![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wie dat dan allemaal snuift is maar de vraag. ![]() Hoe naief (slimme) mensen toch zijn kunnen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2024 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zoveel als onheilsprofeten ons wil doen geloven, maar toch ze bestaan. Ik heb ze echter nooit gevraagd waar ze hun wiet of coke haalden. ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 augustus 2024 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De criminaliteit daalt, dat voelt men toch.
Meent men dat echt??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb jij persoonlijk al van criminaliteit meegemaakt?
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Direct persoonlijk. Mijn vaders bromfiets voor de deur hier gestolen. Mijn echtgenote die verbaal lastig gevallen en fysiek bedreigd werd door een "verwarde man", die snel wegging toen ik uit de wagen stapte. "Gewoon hier in't straat". Mislukte molotov cocktails onder de geparkeerde wagens in't straat. (specifiek die van de minderheid hier) Ongehoofddoekte meisjes en vrouwen die lastig gevallen werden door "jongeren". (dit heb ik al gemeld op andere lokaties hier op't forum) Op een paar weken tijd verschillende mensen "spontaan" in elkaar gemept. Dat was vorig jaar. Dit is het enige artikel ik kan terug vinden, maar ik weet pertinent zeker dat het minstens 4 gevallen waren. Niet tof , de bloedvlekken van't trottoir spuiten met de Karcher.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dream on.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haar naam: Rousseau. Ja, zus van. Getuigde zelf van de toestand in Kortrijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit begrepen waarom voorstanders van een liberaal drugsbeleid denken dat ze punten kunnen scoren door alcohol aan te vallen. Het enige dat je daarmee bereikt, is dat je mensen tegen je opzet die je medestander zouden kunnen zijn.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in principe wordt meestal alcohol zelf niet aangevallen maar de absurde situatie ivm alcohol en andere drugs. Het is niet omdat iemand zegt: "Waarom mag een gevaarlijke drug als alcohol wel en een onschuldige(re) drug als cannabis niet?" dat die mens alcohol aanvalt.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alcohol miljoenen doden per jaar, cannabis nul.
Je gaat dus iets meer uitleg moeten geven om uw punt te verduidelijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dat ook met objectieve cijfers staven dat er door cannabis geen enkele dode is?
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, als er iemand beweert dat er doden zijn van cannabis, toon ons de cijfers.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk wel. Want dan zal ik de Trappist verdedigen en mijn eventuele steun voor liberalisering van cannabis en co intrekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen dat hele drugsprobleem snel oplossen.
Als (r)overheid Stap 1, legaliseer, en verkoop het met een beetje staatsbelasting erop. Stap 2, zorg voor een duidelijk prijsverschil tussen "Cara Pils" variantes en echt winstgevende versies. Stap 3, voeg af en toe een extraatje toe aan de budget variantes, en raap de lijken op na die vlaag. Beschuldig groep/land X, Y of Z van het op de mark brengen van een slechte batch met vervalste "officiele" verpakking.
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Coke heb je binnen de 10 minuten aan huis geleverd naar het schijnt. Je moet gewoon weten wie contacteren..... En de gevaarlijkste drug....die koop je gewoon in iedere winkel ![]() Je ziet het is allemaal niet zo moeilijk ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2024 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt 100 %. Alles went. Wie nog nooit een slaappil heeft genomen is vertrokken voor minstens 14 uren dromenland. Wie het gewoon is mag er drie nemen en doet soms nog geen oog dicht ![]() |
|
![]() |
![]() |