Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie?
Ja 22 61,11%
Neen 14 38,89%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2024, 14:34   #2141
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rik Torfs

Alle begrip voor Georges-Louis Bouchez. Waarom zou hij, als winnaar van de verkiezingen, zomaar moeten aanvaarden dat Conner Rousseau winnaar van de onderhandelingen wordt?

20/08/2024, 18:51
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2024, 14:35   #2142
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat denk ik dus niet.
De politieke commentatoren viseren dat uitschot van Vooruit.
Uit de meeste kranten commentaren blijkt toch eerder dat ze die bij Bouchez leggen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2024, 14:40   #2143
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uit de meeste kranten commentaren blijkt toch eerder dat ze die bij Bouchez leggen ?
Journalisten van het zevende knoopsgat.
Oud 21 augustus 2024, 14:40   #2144
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Men hoort het wel, maar sommigen kunnen of willen het niet begrijpen.
Als je het al decennia hoort en de Vlaming elk jaar rijker wordt....

Misschien is het geld dan wel niet op.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2024, 14:49   #2145
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat hij de sossen eens degelijk op hun plaats moet zetten.
België stemde centrum rechts, toch willen de linksen een links beleid. Heeft dat stukske crapuul nu nog niet door dat het geld meer dan op is? Wilt die racist blijven uitdelen.

Ik kost van dat rood gespuis.

En De Wever, De wever moet stoppen met toe te geven. Hij zal van ons geen mandaat krijgen om een centrum linkse regering te vormen, voor mij ging hij al veel te ver.
Daar ben ik het roerend mee eens. Als De Wever er de Vlaamse Liberalen bij neemt in plaats van de sossen is er evenwel slechts een meerderheid van één stem. Geriskeerd maar doenbaar. Wat mij betreft mogen de Voor-ruiters rustig in de oppositie marineren.
Oud 21 augustus 2024, 14:54   #2146
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Journalisten van het zevende knoopsgat.
Mij verwondert het dat de journalisten niet ingaan op de kern van de zaak : centrum-rechtse Bart heeft om CR over de streep te trekken zodanig veel bijkomende toegiften gedaan dat er nu een blokkering ontstaat bij de liberalen met wie dit niet of onvoldoende doorgesproken was.

Bouchez krijgt de zwartepiet toegewezen, terwijl die eigenlijk hoort te liggen bij diegene die leiding geeft aan de formatie én die de laatste extra toegevingen goedkeurde. De Wever dus.

En ondertussen zitten de journalisten te fabuleren om Vooruit door O-VLD te vervangen... Is dat nieuws verslaggeving ? Of eerder zelf nieuws 'schrijven' ?
Oud 21 augustus 2024, 14:55   #2147
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart

Bouchez is niet het probleem, want die wil goed bestuur.
Probleem is conner_rousseau met zijn vooruit_nu die terwijl onze begroting bloedrood ziet toch nog veel meer geld wil weggeven om kiezers te lokken. hln.be/regeringsvormi…
Hebben de Walen eindelijk door dat Frans links voornamelijk een stel anarchisten zijn die elke seconde verwijderd zijn van Martial Law. De gele hesjes komen La Wallonie kort en klein slaan. Anarchie en welnu.

En dan komt de grote De Gaulle de gele hesjes chargeren op zijn paard. De reddende generaal. Oeh...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2024, 15:19   #2148
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rik Torfs

Alle begrip voor Georges-Louis Bouchez. Waarom zou hij, als winnaar van de verkiezingen, zomaar moeten aanvaarden dat Conner Rousseau winnaar van de onderhandelingen wordt?

20/08/2024, 18:51
Ziedaar een keiharde waarheid. Ondanks het feit dat de man een grote muil heeft en geen spijker Nederlands kent heb ik steeds meer sympathie voor hem.
Goed, in Vlaanderen heeft Vooruit het op 09/06/24 met de verkiezingen niet slecht gedaan, maar ze blijven in Vlaanderen nog steeds een minoriteit. Vlaanderen is en blijft overwegend centrum-rechts en daar moet rekening mee gehouden worden.
Oud 21 augustus 2024, 15:20   #2149
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij verwondert het dat de journalisten niet ingaan op de kern van de zaak : centrum-rechtse Bart heeft om CR over de streep te trekken zodanig veel bijkomende toegiften gedaan dat er nu een blokkering ontstaat bij de liberalen met wie dit niet of onvoldoende doorgesproken was.

