![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#54661 |
Minister-President
|
![]() Ben benieuwd hoe het met tomm is.
Wsk is zijn vakantie in Rusland begonnen en kan hij daarom niet posten nu, want p.be zal wel gecensureerd zijn in “het baken van de vrije meningsuiting” dat Rusland is!… Ben benieuwd naar z’n verhalen wanneer hij terug is. Vermoedelijk zal hij bevestigen dat het volk achter de oorlog staat en dat de levensstandaard NOG meet verbeterd is sinds zijn vorig bezoek. Ik kijk er echt naar uit! ![]()
![]() |
#54662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met die zen rechter rups nog buiten Rusland. Met dat handblafferke dat Putin nog voor 'm over had wegens geen Missielen meer. Zet dus maar nen emmer gereed onder u, da spaart wat arbeit uit straks, alsem weer is met zen Decoratie en ne nog grotere mond dan die, die ge al nie aankon. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 25 augustus 2024 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Oekrainse Mega Mindies bezetten de gemakkelijkste 1000 km2 Da is waarom de Helden die plek kozen voor hun incursie. Da hebt ge intussen toch al doorgekregen? ![]() En dan komt gij ier af. "Bezetting van Koersk". Gij leeft in dezelfde Waanwereld als ![]() Da was ook aan 't eind. Zoedet? ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54665 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 als russen bombarderen, moet z'eigen steden kapotgooien 2 vluchtelingen moeten nu richting rusland opgevangen worden dus minder lastig voor UKR 3 vechten buiten oopgraven knal je meer russen af 4 20 km bufferzone is genoeg om de salvo's van artillerie op rusland te doen vallen ipOp UKR veel gemakkelijker hebnje geen brandweer en reddingswerkers nodig 5 je kan de wapendepot en vliegvelden buitn ukr in Rusland opruimen 6 je komt dichter bij moskow om drones te lanceren is dus lekker oorlog dichterbij brengen voor blaaskaak putin 70Hoe groter de afstand de vliegtuig moeten overbruggen hoe minder bommen ze kunnen gooien 8russen zijn duidelijk niet flexibel genoeg om hunmilitair apparaat in de nieuwe richting te laten marcheren 9. De nucleair doctrine lijkt een luchtkasteel 10 je kunt onderhandelen over veroverd gebieden wederzijds 11 je gooit de logistieke supply line van trein en wegen in de war en zorgt dat ze omwegen moeten maken 12. je kan rivieren als natuurlijke grenslijnen gebruiken 13De software voor de treinrouting blijkt serieus in een knoop te belanden 14 een kerncentrale veroverend om de uwe terug te keijgen De ukrainse Vlag op kursk biedt dus prachtige voordelen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 augustus 2024 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij leeft in dezelfde Waanwereld als² En om die waanwereld te blijven voorzien van waaninhoud is men een technologiegedreven repressie-apparaat aan het klaarmaken. Vanuit de top, top-down, zodat de mensen verplicht worden in de bubbel te blijven, maar het gaat niet helpen, want de vrije meningsuiting is niet tegen te houden.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 augustus 2024 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een bepaald saturatiepunt, vanaf waar de kotsneiging het spontaan overneemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54668 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54669 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een andere hypothese is dat hij met de minder vriendelijke kant van de Russische samenleving is geconfronteerd.
![]() |
![]() |
#54670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij zijn vorige trip is hij bijna aangehouden door de Oekraïense grenswachten.
![]() |
#54671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54672 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
= = = Russia's Lavrov Warns US That World War III Wouldn't Be Confined to Europe LINK “Ze hebben een mentaliteit van een meester die ergens overzee zit en denkt dat hij volkomen veilig en zeker is, denkend dat niet alleen Oekraïners, maar ook... Europeanen bereid zouden zijn om het vuile werk op te knappen en voor hen te sterven.”
![]() |
![]() |
#54674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorlopig is er in het westen niemand geïnteresseerd in het loze gedreig van de Medvedevs, de Lavrovs etc. Troepen terugtrekken uit Oekraïne: eerder hebben ze geen recht van spreken.
![]() |
![]() |
#54675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is er al 1 getest en het was GOED ! Ze zullen hiermee Russische vliegvelden, ver in het binnenland bereiken. Zelensky, doe zo voort ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54676 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Professor Gerdes geeft in zijn dagelijkse update over Ukraine terecht veel aandacht aan de -bijzonder- directe stijl van communicatie van Landsbergis, de Letse minister van buitenlandse zaken die de vinger echt op de zere plek duwt. De tergende lamlendigheid inzake leveren van de broodnodige militaire systemen om de UA toe te laten om de rusland tegen te houden en terug buiten te jossen is triestig om te zien. Er is teveel verschil tussen aankondigingen, en uitvoeringen...
