan mag die terug voor een paar maand stempelen ja.

Maar die poortjes moeten wel allemaal zoveel mogelijk gesloten worden. dat lijkt mij maar normaal eerlijk gezegd.
Ze moeten gewoon meer mensen terugsturen en die op oorlog blijven aansturen daarachter sturen.
Oud 30 juli 2024, 15:04   #111
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals hier ook weer:

Er is niet één werkloze die niet gewerkt heeft want anders krijgt ie niet eens een werkloosheidsuitkering.
Dat zou gij als "expert" toch zeker moeten weten.

Er zijn dus helemaal geen mensen die hier rondlopen die binnenkort op pensioen gaan, en nog nooit gewerkt hebben.
Dat is een pertinente leugen.
LOL

Het is niet omdat er nu bepaalde poortjes gesloten zijn dat wie nu op pensioen gaat daar vroeger niet van geprofiteerd heeft he.

Vroeger was er een uitkering voor schoolverlaters. Als die dan plots gezinshoofd werden dan konden die blijven doppen. En niemand die dat gezin van de dop ging gooien. En al zeker in het zuiden niet.
Oud 30 juli 2024, 16:47   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
LOL

Het is niet omdat er nu bepaalde poortjes gesloten zijn dat wie nu op pensioen gaat daar vroeger niet van geprofiteerd heeft he.

Vroeger was er een uitkering voor schoolverlaters. Als die dan plots gezinshoofd werden dan konden die blijven doppen. En niemand die dat gezin van de dop ging gooien. En al zeker in het zuiden niet.
Een gezinshoofd (echt of niet echt) gooien ze nooit van de dop. Die hebben en blijven ook het maximum bedrag trekken.

Een ouder die alleen is of alleszins alleen in theorie met 1 kind ten laste vangt al snel tegen de 1700 euro p/m en dan spreken we nog even niet over de sociale voordelen tegenover iemand die werkt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 18:06   #113
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Art. 60 en serieus werken. Serieus?

Art. 60 wordt misbruikt om leefloners aan een uitkering te helpen, terwijl ht eigenlijk bedoelt is om mensen werkervaring te laten opdoen en om sociale contacten op te bouwen.
Oud 30 juli 2024, 18:26   #114
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Art. 60 en serieus werken. Serieus?

Art. 60 wordt misbruikt om leefloners aan een uitkering te helpen, terwijl ht eigenlijk bedoelt is om mensen werkervaring te laten opdoen en om sociale contacten op te bouwen.
Zo ken ik een loodgieter met dubbele hernia die een opleiding pedagoog heeft genoten als artikel 60'er.
Wie wil er nu een 50j+ loodgieter aanwerven die niks meer kan tillen of torsen.

Helaas geraakt ie met die opleiding pedagogie ook niet aan werk.
Oud 30 juli 2024, 19:44   #115
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
LOL

En ze hebben meer dan uw pensioen na 40 jaar trouwe dienst. Ge hebt nu crypto he, tzijn echt de zotten die nog een uur gaan werken voor nog geen 20 euro. Terwijl ze bijdragen dan aan infanticide en oorlogen waarna ze die migranten pamperen om ze te houden en nooit terug te sturen.
Compleet krankjorum ja
Oud 31 juli 2024, 10:40   #116
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een gezinshoofd (echt of niet echt) gooien ze nooit van de dop. Die hebben en blijven ook het maximum bedrag trekken.

Een ouder die alleen is of alleszins alleen in theorie met 1 kind ten laste vangt al snel tegen de 1700 euro p/m en dan spreken we nog even niet over de sociale voordelen tegenover iemand die werkt.
Werknemer met gezinslast blijf je normaal niet tot aan je pensioen eh?
Dus die €1700 die je 'blijft' trekken is normaal ook beperkt in tijd (tot je kind(eren) gaan werken).
Je kan dan wel met iemand samenwonen die geen inkomen of uitkering heeft om zo die €1700 te blijven krijgen maar dan moet je natuurlijk ook wel rekening houden dat je met die €1700 twee personen in leven moet houden.

Dus zolang iemand 'werknemer met gezinslast' is ("gezinshoofd" is een niet bestaande term voor RVA) zullen ze die inderdaad niet snel van de dop gooien maar over het algemeen is die periode sowieso al beperkt.

Laatst gewijzigd door BigF : 31 juli 2024 om 10:40.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 12:18   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus zolang iemand 'werknemer met gezinslast' is ("gezinshoofd" is een niet bestaande term voor RVA) zullen ze die inderdaad niet snel van de dop gooien maar over het algemeen is die periode sowieso al beperkt.
Je kan een kind vanaf je 20 gedurende 20 jaren en meer ten laste hebben .....als je dan op je 38 weer een kind krijgt ( ja veel alleenstaande vrouwen zijn wel eens onverwacht zwanger) dan ben je toch vertrokken tot zowat aan je pensioen of niet ?

Ja ik woon in Brussel he

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 juli 2024 om 12:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 13:59   #118
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je kan een kind vanaf je 20 gedurende 20 jaren en meer ten laste hebben .....als je dan op je 38 weer een kind krijgt ( ja veel alleenstaande vrouwen zijn wel eens onverwacht zwanger) dan ben je toch vertrokken tot zowat aan je pensioen of niet ?
Dat is inderdaad mogelijk...
Maar zouden er zo veel zijn?

Citaat:
Ja ik woon in Brussel he
Dat was ik even vergeten.
Oud 31 juli 2024, 16:12   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het erdoor gaat komen, dat einde aan de eeuwige werklozensteun.

De enige vragen zijn nog: welke uitzonderingen, naast "+50 j en x jaren gewerkt"?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 16:16   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat het erdoor gaat komen, dat einde aan de eeuwige werklozensteun.

De enige vragen zijn nog: welke uitzonderingen, naast "+50 j en x jaren gewerkt"?
Waarom uitzonderingen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be