?
Voorspelbaar!
Mocht BDW op die eisen van Vooruit niet zijn ingegaan zou men hier gelijkaardige verwijten te horen krijgen maar dan in tegenwijzerzin !

Niettemin zou BDW dat ook beter zo gedaan hebben en de modale belegger wat meer met rust laten.
Trouwens de effectentaks brengt ook al een aardige cent op en zal verschrompelen met het inkrimpen van het aantal transacties.

Beleggingsmeerwaardebelasting zou moeten vervangen worden door een beter omschreven en toegepaste speculatiemeerwaardebelasting.
Dan was iedereen tevreden.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2024, 15:27   #2150
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Voorspelbaar!
Mocht BDW op die eisen van Vooruit niet zijn ingegaan zou men hier gelijkaardige verwijten te horen krijgen maar dan in tegenwijzerzin !

Niettemin zou BDW dat ook beter zo gedaan hebben en de modale belegger wat meer met rust laten.
Trouwens de effectentaks brengt ook al een aardige cent op en zal verschrompelen met het inkrimpen van het aantal transacties.

Beleggingsmeerwaardebelasting zou moeten vervangen worden door een beter omschreven en toegepaste speculatiemeerwaardebelasting.
Dan was iedereen tevreden.
Dat is een onderdeel van het alternatief dat MR op tafel legde in de plaats van die meerwaardebelasting. (met een periode van een jaar, ipv vroeger 6 maand). Prof Delanotte die de inspiratie leverde voor het huidige plan met de meerwaardetaks maakte ELK van de tegenvoorstellen af als zijnde onrealistisch, deze morgen op Radio 1. Duidelijk dat ze die taks er mordicus willen door de strot van MR duwen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 augustus 2024 om 15:28.
Oud 21 augustus 2024, 15:30   #2151
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat stukske crapuul
Zit hij in de weg van een lucratief jobke voor u of één van uw geliefden??

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 augustus 2024 om 15:30.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2024, 15:34   #2152
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat en de fluwelen handschoenen waarmee De Wever gehandled wordt wijst erop dat het establishment met alle macht een regering De Wever wilt op de been brengen. Zo wanhopig is de Belgische elite.
Oud 21 augustus 2024, 15:34   #2153
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het laatste nummer van De Belegger staat volgend commentaar op de voorpagina:
Citaat:
Hoewel er nog geen concreet akkoord is,
dient gevreesd dat een nieuwe regering
een meerwaardetaks op aandelen zal
installeren. Om die erdoor te drukken
worden beleggers gesust met zoethou
ders dat kosten/minwaarden en zelfs
inflatie verrekend mogen worden. Een
vrijstelling (naar verluidt 6000 EUR) en
een verlaging van de roerende voorhef
fing (van 30 naar 25%) moeten de laatste
critici de mond snoeren. Aanlokkelijk,
maar tegenover de invoering van de
meerwaardetaks blijven we sceptisch
staan. Eenmaal geïnstalleerd is het maar
al te gemakkelijk om de tarieven op te
trekken.
Kijk maar naar de beurstaks
(TOB) die voor januari 2017 0,15%
bedroeg, maar toen werd opgetrokken
tot 0,27%, terwijl we inmiddels al een tijd
0,35% betalen. Hetzelfde liedje met de
roerende voorheffing, die begin deze
eeuw slechts 15% bedroeg. Voor nog een
extra taks bedanken we...
Dit is nog een zeer gematigd en rustig commentaar voor dergelijke marxistische maatregel.
Oud 21 augustus 2024, 15:37   #2154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In het laatste nummer van De Belegger staat volgend commentaar op de voorpagina:

Dit is nog een zeer gematigd en rustig commentaar voor dergelijke marxistische maatregel.
Je bent toch partijlid van N-VA ? Wat belet je om je partij te vragen waarom formateur BDW akkoord gaat met dat voorstel ?
Oud 21 augustus 2024, 15:40   #2155
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bouchez krijgt de zwartepiet toegewezen, terwijl die eigenlijk hoort te liggen bij diegene die leiding geeft aan de formatie én die de laatste extra toegevingen goedkeurde. De Wever dus.