Zie vanaf min 9 https://www.youtube.com/watch?v=yEAdySqtKoA |
![]() |
![]() |
![]() |
#54677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kom net terug uit Rusland en Georgië.
Geloof het of niet maar politics.be forum is geblokkeerd in Rusland (net als tal van Russische sites in het Westen), dus blijkbaar leest Moskou toch mee. Aan de grens tussen Georgië en Rusland (Verchnie Lars, spectaculair gelegen midden in het Caucasus gebergte) werd mijn telefoon uitgelezen en werd ik 3 uur ondervraagd. (net zoals toen ik 2 jaar geleden Oekraïne wilde verlaten) De andere mensen in het gezelschap niet. Tot zover de theorie "dat ik door Moskou betaald word". Niet politics.be forum maar wel m'n facebook vriendschap met enkele Oekraïense nationalisten vonden ze verdacht, alsook het feit dat ik Russisch spreek. Uiteindelijk mocht ik toch Rusland binnen, vooral nadat ze m'n bijdragen gelezen hadden op een ander, Engelstalig forum denk ik. Anders dan in de Oekraïense douanepost werd er niet geroepen en werd ik correct behandeld. Conclusie na met talloze Russen (en Georgiërs) gesproken te hebben en mijn ogen zo goed mogelijk de kost gegeven te hebben: Eerst Georgië (Gruzia in het Russisch, Sakartvelo in het Georgisch): Het klopt dat Tbilisi vol staat met anti-Russische symbolen en grafiti en Oekraïense vlaggen. De meningen zijn er duidelijk verdeeld. Ongeveer een derde van de mensen die ik sprak zijn erg anti-Russisch en steunen Oekraïne, ongeveer 2 derde vindt Zelensky een marionet van het Westen en steunt Rusland. Dit komt overeen met de verkiezingsresultaten. Opmerkelijk hierbij is dat degene die anti-Russisch zijn en van een zekere leeftijd (de overgrote meerderheid, de meeste jongeren die ik sprak zijn pro-Russisch, in tegenstelling tot wat er dikwijls verteld wordt) toch nostalgie hebben naar het Sovjet-verleden en benadrukken dat Poetin niet het recht heeft om het Sovjet-verleden voor zich te claimen. Objectief gezien klopt dit trouwens. En niemand steunde Saakashvili, iedereen vindt hem een ultra-corrupte en gevaarlijke clown die het land in de chaos en oorlog gestort heeft, ook de anti-Russen. Zelfs zijn eigen partij heeft hem grotendeels laten vallen. Niemand ook wil een nieuwe oorlog met Rusland, hoezeer ze de Russen ook haten. De oudere pro-Russen die ik sprak (taxi chauffeurs, mensen ontmoet in bars en restaurants, in pretparken, etc. dus "Zurab met de pet" zeg maar, ) zijn uiteraard ook Sovjet-nostalgisch, echter opmerkelijk is dat ook de jongeren het Sovjet-verleden verheerlijken, maar tegelijkertijd ook benadrukken dat beide volkeren erg verwant zijn en dat Rusland veruit de belangrijkste afzetmarkt is voor Georgië. Zowel de pro- als anti-Russen zouden graag lid worden van de EU, want ze beschouwen zich wel degelijk als Europeanen, maar beide beseffen dat dit vooruitzicht bijzonder onrealistisch is, gezien de geografische positie van Georgië. De pro-Russen willen tevens lid worden van de Euraziatische Unie, omdat dit veel economische voordelen biedt voor Georgië. Niet alleen is Rusland, Kazachstan, Belarus, etc. veruit de voornaamste afzetmarkt voor Georgische producten (geen kat in het Westen is geïnteresseerd in georgische wijnen, kazen, cognac, tsjatsja, etc.) maar tegenwoordig komen ook de meeste toeristen uit die landen. Het klopt dat Russisch een tijdje uit het school curriculum verdwenen is, toch spreken de meeste jonge Georgiërs vloeiend Russisch. Je hort overal Russisch in Georgië, zowel in de steden als op het platteland, en in zaken. Wie geen Russisch spreekt mag een goede baan vergeten. Jongeren leren nu opnieuw Russisch op school, maar de jongeren die geen Russisch op school leerden, leerden het thuis via hun ouders en in de praktijk, of via de Russische media en muziek. Ondanks het feit dat Engels als meer dan 25 jaar deel is van het schoolcurriculum, komen de meeste niet verder dan "yes", "no", en "sorry". Gewoon totaal gebrek aan oefening en praktijk. Dat geldt trouwens net zo goed of nog meer voor Rusland, waar Engels ook al decennia deel uitmaakt van het school