![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't vrouwke heeft dat volgens de oogarts nodig.
Even rond gehoord: Vriendin A betaalde €800 voor zo'n bril. Vriendin B betaalde er €250 voor. Collega A zweert bij Hans Anders. Collega B zet daar nooit nog een voet binnen, zweert bij de lokale opticien maar betaalt zich daar wel blauw. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Probleem is dat ze nog nooit zo'n bril gehad heeft en dus ook niet kan zeggen wat ze aan zo'n bril belangrijk vindt. Wat doen al die coatings en heb je daar ook iets aan? Is dunner glas echt beter? Zie je bij de goedkope echt vertekende beelden aan de zijkant van je bril en zie je die bij de duurdere niet meer? Enz... Wat jullie? Brillen jullie multifocaal? En waar moet ze volgens jullie op letten? En waar moet ze vooral niet intrappen? Dank!!
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij een multifocale bril hoort ten eerste een correcte oogmeting.
Te tweede is de afmeting van het glas belangrijk, kleine glazen zijn niet goed. Zware monturen raad ik af, een lichte bril is veel beter. Qua opties, dunner glas, coating enz moet je met de opticien bespreken. Vraag steeds een proefperiode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat bedoelt ge met een proefperiode? Die glazen zijn voor de vuilbak als je die niet gewoon kan worden.
Voornaamste, naast een correcte meting en montage, is het type multifocaal. Er is een enorme variatie in slijping van multifocale glazen. Het ene is al gemakkelijker gewoon te worden dan het andere. PS de totaalprijs van een bril zegt niet veel. Je moet de prijs van glazen en montuur apart bekijken. Laatst gewijzigd door pajoske : 21 augustus 2024 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daarbij tweemaal verdunde glazen. Waarom koos ik voor verdunde glazen?
Ik heb al 15 jaar een bril van Hans Anders, ik ben daar zeer tevreden over, vooral over:
PS: Ik betaalde 499 euro voor deze bril met tweemaal verdunde glazen, nachtzicht, extra antikraslaag, verzekering voor twee jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik grote glazen genomen heb, maar omdat mijn zicht niet echt goed meer is, heb ik normaal bokaal glazen, door ze twee keer te laten verdunnen, valt het gewicht echt mee. Mijn montuur weegt haast niets. Natuurlijk moet je dat met je opticien bespreken. Het zou nogal gek overkomen moest je dat niet doen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 augustus 2024 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar wil jet het leesgedeelte hebben? Boven, onder, opzij, in het midden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het leesgedeelte zit altijd onder (uitzondering de pilootglazen die ooit gemaakt werden, met onder en boven leesgedeelte.). Maar van groot belang is de grootte van het leesgedeelte. Nog voornamer: hoe is de overgang van ver naar dichtbij geslepen. Is dat een grote overgang met weinig tussenzicht en kleiner leesgedeelte of een korte overgang met groter leesgedeelte . Daarin zit veel kwaliteitsverschil, en verschil in gemak van aanpassing.
Laatst gewijzigd door pajoske : 21 augustus 2024 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan bijgevolg in alle standen lezen en ver kijken is alleen mogelijk door rechtdoor te kijken. In het begin is dat niet gemakkelijk. Een rechte lijn is, als je het niet gewoon bent, een kromme lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nu lenzen op de markt die zowel voor ver als voor kortbij dienen over het ganse gezichtsveld. Vraagt wel wat gewenning naar het schijnt.
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ga maar info nemen in de winkel bij Pearle, je kunt een maand gratis proefperiode krijgen bij een multifocale bril.
Mijn vrouw haar bril zat niet goed en ze heeft een andere gekregen. Pearle shopping center Wijnegem. Ps. Bij lenzen krijg je zelfs 2maand Laatst gewijzigd door Onzijdig : 22 augustus 2024 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij een te kleine bril zitten de zones blijkbaar te kort bij mekaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stel dat ze na die proefperiode niet tevreden is. Wie betaalt die, verder onbruikbare, glazen dan?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 22 augustus 2024 om 09:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Thanx!!
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zit dat niet standaard onderaan?
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben hier in de buurt minstens 2 ketens (Pearle en Hans Anders) zitten en daarnaast nog zeker 6 kleine zelfstandige opticiens. Een beetje prijzen en opties vergelijken lijkt me niet verkeerd.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een tip. Pas op met de advertenties gratis oogmeting bij de ketens. In veel gevallen is deze oogmeting betalend en krijg je ze terug als korting bij aankoop van een bril.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oogmeting is bij de oogarts al gebeurd en staat netjes vermeld op het voorschrift.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 22 augustus 2024 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog iets: trek je daar ergens iets van terug?
Moet ik ook nog eens nakijken.
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
grote glazen zorgen voor een minder brupte overgang in sterkte, en zijn amkkelijker om te wennen zorg hoe dan ook voor een gewenningsgarantie
![]() |