Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2024, 15:53   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Overvloed aan reclame

Tegenwoordig is er een overvloed, nee een overaanbod aan reclame.
Radio, TV, magazines, reclamefolders, facebook en op je PC.
Vooral op de pc hindert het mij geweldig.
Als je een site opent, moet je koekjes aanvaarden, onmiddellijk daarna krijg je reclame over het item waar je naar zocht.

Is er een middel om dit tegen te gaan?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2024, 15:55   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als je een site opent, moet je koekjes aanvaarden, onmiddellijk daarna krijg je reclame over het item waar je naar zocht.

Betere internet hygiëne, addblokkers en goeie firewall.
Oud 10 augustus 2024, 16:31   #3
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb nooit last van reclame: firefox + UBlockOrigin-extensie. (Tegen de debiele EU-cookiepop-up helpt die wel niet.)
Oud 10 augustus 2024, 17:38   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Betere internet hygiëne, addblokkers en goeie firewall.
Hoeveel kost dat? Waar vind je dat?
Ik had tot nu een computer van mijn vroegere werkgever, ik mocht deze nog enkele jaren houden (leasing), nu is het contract afgelopen en de miserie begint.

Ik heb me daar dus nooit iets van moeten aantrekken hé.
Oud 11 augustus 2024, 07:46   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben nog gene zak verder.
Oud 11 augustus 2024, 08:15   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ghostery?

De andere geef ik niet om reden van dat men dan direct zou kunnen gaan zoeken om dat ongedaan te maken die reclame blocks.

UBlockOrigin is zeker niet slecht

Er zijn nog andere Browsers die het reclameprobleem al aanpakken, meer en meer zelfs tegenwoordig.

Natuurlijk is die reclame een winstgevend iets voor sommigen + informatie over uw persoon als u er toch op gaat inschrijven.

Als u wat gaat kopen in een winkel vraagt men meestal naar uw mail adres, waarom is dar denkt u?

Als je dan zegt zoals ik doe, ik heb geen mail bekijkt men u alsof je van een andere planeet komt.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 augustus 2024 om 08:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2024, 09:33   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Naar de radio luister ik zelden.
Op tv is een apparaat genaamd 'afstandsbediening' een goei hulpmiddel tegen reclame. Vooral de knoppen Prog+ en Prog- kunnen helpen.
In magazines blader je gewoon verder en bedenk je; 30 jaar geleden stond er ook al reclame in magazines. Dat is niet iets van 'tegenwoordig'.
Reclamefolders kan je voorkomen middels een simpele sticker op je brievenbus.

En op PC... tsja, da's iets moeilijker. Ikzelf kijk er niet naar. Je leest wat je wil lezen en hebt geen aandacht voor de reclame errond.
Het wordt pas een probleem als je verplicht door de reclame moet, zoals bij YouTube bv.

In ieder geval: ik sta aan jouw zijde. Ik heb ook een fucking hekel aan reclame. En in veel gevallen ook hoe die reclame de wereld verziekt.

De bangmakerij van firma's als Verisure bv. Laten uitschijnen dat je in geen enkele straat in België nog veilig kan zijn. Of Dettol, die ons willen laten geloven dat een wereld zonder bacteriën een streefdoel is.
Dat zijn de reclames waar ik nog het platste schijt van krijg.

Maar ook een filmpje dat me voor de -tigste keer komt vertellen hoe lekker Suzy wafels zijn ergert me hoor.

En dan hebben we het nog niet gehad over reclame in het straatbeeld. Dat mogen ze van mij per direct verbieden. Dat is niet meer en niet minder dan de openbare ruimte vervuilen.
Oud 11 augustus 2024, 09:43   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Hoeveel kost dat? Waar vind je dat?
Ik had tot nu een computer van mijn vroegere werkgever, ik mocht deze nog enkele jaren houden (leasing), nu is het contract afgelopen en de miserie begint.

Ik heb me daar dus nooit iets van moeten aantrekken hé.
Betere internet hygiëne kost niks.
VPN's en deftige adblokkers die geen extra cadeau's achterlaten, die kosten wel geld.

Maar de simpele oplossing voor mensen zoals u en ik. Vraag een expert (geen verkoper bij een supermarkt dus) voor advies.