curriculum. Uiteraard in restaurants of plaatsen toegespitst op westerse toeristen (die een totaal andere smaak hebben dan Russen of Georgiërs) wordt er wel Engels gesproken. Daarnaast heb je niet weinig Georgiërs die in West-Europa of de VS gewoond hebben. Georgië, vergeleken met Rusland, is een stuk krottiger, en je ziet dat de levensstandaard er wat lager ligt. Verfrissend, vergeleken met Rusland, is wel dat het land minder beklemmend bureaucratisch is, en minder een politiestaat. Wat Georgië betreft nog een laatste opmerking. De Chinezen zijn er bezig met massale investeringen en werken, overal zie je de Chinese vlag wapperen. Zo wordt de krakkemiekige weg tussen Tbilissi en Vladikavkaz (de enige grensovergand die buitenlanders mogen gebruiken) vervangen door een nieuwe autostrade met bijbehorende impressionante bruggen en tunnels. Dit is niet alleen extreem belangrijk voor de handel tussen Georgië en Rusland maar ook voor Turkije, Azerbaijan en Armenië. Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2024 om 07:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu wat Rusland betreft.
Ik zal beginnen met het negatieve (dus wat de meerderheid hier graag zal lezen): het land is extreem bureaucratisch, zonder het juiste vodje papier en zonder je paspoort kun je bij wijze van spreken zelfs niet naar het toilet. Zelfs voor je een waterpark bezoekt moet je je paspoort tonen en 2 verschillende formulieren invullen. Het is ook een echte politiestaat met overal camera's en politie. In sommige streken moet alle nachtleven sluiten om 00 uur, en gelden er zeer strenge regels voor de aankoop van alcohol. Corruptie is nog steeds aanwezig op bepaalde niveaus (alhoewel een pak minder dan 10 jaar geleden). Echter, van horen zeggen, want buitenlanders zullen daar geen last van hebben, ze doen er alles aan om een zo goed mogelijk beeld van hun land te geven. Sommige regio's zijn duidelijk veel minder welvarend dan andere, bvb. Dagestan en Astrakhan. Heel erg afhankelijk van de bekwaamheid en het niveau van corruptie van het lokale bestuur. Het lokale bestuur heeft veel macht in Rusland, minstens zoveel als bvb. de Vlaamse overheid bij ons. Overal zie je affiches om te gaan vechten, en grote billboards met de foto's en namen van lokale helden die gesneuveld zijn. In Tsjetsjenië zie je overal billboards van Kadyrov, zijn vader, en Poetin. Tsjetsjenië lijkt wel een mini-Noord-Korea. Hij liet een gigantische moskee bouwen voor z'n moeder die weggelopen lijkt uit star wars. Alcohol is er verboden, hoewel ons hotel vol liep met extreem bezopen Tsjetsjenen. De residentie van Kadyrov in z'n geboortedorp is een gigantisch paleis dat lijkt op de residentie van een Arabische miljardair. Met overal sluipschutters en extreme veiligheidsmaatregelen. Nu het positieve. De levensstandaard in Rusland is vrij hoog, het land is belachelijk goedkoop voor ons, zo goedkoop dat de gemiddelde Rus met een salaris van rond de 600 euro goed kan leven. De wegen, huizen, etc. zijn goed verzorgd over het algemeen (in sommige regio's iets minder, maar zelfs daar nog steeds veel beter dan in bvb. Oekraïne of Georgië). De restaurants zitten vol, je ziet bijna geen bedelaars (anders dan Georgië, laat staan landen als Roemenië), dit alles mijlenver verwijderd van het Rusland van de jaren 90. Mensen die meereisden waren al in Roemenië, Bulgarije en Turkije geweest, en zeiden dat de levensstandaard in Rusland duidelijk hoger is, eerder vergelijkbaar met Polen of Hongarije. Het voornaamste dat je merkt, als buitenlander, van de sancties, is dat je betaalkaarten niet werken, dat is ook het voornaamste vervelende gevolg van het conflict en de sancties, waar de gemiddelde Rus echter weinig last van ondervindt. De Russen kunnen zeer goed brie kaas en andere typisch West-Europese producten namaken, je kunt de smaak bijna niet onderscheiden van "echte", en de prijs is vele malen goedkoper. Enkel serrano en parma ham namaken lukt hen niet echt. Wat ik extreem grappig vond waren de starbars en McMarthy met bijbehorende logo's. (echter, die hebben we zo