Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2024, 23:25   #41
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is dat dezelfde Dewever die onlangs zei dat zijn eis voor Confederalisme maar om te lachen was?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=272571

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2024, 23:28   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
evenveel als uw getrol in een draad die over Rutten gaat
Rutte die vertrekt uit de Vlaamse regering heeft niks met de Vlaamse regering en de Extreem Trage Vlaamse regeringsvorming te maken.

Nou moe!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2024, 23:30   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rutte die vertrekt uit de Vlaamse regering heeft niks met de Vlaamse regering en de Extreem Trage Vlaamse regeringsvorming te maken.

Nou moe!
enkel in uw trollen-brein

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2024, 23:32   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Dank u voor de PA.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 00:10   #45
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nou moe!
Rutte in de Vlaamse Regering ????
Had ie geen andere ambities ? Iets met schietgeweren !
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 06:35   #46
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft er hier iemand op Rutten gestemd en hangt die het nu stevig uit in deze draad door de enorme opwellende schaamte na het lezen van dit zo zielige nieuws.

Ik zou niet graag een van de 23.752 mensen willen zijn die op Rutten gestemd hebben. Dat moet serieus pijn doen. Rutten kan in de privé nergens terecht wegens totaal incapabel en kan niet anders dan een mandaat proberen veilig stellen. Meer valt er achter deze walgelijk cynische vertoning niet te zoeken. De trut was te dom om te beseffen dat het na de verkiezingen voorbij ging zijn toen ze de portefeuille per se wilde.

Rutten heeft wel lef. In de vuile driehoek gaat het niet bepaald goed en het loopt daar vol mensen die niets meer te verliezen hebben. Ze speelt met haar leven door het zo uit te hangen. Of misschien is ze gewoon te achterlijk om dat te beseffen. Ja dat zal het zijn. Ze heeft gewoon niet door dat ze met haar leven aan het spelen is, hoe haar gemanoeuvreer overkomt bij mensen die hun toekomst en die van hun kinderen hebben zien in rook opgaan door het 'progressieve' beleid.
Oud 3 augustus 2024, 07:09   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja Schoof, mensen kunnen niet eeuwig op de nieuwe NVA regering van Bart De Zeer Trage blijven wachten.

Waar wacht die nog op? De partijen liggen vast en het enige wat ze doen is

NIKS
Straf!
Weeral de schuld van de N-VA!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 07:11   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ook onthullend om te zien dat Peeters er eventjes op haar gemak de taken van Rutten bijneemt.
Het geeft te denken hoeveel werk ze werkelijk verzetten...
Eerlijk?
Eigenlijk is er nu niets meer te doen. Eigenlijk mogen ze nu niets meer doen.
Maar je blijft minister in lopende zaken tot je opvolger de eed afgelegd heeft.
Oud 3 augustus 2024, 07:14   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Beschamend inderdaad waneer je weet dat ze alleen maar de lopende zaken moet beheren tot de volgende regering aantreedt.

Dat kan je perfect combineren met een plaatselijke campagne.
Maar niet met de burgemeesterssjerp.
Oud 3 augustus 2024, 07:25   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een hypocriete en selektieve verontwaardiging.
De NVA, Vooruit en CD&V blokkeren/surplacen de Vlaamse regeringsvorming tot na de Gemeenteraadsverkiezingen uit pure electorale overwegingen.
Zij spuwen de Vlaamse kiezers in het gezicht door te weigeren om een regering te vormen die effektief kan regeren.
En dan gaan ze anderen verwijten toesturen.
Ongehoord cynisme.
Hier nog twee mensen die jij hypocrisie en selectieve verontwaardiging aanwrijft (geplukt op Twitter):