Ikzelf heb een all in pakket van AVG. Kost me pak'mbeet €12 per maand, voor 10 apparaten, zowel mobiel als vast.
Oud 11 augustus 2024, 10:59   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Naar de radio luister ik zelden.
Op tv is een apparaat genaamd 'afstandsbediening' een goei hulpmiddel tegen reclame. Vooral de knoppen Prog+ en Prog- kunnen helpen.
In magazines blader je gewoon verder en bedenk je; 30 jaar geleden stond er ook al reclame in magazines. Dat is niet iets van 'tegenwoordig'.
Reclamefolders kan je voorkomen middels een simpele sticker op je brievenbus.

En op PC... tsja, da's iets moeilijker. Ikzelf kijk er niet naar. Je leest wat je wil lezen en hebt geen aandacht voor de reclame errond.
Het wordt pas een probleem als je verplicht door de reclame moet, zoals bij YouTube bv.

In ieder geval: ik sta aan jouw zijde. Ik heb ook een fucking hekel aan reclame. En in veel gevallen ook hoe die reclame de wereld verziekt.

De bangmakerij van firma's als Verisure bv. Laten uitschijnen dat je in geen enkele straat in België nog veilig kan zijn. Of Dettol, die ons willen laten geloven dat een wereld zonder bacteriën een streefdoel is.
Dat zijn de reclames waar ik nog het platste schijt van krijg.

Maar ook een filmpje dat me voor de -tigste keer komt vertellen hoe lekker Suzy wafels zijn ergert me hoor.

En dan hebben we het nog niet gehad over reclame in het straatbeeld. Dat mogen ze van mij per direct verbieden. Dat is niet meer en niet minder dan de openbare ruimte vervuilen.
Als je via Telenet naar VTM en ... kijkt, moet je minstens 1 minuut reclame ondergaan.
Met welk recht doen ze dat?
Oud 11 augustus 2024, 11:14   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je via Telenet naar VTM en ... kijkt, moet je minstens 1 minuut reclame ondergaan.
Met welk recht doen ze dat?
Ik heb geen idee. YT doet hetzelfde eh? Op gsm valt het mee heb ik de indruk (daar kan je vaak na 5 sec doorklikken) maar op PC moet je regelmatig door 30sec reclame.... Niet dus.

Ikzelf kijk steeds minder tv.
En als ik kijk is het meestal naar zenders waar je reclame wel door kan spoelen als je uitgesteld kijkt.
Maar die worden zeldzaam.
Oud 11 augustus 2024, 12:09   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Had dat vroeger ook en heb dan adblocker geinstalleerd. Sindsdien is het vele vele malen minder. Dat installeren is niet moeilijk want zelfs ik ben daar in geslaagd
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2024, 15:20   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ghostery?

De andere geef ik niet om reden van dat men dan direct zou kunnen gaan zoeken om dat ongedaan te maken die reclame blocks.

UBlockOrigin is zeker niet slecht

Er zijn nog andere Browsers die het reclameprobleem al aanpakken, meer en meer zelfs tegenwoordig.

Natuurlijk is die reclame een winstgevend iets voor sommigen + informatie over uw persoon als u er toch op gaat inschrijven.

Als u wat gaat kopen in een winkel vraagt men meestal naar uw mail adres, waarom is dar denkt u?

Als je dan zegt zoals ik doe, ik heb geen mail bekijkt men u alsof je van een andere planeet komt.
Ghostery zet zich ook bij in FireFox dacht ik???

Trackers & Cookies zijn nu éénmaal verdienmodellen...

En Google ging de Cookie zaak nog veranderen dacht ik, nog meer brol.

DuckDuckGo gebruiken en Google vaarwel wuiven zoals sommige PC magazines al blokletterden?

Er is een heel goede Cookie verwijderaar maar dat is even zoeken ander weet men het weer.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 augustus 2024 om 15:27.
Oud 11 augustus 2024, 15:26   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb geen idee. YT doet hetzelfde eh? Op gsm valt het mee heb ik de indruk (daar kan je vaak na 5 sec doorklikken) maar op PC moet je regelmatig door 30sec reclame.... Niet dus.

Ikzelf kijk steeds minder tv.
En als ik kijk is het meestal naar zenders waar je reclame wel door kan spoelen als je uitgesteld kijkt.
Maar die worden zeldzaam.
Bij VTM kan je niet doorspoelen met uitgesteld kijken, wel als het opgenomen werd.
Oud 11 augustus 2024, 15:27   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Had dat vroeger ook en heb dan adblocker geinstalleerd. Sindsdien is het vele vele malen minder. Dat installeren is niet moeilijk want zelfs ik ben daar in geslaagd
Oud 11 augustus 2024, 15:30   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Moeilijk is dat niet maar weinigen werken naar behoren.