En ondertussen zitten de journalisten te fabuleren om Vooruit door O-VLD te vervangen... Is dat nieuws verslaggeving ? Of eerder zelf nieuws 'schrijven' ?
De Croo heeft het precies gedaan voor Bart. Om toch gewoon door te gaan.

Dan schiet er niet veel meer over in alliantie vorming. Rousseau, vriend.
Medhi, spek en bonen erbij wel nemen.
Van Grieken, te kort door de bocht.

Bart laat teveel zijn favoritisme doorsijpelen in zijn onderhandelingen.

We komen er wel uit Vlaams, ze.

Maar dan komen die Walen ineens om toch maar wat in de pap te brokken te hebben met een super transitie van dirupo rood naar centrum blauw. We waren er bijna vanaf.

Je droomt, Bart....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2024, 15:49   #2156
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat hij de sossen eens degelijk op hun plaats moet zetten.
België stemde centrum rechts, toch willen de linksen een links beleid. Heeft dat stukske crapuul nu nog niet door dat het geld meer dan op is? Wilt die racist blijven uitdelen.

Ik kost van dat rood gespuis.

En De Wever, De wever moet stoppen met toe te geven. Hij zal van ons geen mandaat krijgen om een centrum linkse regering te vormen, voor mij ging hij al veel te ver.
Inderdaad, het was op 9 juni ll. niet alleen Vlaanderen die overwegend centrum-rechts stemde, maar evenzeer Wallonië. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat G.L. Bouchez gealarmeerd is door De Wever's voorstellen.
Oud 21 augustus 2024, 15:59   #2157
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad, het was op 9 juni ll. niet alleen Vlaanderen die overwegend centrum-rechts stemde, maar evenzeer Wallonië. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat G.L. Bouchez gealarmeerd is door De Wever's voorstellen.
Daar ben ik het mee eens.

Ik ben er ook voorstander van dat deze formatieronde finaal zou slagen, maar hier is gewoon TE veel toegifte gedaan aan Vooruit.
Oud 21 augustus 2024, 16:02   #2158
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als je het al decennia hoort en de Vlaming elk jaar rijker wordt....

Misschien is het geld dan wel niet op.
Volgens u mogen mensen die keihard werken dus niets overhouden.
De Vlaming wordt rijker doordat z'n woning in waarde stijgt. Ook de hardwerkende Vlaming moet de knip op de beurs houden om de maand rond te komen.

Vergeet niet dat veel belastingen dienen om degenen die niet willen werken, aan de vreet te houden.

Hoog tijd dat er iets gedaan wordt aan de oorzaak van de ziekte, i.p.v. de ziekte te genezen met geld, veel geld.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 augustus 2024 om 16:03.
Oud 21 augustus 2024, 16:03   #2159
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent toch partijlid van N-VA ? Wat belet je om je partij te vragen waarom formateur BDW akkoord gaat met dat voorstel ?
Ja, ik ben partijlid van N-VA. Maar gezien mijn hoge leeftijd (87), is dat eerder op een "passieve" wijze. Bovendien is mijn echtgenote fysiek in een minder goede toestand waardoor er tegenwoordig heel wat om mijn hoofd draait. Voeg er aan toe dat we de laatste weken volop in een verhuismodus vertoeven. Je kunt dus moeilijk van mij verwachten dat ik daar nu veel energie ga aan besteden. Maar dat belet niet dat ik mijn mening heb over de huidige gang van zaken in de Belgische politiek.
Oud 21 augustus 2024, 16:05   #2160
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Journalisten maken meestal het nieuws dat in de gazetten staat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be