Citaat:
eric goens
@ericgoens
Als ze over 100 jaar een thesis schrijven over de oorzaken van de politieke malaise in de roaring twenties, dan komen ze vanzelf bij Gwendolyn Rutten uit. Misschien had ze voor één keer niet aan zichzelf, maar aan het imago van de politiek moeten denken. #dirtypolitics
Citaat:
Carl Devos
@devoscarl
Open VLD zakt door de bodem. Wat een grenzeloos cynisme.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 07:27   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een hypocriete en selektieve verontwaardiging.
De NVA, Vooruit en CD&V blokkeren/surplacen de Vlaamse regeringsvorming tot na de Gemeenteraadsverkiezingen uit pure electorale overwegingen.
Zij spuwen de Vlaamse kiezers in het gezicht door te weigeren om een regering te vormen die effektief kan regeren.
En dan gaan ze anderen verwijten toesturen.
Ongehoord cynisme.
Amai, wie spuwt er allemaal in gezichten?
De nva, vooruit en cd&v (volgens jouw post), wellicht ook het vb en de pvda (wegens extremist) ... dan schieten enkel groen en de vld over.
Of spuwt 1 van die 2 ook, en is er maar 1 partij die niet spuwt?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 augustus 2024, 07:29   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
BARTJE KAN HET WAARSCHIJNLIJK NIET. EN FEDERAAL BAKT HIJ ER NOG WEINIGER VAN. Maar goed, we blijven hem het voordeel van de twijfel geven. Zo zijn we nu eenmaal.
mijn hoofdletters zijn bijna op, dus ik schrijf maar in kleine letters ...

maar dus, hoe lang duurt een belzieke formatie zo gemiddeld? Pakweg de laatste 20 of 30 jaar?

Oud 3 augustus 2024, 07:43   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

maar dus, hoe lang duurt een belzieke formatie zo gemiddeld? Pakweg de laatste 20 of 30 jaar?
Maar toen waren het andere partijen.
Oud 3 augustus 2024, 07:46   #54
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En ik maar denken dat het met een NVA-formateur ‘anders’ zou lopen. Want het zou zeer snelle gaan zo oreerde Bartje. Niet dus.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 07:52   #55
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Kritiek op vertrek Gwendolyn Rutten: “Dit raakt elke liberale militant”

Gwendolyn Rutten (Open VLD) ziet geen reden om nog langer viceminister-president in lopende zaken te zijn. Ze zet haar zinnen op de burgemeesterssjerp. Haar woordvoerder Vincent Verbeeck, intussen kandidaat-voorzitter, reageert verbolgen.

Dit zegt heel veel, als zelfs haar woordvoerder haar geflipflop afkeurt.

“Politiek is altijd je rol en taak zoeken”, verdedigt Gwendolyn Rutten (Open VLD) haar vervroegde exit uit de Vlaamse regering. De lamp brandt nu in Aarschot, meent Rutten tweeënhalve maand voor de lokale verkiezingen. “Daar kan ik me nuttiger maken. Er ligt nog veel werk op de plank. Handen uit de mouwen.”

En dat werk was er eind vorig jaar niet? Wat een trut, gelooft ze haar eigen woorden wel? Hopelijk denkt de kiezer daar anders over en geven ze GR de bons

Haar woordvoerder Vincent Verbeeck, intussen kandidaat-voorzitter voor de gehavende partij, reageert verbolgen. “Voor de tweede keer op rij vertrekt een minister vroegtijdig. Dit raakt elke liberale militant.” Verbeeck pleit voor een “nieuwe cultuur”. Eva De Bleeker, een van de andere kandidaat-voorzitters, betreurt Ruttens vertrek “nog voor een nieuwe regering is aangetreden”. Het toont vooral de nood aan een voorzitter in de partij, meent ze. Kandidaat-voorzitter Bert Schelfhout is dan weer opvallend mild. “Een goede keuze, ze geeft duidelijk aan dat ze voor het lokale niveau kiest.” Al kan het niet de bedoeling zijn dat iedereen zomaar opstapt uit een bestuursploeg, geeft hij toe.