Extensies nemen in browser en je krijgt al van alles.

Of zij allemaal werken dat is even testen denk ik.
Oud 11 augustus 2024, 15:53   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die reclame is overigens de voornaamste reden waarom ik mijn TV abbonnementen opgezegd heb.....

disclosure: het gaat zonder TV,en YT is momenteel vrij goed te doen met uBlck....

En als het niet te doen wordt.....dan maar zonder YT ook hé......
Het is A F G R I J S E L I J K hoe de advertentiesector,omdat ze lappen geld in de mediawereld binnensteken,dan maar denken dat het WERK van de mensen die INHOUD maken,mag vernietigd worden met meestendeels AFGRIJSELIJK slechte reclame(op het leugenachtige af) en het geduld van de kijker,die na een lange werkdag eens wil ONTSPANNEN op de proef gesteld...

Over het nut en de functie van audiovisuele media is al die "experts" de laatste 20 jaar iets ontgaan.....nochtans zouden hun eigen ouders hen dat kunnen verteld hebben....Maar die ouders leefden nog in een tijd dat meer mensen ECHT,NUTTIG werk deden en reclamemakers een nichegroep waren....Nu zijn de bullshitjobbers (waaronder reclamemakers) de meerderheid....Dankzij hen wordt vakwerk(echte programmas maken) vernield en ontspanning zonder commerciele aangelegenheid geleidelijk VERBODEN...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2024 om 15:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2024, 07:55   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ook niet kopen wat ze aanprijzen,

dus geen producten van die hansworsten kopen die u doodkloppen met hun reclame, en verder pak u een abonnement op ne streamingboer en je hebt er geen last meer van.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2024, 08:20   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ook niet kopen wat ze aanprijzen,

dus geen producten van die hansworsten kopen die u doodkloppen met hun reclame, en verder pak u een abonnement op ne streamingboer en je hebt er geen last meer van.
Wel dat lijkt mij geen slechte optie.

De producten waar men tot vervelens toe reclame voor maakt koopt ik al lang niet meer.

p.s.

Het valt veel te lezen tegenwoordig in sommige PC bladen dat men Google aan banden wil leggen.

Go Beyond Google: The Best Alternative Search Engines for 2024

Extra:

Microsoft: Windows 11 22H2 reaches end of support in 60 days

Als men de site van bleepingcomputer gaat lezen dan gooi je uw pc buiten en je ruilt uw PC stoel in voor een wandeling in het bos: Dag bloemen, dag vogels...

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 augustus 2024 om 08:34.
Oud 12 augustus 2024, 08:29   #19
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

uBlock Origin is ne soort van hoge resolutie array.
Het oogt en is wat technisch, dus wat inwerken maar eens ge weet welke elementen voor wat (kunnen) dienen kunt ge heel gericht de ambetantigheden voorfilteren.
Want dat is zo ne beetje het probleem, als ge nie gericht filtert, stopt zoveel op de site met werken dat ge zowel der kunt wegblijven. De site makers doen dat ook expres, ze pogen de reklaam koppelverkocht te krijgen met de inhoud en steken daar veel moeite in om dat zo te houden, dus af en toe moet ge weer wat sleutelen in de array als ge merkt dat er weer door raken.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2024, 08:43   #20
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wel dat lijkt mij geen slechte optie.
De producten waar men tot vervelens toe reclame voor maakt koopt ik al lang niet meer.
p.s.
Het valt veel te lezen tegenwoordig in sommige PC bladen dat men Google aan banden wil leggen.
Go Beyond Google: The Best Alternative Search Engines for 2024
Dat "aan banden leggen" is als monopolie pakken op de spionagemarkt.
Moesten ze daar op de Trump rally concurrerende camera's verboden hebben, der zou heel wat buiten beeld gehouden geweest zijn.
Gemoei met Google is niet anders.
Kijk maar hoe ze de historiek Google zoekwoorden van den Thomas konden krijgen.
En de OS makers werken daar aan mee. Microsoft Windows sloeg ook vanalles op da ge zegt van waarvoor is da goe. Intussen >10 jaar geleden dumpte ik het en ging naar Linuxen, allerhande "soorten" intussen gehad, en kzag dat daar net zo komen.
En standaard geinstalleerd. Bvb die Zeitgeist, dat is zelfs ne soort van software overkoepelende spionage daemon, dat al je typsels en kliks in alle programma's netjes gestructureerd in 1 centrale database ordent.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be