gelaten, want Russische keuken is oneindig veel beter dan pseudo-westerse fastfood) Andere westerse ketens zoals KFC, Leroy-Merlin, etc. zijn wel nog volop aanwezig in Rusland. Nu wat politiek betreft, werkelijk iedereen met wie ik sprak vindt Zelensky een "marionet" en steunt de oorlog in Oekraïne. Een iemand had een zoon verloren. Men ziet aan de mensen met wie ik reisde al van ver dat ze uit West-Europa komen, de meeste Russen dachten dat we Fransen of Duitsers waren (en ik de "vertaler") soms ook Polen omdat ik Russisch spreek. Als je zegt België vragen ze steevast of we Frans of ""paniederlandski" spreken. Van de Belgische politiek kennen ze niet veel maar wel van de Franse. Steevast vinden ze Macron een "pidaras" en "Amerikaanse marionet" en steunen ze de rechtse en linkse oppositie. Als ik inbreng dat wij blootgesteld worden aan propaganda maar zij ook, kreeg ik verontwaardigde reacties. (vergelijkbaar met de reacties die ik hier krijg als ik stel dat onze media propaganda verkondigen) Onmiskenbaar is er een zekere vijandigheid ten opzichte van West-Europeanen. Wij leveren immers de raketten waarmee hun zonen en hun land beschoten wordt. Ik probeerde daar telkens op in te spelen door te stellen dat ik het totaal niet eens ben met onze politiek, waarna je de gezichten zag opklaren. Een maal werd ik erg grof behandeld, ik wilde een nachtclub in Volgograd betreden, waarvoor je echter je paspoort moet tonen. Toen ze zagen dat ik uit België kwam, werd ik hardhandig buiten gegooid. Een andere kwam zich later excuseren voor het gedrag van z'n collega maar ik mocht toch niet binnen. Hoewel iedereen met wie ik sprak in Rusland dus de oorlog steunt en Zelensky een Amerikaanse marionet vindt (iedereen die ik sprak vond dat ook van Navalny, etc.) , is de steun voor president Poetin veel minder uitgesproken. In tegendeel zelfs, velen vinden hem maar een "gemiddelde" president. Uiteraard is hij beter dan Yeltsin en Gorbatsjov (iedereen in alle ex-Sovjet landen met wie ik ooit sprak vonden deze heren idioten, verraders, etc. ) maar dat is niet zo moeilijk, kreeg ik te horen. Velen steunen de communistische en nationalistische oppositie, en klagen dat de verkiezingen vervalst worden in het voordeel van Poetin. Sommigen noemen zijn partij "de partij van dieven". Anderen zijn dan weer wel positief over Poetin, over dit onderwerp zijn de meningen duidelijk verdeeld in Rusland. In bepaalde regio's zoals Noord-Ossetië wordt Stalin vereerd, loopt bijna iedereen rond met de beeltenis van Stalin, sommige zelfs met een Stalin tshirt, en zie je openbare schiderijen en standbeelden. Ze zijn er goed bewust van dat Stalin in het Westen afgeschilderd wordt als een soort duivel vergelijkbaar met Hitler. Deze Stalin verering is onder meer een welgemeende "fuck you" naar het Westen. In heel Rusland nog erg veel Sovjet-monumenten, Lenin beelden, en vooral monumenten die wereldoorlog 2 herdenken, die erg goed verzorgd worden. Ik zou het iedereen aanraden die landen te bezoeken, niet alleen veel interessanter dan van achter je klavier propaganda na apen, maar ook nog eens mooie en afwisselende landen, met een lekkere keuken, en spotgoedkoop vergeleken met West-Europa. Tenslotte wil ik nogmaals benadrukken dat Rusland erg divers is. Bvb. in Astrachen en volgograd is zowat een derde van de gezichten die je ziet Aziatisch, terwijl de meeste Russen in de Noord-Caucasus geen etnische Russen zijn. Ook de keuken, de landschappen, etc. veranderen snel. Niet verwonderlijk in een land dat 3 keer groter is dan Europa, maar toch wel vermeldenswaardig. Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2024 om 08:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54679 |
Minister-President
|
![]() Welkom thuis tomm
![]()
![]() |
#54680 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Vrijer als Vranckx" moest ik denken. Bedankt voor het verslag. Hier zijn er mensen die u dood wensen dus buitengegooid worden in een bar als Belg valt dan nog mee.
Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2024 om 08:32. |
![]() |
![]() |