Ik dacht dat Tom nog voorzitter was! Maar waarschijnlijk heeft die niets te zeggen zonder Alex
Oud 3 augustus 2024, 07:52   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is een draad met een (poging tot) verwijt aan de vld-politica-minister.

Je zou dan denken dat de posts gaan over ofwel het verdedigen van La Gwenda, ofwel het mee afbreken van haar beslissing. Telkens met valabele of minder valabele argumenten.

Maar wat gebeurt er? Er wordt meer over Bart De Wever en de nva gezeverd dan over wat anders.
Net zoals ongeveer in alle draden van dit forum.

Zeggen de katholieken niet constant "god is overal, in de hemel , op de aarde en op alle plaatsen" ?

Oud 3 augustus 2024, 07:53   #57
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BARTJE KAN HET WAARSCHIJNLIJK NIET. EN FEDERAAL BAKT HIJ ER NOG WEINIGER VAN. Maar goed, we blijven hem het voordeel van de twijfel geven. Zo zijn we nu eenmaal.
Weet je wie het zeer zeker niet kan..?

RUTTEN.

Met verve bewezen.

En het is 'minder', niet 'weiniger'.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 07:53   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik maar denken dat het met een NVA-formateur ‘anders’ zou lopen. Want het zou zeer snelle gaan zo oreerde Bartje. Niet dus.
Tot nu toe gaat alles veel sneller dan gewoonlijk.
De laatste keren verstreek er een jaar vooraleer er een formateur aangesteld werd.
Oud 3 augustus 2024, 07:55   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gwendolyn Rutten (Open VLD) ziet geen reden om nog langer viceminister-president in lopende zaken te zijn. Ze zet haar zinnen op de burgemeesterssjerp. Haar woordvoerder Vincent Verbeeck, intussen kandidaat-voorzitter, reageert verbolgen.

Dit zegt heel veel, als zelfs haar woordvoerder haar geflipflop afkeurt.

“Politiek is altijd je rol en taak zoeken”, verdedigt Gwendolyn Rutten (Open VLD) haar vervroegde exit uit de Vlaamse regering. De lamp brandt nu in Aarschot, meent Rutten tweeënhalve maand voor de lokale verkiezingen. “Daar kan ik me nuttiger maken. Er ligt nog veel werk op de plank. Handen uit de mouwen.”

En dat werk was er eind vorig jaar niet? Wat een trut, gelooft ze haar eigen woorden wel? Hopelijk denkt de kiezer daar anders over en geven ze GR de bons

Haar woordvoerder Vincent Verbeeck, intussen kandidaat-voorzitter voor de gehavende partij, reageert verbolgen. “Voor de tweede keer op rij vertrekt een minister vroegtijdig. Dit raakt elke liberale militant.” Verbeeck pleit voor een “nieuwe cultuur”. Eva De Bleeker, een van de andere kandidaat-voorzitters, betreurt Ruttens vertrek “nog voor een nieuwe regering is aangetreden”. Het toont vooral de nood aan een voorzitter in de partij, meent ze. Kandidaat-voorzitter Bert Schelfhout is dan weer opvallend mild. “Een goede keuze, ze geeft duidelijk aan dat ze voor het lokale niveau kiest.” Al kan het niet de bedoeling zijn dat iedereen zomaar opstapt uit een bestuursploeg, geeft hij toe.

Ik dacht dat Tom nog voorzitter was! Maar waarschijnlijk heeft die niets te zeggen zonder Alex
Haar liefdeslamp brandde achtereenvolgens in het Vlaams Parlement, de federale regering, Aarschot, de Vlaamse regering en nu terug in Aarschot.
Zij zit in de vitrine onder de lamp van een instelling van wisselende contacten.

Oud 3 augustus 2024, 08:53   #60
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar en wanneer heeft hij dat gezegd?
Dit lijkt mij 100% een leugen te zijn!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be